Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 5. Amsterdam, 1649.

Bild:
<< vorherige Seite

Fünfter Theil
ben/ vnter die wahre Philosophische solutiones nicht
gehören/ sondern als schädlich zu verwerffen/ vnd als
Gifft zu fliehen seyn.

Habe derohalben vielen jrrenden zur nachrichtung
alhier davon etwas melden wollen. Wolle derohalben
jhme niemand einbilden/ als wann ein solch gering-
schätzig Wesen nicht mehr als corrosivische spiritus
verrichten solte; Jch/ für mein Persohn/ habe mir selber
von erst nicht einbilden können/ daß in eim so verächt-
lichen Menstruo solche kräften verborgen weren/ so
lang vnd viel/ biß ich durch die Experientz/ die wahrheit
vnd möglichkeit gesehen vnd erfahren habe/ vnnd gehet
alhier eben also zu/ gleich wie es nun in der gantzen
Welt her gehet/ nemlich/ daß von jederman nur das an-
sehnliche geliebet vnd gesucht/ hergegen aber das gerin-
ge verworffen vnd nicht geacht wird/ da doch die Natur
al jhr Wesen in schlechtheit verrichtet/ man muß sich
derowegen nicht daran kehren vnd ein ding gering ach-
ten/ weilen es nicht bekandt vnd groß ist.

Die Juden ärgerten sich auch an Christo/ weilen
Er so ärmlich gebohren vnd gering lebete/ welcher doch
alles in allem war/ sie sahen vnd merckten wol/ daß Er
solche Zeichen vnd Wunder thäte/ welche kein anderer/
als der verheissene Messias thun konte/ dannoch blieben
sie bey jhrer halßstarrigkeit beharlich/ nur darumb/ weil
seine gestalt so verächtlich war/ vnd so Er nicht mensch-
liche Natur vnnd eine geringe gestalt hätte an sich ge-
nommen/ so hätte Er vnser Mittler vnnd Versühner
zwischen Gott nicht seyn können/ dann durch den Fall
Adams waren wir gantz von Gott gescheiden/ also daß
wir in Sünden verhartet/ vnnd der Höllen vnd Tode

gantz

Fuͤnfter Theil
ben/ vnter die wahre Philoſophiſche ſolutiones nicht
gehoͤren/ ſondern als ſchaͤdlich zu verwerffen/ vnd als
Gifft zu fliehen ſeyn.

Habe derohalben vielen jrrenden zur nachrichtung
alhier davon etwas melden wollen. Wolle derohalben
jhme niemand einbilden/ als wann ein ſolch gering-
ſchaͤtzig Weſen nicht mehr als corroſiviſche ſpiritus
verrichten ſolte; Jch/ fuͤr mein Perſohn/ habe mir ſelber
von erſt nicht einbilden koͤnnen/ daß in eim ſo veraͤcht-
lichen Menſtruo ſolche kraͤften verborgen weren/ ſo
lang vnd viel/ biß ich durch die Experientz/ die wahrheit
vnd moͤglichkeit geſehen vnd erfahren habe/ vnnd gehet
alhier eben alſo zu/ gleich wie es nun in der gantzen
Welt her gehet/ nemlich/ daß von jederman nur das an-
ſehnliche geliebet vnd geſucht/ hergegen aber das gerin-
ge verworffen vnd nicht geacht wird/ da doch die Natur
al jhr Weſen in ſchlechtheit verrichtet/ man muß ſich
derowegen nicht daran kehren vnd ein ding gering ach-
ten/ weilen es nicht bekandt vnd groß iſt.

Die Juden aͤrgerten ſich auch an Chriſto/ weilen
Er ſo aͤrmlich gebohren vnd gering lebete/ welcher doch
alles in allem war/ ſie ſahen vnd merckten wol/ daß Er
ſolche Zeichen vnd Wunder thaͤte/ welche kein anderer/
als der verheiſſene Meſſias thun konte/ dannoch blieben
ſie bey jhrer halßſtarrigkeit beharlich/ nur darumb/ weil
ſeine geſtalt ſo veraͤchtlich war/ vnd ſo Er nicht menſch-
liche Natur vnnd eine geringe geſtalt haͤtte an ſich ge-
nommen/ ſo haͤtte Er vnſer Mittler vnnd Verſuͤhner
zwiſchen Gott nicht ſeyn koͤnnen/ dann durch den Fall
Adams waren wir gantz von Gott geſcheiden/ alſo daß
wir in Suͤnden verhartet/ vnnd der Hoͤllen vnd Tode

