Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Gryphius, Andreas: Teutsche Reim-Gedichte. Frankfurt (Main), 1650.

Bild:
<< vorherige Seite
Sonnette
Vnd seiner stralen kertz im Wolckenhauß' anstecket:
Bald findt er weg' vnd raht: so wird mein Geist erwecket;
Nun mich der newe trost auß ewrem brieff anlacht.
Doch warumb heist jhr mich diß schöne pfand verbrennen?
Wolt jhr in meiner nacht mich bey der glut' erkennen?
Diß/ meines hertzen few'r entdeckt ja wer ich sey:
Sol schönste/ diß papier nur meine brust berühren:
So wird es alsobald in aschen sich verlieren:
Wo von der flam' es nicht wird durch mein weinen frey.
XLIII. Ebenbildt vnsers Lebens.
DEr Mensch das spiel der zeit/ spielt weil er alhie lebt.
Jm Schaw-platz dieser welt; er sitzt/ vnd doch nicht feste.
Der steigt vnd jener fält/ der suchet die Paläste/
Vnd der ein schlechtes dach/ der herscht vnd jener webt.
Was gestern war ist hin/ was jtzt das glück erhebt;
Wirdt morgen vntergehn/ die vorhin grünen äste
Sindt nunmehr dür vnd todt/ wir armen sindt nur gäste
Ob den ein scharffes schwerdt an zarter seide schwebt.
Wir sindt zwar gleich am fleisch/ doch nicht von gleichem
stande
Der trägt ein purpur-kleidt/ vnd jener gräbt im Sande/
Biß nach entraubtem schmuck/ der Tod vns gleiche macht.
Spilt denn dis ernste spiel: weil es die zeit noch leidet.
Vnd lernt: das wenn man vom pancket des lebens scheidet:
Kron/ weisheit/ stärck vnd gut/ sey ein geborgter pracht.
XLIV. Grab-schrifft/ der Jungfrawschafft/
auff A. R. Hochzeit.
DAs an sich selbst nichts ist/ vnd ander herlich macht:
Das man vor köstlich schätzt/ vnd niemand doch be-
schawet;
Das baldt verlohren wirdt/ in dem es wirdt vertrawet
Das/ wenn es einmal hin nicht mehr wirdt wiederbracht:

Das/
Sonnette
Vnd ſeiner ſtralen kertz im Wolckenhauß’ anſtecket:
Bald findt er weg’ vnd raht: ſo wird mein Geiſt erwecket;
Nun mich der newe troſt auß ewrem brieff anlacht.
Doch warumb heiſt jhr mich diß ſchoͤne pfand verbrennen?
Wolt jhr in meiner nacht mich bey der glut’ erkennen?
Diß/ meines hertzen few’r entdeckt ja wer ich ſey:
Sol ſchoͤnſte/ diß papier nur meine bruſt beruͤhren:
So wird es alſobald in aſchen ſich verlieren:
Wo von der flam’ es nicht wird durch mein weinen frey.
XLIII. Ebenbildt vnſers Lebens.
DEr Menſch das ſpiel der zeit/ ſpielt weil er alhie lebt.
Jm Schaw-platz dieſer welt; er ſitzt/ vnd doch nicht feſte.
Der ſteigt vnd jener faͤlt/ der ſuchet die Palaͤſte/
Vnd der ein ſchlechtes dach/ der herſcht vnd jener webt.
Was geſtern war iſt hin/ was jtzt das gluͤck erhebt;
Wirdt morgen vntergehn/ die vorhin gruͤnen aͤſte
Sindt nunmehr duͤr vnd todt/ wir armen ſindt nur gaͤſte
Ob den ein ſcharffes ſchwerdt an zarter ſeide ſchwebt.
Wir ſindt zwar gleich am fleiſch/ doch nicht von gleichem
ſtande
Der traͤgt ein purpur-kleidt/ vnd jener graͤbt im Sande/
Biß nach entraubtem ſchmuck/ der Tod vns gleiche macht.
Spilt denn dis ernſte ſpiel: weil es die zeit noch leidet.
Vnd lernt: das wenn man vom pancket des lebens ſcheidet:
Kron/ weisheit/ ſtaͤrck vnd gut/ ſey ein geborgter pracht.
