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Zeiller, Martin: Centvria III. Variarvm Quæstionvm. Bd. 3. Ulm, 1659.

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Die X. Frag.
Jüdischen Gerichten/ Rechten/ und Satzungen/
weil dieselbe von Gott verordnet/ nit/ daß sie ewig
bleiben sollen. Was aber anlangt das jenige/ so im
Gesätz GOttes der Natur-Recht gemäß/ das ist
im Neuen Testament nicht abgeschafft/ sondern
verbleibt/ und verbindet alle Menschen/ ein weg/
als den andern. Weil dann das rechtmäßige
Rauben/ im Krieg/ natürlichen Rechtens/ so kan
solches im Neuen Testament nicht auffgehaben/
noch verworffen seyn. Und ob wol solches nicht mit
aus gedruckten Worten darinn bevolhen/ und mit
Exempeln/ wie im alten Testament/ bestättiget;
So wird es doch ins gemein darinn nachgeben.
Dann das Evangelium verwirfft/ und verdamt
das Kriegswesen an sich selbs nicht/ sondern nur
allein deßen zufällige/ anklebende Gebresten/
Mängel/ und Mißbräuche: Darum kan es auch
deßen angehörige Stücke/ als da ist das recht-
mäßige Rauben/ an/ und vor sich/ nit verwerffen/
noch verdammen/ sondern nur allein deßen zufäl-
lige/ darbey vor gehende Gebresten/ Mängel/ und
Mißbräuche. Und mag hie nicht irren/ daß man
dem Nächsten nichts nemmen/ nichts böses thun/
mit ihm in Frieden leben solle &c. Dann man
dem Nächsten aus diebischen Hertzen nichts steh-
len/ nemmen/ oder böses thun soll; aber daraus
folget noch lang nicht/ daß man ihm auch/ in offe-
nem rechtmäßigen Krieg/ mit Recht/ und guetem
Fueg/ nichts nemmen/ rauben/ ihm nichts böses

thun
C v

Die X. Frag.
Juͤdiſchen Gerichten/ Rechten/ und Satzungen/
weil dieſelbe von Gott verordnet/ nit/ daß ſie ewig
bleiben ſollen. Was aber anlangt das jenige/ ſo im
Geſaͤtz GOttes der Natur-Recht gemaͤß/ das iſt
im Neuen Teſtament nicht abgeſchafft/ ſondern
verbleibt/ und verbindet alle Menſchen/ ein weg/
als den andern. Weil dann das rechtmaͤßige
Rauben/ im Krieg/ natuͤrlichen Rechtens/ ſo kan
ſolches im Neuen Teſtament nicht auffgehaben/
noch verworffen ſeyn. Und ob wol ſolches nicht mit
aus gedruckten Worten darinn bevolhen/ und mit
Exempeln/ wie im alten Teſtament/ beſtaͤttiget;
So wird es doch ins gemein darinn nachgeben.
Dann das Evangelium verwirfft/ und verdamt
das Kriegsweſen an ſich ſelbs nicht/ ſondern nur
allein deßen zufaͤllige/ anklebende Gebreſten/
Maͤngel/ und Mißbraͤuche: Darum kan es auch
deßen angehoͤrige Stuͤcke/ als da iſt das recht-
maͤßige Rauben/ an/ und vor ſich/ nit verwerffen/
noch verdammen/ ſondern nur allein deßen zufaͤl-
lige/ darbey vor gehende Gebreſten/ Maͤngel/ und
Mißbraͤuche. Und mag hie nicht irren/ daß man
dem Naͤchſten nichts nemmen/ nichts boͤſes thun/
mit ihm in Frieden leben ſolle &c. Dann man
dem Naͤchſten aus diebiſchen Hertzen nichts ſteh-
len/ nemmen/ oder boͤſes thun ſoll; aber daraus
folget noch lang nicht/ daß man ihm auch/ in offe-
nem rechtmaͤßigen Krieg/ mit Recht/ und guetem
Fueg/ nichts nemmen/ rauben/ ihm nichts boͤſes

thun
C v
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[41/0065] Die X. Frag. Juͤdiſchen Gerichten/ Rechten/ und Satzungen/ weil dieſelbe von Gott verordnet/ nit/ daß ſie ewig bleiben ſollen. Was aber anlangt das jenige/ ſo im Geſaͤtz GOttes der Natur-Recht gemaͤß/ das iſt im Neuen Teſtament nicht abgeſchafft/ ſondern verbleibt/ und verbindet alle Menſchen/ ein weg/ als den andern. Weil dann das rechtmaͤßige Rauben/ im Krieg/ natuͤrlichen Rechtens/ ſo kan ſolches im Neuen Teſtament nicht auffgehaben/ noch verworffen ſeyn. Und ob wol ſolches nicht mit aus gedruckten Worten darinn bevolhen/ und mit Exempeln/ wie im alten Teſtament/ beſtaͤttiget; So wird es doch ins gemein darinn nachgeben. Dann das Evangelium verwirfft/ und verdamt das Kriegsweſen an ſich ſelbs nicht/ ſondern nur allein deßen zufaͤllige/ anklebende Gebreſten/ Maͤngel/ und Mißbraͤuche: Darum kan es auch deßen angehoͤrige Stuͤcke/ als da iſt das recht- maͤßige Rauben/ an/ und vor ſich/ nit verwerffen/ noch verdammen/ ſondern nur allein deßen zufaͤl- lige/ darbey vor gehende Gebreſten/ Maͤngel/ und Mißbraͤuche. Und mag hie nicht irren/ daß man dem Naͤchſten nichts nemmen/ nichts boͤſes thun/ mit ihm in Frieden leben ſolle &c. Dann man dem Naͤchſten aus diebiſchen Hertzen nichts ſteh- len/ nemmen/ oder boͤſes thun ſoll; aber daraus folget noch lang nicht/ daß man ihm auch/ in offe- nem rechtmaͤßigen Krieg/ mit Recht/ und guetem Fueg/ nichts nemmen/ rauben/ ihm nichts boͤſes thun C v

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Zitationshilfe: Zeiller, Martin: Centvria III. Variarvm Quæstionvm. Bd. 3. Ulm, 1659, S. 41. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/zeiller_centuria03_1659/65>, abgerufen am 27.11.2024.