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Zeiller, Martin: Centvria III. Variarvm Quæstionvm. Bd. 3. Ulm, 1659.

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Die 89. Frag/ des 3. Hundert.
rer nicht gar müßig gehen kan: gleich wie man
die Saat/ wegen Menge der Vögel/ nicht unter-
läst. Es solle sich Einer zu Frommen halten/ sovil
Erkan: fält er aber/ wider seine Hofnung/ unter
böse/ so soll Er seyn wie ein Magnetstein/ so das
Eisen an sich ziehet/ und demselben auch etwas von
seiner Krafft mittheilet/ aber von ihme nicht gezo-
gen/ oder verändert wird. Wann man sich gantz
einschleußet/ als wie die Melancholische Leute/ so
mit Niemands mögen zuthun haben/ so geschihet
der Gesundheit Schade. Daher man nicht gar
ohne Leuthe/ mit denen man sich besprachen möge/
seyn solle. Bey Nachts ist die Einsamkeit für-
träglich zum Schlaff: Deßgleichen Einem/ so
einem Ding tieff nach dencken solle; und also den
Studiosis, denen ein einsamer/ und stiller Ort son-
derlich bequem ist/ ihre Sachen anzustellen/ und
in der Stille zu verrichten. Daher man auch/ vor
Zeiten/ gedichtet/ daß die Göttinen der Künsten in
den Wälden gewohnet/ damit sie nicht vom Volck
verunrühiget würden: Wiewol Mancher/ wann
er schon/ dem Leib nach/ bey Leuten ist/ dem Gemüet
nach/ Andern/ und Hohen Sachen nach dencken
thuet/ und also/ auch mitten unter den Leuten/ Ein-
sam seyn kan; und vil/ so vor seinen Augen ge-
schihet/ nicht sehen; oder mit offenen Ohren/ was
geredet wird/ nicht hören mag; als wie von Ei-
nem erzehlet wird/ den Einer gebetten/ es Jhm zu

guet

Die 89. Frag/ des 3. Hundert.
rer nicht gar muͤßig gehen kan: gleich wie man
die Saat/ wegen Menge der Voͤgel/ nicht unter-
laͤſt. Es ſolle ſich Einer zu Frommen halten/ ſovil
Erkan: faͤlt er aber/ wider ſeine Hofnung/ unter
boͤſe/ ſo ſoll Er ſeyn wie ein Magnetſtein/ ſo das
Eiſen an ſich ziehet/ und demſelben auch etwas von
ſeiner Krafft mittheilet/ aber von ihme nicht gezo-
gen/ oder veraͤndert wird. Wann man ſich gantz
einſchleußet/ als wie die Melancholiſche Leute/ ſo
mit Niemands moͤgen zuthun haben/ ſo geſchihet
der Geſundheit Schade. Daher man nicht gar
ohne Leuthe/ mit denen man ſich beſprachen moͤge/
ſeyn ſolle. Bey Nachts iſt die Einſamkeit fuͤr-
traͤglich zum Schlaff: Deßgleichen Einem/ ſo
einem Ding tieff nach dencken ſolle; und alſo den
Studioſis, denen ein einſamer/ und ſtiller Ort ſon-
derlich bequem iſt/ ihre Sachen anzuſtellen/ und
in der Stille zu verrichten. Daher man auch/ vor
Zeiten/ gedichtet/ daß die Goͤttinen der Kuͤnſten in
den Waͤlden gewohnet/ damit ſie nicht vom Volck
verunruͤhiget wuͤrden: Wiewol Mancher/ wann
er ſchon/ dem Leib nach/ bey Leuten iſt/ dem Gemuͤet
nach/ Andern/ und Hohen Sachen nach dencken
thuet/ und alſo/ auch mitten unter den Leuten/ Ein-
ſam ſeyn kan; und vil/ ſo vor ſeinen Augen ge-
ſchihet/ nicht ſehen; oder mit offenen Ohren/ was
geredet wird/ nicht hoͤren mag; als wie von Ei-
nem erzehlet wird/ den Einer gebetten/ es Jhm zu

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[440/0464] Die 89. Frag/ des 3. Hundert. rer nicht gar muͤßig gehen kan: gleich wie man die Saat/ wegen Menge der Voͤgel/ nicht unter- laͤſt. Es ſolle ſich Einer zu Frommen halten/ ſovil Erkan: faͤlt er aber/ wider ſeine Hofnung/ unter boͤſe/ ſo ſoll Er ſeyn wie ein Magnetſtein/ ſo das Eiſen an ſich ziehet/ und demſelben auch etwas von ſeiner Krafft mittheilet/ aber von ihme nicht gezo- gen/ oder veraͤndert wird. Wann man ſich gantz einſchleußet/ als wie die Melancholiſche Leute/ ſo mit Niemands moͤgen zuthun haben/ ſo geſchihet der Geſundheit Schade. Daher man nicht gar ohne Leuthe/ mit denen man ſich beſprachen moͤge/ ſeyn ſolle. Bey Nachts iſt die Einſamkeit fuͤr- traͤglich zum Schlaff: Deßgleichen Einem/ ſo einem Ding tieff nach dencken ſolle; und alſo den Studioſis, denen ein einſamer/ und ſtiller Ort ſon- derlich bequem iſt/ ihre Sachen anzuſtellen/ und in der Stille zu verrichten. Daher man auch/ vor Zeiten/ gedichtet/ daß die Goͤttinen der Kuͤnſten in den Waͤlden gewohnet/ damit ſie nicht vom Volck verunruͤhiget wuͤrden: Wiewol Mancher/ wann er ſchon/ dem Leib nach/ bey Leuten iſt/ dem Gemuͤet nach/ Andern/ und Hohen Sachen nach dencken thuet/ und alſo/ auch mitten unter den Leuten/ Ein- ſam ſeyn kan; und vil/ ſo vor ſeinen Augen ge- ſchihet/ nicht ſehen; oder mit offenen Ohren/ was geredet wird/ nicht hoͤren mag; als wie von Ei- nem erzehlet wird/ den Einer gebetten/ es Jhm zu guet

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Zitationshilfe: Zeiller, Martin: Centvria III. Variarvm Quæstionvm. Bd. 3. Ulm, 1659, S. 440. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/zeiller_centuria03_1659/464>, abgerufen am 24.11.2024.