Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Bullinger, Heinrich: Haußbuoch. Zürich, 1558.

Bild:
<< vorherige Seite

Predig.
nicht überlägen seye / so ich den anfang weyt näme / vnnd vonn den Ertzvätteren har wideräferte / so wöllend wir vonn vnnserem Herren Jesu Christo anfahen / vonn welchem der heilig Apostel Paulus redt vnnd spricht: Der hinab gefaren ist / das ist der selbig der auffgefaren ist über alle himmel / auff das er alles erfüllete. 3149 Vnnd der selb hatt ettlich zuo Apostlen gesetzt / ettlich aber zuo Propheten / ettlich zuo Euangelisten / etlich zuo Hirten vnnd Leereren / damitt die heiligen all zuosammen gefügt wurdind / durch gemeynen dienst / zuoerbauwen den leib Christi. Vnnd was weiter daselbst geläsen wirt / namlich zuo den Epheseren an dem vierdten Capitel. Deßhalb so hatt vnnser Herr verordnet / Apostel / Propheten / Euangelisten / Hirten vnnd Leerer / durch deren hilff er jhm fürgenommen hatt die Kirch zuo erbauwen / zuo erhalten / vnnd zuo regieren.

3150 Da wöllend wir aber yetz auch besehen / was vnns die geschrifft vonn disen leere. Apostel ist ein neüwer Namm / vonn dem Herren selb denen zwölffen gegeben / die er besonders erwellt / vnnd allen völckeren vnnd Nationen zuo Leereren vnnd Meisteren verordnet hatt. Dann Luce an dem sechßten Capitel läsend wir also / Vnnd der Herr rüfft seinen Jüngeren zuo jhm / vnnd erwöllet jhren zwölff / welche er auch Apostel nennet. Ein Apostel aber heißt ein gesandter / ein bott / ein Legat oder Orator. Dann inn dem Euangelio Joannis an dem dreitzehenden Capitel läsend wir / Es ist der Apostel (das ist der gesandt) nicht grösser dann der der jhn gesendet hatt. Der sendung wirt gar offt inn den Propheten / vnnd inn der alten Histori gedacht / darauß es sich ansehen laßt / das der Herr dises wörtli genommen habe. Den Apostlen aber lißt mann nicht ein gewüsse weyte zuo jhrem dienst fürgeschriben sein: Dann der Herr spricht inn dem Euangelio Marci an dem sechtzehenden Capitel: Gond hin inn die gantz wält / vnnd predigend das Euangelion allen Creaturen. Dises sind die bauwleüt gewesen der ersten Kirchen Gottes / von welchen die selbigen Kirchen bey den alten den nammen empfangen habend / das sie Apostolische Kirchen sind genennet worden / das ist / die / welche die Apostel zuo dem ersten gegründet habend / als da gewesen ist Antiochia / Ephesus / Corinthus / vnnd ander vil / deren inn den geschichten der Apostlen gedacht wirt.

3151 Das wörtli Prophet streckt sich weyt auß / dauon an anderen orten geredt ist. So vil diß ort belanget / so sind Propheten / die besunderbare eroffnungen habend / vnnd durch die der Herr der Kirchen künfftige ding vorsagt3152 / als wie man lißt das der Agabus gewesen / der den hunger / vnnd Paulo sein gefäncknuß vorgesagt hat. Vor zeiten wurdend Propheten genennet weise männer Gottes / so mitt besonderbarer gnad begabet warend die geschrifft außzuolegen / wie man sicht auß den worten deß Apostels inn der ersten Epistel zuo den Corintheren am viertzehenden Capitel.

3153 Ein Euangelist / ist ein verkünder deß Euangeliums Jesu Christi / geschickt mit Apostolischem befälch. Also läsend wir Philippum vnnd Timotheum gewesen sein etc. 3154 Hirten sind / die über die härd deß Herren wachend / vnd für das volck Gottes sorg tragend / 3155 die Kirch mit dem wort der waarheyt weidend / vnd die wölff von den schaffställen abtreibend. Deren Fürst vnnd Oberster ist der guote Hirt Christus / der zuo Petro spricht / Weyd meine schaff. Dahar er sich selb auch den Hirten zuozellt. 3156 Die Leerer werdend genennt vom leeren / vnd kan nicht sehen was vnderscheyds sie mit den Hirten habind / es seye dann / das dise allein geleert habind / vnd darzwüschend mit der sorg der Hirten nit seyend beladen gewesen: wie dann fast die läser der heiligen gschrifft vnd die Regierer der Christenlichen schuolen sind.

