Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Mochinger, Johannes: Histori Von dem Todt vnnd Begräbnus Sarae. Danzig, 1631.

Bild:
<< vorherige Seite

rung der andern/ so vmb jhn gewesen/ dessen er David vrsach ge-
geben/ nemlich diese . 22. 23. vmb das kind fastete ich vnnd
weinete/ da es noch lebete/ denn ich gedachte: Wer weiß ob mir
der HErr gnedig wird/ daß das kind lebendig bleibt. Nun es a-
ber todt ist/ was sol ich fasten/ ich werde wol zu jhm fahren/ es
kommet nicht aber zu mir wieder. Jst gleicher meinung mit die-
sen worten/ so er die gebrauchet hette/ ich weiß daß jhm wol ist/
vnd er seelig/ was sol ich ausserhalb ende vnnd massen weinen.
Aber nicht also ists mit den bösen bewandt/ die durch das zeitli-
che absterben/ welches vorbewust vnd also fast schrecklich/ auch
fortan in die ewige vnselige ewigkeit gestürtzet werden. Wel-
ches ja wol ist zubeweinen vnnd zu beklagen/ so es auch nur ver-
schlagen möchte. Es ist alhie eine doppelte vrsach zu weinen.
Einen zeitlichen todten sol man zu förderst beweinen: Noch viel
mehr einen der ewig sol todt bleiben am andern todte/ der see-
len vnd dem leibe hernach. Welche schuld den todten dieselbige
zubeklagen/ gleichwol nicht wird abgeleget von den feindseeli-
gen/ die nur froh sind/ daß jhr wie derpart ist vor jhnen danieder
gefallen/ wie sie meinen. Vnd von den neydischen/ die sich fre-
wen im schooß/ daß sie denselben vor augen nicht sehen dörffen/
dessen tugendt ein stachel vnd dorn in jhrem angesicht gewesen/
vnd jhnen zu sehr eingeleuchtet daß sie es endtlich nit haben lei-
den können. Die mögen sich aber bedencken/ wie sie dieses ver-
antworten vnd belegen wollen. Offenbahr ists/ daß es schnur
stracks zuwieder ist dem/ was in einer andern meinung anjtzo
erwiesen vnnd dargethan worden. Dennoch muß auch dieses
hierbeyfüget werden/ daß allen menschen wil obligen/ sich sol-
cher gestalt also zuverhalten in jhrem Leben/ daß die übrigen/
wegen jhrer verlust/ als eines kleinoths sich zubeklagen haben.
Wie Sara jhrer zierden wegen/ davon oben/ von Abraham ge-
stalten sachen nach/ billich ist also beweinet worden. Nicht ohne
gefehr/ oder nur auß blosser gewonheit ist es auch geschehen/
daß Moses/ nach seinem todte/ von den kindern Jsrael ist be-

weinet

rung der andern/ ſo vmb jhn geweſen/ deſſen er David vrſach ge-
geben/ nemlich dieſe ꝟ. 22. 23. vmb das kind faſtete ich vnnd
weinete/ da es noch lebete/ denn ich gedachte: Wer weiß ob mir
der HErr gnedig wird/ daß das kind lebendig bleibt. Nun es a-
ber todt iſt/ was ſol ich faſten/ ich werde wol zu jhm fahren/ es
kommet nicht aber zu mir wieder. Jſt gleicher meinung mit die-
ſen worten/ ſo er die gebrauchet hette/ ich weiß daß jhm wol iſt/
vnd er ſeelig/ was ſol ich auſſerhalb ende vnnd maſſen weinen.
Aber nicht alſo iſts mit den boͤſen bewandt/ die durch das zeitli-
che abſterben/ welches vorbewuſt vnd alſo faſt ſchrecklich/ auch
fortan in die ewige vnſelige ewigkeit geſtuͤrtzet werden. Wel-
ches ja wol iſt zubeweinen vnnd zu beklagen/ ſo es auch nur ver-
ſchlagen moͤchte. Es iſt alhie eine doppelte vrſach zu weinen.
Einen zeitlichen todten ſol man zu foͤrderſt beweinen: Noch viel
mehr einen der ewig ſol todt bleiben am andern todte/ der ſee-
len vnd dem leibe hernach. Welche ſchuld den todten dieſelbige
zubeklagen/ gleichwol nicht wird abgeleget von den feindſeeli-
gen/ die nur froh ſind/ daß jhr wie derpart iſt vor jhnen danieder
gefallen/ wie ſie meinen. Vnd von den neydiſchen/ die ſich fre-
wen im ſchooß/ daß ſie denſelben vor augen nicht ſehen doͤrffen/
deſſen tugendt ein ſtachel vnd dorn in jhrem angeſicht geweſen/
vnd jhnen zu ſehr eingeleuchtet daß ſie es endtlich nit haben lei-
den koͤnnen. Die moͤgen ſich aber bedencken/ wie ſie dieſes ver-
antworten vnd belegen wollen. Offenbahr iſts/ daß es ſchnur
ſtracks zuwieder iſt dem/ was in einer andern meinung anjtzo
erwieſen vnnd dargethan worden. Dennoch muß auch dieſes
hierbeyfuͤget werden/ daß allen menſchen wil obligen/ ſich ſol-
cher geſtalt alſo zuverhalten in jhrem Leben/ daß die uͤbrigen/
wegen jhrer verluſt/ als eines kleinoths ſich zubeklagen haben.
Wie Sara jhrer zierden wegen/ davon oben/ von Abraham ge-
ſtalten ſachen nach/ billich iſt alſo beweinet worden. Nicht ohne
gefehr/ oder nur auß bloſſer gewonheit iſt es auch geſchehen/
daß Moſes/ nach ſeinem todte/ von den kindern Jſrael iſt be-

