Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Hoepner, Johann: LeichPredigt/ Vber das Trostsprüchlein. Leipzig, 1632.

Bild:
<< vorherige Seite

Auß dem 25. Psalm.
gebraucht er ein gering Ding darzu/ vnd kan dem
Menschen dadurch so hefftig zusetzen/ vnd seinem
Hertzen so angst vnd bange machen/ daß er weder
auß noch ein weiß.

Die Sünde hat die Vnarth an sich/ daß sie
das Gewissen beisset/ wie im Buch Hiob diese Art
zu reden fürkömpt/ da Hiob spricht im 27. Cap.
Mein Gewissen beisset mich nicht meines gantzen
Lebens halben. Solch beissen des Gewissens ste-
het in der Anklage des bösen Gewissens/ wenn vns
vnsere Sünde vnter die Augen schelten/ daß wir
kein kindliches Vertrawen zu Gott haben können/
Sondern wir halten Gott für vnsern Feind/ weil
vns das Gewissen vberzeuget/ wie hoch wir Gott
mit vnsern Sünden beleidiget haben/ vnd weil es
vns vnser Hertz saget/ daß Gott ein Sündenfeind
sey/ so stehen wir für vnd für in sorgen vnd ängsten/
vnd können keine Ruhe finden in vnsern Hertzen/
wie David klagt 38. Psal. Jch heule für Vnruhe mei-
nes Hertzens. Item: Mein Hertz bebet/ Meine
Krafft hat mich verlassen/ vnd das Liecht meiner
Augen ist nicht bey mir.

Hierzu helffen nicht wenig die Kranckheiten
des Leibes/ wenn sie sonderlich schmertzhafftig
seyn/ daß wir winselu vnd heulen müssen/ wie Da-
vid spricht Psal. 102. Jch bin gleich wie ein Rohr-
dommel in der Wüsten/ Jch bin gleich wie ein
Keutzlein in den verstöreten Städten. Jch wache/
vnd bin wie ein einsamer Vogel auff dem Dache.

Vnd

Auß dem 25. Pſalm.
gebraucht er ein gering Ding darzu/ vnd kan dem
Menſchen dadurch ſo hefftig zuſetzen/ vnd ſeinem
Hertzen ſo angſt vnd bange machen/ daß er weder
auß noch ein weiß.

Die Suͤnde hat die Vnarth an ſich/ daß ſie
das Gewiſſen beiſſet/ wie im Buch Hiob dieſe Art
zu reden fuͤrkoͤmpt/ da Hiob ſpricht im 27. Cap.
Mein Gewiſſen beiſſet mich nicht meines gantzen
Lebens halben. Solch beiſſen des Gewiſſens ſte-
het in der Anklage des boͤſen Gewiſſens/ wenn vns
vnſere Suͤnde vnter die Augen ſchelten/ daß wir
kein kindliches Vertrawen zu Gott haben koͤnnen/
Sondern wir halten Gott fuͤr vnſern Feind/ weil
vns das Gewiſſen vberzeuget/ wie hoch wir Gott
mit vnſern Suͤnden beleidiget haben/ vnd weil es
vns vnſer Hertz ſaget/ daß Gott ein Suͤndenfeind
ſey/ ſo ſtehen wir fuͤr vnd fuͤr in ſorgen vnd aͤngſten/
vnd koͤnnen keine Ruhe finden in vnſern Hertzen/
wie David klagt 38. Pſal. Jch heule fuͤr Vnruhe mei-
nes Hertzens. Item: Mein Hertz bebet/ Meine
Krafft hat mich verlaſſen/ vnd das Liecht meiner
Augen iſt nicht bey mir.

Hierzu helffen nicht wenig die Kranckheiten
des Leibes/ wenn ſie ſonderlich ſchmertzhafftig
ſeyn/ daß wir winſelu vnd heulen muͤſſen/ wie Da-
vid ſpricht Pſal. 102. Jch bin gleich wie ein Rohr-
dommel in der Wuͤſten/ Jch bin gleich wie ein
Keutzlein in den verſtoͤreten Staͤdten. Jch wache/
vnd bin wie ein einſamer Vogel auff dem Dache.

