Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Melander, Otto: Joco-seria Das ist Schimpff vnd Ernst. Bd. 1. Lich, 1605.

Bild:
<< vorherige Seite

wissen dermassen geängstiget/ daß er endtlich
lieber sein eigen Schand offenbaren/ als mit
solchen bösen gewissen beladen seyn wöllen.
Es begibt sich aber auff ein zeit/ das [ei]n Pein-
lich Halßgerichts tag gehalten wird vber ei-
nen Mörder/ dazu ward er gleichfals erfordert
das Gericht zubesitzen/ auff gemeltem tag
gehet er/ wir gebreuchlich zur Meß/ lest ihm
ein gut essen zubereiten/ damit er das ver-
drießlich Gericht desto besser besitzen möch-
te/ beklagt sich auch sonsten/ das ihm nit wol
seye. Nach dem er auß der Kirchen wider
heim kompt/ vernimpt er/ wie das ihm eines
Kalbs Kopff zu bereiten werden solte/ davon
er sonst gern zu essen pflegte. Er begert den zu
sehen/ öffnet den Haffen/ vnd spricht es sey ein
Menschen Kopff darin/ das Weib mahnt jhn
Freundtlich hievon ab/ er ließ sich weisen/ ge-
het auff das Rath Haus/ vnnd setzet sich bey
die Richter an seinen gewöhnlichen orth. Da
es nun die ordnung gab/ das er vrtheil spre-
chen solte/ vnnd nach dem Göttlichen Gesetz
das vrtheil fellet/ dem Mordtthäter solt man
entheupten/ stehet er auff/ vnnd spricht/ er
wolt eben das vrtheil vber sich sprechen/ zeigt
alle vmbstende an/ wie er hiebevor einen
Mordt begangen/ bitt demüthig/ das mann
ein schwerer vrtheil vber jn fallen wolte. Et-
liche meinten/ der man war nicht wol bey sin-
nen/ er fantisirte als/ geben an/ man solt jhn
heimführen/ vnd seiner acht nehmen. Er aber
sprach/ ich weiß/ daß ewer keiner mich im
verdacht hat/ so bin ich mir auch keines sol-
chen grewlichen lasters ferner bewust. Doch
bitt ich euch zum fleissigsten/ daß ihr mich am
Leben straffen wöllet/ auff das ich also von

dem

wiſſen dermaſſen geaͤngſtiget/ daß er endtlich
lieber ſein eigen Schand offenbaren/ als mit
ſolchen boͤſen gewiſſen beladen ſeyn woͤllen.
Es begibt ſich aber auff ein zeit/ das [ei]n Pein-
lich Halßgerichts tag gehalten wird vber ei-
nẽ Moͤrder/ dazu ward er gleichfals erfordert
das Gericht zubeſitzen/ auff gemeltem tag
gehet er/ wir gebreuchlich zur Meß/ leſt ihm
ein gut eſſen zubereiten/ damit er das ver-
drießlich Gericht deſto beſſer beſitzen moͤch-
te/ beklagt ſich auch ſonſten/ das ihm nit wol
ſeye. Nach dem er auß der Kirchen wider
heim kompt/ vernimpt er/ wie das ihm eines
Kalbs Kopff zu bereiten werden ſolte/ davon
er ſonſt gern zu eſſen pflegte. Er begert den zu
ſehen/ oͤffnet den Haffen/ vnd ſpricht es ſey ein
Menſchen Kopff darin/ das Weib mahnt jhn
Freundtlich hievon ab/ er ließ ſich weiſen/ ge-
het auff das Rath Haus/ vnnd ſetzet ſich bey
die Richter an ſeinen gewoͤhnlichen orth. Da
es nun die ordnung gab/ das er vrtheil ſpre-
chen ſolte/ vnnd nach dem Goͤttlichen Geſetz
das vrtheil fellet/ dem Mordtthaͤter ſolt man
entheupten/ ſtehet er auff/ vnnd ſpricht/ er
wolt eben das vrtheil vber ſich ſprechen/ zeigt
alle vmbſtende an/ wie er hiebevor einen
Mordt begangen/ bitt demuͤthig/ das mann
ein ſchwerer vrtheil vber jn fallen wolte. Et-
liche meinten/ der man war nicht wol bey ſin-
nen/ er fantiſirte als/ geben an/ man ſolt jhn
heimfuͤhren/ vnd ſeiner acht nehmen. Er aber
ſprach/ ich weiß/ daß ewer keiner mich im
verdacht hat/ ſo bin ich mir auch keines ſol-
chen grewlichen laſters ferner bewuſt. Doch
bitt ich euch zum fleiſſigſten/ daß ihr mich am
Leben ſtraffen woͤllet/ auff das ich alſo von