weinet
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsMainPart" n="2">
          <p><pb facs="#f0014" n="[14]"/>
rung der andern/ &#x017F;o vmb jhn gewe&#x017F;en/ de&#x017F;&#x017F;en er David vr&#x017F;ach ge-<lb/>
geben/ nemlich die&#x017F;e <hi rendition="#aq">&#xA75F;.</hi> 22. 23. vmb das kind fa&#x017F;tete ich vnnd<lb/>
weinete/ da es noch lebete/ denn ich gedachte: Wer weiß ob mir<lb/>
der HErr gnedig wird/ daß das kind lebendig bleibt. Nun es a-<lb/>
ber todt i&#x017F;t/ was &#x017F;ol ich fa&#x017F;ten/ ich werde wol zu jhm fahren/ es<lb/>
kommet nicht aber zu mir wieder. J&#x017F;t gleicher meinung mit die-<lb/>
&#x017F;en worten/ &#x017F;o er die gebrauchet hette/ ich weiß daß jhm wol i&#x017F;t/<lb/>
vnd er &#x017F;eelig/ was &#x017F;ol ich au&#x017F;&#x017F;erhalb ende vnnd ma&#x017F;&#x017F;en weinen.<lb/>
Aber nicht al&#x017F;o i&#x017F;ts mit den bo&#x0364;&#x017F;en bewandt/ die durch das zeitli-<lb/>
che ab&#x017F;terben/ welches vorbewu&#x017F;t vnd al&#x017F;o fa&#x017F;t &#x017F;chrecklich/ auch<lb/>
fortan in die ewige vn&#x017F;elige ewigkeit ge&#x017F;tu&#x0364;rtzet werden. Wel-<lb/>
ches ja wol i&#x017F;t zubeweinen vnnd zu beklagen/ &#x017F;o es auch nur ver-<lb/>
&#x017F;chlagen mo&#x0364;chte. Es i&#x017F;t alhie eine doppelte vr&#x017F;ach zu weinen.<lb/>
Einen zeitlichen todten &#x017F;ol man zu fo&#x0364;rder&#x017F;t beweinen: Noch viel<lb/>
mehr einen der ewig &#x017F;ol todt bleiben am andern todte/ der &#x017F;ee-<lb/>
len vnd dem leibe hernach. Welche &#x017F;chuld den todten die&#x017F;elbige<lb/>
zubeklagen/ gleichwol nicht wird abgeleget von den feind&#x017F;eeli-<lb/>
gen/ die nur froh &#x017F;ind/ daß jhr wie derpart i&#x017F;t vor jhnen danieder<lb/>
gefallen/ wie &#x017F;ie meinen. Vnd von den neydi&#x017F;chen/ die &#x017F;ich fre-<lb/>
wen im &#x017F;chooß/ daß &#x017F;ie den&#x017F;elben vor augen nicht &#x017F;ehen do&#x0364;rffen/<lb/>
de&#x017F;&#x017F;en tugendt ein &#x017F;tachel vnd dorn in jhrem ange&#x017F;icht gewe&#x017F;en/<lb/>
vnd jhnen zu &#x017F;ehr eingeleuchtet daß &#x017F;ie es endtlich nit haben lei-<lb/>
den ko&#x0364;nnen. Die mo&#x0364;gen &#x017F;ich aber bedencken/ wie &#x017F;ie die&#x017F;es ver-<lb/>
antworten vnd belegen wollen. Offenbahr i&#x017F;ts/ daß es &#x017F;chnur<lb/>
&#x017F;tracks zuwieder i&#x017F;t dem/ was in einer andern meinung anjtzo<lb/>
erwie&#x017F;en vnnd dargethan worden. Dennoch muß auch die&#x017F;es<lb/>
hierbeyfu&#x0364;get werden/ daß allen men&#x017F;chen wil obligen/ &#x017F;ich &#x017F;ol-<lb/>
cher ge&#x017F;talt al&#x017F;o zuverhalten in jhrem Leben/ daß die u&#x0364;brigen/<lb/>
wegen jhrer verlu&#x017F;t/ als eines kleinoths &#x017F;ich zubeklagen haben.<lb/>
Wie Sara jhrer zierden wegen/ davon oben/ von Abraham ge-<lb/>