3149 Wz für ordnungen der dieneren der Herr in der Kirchen angricht habe.
3150 Apostel.
3151 Propheten.
3152 Acto.11.21.
3153 Euangelisten.
3154 Hirten.
3155 Joan.10.22.
3156 Leerer.

Predig.
nicht überlaͤgen seye / so ich den anfang weyt naͤme / vnnd vonn den Ertzvaͤtteren har wideraͤferte / so woͤllend wir vonn vnnserem Herren Jesu Christo anfahen / vonn welchem der heilig Apostel Paulus redt vnnd spricht: Der hinab gefaren ist / das ist der selbig der auffgefaren ist über alle himmel / auff das er alles erfüllete. 3149 Vnnd der selb hatt ettlich zuͦ Apostlen gesetzt / ettlich aber zuͦ Propheten / ettlich zuͦ Euangelisten / etlich zuͦ Hirten vnnd Leereren / damitt die heiligen all zuͦsammen gefuͤgt wurdind / durch gemeynen dienst / zuͦerbauwen den leib Christi. Vnnd was weiter daselbst gelaͤsen wirt / namlich zuͦ den Epheseren an dem vierdten Capitel. Deßhalb so hatt vnnser Herr verordnet / Apostel / Propheten / Euangelisten / Hirten vnnd Leerer / durch deren hilff er jhm fürgenommen hatt die Kirch zuͦ erbauwen / zuͦ erhalten / vnnd zuͦ regieren.

3150 Da woͤllend wir aber yetz auch besehen / was vnns die geschrifft vonn disen leere. Apostel ist ein neüwer Namm / vonn dem Herren selb denen zwoͤlffen gegeben / die er besonders erwellt / vnnd allen voͤlckeren vnnd Nationen zuͦ Leereren vnnd Meisteren verordnet hatt. Dann Luce an dem sechßten Capitel laͤsend wir also / Vnnd der Herr ruͤfft seinen Jüngeren zuͦ jhm / vnnd erwoͤllet jhren zwoͤlff / welche er auch Apostel nennet. Ein Apostel aber heißt ein gesandter / ein bott / ein Legat oder Orator. Dann inn dem Euangelio Joannis an dem dreitzehenden Capitel laͤsend wir / Es ist der Apostel (das ist der gesandt) nicht groͤsser dann der der jhn gesendet hatt. Der sendung wirt gar offt inn den Propheten / vnnd inn der alten Histori gedacht / darauß es sich ansehen laßt / das der Herr dises woͤrtli genommen habe. Den Apostlen aber lißt mann nicht ein gewüsse weyte zuͦ jhrem dienst fürgeschriben sein: Dann der Herr spricht inn dem Euangelio Marci an dem sechtzehenden Capitel: Gond hin inn die gantz waͤlt / vnnd predigend das Euangelion allen Creaturen. Dises sind die bauwleüt gewesen der ersten Kirchen Gottes / von welchen die selbigen Kirchen bey den alten den nammen empfangen habend / das sie Apostolische Kirchen sind genennet worden / das ist / die / welche die Apostel zuͦ dem ersten gegründet habend / als da gewesen ist Antiochia / Ephesus / Corinthus / vnnd ander vil / deren inn den geschichten der Apostlen gedacht wirt.

3151 Das woͤrtli Prophet streckt sich weyt auß / dauon an anderen orten geredt ist. So vil diß ort belanget / so sind Propheten / die besunderbare eroffnungen habend / vnnd durch die der Herr der Kirchen künfftige ding vorsagt3152 / als wie man lißt das der Agabus gewesen / der den hunger / vnnd Paulo sein gefaͤncknuß vorgesagt hat. Vor zeiten wurdend Propheten genennet weise maͤnner Gottes / so mitt besonderbarer gnad begabet warend die geschrifft außzuͦlegen / wie man sicht auß den worten deß Apostels inn der ersten Epistel zuͦ den Corintheren am viertzehenden Capitel.

3153 Ein Euangelist / ist ein verkünder deß Euangeliums Jesu Christi / geschickt mit Apostolischem befaͤlch. Also laͤsend wir Philippum vnnd Timotheum gewesen sein ꝛc. 3154 Hirten sind / die über die haͤrd deß Herren wachend / vnd für das volck Gottes sorg tragend / 3155 die Kirch mit dem wort der waarheyt weidend / vnd die woͤlff von den schaffstaͤllen abtreibend. Deren Fürst vnnd Oberster ist der guͦte Hirt Christus / der zuͦ Petro spricht / Weyd meine schaff. Dahar er sich selb auch den Hirten zuͦzellt. 3156 Die Leerer werdend genennt vom leeren / vnd kan nicht sehen was vnderscheyds sie mit den Hirten habind / es seye dann / das dise allein geleert habind / vnd darzwüschend mit der sorg der Hirten nit seyend beladen gewesen: wie dann fast die laͤser der heiligen gschrifft vnd die Regierer der Christenlichen schuͦlen sind.

