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Zeiller, Martin: Centvria IV. Variarvm Quæstionvm. Bd. 4. Ulm, 1660.

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Die 66. Frag/ des 4. Hundert.
Verstand kommen. Darum versündigen sich
abermal Fürsten/ Herren/ Edelleuth/ und An-
dere/ an Gott/ und dem Nächsten/ schwerlich/
welche solche einfältige Leuth zwar auff: und an-
nemmen/ aber nur zu dem ende/ daß sie ihre Kurtz-
weil mit Jhnen haben/ und sie gar zu Narren
machen/ auch zur Sünde/ und allem üppischen
Wesen/ reitzen. Welches dann nicht allein wider
das Christentum/ sondern auch wider die rechte
Vernunfft/ und das Gesätz der Natur/ ist/ wel-
ches die erhaltung der vernünftigen Seele/ und
nicht derselben verderbung/ erfordert. Was aber/
fürs dritte/ die Schalcks: und Stock-Narren
betrifft/ so solte man Jhnen ihre Leichtfertigkeit
ernstlich zu Gemüt führen/ ihre grausame Sün-
de/ wider GOTT/ sich selbst/ und den Nächsten
muthwillig begangen/ recht beschreiben/ und dar-
auff sie abschaffen/ auch da sie von ihrem un-
christlichen Wesen nicht ablaßen wolten/ also
straffen/ daß sie es fühleten. Denn wo solche Nar-
ren geheget werden/ da mueß Gottes Wort/ Got-
tesfurcht/ Zucht/ Tugend/ Ehr/ und Redligkeit/
unden ligen/ und müßen fromme Leuth herhal-
ten. Daraus erfolget allerley Unglück/ denn
Gott läst sich nicht spotten. S. D. An. Keslerum,
von Gewißens-Fällen/ quaest. 64. & 65. Es las-
sen gleichwol Andere dergleichen Schalcks-Nar-
ren zue/ daß Sie großen Herren/ denen sonsten
bißweilen die Wahrheit verborgen ist/ ihre Ver-

bre-

Die 66. Frag/ des 4. Hundert.
Verſtand kommen. Darum verſuͤndigen ſich
abermal Fuͤrſten/ Herren/ Edelleuth/ und An-
dere/ an Gott/ und dem Naͤchſten/ ſchwerlich/
welche ſolche einfaͤltige Leuth zwar auff: und an-
nemmen/ aber nur zu dem ende/ daß ſie ihre Kurtz-
weil mit Jhnen haben/ und ſie gar zu Narren
machen/ auch zur Suͤnde/ und allem uͤppiſchen
Weſen/ reitzen. Welches dann nicht allein wider
das Chriſtentum/ ſondern auch wider die rechte
Vernunfft/ und das Geſaͤtz der Natur/ iſt/ wel-
ches die erhaltung der vernuͤnftigen Seele/ und
nicht derſelben verderbung/ erfordert. Was aber/
fuͤrs dritte/ die Schalcks: und Stock-Narren
betrifft/ ſo ſolte man Jhnen ihre Leichtfertigkeit
ernſtlich zu Gemuͤt fuͤhren/ ihre grauſame Suͤn-
de/ wider GOTT/ ſich ſelbſt/ und den Naͤchſten
muthwillig begangen/ recht beſchreiben/ und dar-
auff ſie abſchaffen/ auch da ſie von ihrem un-
chriſtlichen Weſen nicht ablaßen wolten/ alſo
ſtraffen/ daß ſie es fuͤhleten. Denn wo ſolche Nar-
ren geheget werden/ da mueß Gottes Wort/ Got-
tesfurcht/ Zucht/ Tugend/ Ehr/ und Redligkeit/
unden ligen/ und muͤßen fromme Leuth herhal-
ten. Daraus erfolget allerley Ungluͤck/ denn
Gott laͤſt ſich nicht ſpotten. S. D. An. Keslerum,
von Gewißens-Faͤllen/ quæſt. 64. & 65. Es laſ-
ſen gleichwol Andere dergleichen Schalcks-Nar-
ren zue/ daß Sie großen Herren/ denen ſonſten
bißweilen die Wahrheit verborgen iſt/ ihre Ver-

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[347/0371] Die 66. Frag/ des 4. Hundert. Verſtand kommen. Darum verſuͤndigen ſich abermal Fuͤrſten/ Herren/ Edelleuth/ und An- dere/ an Gott/ und dem Naͤchſten/ ſchwerlich/ welche ſolche einfaͤltige Leuth zwar auff: und an- nemmen/ aber nur zu dem ende/ daß ſie ihre Kurtz- weil mit Jhnen haben/ und ſie gar zu Narren machen/ auch zur Suͤnde/ und allem uͤppiſchen Weſen/ reitzen. Welches dann nicht allein wider das Chriſtentum/ ſondern auch wider die rechte Vernunfft/ und das Geſaͤtz der Natur/ iſt/ wel- ches die erhaltung der vernuͤnftigen Seele/ und nicht derſelben verderbung/ erfordert. Was aber/ fuͤrs dritte/ die Schalcks: und Stock-Narren betrifft/ ſo ſolte man Jhnen ihre Leichtfertigkeit ernſtlich zu Gemuͤt fuͤhren/ ihre grauſame Suͤn- de/ wider GOTT/ ſich ſelbſt/ und den Naͤchſten muthwillig begangen/ recht beſchreiben/ und dar- auff ſie abſchaffen/ auch da ſie von ihrem un- chriſtlichen Weſen nicht ablaßen wolten/ alſo ſtraffen/ daß ſie es fuͤhleten. Denn wo ſolche Nar- ren geheget werden/ da mueß Gottes Wort/ Got- tesfurcht/ Zucht/ Tugend/ Ehr/ und Redligkeit/ unden ligen/ und muͤßen fromme Leuth herhal- ten. Daraus erfolget allerley Ungluͤck/ denn Gott laͤſt ſich nicht ſpotten. S. D. An. Keslerum, von Gewißens-Faͤllen/ quæſt. 64. & 65. Es laſ- ſen gleichwol Andere dergleichen Schalcks-Nar- ren zue/ daß Sie großen Herren/ denen ſonſten bißweilen die Wahrheit verborgen iſt/ ihre Ver- bre-

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Zitationshilfe: Zeiller, Martin: Centvria IV. Variarvm Quæstionvm. Bd. 4. Ulm, 1660, S. 347. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/zeiller_centuria04_1660/371>, abgerufen am 22.11.2024.