Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Münch, Johann: Christliche Leichpredigt. Straßburg, 1619.

Bild:
<< vorherige Seite

Christliche
Sünde/ freyen Willen/ Abendmal/ Aufferstehung/ vnnd der
gleichen verfelschet haben. Wider diese alle hat der Heilig Apostel
täglich kämpffen vnnd streitten müssen/ nicht allein mündlich in
seinen Predigten/ sonder auch schrifftlich in seinen Epistlen/ die
Er hien vnd wider an die Gemeinden gesendet hat.

2.Es hatt aber auch Paulus darneben zukämpffen vnd zustreitten
gehabt wider allerley grobe einreißende Sünden/ Schande vnnd
Laster/ welche hien vnnd wider bey den Christlichen Gemeinden
haben wöllen vberhandt nemmen/ welchen Er sich nit mit wenig-
erm Eyffer vnnd Ernst hat müssen widersetzen/ als der falschen
Lehre vnnd Jrrthumben.

3.Ja noch darzu/ vnd vber das alles hat der Apostel Paulus auch
zukämpffen vnnd zu streitten gehabt wider sein eigen verdamptes
Fleisch vnd Blut/ vnd mit seinem alten Adam/ das er in hat mög-
en im Zaum halten. Dann S. Paulus/ ob er schon wol ein Hocher-
leuchter Apostel ist gewesen/ der bitz in dritten Himmel verzucktwor-
den/ so ist Er doch noch ein Mensch/ vnd kein Engel gewesen/ da-
Rom. 7.rumb schreibt er Rom. 7. Jch weiß das in mir/ das ist/ in meinem
Fleisch/ wohnet nichts gutes/ das wöllen hab ich wol/ aber das voll-
1. Cor. 9.bringen befinde ich nicht bey mir/ vnd 1. Cor. 9. sagt Er/ ich betrü-
be meinen Leib vnnd Zäme in/ auff das ich nicht andern Predige/
vnd ich selbs verwürfflich werde.

Accommo-
datio.
Diesem geistlichen Kampff vnd streit lieben Christen/ müssen
wir auch täglich/ als geistliche Ritter vnd Kriegsleuthe nachvol-
1.gen: Nemblich also vnnd dieser gestalt: das gleich wie Paulus ge-
kämpffet vnnd gestritten hat wider die falschen Apostel vnnd jhre
Lehre/ also muß ein Christ auch nicht Läb vnd Kalt sein in seinem
Glauben vnd bekandtnuß/ sonder soll sich seines Glaubens vnd be-
kandtnuß mit trewen vnd mit ernst annemmen/ sich wider alle ver-
fürische Rotten vnd Secten wehren/ damit er nicht von innen ver-
füret/ vnd von der wahren Religion abgewendet werde.

Chriſtliche
Suͤnde/ freyen Willen/ Abendmal/ Aufferſtehung/ vnnd der
gleichen verfelſchet haben. Wider dieſe alle hat der Heilig Apoſtel
taͤglich kaͤmpffen vnnd ſtreitten muͤſſen/ nicht allein muͤndlich in
ſeinen Predigten/ ſonder auch ſchrifftlich in ſeinen Epiſtlen/ die
Er hien vnd wider an die Gemeinden geſendet hat.

2.Es hatt aber auch Paulus darneben zukaͤmpffen vñ zuſtreitten
gehabt wider allerley grobe einreißende Suͤnden/ Schande vnnd
Laſter/ welche hien vnnd wider bey den Chriſtlichen Gemeinden
haben woͤllen vberhandt nemmen/ welchen Er ſich nit mit wenig-
erm Eyffer vnnd Ernſt hat muͤſſen widerſetzen/ als der falſchen
Lehre vnnd Jrꝛthumben.

3.Ja noch darzu/ vnd vber das alles hat der Apoſtel Paulus auch
zukaͤmpffen vnnd zu ſtreitten gehabt wider ſein eigen verdamptes
Fleiſch vnd Blut/ vnd mit ſeinem alten Adam/ das er in hat moͤg-
en im Zaum haltẽ. Dann S. Paulus/ ob er ſchon wol ein Hocher-
leuchter Apoſtel iſt geweſen/ der bitz in dritten Him̃el verzucktwor-
den/ ſo iſt Er doch noch ein Menſch/ vnd kein Engel geweſen/ da-
Rom. 7.rumb ſchreibt er Rom. 7. Jch weiß das in mir/ das iſt/ in meinem
Fleiſch/ wohnet nichts gutes/ das woͤllen hab ich wol/ aber das voll-
1. Cor. 9.bringen befinde ich nicht bey mir/ vnd 1. Cor. 9. ſagt Er/ ich betruͤ-
be meinen Leib vnnd Zaͤme in/ auff das ich nicht andern Predige/
vnd ich ſelbs verwuͤrfflich werde.

