Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605.

Bild:
<< vorherige Seite
CLXVII. Von Erasmo Roto-
rodamo.

AVff ein zeit als ich zu Rohm war/ ist mir einer
vorkommen/ welcher die Glaubenssachen nicht
wol verstunde/ zeiget darvon seinen Mitgesellen
den Scribenden Plinium in seinem Buch am fünff
vnnd fünfftzigsten Capitel/ in welchem er belachet
die jenigen/ welche meynen vnnd halten/ daß deß
Menschen Seel nach abgestorbenem Cörper lebe/
eben als der vnuernünfftigen Thieren Seele. Als
ich aber eben in demselben Gemach bey einem stund
zu schwetzen/ bin ich auch bey sie geruffen worden.
Jch bin herzu getretten/ sie fragten mich/ ob ich
nichts wüste/ keine rationes hette/ darmit ich die-
sen Authorem widerlegte? Hab ich geantwortet/
daß ich nichts habe darauß ich bessern Glauben
schöpffete/ daß die Seelen vnsterblich seyen/ als
eben auß dem Capitul/ vber welches nichts vnuer-
ständigerst oder vngelehrters an dem Authore sey.
Dann er helt es gantz vor vngeschickt/ daß einer
gefunden solt werden/ der da glaubete die Men-
schen Aethemen nicht gleicher weiß/ als die Frösch
vnnd Esel. Darnach helts er darfür/ weil etliche
Thier ein festes vnnd zehers Leben haben als die
Menschen. Noch weiters fragt er/ wie die See-
len/ welche auß deß Menschen Leib abgescheiden/
köndten gedencken/ wie sie zunemen/ wie sie hören/
schmecken/ riechen vnd zu greiffen können/ weil vnd
wann solche ding nicht weren/ so wer auch nichts
guts der Seelen vbrig. Vnnd darüber vermahnte
er mich jhm zu sagen/ (welch das aller vnuerstän-
digste vnnd vngeschickste war) wo doch so manch
tausent Seel/ vnd welchem ort sie versamblet
weren/ vnd bey einander sessen.

Von
CLXVII. Von Eraſmo Roto-
rodamo.

AVff ein zeit als ich zu Rohm war/ iſt mir einer
vorkommen/ welcher die Glaubensſachen nicht
wol verſtunde/ zeiget darvon ſeinen Mitgeſellen
den Scribenden Plinium in ſeinem Buch am fuͤnff
vnnd fuͤnfftzigſten Capitel/ in welchem er belachet
die jenigen/ welche meynen vnnd halten/ daß deß
Menſchen Seel nach abgeſtorbenem Coͤrper lebe/
eben als der vnuernuͤnfftigen Thieren Seele. Als
ich aber eben in demſelben Gemach bey einem ſtund
zu ſchwetzen/ bin ich auch bey ſie geruffen worden.
Jch bin herzu getretten/ ſie fragten mich/ ob ich
nichts wuͤſte/ keine rationes hette/ darmit ich die-
ſen Authorem widerlegte? Hab ich geantwortet/
daß ich nichts habe darauß ich beſſern Glauben
ſchoͤpffete/ daß die Seelen vnſterblich ſeyen/ als
eben auß dem Capitul/ vber welches nichts vnuer-
ſtaͤndigerſt oder vngelehrters an dem Authore ſey.
Dann er helt es gantz vor vngeſchickt/ daß einer
gefunden ſolt werden/ der da glaubete die Men-
ſchen Aethemen nicht gleicher weiß/ als die Froͤſch
vnnd Eſel. Darnach helts er darfuͤr/ weil etliche
Thier ein feſtes vnnd zehers Leben haben als die
Menſchen. Noch weiters fragt er/ wie die See-
len/ welche auß deß Menſchen Leib abgeſcheiden/
koͤndten gedencken/ wie ſie zunemen/ wie ſie hoͤren/
ſchmecken/ riechen vnd zu greiffen koͤnnen/ weil vnd
wann ſolche ding nicht weren/ ſo wer auch nichts
guts der Seelen vbrig. Vnnd daruͤber vermahnte
er mich jhm zu ſagen/ (welch das aller vnuerſtaͤn-
digſte vnnd vngeſchickſte war) wo doch ſo manch
tauſent Seel/ vnd welchem ort ſie verſamblet
weren/ vnd bey einander ſeſſen.

