Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Weigel, Valentin: Gnothi seavton Oder cognosce teipsum genandt. Das Newe Erkenne dich selbst. Bd. 3. Neustadt, 1618.

Bild:
<< vorherige Seite

Dritter Theil des
Lege de
Sursum
corda
& de
funda-
me: Sa-
pientiae
leiblichen Todt/ ist jhm recht/ Warumb wil er sich nicht
erwecken lassen/ in der Weißheit/ welche Gott vberflus-
sigen in jhn geblasen hat.

Ein ander Exempel/ im Anfang war das Wort/
vnnd das Wort war bey GOtt/ alle dinge sind durch das-
selbe gemacht/ in jhm war das Leben/ vnd das Leben war
das Liecht der Menschen/ vnd das Liecht scheinet in der
Finsterniß/ vnd die Finsterniß habens nicht begriffen/ er kam
in die Welt/ Joh. am 1. Was studiret oder lieset ein warer
Theologus im Evangelio Johannis vnnd in andern
Aposteln/ oder Propheten anders/ als nur sich selber/ vnd
das in jhm ist/ daß er selber ist von Natur vnd Gnaden/ vnd
das darauß er gemacht ist/ das ist/ er erkennet sich selber/
vnd GOTT in Jesu Christo/ vnd hat davon das ewige
Leben/ alle Himlische vnnd jrrdische Weißheit/ vnnd kan
von keinen betrogen noch verführet werden/ dann er siehet
daß er eben das ist/ vnd in sich halte/ darauß er gemacht ist/
das ist/ durch Christum ist er gemacht/ darauß ist das Leben
vnnd das Liecht in allen Menschen/ vnnd erleuchtet alle
Menschen so in diese Welt kommen/ aber das erkennet ein
solcher/ daß er nicht allein ein Kind Adae/ das ist/ der grossen
Welt Sohn sey/ Sondern auch ein Kind Gottes vnd ein
Miterbe Jesu Christi/ denn die jhn annehmen/ denen gibt
er macht Kinder Gottes zu werden

Also erkennet er eine zwyfache Geburt in sich/ eine
alte Naturliche auß der Erden/ vnnd eine newe himlische
auß GOTT in Christo/ denn wir sind auß seinem Flei-
sche/ vnnd Gebeine/ Ephes. am 5. Capitel. Er erkennet
seine Gewalt vber das gantze Firmament/ vber die
gantze Natur/ wer auß GOTT gebohren ist/ vber-

win-

Dritter Theil des
Lege de
Surſum
corda
& de
funda-
me: Sa-
pientiæ
leiblichen Todt/ iſt jhm recht/ Warumb wil er ſich nicht
erwecken laſſen/ in der Weißheit/ welche Gott vberflůſ-
ſigen in jhn geblaſen hat.

Ein ander Exempel/ im Anfang war das Wort/
vnnd das Wort war bey GOtt/ alle dinge ſind durch daſ-
ſelbe gemacht/ in jhm war das Leben/ vnd das Leben war
das Liecht der Menſchen/ vnd das Liecht ſcheinet in der
Finſterniß/ vñ die Finſterniß habens nicht begriffen/ er kam
in die Welt/ Joh. am 1. Was ſtudiret oder lieſet ein warer
Theologus im Evangelio Johannis vnnd in andern
Apoſteln/ oder Propheten anders/ als nur ſich ſelber/ vnd
das in jhm iſt/ daß er ſelber iſt von Natur vnd Gnaden/ vnd
das darauß er gemacht iſt/ das iſt/ er erkennet ſich ſelber/
vnd GOTT in Jeſu Chriſto/ vnd hat davon das ewige
Leben/ alle Himliſche vnnd jrrdiſche Weißheit/ vnnd kan
von keinen betrogen noch verfuͤhret werden/ dann er ſiehet
daß er eben das iſt/ vnd in ſich halte/ darauß er gemacht iſt/
das iſt/ durch Chriſtum iſt er gemacht/ darauß iſt das Leben
vnnd das Liecht in allen Menſchen/ vnnd erleuchtet alle
Menſchen ſo in dieſe Welt kommen/ aber das erkennet ein
ſolcher/ daß er nicht allein ein Kind Adæ/ das iſt/ der groſſen
Welt Sohn ſey/ Sondern auch ein Kind Gottes vnd ein
Miterbe Jeſu Chriſti/ denn die jhn annehmen/ denen gibt
er macht Kinder Gottes zu werden

Alſo erkennet er eine zwyfache Geburt in ſich/ eine
alte Natůrliche auß der Erden/ vnnd eine newe himliſche
auß GOTT in Chriſto/ denn wir ſind auß ſeinem Flei-
ſche/ vnnd Gebeine/ Epheſ. am 5. Capitel. Er erkennet
ſeine Gewalt vber das gantze Firmament/ vber die
gantze Natur/ wer auß GOTT gebohren iſt/ vber-

