Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.

Bild:
<< vorherige Seite
ET RESTAVR. DISCVRS. III.

Weil nun dieser Maximus Spanien/ Engelland/ Gallien/
vnd ein guten Theil Teutschland vnter sich gebracht hat/ nahmen
die strittige Geistlichen/ in Ansehung seiner Verschlagenheit/ zu
jhm jhre Zuflucht. Wie dann Priscillianus, Bischoff in Galle-
cien/ vnd Ithacius ein ander Bischoff/ mit Zuthun Vrsacii, durch
die Kirchengesatz einander verfolget/ da gleichwol dieser seine Stell
verlassen müssen. Als er nun erlanget/ daß wegen jhres Streits/
eine Zusammenkunfft der Geistlichen zu Bursches geschehen/
wurde er vor vnschuldig/ Priscillianus aber vor schuldig erkannt.
Priscillianus machte die Sach bey Hoff anhängig/ vnd verlohr
abermal gantz vnd gar. Ithacius rafft Stül vnd Bänck zusam-
men/ vnd vermögte Maximum dahin/ daß er Priscilliano vnd In-
stantio,
neben etlichen andern/ wegen jrriger Religion/ als auch
Vngehorsams/ ließ den Kopff für die Füß legen. Dessen für-
nehmste Ketzereyen waren/ die Seel wer eines Wesens mit Gott/
die Welt wer von dem boßhafftigen Fürsten erschaffen; das Alte
Testament gieng vns nichts an; Fleisch essen wer verbotten/ aber
seine Religion durch Lügen vnd Meyneyd verbergen erlaubt. Daß
nun jemand solte wegen der Religion schlechthin/ ohn ander Ver-
brechen/ den Tod leyden/ weil es biß dahin vnter den Christen/ von
den Christen gantz vnerhört war/ vervrsachte newe Vnruh. Die
Arrianer vnnd Heyden geselleten sich zusammen wider die Recht-
glaubigen/ weil es hinfüro das Leben solte kosten/ wer nicht eben jh-
rer Meynung war. Auch trugen viel vnter den Rechtglaubigen
hieran ein grosses Mißfallen/ weil der gleichen blutige Händel/ dem
Exempel vnd der Lehr deß Heylands/ gar nicht ahnten: Darumb
sie auch Richter vnnd Thäter von jhrer Gemein/ vnnd von dem
Tisch deß HERren auß geschlossen. Dieselbe aber funden Schutz
bey Maximo, der etliche der andern ließ in den kühlen Schatten
setzen.

Zu der Zeit war Martinus der Bischoff weit vnd breit sehr be-
rühmbt. Derselbe ließ sich bewegen/ daß er/ so wol die Rechtglau-
bige zuretten/ als auch Narsetem den Graffen/ vnnd Leucadium

den
B iij
ET RESTAVR. DISCVRS. III.

Weil nun dieſer Maximus Spanien/ Engelland/ Gallien/
vnd ein guten Theil Teutſchland vnter ſich gebracht hat/ nahmen
die ſtrittige Geiſtlichen/ in Anſehung ſeiner Verſchlagenheit/ zu
jhm jhre Zuflucht. Wie dann Priſcillianus, Biſchoff in Galle-
cien/ vnd Ithacius ein ander Biſchoff/ mit Zuthun Vrſacii, durch
die Kirchengeſatz einander verfolget/ da gleichwol dieſer ſeine Stell
verlaſſen muͤſſen. Als er nun erlanget/ daß wegen jhres Streits/
eine Zuſammenkunfft der Geiſtlichen zu Burſches geſchehen/
wurde er vor vnſchuldig/ Priſcillianus aber vor ſchuldig erkannt.
Priſcillianus machte die Sach bey Hoff anhaͤngig/ vnd verlohr
abermal gantz vnd gar. Ithacius rafft Stuͤl vnd Baͤnck zuſam-
men/ vnd vermoͤgte Maximum dahin/ daß er Priſcilliano vnd In-
ſtantio,
neben etlichen andern/ wegen jrriger Religion/ als auch
Vngehorſams/ ließ den Kopff fuͤr die Fuͤß legen. Deſſen fuͤr-
nehmſte Ketzereyen waren/ die Seel wer eines Weſens mit Gott/
die Welt wer von dem boßhafftigen Fuͤrſten erſchaffen; das Alte
Teſtament gieng vns nichts an; Fleiſch eſſen wer verbotten/ aber
ſeine Religion durch Luͤgen vnd Meyneyd verbergen erlaubt. Daß
nun jemand ſolte wegen der Religion ſchlechthin/ ohn ander Ver-
brechen/ den Tod leyden/ weil es biß dahin vnter den Chriſten/ von
den Chriſten gantz vnerhoͤrt war/ vervrſachte newe Vnruh. Die
Arrianer vnnd Heyden geſelleten ſich zuſammen wider die Recht-
glaubigen/ weil es hinfuͤro das Leben ſolte koſten/ wer nicht eben jh-
rer Meynung war. Auch trugen viel vnter den Rechtglaubigen
hieran ein groſſes Mißfallen/ weil der gleichen blutige Haͤndel/ dem
Exempel vnd der Lehr deß Heylands/ gar nicht ahnten: Darumb
ſie auch Richter vnnd Thaͤter von jhrer Gemein/ vnnd von dem
Tiſch deß HERren auß geſchloſſen. Dieſelbe aber funden Schutz
bey Maximo, der etliche der andern ließ in den kuͤhlen Schatten
ſetzen.