Accommo-
datio.
Dieſem geiſtlichen Kampff vnd ſtreit lieben Chriſten/ muͤſſen
wir auch taͤglich/ als geiſtliche Ritter vnd Kriegsleuthe nachvol-
1.gen: Nemblich alſo vnnd dieſer geſtalt: das gleich wie Paulus ge-
kaͤmpffet vnnd geſtritten hat wider die falſchen Apoſtel vnnd jhre
Lehre/ alſo muß ein Chriſt auch nicht Laͤb vnd Kalt ſein in ſeinem
Glauben vnd bekandtnuß/ ſonder ſoll ſich ſeines Glaubens vnd be-
kandtnuß mit trewen vnd mit ernſt annemmen/ ſich wider alle ver-
fuͤriſche Rotten vnd Secten wehren/ damit er nicht von innen ver-
fuͤret/ vnd von der wahren Religion abgewendet werde.

<TEI>
  <text>
    <body>
      <div type="fsSermon" n="1">
        <div type="fsMainPart" n="2">
          <div n="3">
            <p><pb facs="#f0012" n="10"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Chri&#x017F;tliche</hi></fw><lb/>
Su&#x0364;nde/ freyen Willen/ Abendmal/ Auffer&#x017F;tehung/ vnnd der<lb/>
gleichen verfel&#x017F;chet haben. Wider die&#x017F;e alle hat der Heilig Apo&#x017F;tel<lb/>
ta&#x0364;glich ka&#x0364;mpffen vnnd &#x017F;treitten mu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en/ nicht allein mu&#x0364;ndlich in<lb/>
&#x017F;einen Predigten/ &#x017F;onder auch &#x017F;chrifftlich in &#x017F;einen Epi&#x017F;tlen/ die<lb/>
Er hien vnd wider an die Gemeinden ge&#x017F;endet hat.</p><lb/>
            <p><note place="left">2.</note>Es hatt aber auch Paulus darneben zuka&#x0364;mpffen vn&#x0303; zu&#x017F;treitten<lb/>
gehabt wider allerley grobe einreißende Su&#x0364;nden/ Schande vnnd<lb/>
La&#x017F;ter/ welche hien vnnd wider bey den Chri&#x017F;tlichen Gemeinden<lb/>
haben wo&#x0364;llen vberhandt nemmen/ welchen Er &#x017F;ich nit mit wenig-<lb/>
erm Eyffer vnnd Ern&#x017F;t hat mu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en wider&#x017F;etzen/ als der fal&#x017F;chen<lb/>
Lehre vnnd Jr&#xA75B;thumben.</p><lb/>
            <p><note place="left">3.</note>Ja noch darzu/ vnd vber das alles hat der Apo&#x017F;tel Paulus auch<lb/>
zuka&#x0364;mpffen vnnd zu &#x017F;treitten gehabt wider &#x017F;ein eigen verdamptes<lb/>
Flei&#x017F;ch vnd Blut/ vnd mit &#x017F;einem alten Adam/ das er in hat mo&#x0364;g-<lb/>
en im Zaum halte&#x0303;. Dann S. Paulus/ ob er &#x017F;chon wol ein Hocher-<lb/>
leuchter Apo&#x017F;tel i&#x017F;t gewe&#x017F;en/ der bitz in dritten Him&#x0303;el verzucktwor-<lb/>
den/ &#x017F;o i&#x017F;t Er doch noch ein Men&#x017F;ch/ vnd kein Engel gewe&#x017F;en/ da-<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Rom.</hi> 7.</note>rumb &#x017F;chreibt er Rom. 7. Jch weiß das in mir/ das i&#x017F;t/ in meinem<lb/>
Flei&#x017F;ch/ wohnet nichts gutes/ das wo&#x0364;llen hab ich wol/ aber das voll-<lb/><note place="left">1. <hi rendition="#aq">Cor.</hi> 9.</note>bringen befinde ich nicht bey mir/ vnd 1. Cor. 9. &#x017F;agt Er/ ich betru&#x0364;-<lb/>
be meinen Leib vnnd Za&#x0364;me in/ auff das ich nicht andern Predige/<lb/>
vnd ich &#x017F;elbs verwu&#x0364;rfflich werde.</p><lb/>
            <p><note place="left"><hi rendition="#aq">Accommo-<lb/>
datio.</hi></note>Die&#x017F;em gei&#x017F;tlichen Kampff vnd &#x017F;treit lieben Chri&#x017F;ten/ mu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en<lb/>