&#x017F;talten &#x017F;achen nach/ billich i&#x017F;t al&#x017F;o beweinet worden. Nicht ohne<lb/>
gefehr/ oder nur auß blo&#x017F;&#x017F;er gewonheit i&#x017F;t es auch ge&#x017F;chehen/<lb/>
daß Mo&#x017F;es/ nach &#x017F;einem todte/ von den kindern J&#x017F;rael i&#x017F;t be-<lb/>
<fw type="catch" place="bottom">weinet</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[[14]/0014] rung der andern/ ſo vmb jhn geweſen/ deſſen er David vrſach ge- geben/ nemlich dieſe ꝟ. 22. 23. vmb das kind faſtete ich vnnd weinete/ da es noch lebete/ denn ich gedachte: Wer weiß ob mir der HErr gnedig wird/ daß das kind lebendig bleibt. Nun es a- ber todt iſt/ was ſol ich faſten/ ich werde wol zu jhm fahren/ es kommet nicht aber zu mir wieder. Jſt gleicher meinung mit die- ſen worten/ ſo er die gebrauchet hette/ ich weiß daß jhm wol iſt/ vnd er ſeelig/ was ſol ich auſſerhalb ende vnnd maſſen weinen. Aber nicht alſo iſts mit den boͤſen bewandt/ die durch das zeitli- che abſterben/ welches vorbewuſt vnd alſo faſt ſchrecklich/ auch fortan in die ewige vnſelige ewigkeit geſtuͤrtzet werden. Wel- ches ja wol iſt zubeweinen vnnd zu beklagen/ ſo es auch nur ver- ſchlagen moͤchte. Es iſt alhie eine doppelte vrſach zu weinen. Einen zeitlichen todten ſol man zu foͤrderſt beweinen: Noch viel mehr einen der ewig ſol todt bleiben am andern todte/ der ſee- len vnd dem leibe hernach. Welche ſchuld den todten dieſelbige zubeklagen/ gleichwol nicht wird abgeleget von den feindſeeli- gen/ die nur froh ſind/ daß jhr wie derpart iſt vor jhnen danieder gefallen/ wie ſie meinen. Vnd von den neydiſchen/ die ſich fre- wen im ſchooß/ daß ſie denſelben vor augen nicht ſehen doͤrffen/ deſſen tugendt ein ſtachel vnd dorn in jhrem angeſicht geweſen/ vnd jhnen zu ſehr eingeleuchtet daß ſie es endtlich nit haben lei- den koͤnnen. Die moͤgen ſich aber bedencken/ wie ſie dieſes ver- antworten vnd belegen wollen. Offenbahr iſts/ daß es ſchnur ſtracks zuwieder iſt dem/ was in einer andern meinung anjtzo erwieſen vnnd dargethan worden. Dennoch muß auch dieſes hierbeyfuͤget werden/ daß allen menſchen wil obligen/ ſich ſol- cher geſtalt alſo zuverhalten in jhrem Leben/ daß die uͤbrigen/ wegen jhrer verluſt/ als eines kleinoths ſich zubeklagen haben. Wie Sara jhrer zierden wegen/ davon oben/ von Abraham ge- ſtalten ſachen nach/ billich iſt alſo beweinet worden. Nicht ohne gefehr/ oder nur auß bloſſer gewonheit iſt es auch geſchehen/ daß Moſes/ nach ſeinem todte/ von den kindern Jſrael iſt be- weinet

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/524823
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/524823/14
Zitationshilfe: Mochinger, Johannes: Histori Von dem Todt vnnd Begräbnus Sarae. Danzig, 1631, S. [14]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524823/14>, abgerufen am 28.04.2024.