win-
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0030"/><fw place="top" type="header">Dritter Theil des</fw><lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Lege de<lb/>
Sur&#x017F;um<lb/>
corda<lb/>
&amp; de<lb/>
funda-<lb/>
me: Sa-<lb/>
pientiæ</hi></note>leiblichen Todt/ i&#x017F;t jhm recht/ Warumb wil er &#x017F;ich nicht<lb/>
erwecken la&#x017F;&#x017F;en/ in der Weißheit/ welche Gott vberfl&#x016F;&#x017F;-<lb/>
&#x017F;igen in jhn gebla&#x017F;en hat.</p><lb/>
        <p>Ein ander Exempel/ im Anfang war das Wort/<lb/>
vnnd das Wort war bey GOtt/ alle dinge &#x017F;ind durch da&#x017F;-<lb/>
&#x017F;elbe gemacht/ in jhm war das Leben/ vnd das Leben war<lb/>
das Liecht der Men&#x017F;chen/ vnd das Liecht &#x017F;cheinet in der<lb/>
Fin&#x017F;terniß/ vñ die Fin&#x017F;terniß habens nicht begriffen/ er kam<lb/>
in die Welt/ Joh. am 1. Was &#x017F;tudiret oder lie&#x017F;et ein warer<lb/><hi rendition="#aq">Theologus</hi> im Evangelio Johannis vnnd in andern<lb/>
Apo&#x017F;teln/ oder Propheten anders/ als nur &#x017F;ich &#x017F;elber/ vnd<lb/>
das in jhm i&#x017F;t/ daß er &#x017F;elber i&#x017F;t von Natur vnd Gnaden/ vnd<lb/>
das darauß er gemacht i&#x017F;t/ das i&#x017F;t/ er erkennet &#x017F;ich &#x017F;elber/<lb/>
vnd GOTT in Je&#x017F;u Chri&#x017F;to/ vnd hat davon das ewige<lb/>
Leben/ alle Himli&#x017F;che vnnd jrrdi&#x017F;che Weißheit/ vnnd kan<lb/>
von keinen betrogen noch verfu&#x0364;hret werden/ dann er &#x017F;iehet<lb/>
daß er eben das i&#x017F;t/ vnd in &#x017F;ich halte/ darauß er gemacht i&#x017F;t/<lb/>
das i&#x017F;t/ durch Chri&#x017F;tum i&#x017F;t er gemacht/ darauß i&#x017F;t das Leben<lb/>
vnnd das Liecht in allen Men&#x017F;chen/ vnnd erleuchtet alle<lb/>
Men&#x017F;chen &#x017F;o in die&#x017F;e Welt kommen/ aber das erkennet ein<lb/>
&#x017F;olcher/ daß er nicht allein ein Kind Ad<hi rendition="#aq">æ/</hi> das i&#x017F;t/ der gro&#x017F;&#x017F;en<lb/>
Welt Sohn &#x017F;ey/ Sondern auch ein Kind Gottes vnd ein<lb/>
Miterbe Je&#x017F;u Chri&#x017F;ti/ denn die jhn annehmen/ denen gibt<lb/>
er macht Kinder Gottes zu werden</p><lb/>
        <p>Al&#x017F;o erkennet er eine zwyfache Geburt in &#x017F;ich/ eine<lb/>
alte Nat&#x016F;rliche auß der Erden/ vnnd eine newe himli&#x017F;che<lb/>
auß GOTT in Chri&#x017F;to/ denn wir &#x017F;ind auß &#x017F;einem Flei-<lb/>
&#x017F;che/ vnnd Gebeine/ Ephe&#x017F;. am 5. Capitel. Er erkennet<lb/>
&#x017F;eine Gewalt vber das gantze Firmament/ vber die<lb/>
gantze Natur/ wer auß GOTT gebohren i&#x017F;t/ vber-<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">win-</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[0030] Dritter Theil des leiblichen Todt/ iſt jhm recht/ Warumb wil er ſich nicht erwecken laſſen/ in der Weißheit/ welche Gott vberflůſ- ſigen in jhn geblaſen hat. Lege de Surſum corda & de funda- me: Sa- pientiæ Ein ander Exempel/ im Anfang war das Wort/ vnnd das Wort war bey GOtt/ alle dinge ſind durch daſ- ſelbe gemacht/ in jhm war das Leben/ vnd das Leben war das Liecht der Menſchen/ vnd das Liecht ſcheinet in der Finſterniß/ vñ die Finſterniß habens nicht begriffen/ er kam in die Welt/ Joh. am 1. Was ſtudiret oder lieſet ein warer Theologus im Evangelio Johannis vnnd in andern Apoſteln/ oder Propheten anders/ als nur ſich ſelber/ vnd das in jhm iſt/ daß er ſelber iſt von Natur vnd Gnaden/ vnd das darauß er gemacht iſt/ das iſt/ er erkennet ſich ſelber/ vnd GOTT in Jeſu Chriſto/ vnd hat davon das ewige Leben/ alle Himliſche vnnd jrrdiſche Weißheit/ vnnd kan von keinen betrogen noch verfuͤhret werden/ dann er ſiehet daß er eben das iſt/ vnd in ſich halte/ darauß er gemacht iſt/ das iſt/ durch Chriſtum iſt er gemacht/ darauß iſt das Leben vnnd das Liecht in allen Menſchen/ vnnd erleuchtet alle Menſchen ſo in dieſe Welt kommen/ aber das erkennet ein ſolcher/ daß er nicht allein ein Kind Adæ/ das iſt/ der groſſen Welt Sohn ſey/ Sondern auch ein Kind Gottes vnd ein Miterbe Jeſu Chriſti/ denn die jhn annehmen/ denen gibt er macht Kinder Gottes zu werden Alſo erkennet er eine zwyfache Geburt in ſich/ eine alte Natůrliche auß der Erden/ vnnd eine newe himliſche auß GOTT in Chriſto/ denn wir ſind auß ſeinem Flei- ſche/ vnnd Gebeine/ Epheſ. am 5. Capitel. Er erkennet ſeine Gewalt vber das gantze Firmament/ vber die gantze Natur/ wer auß GOTT gebohren iſt/ vber- win-

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi03_1618
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi03_1618/30
Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seavton Oder cognosce teipsum genandt. Das Newe Erkenne dich selbst. Bd. 3. Neustadt, 1618, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi03_1618/30>, abgerufen am 25.04.2024.