XLIV. Grab-ſchrifft/ der Jungfrawſchafft/
auff A. R. Hochzeit.
DAs an ſich ſelbſt nichts iſt/ vnd ander herlich macht:
Das man vor koͤſtlich ſchaͤtzt/ vnd niemand doch be-
ſchawet;
Das baldt verlohren wirdt/ in dem es wirdt vertrawet
Das/ wenn es einmal hin nicht mehr wirdt wiederbracht:

Das/
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <div n="3">
            <lg type="poem">
              <pb facs="#f0174" n="162"/>
              <fw place="top" type="header"> <hi rendition="#b">Sonnette</hi> </fw><lb/>
              <lg n="2">
                <l>Vnd &#x017F;einer &#x017F;tralen kertz im Wolckenhauß&#x2019; an&#x017F;tecket:</l><lb/>
                <l>Bald findt er weg&#x2019; vnd raht: &#x017F;o wird mein <hi rendition="#fr">G</hi>ei&#x017F;t erwecket;</l><lb/>
                <l>Nun mich der newe tro&#x017F;t auß ewrem brieff anlacht.</l>
              </lg><lb/>
              <lg n="3">
                <l>Doch warumb hei&#x017F;t jhr mich diß &#x017F;cho&#x0364;ne pfand verbrennen?</l><lb/>
                <l><hi rendition="#fr">W</hi>olt jhr in meiner nacht mich bey der glut&#x2019; erkennen?</l><lb/>
                <l>Diß/ meines hertzen few&#x2019;r entdeckt ja wer ich &#x017F;ey:</l>
              </lg><lb/>
              <lg n="4">
                <l>Sol &#x017F;cho&#x0364;n&#x017F;te/ diß papier nur meine bru&#x017F;t beru&#x0364;hren:</l><lb/>
                <l>So wird es al&#x017F;obald in a&#x017F;chen &#x017F;ich verlieren:</l><lb/>
                <l>Wo von der flam&#x2019; es nicht wird durch mein weinen frey.</l>
              </lg>
            </lg>
          </div><lb/>
          <div n="3">
            <head><hi rendition="#aq">XLIII.</hi> Ebenbildt vn&#x017F;ers Lebens.</head><lb/>
            <lg type="poem">
              <lg n="1">
                <l><hi rendition="#in">D</hi>Er Men&#x017F;ch das &#x017F;<hi rendition="#fr">p</hi>iel der zeit/ &#x017F;pielt weil er alhie lebt.</l><lb/>
                <l>Jm Schaw-platz die&#x017F;er welt; er &#x017F;itzt/ vnd doch nicht fe&#x017F;te.</l><lb/>
                <l><hi rendition="#fr">D</hi>er &#x017F;teigt vnd jener fa&#x0364;lt/ der &#x017F;uchet di<hi rendition="#fr">e</hi> Pala&#x0364;&#x017F;te/</l><lb/>
                <l>Vnd der ein &#x017F;chlechtes dach/ der her&#x017F;cht vnd jener webt.</l>
              </lg><lb/>
              <lg n="2">
                <l>Was ge&#x017F;tern war i&#x017F;t hin/ was jtzt das glu&#x0364;ck erhebt;</l><lb/>
                <l>Wirdt morgen vntergehn/ die vorhin gru&#x0364;nen a&#x0364;&#x017F;te</l><lb/>
                <l>Sindt nunmehr du&#x0364;r vnd todt/ wir armen &#x017F;indt nur ga&#x0364;&#x017F;te</l><lb/>
                <l>Ob den ein &#x017F;charffes &#x017F;chwerdt an zarter &#x017F;eide &#x017F;chwebt.</l>
              </lg><lb/>
              <lg n="3">
                <l>Wir &#x017F;indt zwar gleich am flei&#x017F;ch/ doch nicht von gleichem</l><lb/>
                <l>&#x017F;tande</l><lb/>
                <l>Der tra&#x0364;gt ein purpur-kleidt/ vnd jener gra&#x0364;bt im Sande/</l><lb/>
                <l>Biß nach entraubtem &#x017F;chmuck/ der Tod vns gleiche macht.</l>
              </lg><lb/>
              <lg n="4">