wir auch ta&#x0364;glich/ als gei&#x017F;tliche Ritter vnd Kriegsleuthe nachvol-<lb/><note place="left">1.</note>gen: Nemblich al&#x017F;o vnnd die&#x017F;er ge&#x017F;talt: das gleich wie Paulus ge-<lb/>
ka&#x0364;mpffet vnnd ge&#x017F;tritten hat wider die fal&#x017F;chen Apo&#x017F;tel vnnd jhre<lb/>
Lehre/ al&#x017F;o muß ein Chri&#x017F;t auch nicht La&#x0364;b vnd Kalt &#x017F;ein in &#x017F;einem<lb/>
Glauben vnd bekandtnuß/ &#x017F;onder &#x017F;oll &#x017F;ich &#x017F;eines Glaubens vnd be-<lb/>
kandtnuß mit trewen vnd mit ern&#x017F;t annemmen/ &#x017F;ich wider alle ver-<lb/>
fu&#x0364;ri&#x017F;che Rotten vnd Secten wehren/ damit er nicht von innen ver-<lb/>
fu&#x0364;ret/ vnd von der wahren Religion abgewendet werde.</p><lb/>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[10/0012] Chriſtliche Suͤnde/ freyen Willen/ Abendmal/ Aufferſtehung/ vnnd der gleichen verfelſchet haben. Wider dieſe alle hat der Heilig Apoſtel taͤglich kaͤmpffen vnnd ſtreitten muͤſſen/ nicht allein muͤndlich in ſeinen Predigten/ ſonder auch ſchrifftlich in ſeinen Epiſtlen/ die Er hien vnd wider an die Gemeinden geſendet hat. Es hatt aber auch Paulus darneben zukaͤmpffen vñ zuſtreitten gehabt wider allerley grobe einreißende Suͤnden/ Schande vnnd Laſter/ welche hien vnnd wider bey den Chriſtlichen Gemeinden haben woͤllen vberhandt nemmen/ welchen Er ſich nit mit wenig- erm Eyffer vnnd Ernſt hat muͤſſen widerſetzen/ als der falſchen Lehre vnnd Jrꝛthumben. 2. Ja noch darzu/ vnd vber das alles hat der Apoſtel Paulus auch zukaͤmpffen vnnd zu ſtreitten gehabt wider ſein eigen verdamptes Fleiſch vnd Blut/ vnd mit ſeinem alten Adam/ das er in hat moͤg- en im Zaum haltẽ. Dann S. Paulus/ ob er ſchon wol ein Hocher- leuchter Apoſtel iſt geweſen/ der bitz in dritten Him̃el verzucktwor- den/ ſo iſt Er doch noch ein Menſch/ vnd kein Engel geweſen/ da- rumb ſchreibt er Rom. 7. Jch weiß das in mir/ das iſt/ in meinem Fleiſch/ wohnet nichts gutes/ das woͤllen hab ich wol/ aber das voll- bringen befinde ich nicht bey mir/ vnd 1. Cor. 9. ſagt Er/ ich betruͤ- be meinen Leib vnnd Zaͤme in/ auff das ich nicht andern Predige/ vnd ich ſelbs verwuͤrfflich werde. 3. Rom. 7. 1. Cor. 9. Dieſem geiſtlichen Kampff vnd ſtreit lieben Chriſten/ muͤſſen wir auch taͤglich/ als geiſtliche Ritter vnd Kriegsleuthe nachvol- gen: Nemblich alſo vnnd dieſer geſtalt: das gleich wie Paulus ge- kaͤmpffet vnnd geſtritten hat wider die falſchen Apoſtel vnnd jhre Lehre/ alſo muß ein Chriſt auch nicht Laͤb vnd Kalt ſein in ſeinem Glauben vnd bekandtnuß/ ſonder ſoll ſich ſeines Glaubens vnd be- kandtnuß mit trewen vnd mit ernſt annemmen/ ſich wider alle ver- fuͤriſche Rotten vnd Secten wehren/ damit er nicht von innen ver- fuͤret/ vnd von der wahren Religion abgewendet werde. Accommo- datio. 1.

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/523602
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/523602/12
Zitationshilfe: Münch, Johann: Christliche Leichpredigt. Straßburg, 1619, S. 10. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523602/12>, abgerufen am 28.04.2024.