3149 Wz für ordnungen der dieneren der Herr in der Kirchen angricht habe.
3150 Apostel.
3151 Propheten.
3152 Acto.11.21.
3153 Euangelisten.
3154 Hirten.
3155 Joan.10.22.
3156 Leerer.
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0809" n="CCCLIX."/><fw type="header" place="top"><hi rendition="#c"><hi rendition="#b"><hi rendition="#in">P</hi>redig.</hi></hi><lb/></fw> nicht überla&#x0364;gen seye / so ich den anfang weyt
                   na&#x0364;me / vnnd vonn den Ertzva&#x0364;tteren har widera&#x0364;ferte / so wo&#x0364;llend wir vonn vnnserem Herren
                   Jesu Christo anfahen / vonn welchem der heilig Apostel Paulus redt vnnd spricht:
                   Der hinab gefaren ist / das ist der selbig der auffgefaren ist über alle himmel /
                   auff das er alles erfüllete. <note place="foot" n="3149"> Wz für
                      ordnungen der dieneren der Herr in der Kirchen angricht habe.</note> Vnnd der
                   selb hatt ettlich zu&#x0366; Apostlen gesetzt / ettlich aber zu&#x0366; Propheten / ettlich zu&#x0366;
                   Euangelisten / etlich zu&#x0366; Hirten vnnd Leereren / damitt die heiligen all zu&#x0366;sammen
                   gefu&#x0364;gt wurdind / durch gemeynen dienst / zu&#x0366;erbauwen den leib Christi. Vnnd was
                   weiter daselbst gela&#x0364;sen wirt / namlich zu&#x0366; den Epheseren an dem vierdten Capitel.
                   Deßhalb so hatt vnnser Herr verordnet / Apostel / Propheten / Euangelisten /
                   Hirten vnnd Leerer / durch deren hilff er jhm fürgenommen hatt die Kirch zu&#x0366;
                   erbauwen / zu&#x0366; erhalten / vnnd zu&#x0366; regieren.</p><lb/>
          <p><note place="foot" n="3150"> Apostel.</note> Da wo&#x0364;llend wir aber yetz auch besehen / was vnns die geschrifft vonn disen leere.  Apostel ist ein neüwer Namm / vonn dem Herren selb denen zwo&#x0364;lffen gegeben / die er besonders erwellt / vnnd allen vo&#x0364;lckeren vnnd Nationen zu&#x0366; Leereren vnnd Meisteren verordnet hatt.  Dann Luce an dem sechßten Capitel la&#x0364;send wir also / Vnnd der Herr ru&#x0364;fft seinen Jüngeren zu&#x0366; jhm / vnnd erwo&#x0364;llet jhren zwo&#x0364;lff / welche er auch Apostel nennet.  Ein Apostel aber heißt ein gesandter / ein bott / ein Legat oder Orator.  Dann inn dem Euangelio Joannis an dem dreitzehenden Capitel la&#x0364;send wir / Es ist der Apostel (das ist der gesandt) nicht gro&#x0364;sser dann der der jhn gesendet hatt.  Der sendung wirt gar offt inn den Propheten / vnnd inn der alten Histori gedacht / darauß es sich ansehen laßt / das der Herr dises wo&#x0364;rtli genommen habe. Den Apostlen aber lißt mann nicht ein gewüsse weyte zu&#x0366; jhrem dienst fürgeschriben sein: Dann der Herr spricht inn dem Euangelio Marci an dem sechtzehenden Capitel: Gond hin inn die gantz wa&#x0364;lt / vnnd predigend das Euangelion allen Creaturen.  Dises sind die bauwleüt gewesen der ersten Kirchen Gottes / von welchen die selbigen Kirchen bey den alten den nammen empfangen habend / das sie Apostolische Kirchen sind genennet worden / das ist / die / welche die Apostel zu&#x0366; dem ersten gegründet habend / als da gewesen ist Antiochia / Ephesus / Corinthus / vnnd ander vil / deren inn den geschichten der Apostlen gedacht wirt.</p><lb/>
          <p><note place="foot" n="3151"> Propheten.</note> Das wo&#x0364;rtli Prophet streckt sich weyt auß / dauon an anderen orten geredt ist. So vil diß ort belanget / so sind Propheten / die besunderbare eroffnungen habend / vnnd durch die der Herr der Kirchen künfftige ding vorsagt<note place="foot" n="3152"> Acto.11.21.</note>  / als wie man lißt das der Agabus gewesen / der den hunger / vnnd Paulo sein gefa&#x0364;ncknuß vorgesagt hat.  Vor zeiten wurdend Propheten genennet weise ma&#x0364;nner Gottes / so mitt besonderbarer gnad begabet warend die geschrifft außzu&#x0366;legen / wie man sicht auß den worten deß Apostels inn der ersten Epistel zu&#x0366; den Corintheren am viertzehenden Capitel.</p><lb/>