dem
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0200" n="192"/>
wi&#x017F;&#x017F;en derma&#x017F;&#x017F;en gea&#x0364;ng&#x017F;tiget/ daß er endtlich<lb/>
lieber &#x017F;ein eigen Schand offenbaren/ als mit<lb/>
&#x017F;olchen bo&#x0364;&#x017F;en gewi&#x017F;&#x017F;en beladen &#x017F;eyn wo&#x0364;llen.<lb/>
Es begibt &#x017F;ich aber auff ein zeit/ das <supplied>ei</supplied>n Pein-<lb/>
lich Halßgerichts tag gehalten wird vber ei-<lb/>
ne&#x0303; Mo&#x0364;rder/ dazu ward er gleichfals erfordert<lb/>
das Gericht zube&#x017F;itzen/ auff gemeltem tag<lb/>
gehet er/ wir gebreuchlich zur Meß/ le&#x017F;t ihm<lb/>
ein gut e&#x017F;&#x017F;en zubereiten/ damit er das ver-<lb/>
drießlich Gericht de&#x017F;to be&#x017F;&#x017F;er be&#x017F;itzen mo&#x0364;ch-<lb/>
te/ beklagt &#x017F;ich auch &#x017F;on&#x017F;ten/ das ihm nit wol<lb/>
&#x017F;eye. Nach dem er auß der Kirchen wider<lb/>
heim kompt/ vernimpt er/ wie das ihm eines<lb/>
Kalbs Kopff zu bereiten werden &#x017F;olte/ davon<lb/>
er &#x017F;on&#x017F;t gern zu e&#x017F;&#x017F;en pflegte. Er begert den zu<lb/>
&#x017F;ehen/ o&#x0364;ffnet den Haffen/ vnd &#x017F;pricht es &#x017F;ey ein<lb/>
Men&#x017F;chen Kopff darin/ das Weib mahnt jhn<lb/>
Freundtlich hievon ab/ er ließ &#x017F;ich wei&#x017F;en/ ge-<lb/>
het auff das Rath Haus/ vnnd &#x017F;etzet &#x017F;ich bey<lb/>
die Richter an &#x017F;einen gewo&#x0364;hnlichen orth. Da<lb/>
es nun die ordnung gab/ das er vrtheil &#x017F;pre-<lb/>
chen &#x017F;olte/ vnnd nach dem Go&#x0364;ttlichen Ge&#x017F;etz<lb/>
das vrtheil fellet/ dem Mordttha&#x0364;ter &#x017F;olt man<lb/>
entheupten/ &#x017F;tehet er auff/ vnnd &#x017F;pricht/ er<lb/>
wolt eben das vrtheil vber &#x017F;ich &#x017F;prechen/ zeigt<lb/>
alle vmb&#x017F;tende an/ wie er hiebevor einen<lb/>
Mordt begangen/ bitt demu&#x0364;thig/ das mann<lb/>
ein &#x017F;chwerer vrtheil vber jn fallen wolte. Et-<lb/>
liche meinten/ der man war nicht wol bey &#x017F;in-<lb/>
nen/ er fanti&#x017F;irte als/ geben an/ man &#x017F;olt jhn<lb/>
heimfu&#x0364;hren/ vnd &#x017F;einer acht nehmen. Er aber<lb/>
&#x017F;prach/ ich weiß/ daß ewer keiner mich im<lb/>
verdacht hat/ &#x017F;o bin ich mir auch keines &#x017F;ol-<lb/>
chen grewlichen la&#x017F;ters ferner bewu&#x017F;t. Doch<lb/>
bitt ich euch zum flei&#x017F;&#x017F;ig&#x017F;ten/ daß ihr mich am<lb/>
Leben &#x017F;traffen wo&#x0364;llet/ auff das ich al&#x017F;o von<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">dem</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[192/0200] wiſſen dermaſſen geaͤngſtiget/ daß er endtlich lieber ſein eigen Schand offenbaren/ als mit ſolchen boͤſen gewiſſen beladen ſeyn woͤllen. Es begibt ſich aber auff ein zeit/ das ein Pein- lich Halßgerichts tag gehalten wird vber ei- nẽ Moͤrder/ dazu ward er gleichfals erfordert das Gericht zubeſitzen/ auff gemeltem tag gehet er/ wir gebreuchlich zur Meß/ leſt ihm ein gut eſſen zubereiten/ damit er das ver- drießlich Gericht deſto beſſer beſitzen moͤch- te/ beklagt ſich auch ſonſten/ das ihm nit wol ſeye. Nach dem er auß der Kirchen wider heim kompt/ vernimpt er/ wie das ihm eines Kalbs Kopff zu bereiten werden ſolte/ davon er ſonſt gern zu eſſen pflegte. Er begert den zu ſehen/ oͤffnet den Haffen/ vnd ſpricht es ſey ein Menſchen Kopff darin/ das Weib mahnt jhn Freundtlich hievon ab/ er ließ ſich weiſen/ ge- het auff das Rath Haus/ vnnd ſetzet ſich bey die Richter an ſeinen gewoͤhnlichen orth. Da es nun die ordnung gab/ das er vrtheil ſpre- chen ſolte/ vnnd nach dem Goͤttlichen Geſetz das vrtheil fellet/ dem Mordtthaͤter ſolt man entheupten/ ſtehet er auff/ vnnd ſpricht/ er wolt eben das vrtheil vber ſich ſprechen/ zeigt alle vmbſtende an/ wie er hiebevor einen Mordt begangen/ bitt demuͤthig/ das mann ein ſchwerer vrtheil vber jn fallen wolte. Et- liche meinten/ der man war nicht wol bey ſin- nen/ er fantiſirte als/ geben an/ man ſolt jhn heimfuͤhren/ vnd ſeiner acht nehmen. Er aber ſprach/ ich weiß/ daß ewer keiner mich im verdacht hat/ ſo bin ich mir auch keines ſol- chen grewlichen laſters ferner bewuſt. Doch bitt ich euch zum fleiſſigſten/ daß ihr mich am Leben ſtraffen woͤllet/ auff das ich alſo von dem

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria01_1605
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria01_1605/200
Zitationshilfe: Melander, Otto: Joco-seria Das ist Schimpff vnd Ernst. Bd. 1. Lich, 1605, S. 192. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria01_1605/200>, abgerufen am 27.04.2024.