Zu der Zeit war Martinus der Biſchoff weit vnd breit ſehr be-
ruͤhmbt. Derſelbe ließ ſich bewegen/ daß er/ ſo wol die Rechtglau-
bige zuretten/ als auch Narſetem den Graffen/ vnnd Leucadium

den
B iij
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <pb facs="#f0021" n="15[13]"/>
          <fw place="top" type="header"> <hi rendition="#aq"> <hi rendition="#g">ET RESTAVR. DISCVRS. III.</hi> </hi> </fw><lb/>
          <p>Weil nun die&#x017F;er <hi rendition="#aq">Maximus</hi> Spanien/ Engelland/ Gallien/<lb/>
vnd ein guten Theil Teut&#x017F;chland vnter &#x017F;ich gebracht hat/ nahmen<lb/>
die &#x017F;trittige Gei&#x017F;tlichen/ in An&#x017F;ehung &#x017F;einer Ver&#x017F;chlagenheit/ zu<lb/>
jhm jhre Zuflucht. Wie dann <hi rendition="#aq">Pri&#x017F;cillianus,</hi> Bi&#x017F;choff in Galle-<lb/>
cien/ vnd <hi rendition="#aq">Ithacius</hi> ein ander Bi&#x017F;choff/ mit Zuthun <hi rendition="#aq">Vr&#x017F;acii,</hi> durch<lb/>
die Kirchenge&#x017F;atz einander verfolget/ da gleichwol die&#x017F;er &#x017F;eine Stell<lb/>
verla&#x017F;&#x017F;en mu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en. Als er nun erlanget/ daß wegen jhres Streits/<lb/>
eine Zu&#x017F;ammenkunfft der Gei&#x017F;tlichen zu Bur&#x017F;ches ge&#x017F;chehen/<lb/>
wurde er vor vn&#x017F;chuldig/ <hi rendition="#aq">Pri&#x017F;cillianus</hi> aber vor &#x017F;chuldig erkannt.<lb/><hi rendition="#aq">Pri&#x017F;cillianus</hi> machte die Sach bey Hoff anha&#x0364;ngig/ vnd verlohr<lb/>
abermal gantz vnd gar. <hi rendition="#aq">Ithacius</hi> rafft Stu&#x0364;l vnd Ba&#x0364;nck zu&#x017F;am-<lb/>
men/ vnd vermo&#x0364;gte <hi rendition="#aq">Maximum</hi> dahin/ daß er <hi rendition="#aq">Pri&#x017F;cilliano</hi> vnd <hi rendition="#aq">In-<lb/>
&#x017F;tantio,</hi> neben etlichen andern/ wegen jrriger Religion/ als auch<lb/>
Vngehor&#x017F;ams/ ließ den Kopff fu&#x0364;r die Fu&#x0364;ß legen. De&#x017F;&#x017F;en fu&#x0364;r-<lb/>
nehm&#x017F;te Ketzereyen waren/ die Seel wer eines We&#x017F;ens mit Gott/<lb/>
die Welt wer von dem boßhafftigen Fu&#x0364;r&#x017F;ten er&#x017F;chaffen; das Alte<lb/>
Te&#x017F;tament gieng vns nichts an; Flei&#x017F;ch e&#x017F;&#x017F;en wer verbotten/ aber<lb/>
&#x017F;eine Religion durch Lu&#x0364;gen vnd Meyneyd verbergen erlaubt. Daß<lb/>
nun jemand &#x017F;olte wegen der Religion &#x017F;chlechthin/ ohn ander Ver-<lb/>
brechen/ den Tod leyden/ weil es biß dahin vnter den Chri&#x017F;ten/ von<lb/>
den Chri&#x017F;ten gantz vnerho&#x0364;rt war/ vervr&#x017F;achte newe Vnruh. Die<lb/>
Arrianer vnnd Heyden ge&#x017F;elleten &#x017F;ich zu&#x017F;ammen wider die Recht-<lb/>
glaubigen/ weil es hinfu&#x0364;ro das Leben &#x017F;olte ko&#x017F;ten/ wer nicht eben jh-<lb/>
rer Meynung war. Auch trugen viel vnter den Rechtglaubigen<lb/>
hieran ein gro&#x017F;&#x017F;es Mißfallen/ weil der gleichen blutige Ha&#x0364;ndel/ dem<lb/>
Exempel vnd der Lehr deß Heylands/ gar nicht ahnten: Darumb<lb/>
&#x017F;ie auch Richter vnnd Tha&#x0364;ter von jhrer Gemein/ vnnd von dem<lb/>