          <p><note place="foot" n="3153"> Euangelisten.</note> Ein Euangelist / ist ein verkünder deß Euangeliums Jesu Christi / geschickt mit Apostolischem befa&#x0364;lch.  Also la&#x0364;send wir Philippum vnnd Timotheum gewesen sein &#xA75B;c.   <note place="foot" n="3154"> Hirten.</note> Hirten sind / die über die ha&#x0364;rd deß Herren wachend / vnd für das volck Gottes sorg tragend / <note place="foot" n="3155"> Joan.10.22.</note> die Kirch mit dem wort der waarheyt weidend / vnd die wo&#x0364;lff von den schaffsta&#x0364;llen abtreibend. Deren Fürst vnnd Oberster ist der gu&#x0366;te Hirt Christus / der zu&#x0366; Petro spricht / Weyd meine schaff. Dahar er sich selb auch den Hirten zu&#x0366;zellt. <note place="foot" n="3156"> Leerer.</note> Die Leerer werdend genennt vom leeren / vnd kan nicht sehen was vnderscheyds sie mit den Hirten habind / es seye dann / das dise allein geleert habind / vnd darzwüschend mit der sorg der Hirten nit seyend beladen gewesen: wie dann fast die la&#x0364;ser der heiligen gschrifft vnd die Regierer der Christenlichen schu&#x0366;len sind.</p><lb/>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[CCCLIX./0809] Predig. nicht überlaͤgen seye / so ich den anfang weyt naͤme / vnnd vonn den Ertzvaͤtteren har wideraͤferte / so woͤllend wir vonn vnnserem Herren Jesu Christo anfahen / vonn welchem der heilig Apostel Paulus redt vnnd spricht: Der hinab gefaren ist / das ist der selbig der auffgefaren ist über alle himmel / auff das er alles erfüllete. 3149 Vnnd der selb hatt ettlich zuͦ Apostlen gesetzt / ettlich aber zuͦ Propheten / ettlich zuͦ Euangelisten / etlich zuͦ Hirten vnnd Leereren / damitt die heiligen all zuͦsammen gefuͤgt wurdind / durch gemeynen dienst / zuͦerbauwen den leib Christi. Vnnd was weiter daselbst gelaͤsen wirt / namlich zuͦ den Epheseren an dem vierdten Capitel. Deßhalb so hatt vnnser Herr verordnet / Apostel / Propheten / Euangelisten / Hirten vnnd Leerer / durch deren hilff er jhm fürgenommen hatt die Kirch zuͦ erbauwen / zuͦ erhalten / vnnd zuͦ regieren. 3150 Da woͤllend wir aber yetz auch besehen / was vnns die geschrifft vonn disen leere. Apostel ist ein neüwer Namm / vonn dem Herren selb denen zwoͤlffen gegeben / die er besonders erwellt / vnnd allen voͤlckeren vnnd Nationen zuͦ Leereren vnnd Meisteren verordnet hatt. Dann Luce an dem sechßten Capitel laͤsend wir also / Vnnd der Herr ruͤfft seinen Jüngeren zuͦ jhm / vnnd erwoͤllet jhren zwoͤlff / welche er auch Apostel nennet. Ein Apostel aber heißt ein gesandter / ein bott / ein Legat oder Orator. Dann inn dem Euangelio Joannis an dem dreitzehenden Capitel laͤsend wir / Es ist der Apostel (das ist der gesandt) nicht groͤsser dann der der jhn gesendet hatt. Der sendung wirt gar offt inn den Propheten / vnnd inn der alten Histori gedacht / darauß es sich ansehen laßt / das der Herr dises woͤrtli genommen habe. Den Apostlen aber lißt mann nicht ein gewüsse weyte zuͦ jhrem dienst fürgeschriben sein: Dann der Herr spricht inn dem Euangelio Marci an dem sechtzehenden Capitel: Gond hin inn die gantz waͤlt / vnnd predigend das Euangelion allen Creaturen. Dises sind die bauwleüt gewesen der ersten Kirchen Gottes / von welchen die selbigen Kirchen bey den alten den nammen empfangen habend / das sie Apostolische Kirchen sind genennet worden / das ist / die / welche die Apostel zuͦ dem ersten gegründet habend / als da gewesen ist Antiochia / Ephesus / Corinthus / vnnd ander vil / deren inn den geschichten der Apostlen gedacht wirt. 3151 Das woͤrtli Prophet streckt sich weyt auß / dauon an anderen orten geredt ist. So vil diß ort belanget / so sind Propheten / die besunderbare eroffnungen habend / vnnd durch die der Herr der Kirchen künfftige ding vorsagt 3152 / als wie man lißt das der Agabus gewesen / der den hunger / vnnd Paulo sein gefaͤncknuß vorgesagt hat. Vor zeiten wurdend Propheten genennet weise maͤnner Gottes / so mitt besonderbarer gnad begabet warend die geschrifft außzuͦlegen / wie man sicht auß den worten deß Apostels inn der ersten Epistel zuͦ den Corintheren am viertzehenden Capitel. 3153 Ein Euangelist / ist ein verkünder deß Euangeliums Jesu Christi / geschickt mit Apostolischem befaͤlch. Also laͤsend wir Philippum vnnd Timotheum gewesen sein ꝛc. 3154 Hirten sind / die über die haͤrd deß Herren wachend / vnd für das volck Gottes sorg tragend / 3155 die Kirch mit dem wort der waarheyt weidend / vnd die woͤlff von den schaffstaͤllen abtreibend. Deren Fürst vnnd Oberster ist der guͦte Hirt Christus / der zuͦ Petro spricht / Weyd meine schaff. Dahar er sich selb auch den Hirten zuͦzellt. 3156 Die Leerer werdend genennt vom leeren / vnd kan nicht sehen was vnderscheyds sie mit den Hirten habind / es seye dann / das dise allein geleert habind / vnd darzwüschend mit der sorg der Hirten nit seyend beladen gewesen: wie dann fast die laͤser der heiligen gschrifft vnd die Regierer der Christenlichen schuͦlen sind. 3149 Wz für ordnungen der dieneren der Herr in der Kirchen angricht habe. 3150 Apostel. 3151 Propheten. 3152 Acto.11.21. 3153 Euangelisten. 3154 Hirten. 3155 Joan.10.22. 3156 Leerer.