Vnd
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div type="fsMainPart" n="2">
          <div n="3">
            <p><pb facs="#f0007" n="[7]"/><fw type="header" place="top">Auß dem 25. P&#x017F;alm.</fw><lb/>
gebraucht er ein gering Ding darzu/ vnd kan dem<lb/>
Men&#x017F;chen dadurch &#x017F;o hefftig zu&#x017F;etzen/ vnd &#x017F;einem<lb/>
Hertzen &#x017F;o ang&#x017F;t vnd bange machen/ daß er weder<lb/>
auß noch ein weiß.</p><lb/>
            <p>Die Su&#x0364;nde hat die Vnarth an &#x017F;ich/ daß &#x017F;ie<lb/>
das Gewi&#x017F;&#x017F;en bei&#x017F;&#x017F;et/ wie im Buch Hiob die&#x017F;e Art<lb/>
zu reden fu&#x0364;rko&#x0364;mpt/ da Hiob &#x017F;pricht im 27. Cap.<lb/>
Mein Gewi&#x017F;&#x017F;en bei&#x017F;&#x017F;et mich nicht meines gantzen<lb/>
Lebens halben. Solch bei&#x017F;&#x017F;en des Gewi&#x017F;&#x017F;ens &#x017F;te-<lb/>
het in der Anklage des bo&#x0364;&#x017F;en Gewi&#x017F;&#x017F;ens/ wenn vns<lb/>
vn&#x017F;ere Su&#x0364;nde vnter die Augen &#x017F;chelten/ daß wir<lb/>
kein kindliches Vertrawen zu Gott haben ko&#x0364;nnen/<lb/>
Sondern wir halten Gott fu&#x0364;r vn&#x017F;ern Feind/ weil<lb/>
vns das Gewi&#x017F;&#x017F;en vberzeuget/ wie hoch wir Gott<lb/>
mit vn&#x017F;ern Su&#x0364;nden beleidiget haben/ vnd weil es<lb/>
vns vn&#x017F;er Hertz &#x017F;aget/ daß Gott ein Su&#x0364;ndenfeind<lb/>
&#x017F;ey/ &#x017F;o &#x017F;tehen wir fu&#x0364;r vnd fu&#x0364;r in &#x017F;orgen vnd a&#x0364;ng&#x017F;ten/<lb/>
vnd ko&#x0364;nnen keine Ruhe finden in vn&#x017F;ern Hertzen/<lb/>
wie David klagt 38. <hi rendition="#aq">P&#x017F;al.</hi> Jch heule fu&#x0364;r Vnruhe mei-<lb/>
nes Hertzens. <hi rendition="#aq">Item:</hi> Mein Hertz bebet/ Meine<lb/>
Krafft hat mich verla&#x017F;&#x017F;en/ vnd das Liecht meiner<lb/>
Augen i&#x017F;t nicht bey mir.</p><lb/>
            <p>Hierzu helffen nicht wenig die Kranckheiten<lb/>
des Leibes/ wenn &#x017F;ie &#x017F;onderlich &#x017F;chmertzhafftig<lb/>
&#x017F;eyn/ daß wir win&#x017F;elu vnd heulen mu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en/ wie Da-<lb/>
vid &#x017F;pricht <hi rendition="#aq">P&#x017F;al.</hi> 102. Jch bin gleich wie ein Rohr-<lb/>
dommel in der Wu&#x0364;&#x017F;ten/ Jch bin gleich wie ein<lb/>
Keutzlein in den ver&#x017F;to&#x0364;reten Sta&#x0364;dten. Jch wache/<lb/>
vnd bin wie ein ein&#x017F;amer Vogel auff dem Dache.<lb/>
<fw type="catch" place="bottom">Vnd</fw><lb/></p>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[[7]/0007] Auß dem 25. Pſalm. gebraucht er ein gering Ding darzu/ vnd kan dem Menſchen dadurch ſo hefftig zuſetzen/ vnd ſeinem Hertzen ſo angſt vnd bange machen/ daß er weder auß noch ein weiß. Die Suͤnde hat die Vnarth an ſich/ daß ſie das Gewiſſen beiſſet/ wie im Buch Hiob dieſe Art zu reden fuͤrkoͤmpt/ da Hiob ſpricht im 27. Cap. Mein Gewiſſen beiſſet mich nicht meines gantzen Lebens halben. Solch beiſſen des Gewiſſens ſte- het in der Anklage des boͤſen Gewiſſens/ wenn vns vnſere Suͤnde vnter die Augen ſchelten/ daß wir kein kindliches Vertrawen zu Gott haben koͤnnen/ Sondern wir halten Gott fuͤr vnſern Feind/ weil vns das Gewiſſen vberzeuget/ wie hoch wir Gott mit vnſern Suͤnden beleidiget haben/ vnd weil es vns vnſer Hertz ſaget/ daß Gott ein Suͤndenfeind ſey/ ſo ſtehen wir fuͤr vnd fuͤr in ſorgen vnd aͤngſten/ vnd koͤnnen keine Ruhe finden in vnſern Hertzen/ wie David klagt 38. Pſal. Jch heule fuͤr Vnruhe mei- nes Hertzens. Item: Mein Hertz bebet/ Meine Krafft hat mich verlaſſen/ vnd das Liecht meiner Augen iſt nicht bey mir. Hierzu helffen nicht wenig die Kranckheiten des Leibes/ wenn ſie ſonderlich ſchmertzhafftig ſeyn/ daß wir winſelu vnd heulen muͤſſen/ wie Da- vid ſpricht Pſal. 102. Jch bin gleich wie ein Rohr- dommel in der Wuͤſten/ Jch bin gleich wie ein Keutzlein in den verſtoͤreten Staͤdten. Jch wache/ vnd bin wie ein einſamer Vogel auff dem Dache. Vnd

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/510780
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/510780/7
Zitationshilfe: Hoepner, Johann: LeichPredigt/ Vber das Trostsprüchlein. Leipzig, 1632, S. [7]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/510780/7>, abgerufen am 26.04.2024.