Ti&#x017F;ch deß HERren auß ge&#x017F;chlo&#x017F;&#x017F;en. Die&#x017F;elbe aber funden Schutz<lb/>
bey <hi rendition="#aq">Maximo,</hi> der etliche der andern ließ in den ku&#x0364;hlen Schatten<lb/>
&#x017F;etzen.</p><lb/>
          <p>Zu der Zeit war <hi rendition="#aq">Martinus</hi> der Bi&#x017F;choff weit vnd breit &#x017F;ehr be-<lb/>
ru&#x0364;hmbt. Der&#x017F;elbe ließ &#x017F;ich bewegen/ daß er/ &#x017F;o wol die Rechtglau-<lb/>
bige zuretten/ als auch <hi rendition="#aq">Nar&#x017F;etem</hi> den Graffen/ vnnd <hi rendition="#aq">Leucadium</hi><lb/>
<fw place="bottom" type="sig">B iij</fw><fw place="bottom" type="catch">den</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[15[13]/0021] ET RESTAVR. DISCVRS. III. Weil nun dieſer Maximus Spanien/ Engelland/ Gallien/ vnd ein guten Theil Teutſchland vnter ſich gebracht hat/ nahmen die ſtrittige Geiſtlichen/ in Anſehung ſeiner Verſchlagenheit/ zu jhm jhre Zuflucht. Wie dann Priſcillianus, Biſchoff in Galle- cien/ vnd Ithacius ein ander Biſchoff/ mit Zuthun Vrſacii, durch die Kirchengeſatz einander verfolget/ da gleichwol dieſer ſeine Stell verlaſſen muͤſſen. Als er nun erlanget/ daß wegen jhres Streits/ eine Zuſammenkunfft der Geiſtlichen zu Burſches geſchehen/ wurde er vor vnſchuldig/ Priſcillianus aber vor ſchuldig erkannt. Priſcillianus machte die Sach bey Hoff anhaͤngig/ vnd verlohr abermal gantz vnd gar. Ithacius rafft Stuͤl vnd Baͤnck zuſam- men/ vnd vermoͤgte Maximum dahin/ daß er Priſcilliano vnd In- ſtantio, neben etlichen andern/ wegen jrriger Religion/ als auch Vngehorſams/ ließ den Kopff fuͤr die Fuͤß legen. Deſſen fuͤr- nehmſte Ketzereyen waren/ die Seel wer eines Weſens mit Gott/ die Welt wer von dem boßhafftigen Fuͤrſten erſchaffen; das Alte Teſtament gieng vns nichts an; Fleiſch eſſen wer verbotten/ aber ſeine Religion durch Luͤgen vnd Meyneyd verbergen erlaubt. Daß nun jemand ſolte wegen der Religion ſchlechthin/ ohn ander Ver- brechen/ den Tod leyden/ weil es biß dahin vnter den Chriſten/ von den Chriſten gantz vnerhoͤrt war/ vervrſachte newe Vnruh. Die Arrianer vnnd Heyden geſelleten ſich zuſammen wider die Recht- glaubigen/ weil es hinfuͤro das Leben ſolte koſten/ wer nicht eben jh- rer Meynung war. Auch trugen viel vnter den Rechtglaubigen hieran ein groſſes Mißfallen/ weil der gleichen blutige Haͤndel/ dem Exempel vnd der Lehr deß Heylands/ gar nicht ahnten: Darumb ſie auch Richter vnnd Thaͤter von jhrer Gemein/ vnnd von dem Tiſch deß HERren auß geſchloſſen. Dieſelbe aber funden Schutz bey Maximo, der etliche der andern ließ in den kuͤhlen Schatten ſetzen. Zu der Zeit war Martinus der Biſchoff weit vnd breit ſehr be- ruͤhmbt. Derſelbe ließ ſich bewegen/ daß er/ ſo wol die Rechtglau- bige zuretten/ als auch Narſetem den Graffen/ vnnd Leucadium den B iij

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania01_1650
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania01_1650/21
Zitationshilfe: Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650, S. 15[13]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania01_1650/21>, abgerufen am 29.03.2024.