                <l>Spilt denn dis ern&#x017F;te &#x017F;piel: weil es die zeit noch leidet.</l><lb/>
                <l>Vnd lernt: das wenn man vom pancket des lebens &#x017F;cheidet:</l><lb/>
                <l>Kron/ weisheit/ &#x017F;ta&#x0364;rck vnd gut/ &#x017F;ey ein geborgter pracht.</l>
              </lg>
            </lg>
          </div><lb/>
          <div n="3">
            <head><hi rendition="#aq">XLIV.</hi> Grab-&#x017F;chrifft/ der Jungfraw&#x017F;chafft/<lb/>
auff <hi rendition="#aq">A. R.</hi> Hochzeit.</head><lb/>
            <lg type="poem">
              <lg n="1">
                <l><hi rendition="#in">D</hi>As an &#x017F;ich &#x017F;elb&#x017F;t nichts i&#x017F;t/ vnd ander herlich macht:</l><lb/>
                <l>Das man vor ko&#x0364;&#x017F;tlich &#x017F;cha&#x0364;tzt/ vnd niemand doch be-</l><lb/>
                <l>&#x017F;chawet;</l><lb/>
                <l>Das baldt verlohren wirdt/ in dem es wirdt vertrawet</l><lb/>
                <l>Das/ wenn es einmal hin nicht mehr wirdt wiederbracht:</l>
              </lg><lb/>
              <fw place="bottom" type="catch"><hi rendition="#fr">D</hi>as/</fw><lb/>
            </lg>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[162/0174] Sonnette Vnd ſeiner ſtralen kertz im Wolckenhauß’ anſtecket: Bald findt er weg’ vnd raht: ſo wird mein Geiſt erwecket; Nun mich der newe troſt auß ewrem brieff anlacht. Doch warumb heiſt jhr mich diß ſchoͤne pfand verbrennen? Wolt jhr in meiner nacht mich bey der glut’ erkennen? Diß/ meines hertzen few’r entdeckt ja wer ich ſey: Sol ſchoͤnſte/ diß papier nur meine bruſt beruͤhren: So wird es alſobald in aſchen ſich verlieren: Wo von der flam’ es nicht wird durch mein weinen frey. XLIII. Ebenbildt vnſers Lebens. DEr Menſch das ſpiel der zeit/ ſpielt weil er alhie lebt. Jm Schaw-platz dieſer welt; er ſitzt/ vnd doch nicht feſte. Der ſteigt vnd jener faͤlt/ der ſuchet die Palaͤſte/ Vnd der ein ſchlechtes dach/ der herſcht vnd jener webt. Was geſtern war iſt hin/ was jtzt das gluͤck erhebt; Wirdt morgen vntergehn/ die vorhin gruͤnen aͤſte Sindt nunmehr duͤr vnd todt/ wir armen ſindt nur gaͤſte Ob den ein ſcharffes ſchwerdt an zarter ſeide ſchwebt. Wir ſindt zwar gleich am fleiſch/ doch nicht von gleichem ſtande Der traͤgt ein purpur-kleidt/ vnd jener graͤbt im Sande/ Biß nach entraubtem ſchmuck/ der Tod vns gleiche macht. Spilt denn dis ernſte ſpiel: weil es die zeit noch leidet. Vnd lernt: das wenn man vom pancket des lebens ſcheidet: Kron/ weisheit/ ſtaͤrck vnd gut/ ſey ein geborgter pracht. XLIV. Grab-ſchrifft/ der Jungfrawſchafft/ auff A. R. Hochzeit. DAs an ſich ſelbſt nichts iſt/ vnd ander herlich macht: Das man vor koͤſtlich ſchaͤtzt/ vnd niemand doch be- ſchawet; Das baldt verlohren wirdt/ in dem es wirdt vertrawet Das/ wenn es einmal hin nicht mehr wirdt wiederbracht: Das/

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/gryphius_leoarmenius_1650
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/gryphius_leoarmenius_1650/174
Zitationshilfe: Gryphius, Andreas: Teutsche Reim-Gedichte. Frankfurt (Main), 1650, S. 162. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/gryphius_leoarmenius_1650/174>, abgerufen am 27.04.2024.