gantz
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0010" n="6"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Fu&#x0364;nfter Theil</hi></fw><lb/>
ben/ vnter die wahre Philo&#x017F;ophi&#x017F;che <hi rendition="#aq">&#x017F;olutiones</hi> nicht<lb/>
geho&#x0364;ren/ &#x017F;ondern als &#x017F;cha&#x0364;dlich zu verwerffen/ vnd als<lb/>
Gifft zu fliehen &#x017F;eyn.</p><lb/>
        <p>Habe derohalben vielen jrrenden zur nachrichtung<lb/>
alhier davon etwas melden wollen. Wolle derohalben<lb/>
jhme niemand einbilden/ als wann ein &#x017F;olch gering-<lb/>
&#x017F;cha&#x0364;tzig We&#x017F;en nicht mehr als <hi rendition="#aq">corro&#x017F;i</hi>vi&#x017F;che <hi rendition="#aq">&#x017F;piritus</hi><lb/>
verrichten &#x017F;olte; Jch/ fu&#x0364;r mein Per&#x017F;ohn/ habe mir &#x017F;elber<lb/>
von er&#x017F;t nicht einbilden ko&#x0364;nnen/ daß in eim &#x017F;o vera&#x0364;cht-<lb/>
lichen <hi rendition="#aq">Men&#x017F;truo</hi> &#x017F;olche kra&#x0364;ften verborgen weren/ &#x017F;o<lb/>
lang vnd viel/ biß ich durch die <hi rendition="#aq">Experien</hi>tz/ die wahrheit<lb/>
vnd mo&#x0364;glichkeit ge&#x017F;ehen vnd erfahren habe/ vnnd gehet<lb/>
alhier eben al&#x017F;o zu/ gleich wie es nun in der gantzen<lb/>
Welt her gehet/ nemlich/ daß von jederman nur das an-<lb/>
&#x017F;ehnliche geliebet vnd ge&#x017F;ucht/ hergegen aber das gerin-<lb/>
ge verworffen vnd nicht geacht wird/ da doch die Natur<lb/>
al jhr We&#x017F;en in &#x017F;chlechtheit verrichtet/ man muß &#x017F;ich<lb/>
derowegen nicht daran kehren vnd ein ding gering ach-<lb/>
ten/ weilen es nicht bekandt vnd groß i&#x017F;t.</p><lb/>
        <p>Die Juden a&#x0364;rgerten &#x017F;ich auch an Chri&#x017F;to/ weilen<lb/>
Er &#x017F;o a&#x0364;rmlich gebohren vnd gering lebete/ welcher doch<lb/>
alles in allem war/ &#x017F;ie &#x017F;ahen vnd merckten wol/ daß Er<lb/>
&#x017F;olche Zeichen vnd Wunder tha&#x0364;te/ welche kein anderer/<lb/>
als der verhei&#x017F;&#x017F;ene <hi rendition="#aq">Me&#x017F;&#x017F;ias</hi> thun konte/ dannoch blieben<lb/>
&#x017F;ie bey jhrer halß&#x017F;tarrigkeit beharlich/ nur darumb/ weil<lb/>
&#x017F;eine ge&#x017F;talt &#x017F;o vera&#x0364;chtlich war/ vnd &#x017F;o Er nicht men&#x017F;ch-<lb/>
liche Natur vnnd eine geringe ge&#x017F;talt ha&#x0364;tte an &#x017F;ich ge-<lb/>
nommen/ &#x017F;o ha&#x0364;tte Er vn&#x017F;er Mittler vnnd Ver&#x017F;u&#x0364;hner<lb/>
zwi&#x017F;chen Gott nicht &#x017F;eyn ko&#x0364;nnen/ dann durch den Fall<lb/>
Adams waren wir gantz von Gott ge&#x017F;cheiden/ al&#x017F;o daß<lb/>
wir in Su&#x0364;nden verhartet/ vnnd der Ho&#x0364;llen vnd Tode<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">gantz</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[6/0010] Fuͤnfter Theil ben/ vnter die wahre Philoſophiſche ſolutiones nicht gehoͤren/ ſondern als ſchaͤdlich zu verwerffen/ vnd als Gifft zu fliehen ſeyn. Habe derohalben vielen jrrenden zur nachrichtung alhier davon etwas melden wollen. Wolle derohalben jhme niemand einbilden/ als wann ein ſolch gering- ſchaͤtzig Weſen nicht mehr als corroſiviſche ſpiritus verrichten ſolte; Jch/ fuͤr mein Perſohn/ habe mir ſelber von erſt nicht einbilden koͤnnen/ daß in eim ſo veraͤcht- lichen Menſtruo ſolche kraͤften verborgen weren/ ſo lang vnd viel/ biß ich durch die Experientz/ die wahrheit vnd moͤglichkeit geſehen vnd erfahren habe/ vnnd gehet alhier eben alſo zu/ gleich wie es nun in der gantzen Welt her gehet/ nemlich/ daß von jederman nur das an- ſehnliche geliebet vnd geſucht/ hergegen aber das gerin- ge verworffen vnd nicht geacht wird/ da doch die Natur al jhr Weſen in ſchlechtheit verrichtet/ man muß ſich derowegen nicht daran kehren vnd ein ding gering ach- ten/ weilen es nicht bekandt vnd groß iſt. Die Juden aͤrgerten ſich auch an Chriſto/ weilen Er ſo aͤrmlich gebohren vnd gering lebete/ welcher doch alles in allem war/ ſie ſahen vnd merckten wol/ daß Er ſolche Zeichen vnd Wunder thaͤte/ welche kein anderer/ als der verheiſſene Meſſias thun konte/ dannoch blieben ſie bey jhrer halßſtarrigkeit beharlich/ nur darumb/ weil ſeine geſtalt ſo veraͤchtlich war/ vnd ſo Er nicht menſch- liche Natur vnnd eine geringe geſtalt haͤtte an ſich ge- nommen/ ſo haͤtte Er vnſer Mittler vnnd Verſuͤhner zwiſchen Gott nicht ſeyn koͤnnen/ dann durch den Fall Adams waren wir gantz von Gott geſcheiden/ alſo daß wir in Suͤnden verhartet/ vnnd der Hoͤllen vnd Tode gantz

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni05_1649
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni05_1649/10
Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolf: Furni Philosophici. Bd. 5. Amsterdam, 1649, S. 6. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_furni05_1649/10>, abgerufen am 29.03.2024.