Zeiller, Martin: Centvria IV. Variarvm Quæstionvm. Bd. 4. Ulm, 1660.Die 7. Frag/ des 4. Hundert. der Völcker Zunaigung/ und Lieb/ seyen die ge-wiseste/ und getreuiste Huet: weil mit Gewalt die Lieb nicht kan erprest werden: Das unüber- windlichste Schloß/ und Vestung were/ wann man keiner Vestung vonnöthen. Der Lacedae- monier König Agasicles sagte/ es könne ein Jeder ohne Trabanten regieren/ welcher über seine Un- derthanen/ als ein Vatter über seine Kinder/ re- gierte. Als der Weise Plato gesehen/ daß der Ty- rann Dionysius mit Hüettern seines Leibs umbge- ben war/ sprach Er/ Was hastu für großes übel begangen/ daß du von so vilen verwahret wirst? Dem aber sey wie da wolle/ so haben doch die gros- se Fürsten ihrer Leibs-Huet vonnöthen. Dann ein Königreich/ oder Fürstentum/ ist gleichsam ein hoher Thurn/ in welchem unendliche Güetter eingeschloßen seyn/ und welchen zu erobern/ die Ehrsüchtige/ und Auffrührische/ häuffig sich da- ran machen/ und deßen Verwahrern/ mit allem Fleiß/ Betrug/ und Boßheit/ anfechten. Und wann gleich ein König nach den Gesätzen regieret/ und nichts/ ohne dieselbe/ nach seinem aignen Kopff/ thuet; So ist ihme doch ein Macht/ und Gewalt/ von nöthen/ mit welcher Er die Gesätz Handhaben/ und die übertretter derselben straf- fen könne. Zu dem es vil zum Ansehen eines Für- sten thuet/ wann Er zum Schutz sowol Seiner/ und der Seinigen/ Person; als auch seines Lan- des/ C
Die 7. Frag/ des 4. Hundert. der Voͤlcker Zunaigung/ und Lieb/ ſeyen die ge-wiſeſte/ und getreuiſte Huet: weil mit Gewalt die Lieb nicht kan erpreſt werden: Das unuͤber- windlichſte Schloß/ und Veſtung were/ wann man keiner Veſtung vonnoͤthen. Der Lacedæ- monier Koͤnig Agaſicles ſagte/ es koͤnne ein Jeder ohne Trabanten regieren/ welcher uͤber ſeine Un- derthanen/ als ein Vatter uͤber ſeine Kinder/ re- gierte. Als der Weiſe Plato geſehen/ daß der Ty- rann Dionyſius mit Huͤettern ſeines Leibs umbge- ben war/ ſprach Er/ Was haſtu fuͤr großes übel begangen/ daß du von ſo vilen verwahret wirſt? Dem aber ſey wie da wolle/ ſo haben doch die groſ- ſe Fuͤrſten ihrer Leibs-Huet vonnoͤthen. Dann ein Koͤnigreich/ oder Fuͤrſtentum/ iſt gleichſam ein hoher Thurn/ in welchem unendliche Guͤetter eingeſchloßen ſeyn/ und welchen zu erobern/ die Ehrſuͤchtige/ und Auffruͤhriſche/ haͤuffig ſich da- ran machen/ und deßen Verwahrern/ mit allem Fleiß/ Betrug/ und Boßheit/ anfechten. Und wann gleich ein Koͤnig nach den Geſaͤtzen regieret/ und nichts/ ohne dieſelbe/ nach ſeinem aignen Kopff/ thuet; So iſt ihme doch ein Macht/ und Gewalt/ von noͤthen/ mit welcher Er die Geſaͤtz Handhaben/ und die übertretter derſelben ſtraf- fen koͤnne. Zu dem es vil zum Anſehen eines Fuͤr- ſten thuet/ wann Er zum Schutz ſowol Seiner/ und der Seinigen/ Perſon; als auch ſeines Lan- des/ C
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Die 7. Frag/ des 4. Hundert.
der Voͤlcker Zunaigung/ und Lieb/ ſeyen die ge-
wiſeſte/ und getreuiſte Huet: weil mit Gewalt
die Lieb nicht kan erpreſt werden: Das unuͤber-
windlichſte Schloß/ und Veſtung were/ wann
man keiner Veſtung vonnoͤthen. Der Lacedæ-
monier Koͤnig Agaſicles ſagte/ es koͤnne ein Jeder
ohne Trabanten regieren/ welcher uͤber ſeine Un-
derthanen/ als ein Vatter uͤber ſeine Kinder/ re-
gierte. Als der Weiſe Plato geſehen/ daß der Ty-
rann Dionyſius mit Huͤettern ſeines Leibs umbge-
ben war/ ſprach Er/ Was haſtu fuͤr großes übel
begangen/ daß du von ſo vilen verwahret wirſt?
Dem aber ſey wie da wolle/ ſo haben doch die groſ-
ſe Fuͤrſten ihrer Leibs-Huet vonnoͤthen. Dann
ein Koͤnigreich/ oder Fuͤrſtentum/ iſt gleichſam
ein hoher Thurn/ in welchem unendliche Guͤetter
eingeſchloßen ſeyn/ und welchen zu erobern/ die
Ehrſuͤchtige/ und Auffruͤhriſche/ haͤuffig ſich da-
ran machen/ und deßen Verwahrern/ mit allem
Fleiß/ Betrug/ und Boßheit/ anfechten. Und
wann gleich ein Koͤnig nach den Geſaͤtzen regieret/
und nichts/ ohne dieſelbe/ nach ſeinem aignen
Kopff/ thuet; So iſt ihme doch ein Macht/ und
Gewalt/ von noͤthen/ mit welcher Er die Geſaͤtz
Handhaben/ und die übertretter derſelben ſtraf-
fen koͤnne. Zu dem es vil zum Anſehen eines Fuͤr-
ſten thuet/ wann Er zum Schutz ſowol Seiner/
und der Seinigen/ Perſon; als auch ſeines Lan-
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