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …

Siegfried F. Müller: Erstellung der Transkription nach DTA-Richtlinien (2014-03-16T11:00:00Z) Bitte beachten Sie, dass die aktuelle Transkription (und Textauszeichnung) mittlerweile nicht mehr dem Stand zum Zeitpunkt der Übernahme des Werkes in das DTA entsprechen muss.
Jurgita Baranauskaite, Justus-Liebig-Universität: Konvertierung nach DTA-Basisformat (2014-03-16T11:00:00Z)
BSB - Bayerische Staatsbibliothek: Bereitstellung der Bilddigitalisate (Sign. 2 Hom. 44) (2014-03-12T12:00:00Z)

Weitere Informationen:

Anmerkungen zur Transkription:

  • Teiltranskription des Gesamtwerks: ausschließlich 50 Predigten, ohne Vorrede und Register
  • Marginalien als Fußnoten wiedergegeben
  • Silbentrennung: aufgelöst
  • Bogensignaturen: nicht übernommen
  • Druckfehler sind nicht immer berichtigt
  • fremdsprachliches Material: gekennzeichnet
  • Geminations-/Abkürzungsstriche: nur expandiert
  • Hervorhebungen (Antiqua, Sperrschrift, Kursive etc.): wie Vorlage
  • Kustoden: nicht übernommen
  • langes s (ſ): als s transkribiert
  • Vollständigkeit: teilweise erfasst
  • Zeilenumbrüche markiert: nein
  • benötigt einen zweiten Korrekturgang
  • đ wurde als der transkribiert
  • Bindestriche werden nicht konsequent gesetzt
  • Antiquaschrift nicht konsequent gesetzt



Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/bullinger_haussbuoch_1558
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/bullinger_haussbuoch_1558/809
Zitationshilfe: Bullinger, Heinrich: Haußbuoch. Zürich, 1558, S. CCCLIX.. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bullinger_haussbuoch_1558/809>, abgerufen am 22.11.2024.