Von
<TEI>
  <text>
    <body>
      <pb facs="#f0166" n="142"/>
      <div n="1">
        <head> <hi rendition="#b"><hi rendition="#aq">CLXVII.</hi> Von Era&#x017F;mo Roto-<lb/>
rodamo.</hi> </head><lb/>
        <p><hi rendition="#in">A</hi>Vff ein zeit als ich zu Rohm war/ i&#x017F;t mir einer<lb/>
vorkommen/ welcher die Glaubens&#x017F;achen nicht<lb/>
wol ver&#x017F;tunde/ zeiget darvon &#x017F;einen Mitge&#x017F;ellen<lb/>
den Scribenden Plinium in &#x017F;einem Buch am fu&#x0364;nff<lb/>
vnnd fu&#x0364;nfftzig&#x017F;ten Capitel/ in welchem er belachet<lb/>
die jenigen/ welche meynen vnnd halten/ daß deß<lb/>
Men&#x017F;chen Seel nach abge&#x017F;torbenem Co&#x0364;rper lebe/<lb/>
eben als der vnuernu&#x0364;nfftigen Thieren Seele. Als<lb/>
ich aber eben in dem&#x017F;elben Gemach bey einem &#x017F;tund<lb/>
zu &#x017F;chwetzen/ bin ich auch bey &#x017F;ie geruffen worden.<lb/>
Jch bin herzu getretten/ &#x017F;ie fragten mich/ ob ich<lb/>
nichts wu&#x0364;&#x017F;te/ keine rationes hette/ darmit ich die-<lb/>
&#x017F;en Authorem widerlegte? Hab ich geantwortet/<lb/>
daß ich nichts habe darauß ich be&#x017F;&#x017F;ern Glauben<lb/>
&#x017F;cho&#x0364;pffete/ daß die Seelen vn&#x017F;terblich &#x017F;eyen/ als<lb/>
eben auß dem Capitul/ vber welches nichts vnuer-<lb/>
&#x017F;ta&#x0364;ndiger&#x017F;t oder vngelehrters an dem Authore &#x017F;ey.<lb/>
Dann er helt es gantz vor vnge&#x017F;chickt/ daß einer<lb/>
gefunden &#x017F;olt werden/ der da glaubete die Men-<lb/>
&#x017F;chen Aethemen nicht gleicher weiß/ als die Fro&#x0364;&#x017F;ch<lb/>
vnnd E&#x017F;el. Darnach helts er darfu&#x0364;r/ weil etliche<lb/>
Thier ein fe&#x017F;tes vnnd zehers Leben haben als die<lb/>
Men&#x017F;chen. Noch weiters fragt er/ wie die See-<lb/>
len/ welche auß deß Men&#x017F;chen Leib abge&#x017F;cheiden/<lb/>
ko&#x0364;ndten gedencken/ wie &#x017F;ie zunemen/ wie &#x017F;ie ho&#x0364;ren/<lb/>
&#x017F;chmecken/ riechen vnd zu greiffen ko&#x0364;nnen/ weil vnd<lb/>
wann &#x017F;olche ding nicht weren/ &#x017F;o wer auch nichts<lb/>
guts der Seelen vbrig. Vnnd daru&#x0364;ber vermahnte<lb/>
er mich jhm zu &#x017F;agen/ (welch das aller vnuer&#x017F;ta&#x0364;n-<lb/><hi rendition="#c">dig&#x017F;te vnnd vnge&#x017F;chick&#x017F;te war) wo doch &#x017F;o manch<lb/>
tau&#x017F;ent Seel/ vnd welchem ort &#x017F;ie ver&#x017F;amblet<lb/>
weren/ vnd bey einander &#x017F;e&#x017F;&#x017F;en.</hi></p>
      </div><lb/>
      <fw place="bottom" type="catch"> <hi rendition="#b">Von</hi> </fw><lb/>
    </body>
  </text>
</TEI>
[142/0166] CLXVII. Von Eraſmo Roto- rodamo. AVff ein zeit als ich zu Rohm war/ iſt mir einer vorkommen/ welcher die Glaubensſachen nicht wol verſtunde/ zeiget darvon ſeinen Mitgeſellen den Scribenden Plinium in ſeinem Buch am fuͤnff vnnd fuͤnfftzigſten Capitel/ in welchem er belachet die jenigen/ welche meynen vnnd halten/ daß deß Menſchen Seel nach abgeſtorbenem Coͤrper lebe/ eben als der vnuernuͤnfftigen Thieren Seele. Als ich aber eben in demſelben Gemach bey einem ſtund zu ſchwetzen/ bin ich auch bey ſie geruffen worden. Jch bin herzu getretten/ ſie fragten mich/ ob ich nichts wuͤſte/ keine rationes hette/ darmit ich die- ſen Authorem widerlegte? Hab ich geantwortet/ daß ich nichts habe darauß ich beſſern Glauben ſchoͤpffete/ daß die Seelen vnſterblich ſeyen/ als eben auß dem Capitul/ vber welches nichts vnuer- ſtaͤndigerſt oder vngelehrters an dem Authore ſey. Dann er helt es gantz vor vngeſchickt/ daß einer gefunden ſolt werden/ der da glaubete die Men- ſchen Aethemen nicht gleicher weiß/ als die Froͤſch vnnd Eſel. Darnach helts er darfuͤr/ weil etliche Thier ein feſtes vnnd zehers Leben haben als die Menſchen. Noch weiters fragt er/ wie die See- len/ welche auß deß Menſchen Leib abgeſcheiden/ koͤndten gedencken/ wie ſie zunemen/ wie ſie hoͤren/ ſchmecken/ riechen vnd zu greiffen koͤnnen/ weil vnd wann ſolche ding nicht weren/ ſo wer auch nichts guts der Seelen vbrig. Vnnd daruͤber vermahnte er mich jhm zu ſagen/ (welch das aller vnuerſtaͤn- digſte vnnd vngeſchickſte war) wo doch ſo manch tauſent Seel/ vnd welchem ort ſie verſamblet weren/ vnd bey einander ſeſſen. Von

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/166
Zitationshilfe: Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605, S. 142. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/166>, abgerufen am 27.04.2024.