Zeiller, Martin: Centvria III. Variarvm Quæstionvm. Bd. 3. Ulm, 1659.Die 89. Frag/ des 3. Hundert. rer nicht gar müßig gehen kan: gleich wie mandie Saat/ wegen Menge der Vögel/ nicht unter- läst. Es solle sich Einer zu Frommen halten/ sovil Erkan: fält er aber/ wider seine Hofnung/ unter böse/ so soll Er seyn wie ein Magnetstein/ so das Eisen an sich ziehet/ und demselben auch etwas von seiner Krafft mittheilet/ aber von ihme nicht gezo- gen/ oder verändert wird. Wann man sich gantz einschleußet/ als wie die Melancholische Leute/ so mit Niemands mögen zuthun haben/ so geschihet der Gesundheit Schade. Daher man nicht gar ohne Leuthe/ mit denen man sich besprachen möge/ seyn solle. Bey Nachts ist die Einsamkeit für- träglich zum Schlaff: Deßgleichen Einem/ so einem Ding tieff nach dencken solle; und also den Studiosis, denen ein einsamer/ und stiller Ort son- derlich bequem ist/ ihre Sachen anzustellen/ und in der Stille zu verrichten. Daher man auch/ vor Zeiten/ gedichtet/ daß die Göttinen der Künsten in den Wälden gewohnet/ damit sie nicht vom Volck verunrühiget würden: Wiewol Mancher/ wann er schon/ dem Leib nach/ bey Leuten ist/ dem Gemüet nach/ Andern/ und Hohen Sachen nach dencken thuet/ und also/ auch mitten unter den Leuten/ Ein- sam seyn kan; und vil/ so vor seinen Augen ge- schihet/ nicht sehen; oder mit offenen Ohren/ was geredet wird/ nicht hören mag; als wie von Ei- nem erzehlet wird/ den Einer gebetten/ es Jhm zu guet
Die 89. Frag/ des 3. Hundert. rer nicht gar muͤßig gehen kan: gleich wie mandie Saat/ wegen Menge der Voͤgel/ nicht unter- laͤſt. Es ſolle ſich Einer zu Frommen halten/ ſovil Erkan: faͤlt er aber/ wider ſeine Hofnung/ unter boͤſe/ ſo ſoll Er ſeyn wie ein Magnetſtein/ ſo das Eiſen an ſich ziehet/ und demſelben auch etwas von ſeiner Krafft mittheilet/ aber von ihme nicht gezo- gen/ oder veraͤndert wird. Wann man ſich gantz einſchleußet/ als wie die Melancholiſche Leute/ ſo mit Niemands moͤgen zuthun haben/ ſo geſchihet der Geſundheit Schade. Daher man nicht gar ohne Leuthe/ mit denen man ſich beſprachen moͤge/ ſeyn ſolle. Bey Nachts iſt die Einſamkeit fuͤr- traͤglich zum Schlaff: Deßgleichen Einem/ ſo einem Ding tieff nach dencken ſolle; und alſo den Studioſis, denen ein einſamer/ und ſtiller Ort ſon- derlich bequem iſt/ ihre Sachen anzuſtellen/ und in der Stille zu verrichten. Daher man auch/ vor Zeiten/ gedichtet/ daß die Goͤttinen der Kuͤnſten in den Waͤlden gewohnet/ damit ſie nicht vom Volck verunruͤhiget wuͤrden: Wiewol Mancher/ wann er ſchon/ dem Leib nach/ bey Leuten iſt/ dem Gemuͤet nach/ Andern/ und Hohen Sachen nach dencken thuet/ und alſo/ auch mitten unter den Leuten/ Ein- ſam ſeyn kan; und vil/ ſo vor ſeinen Augen ge- ſchihet/ nicht ſehen; oder mit offenen Ohren/ was geredet wird/ nicht hoͤren mag; als wie von Ei- nem erzehlet wird/ den Einer gebetten/ es Jhm zu guet
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0464" n="440"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Die 89. Frag/ des 3. Hundert.</hi></fw><lb/> rer nicht gar muͤßig gehen kan: gleich wie man<lb/> die Saat/ wegen Menge der Voͤgel/ nicht unter-<lb/> laͤſt. Es ſolle ſich Einer zu Frommen halten/ ſovil<lb/> Erkan: faͤlt er aber/ wider ſeine Hofnung/ unter<lb/> boͤſe/ ſo ſoll Er ſeyn wie ein Magnetſtein/ ſo das<lb/> Eiſen an ſich ziehet/ und demſelben auch etwas von<lb/> ſeiner Krafft mittheilet/ aber von ihme nicht gezo-<lb/> gen/ oder veraͤndert wird. Wann man ſich gantz<lb/> einſchleußet/ als wie die Melancholiſche Leute/ ſo<lb/> mit Niemands moͤgen zuthun haben/ ſo geſchihet<lb/> der Geſundheit Schade. Daher man nicht gar<lb/> ohne Leuthe/ mit denen man ſich beſprachen moͤge/<lb/> ſeyn ſolle. Bey Nachts iſt die Einſamkeit fuͤr-<lb/> traͤglich zum Schlaff: Deßgleichen Einem/ ſo<lb/> einem Ding tieff nach dencken ſolle; und alſo den<lb/><hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Studioſis,</hi></hi> denen ein einſamer/ und ſtiller Ort ſon-<lb/> derlich bequem iſt/ ihre Sachen anzuſtellen/ und<lb/> in der Stille zu verrichten. Daher man auch/ vor<lb/> Zeiten/ gedichtet/ daß die Goͤttinen der Kuͤnſten in<lb/> den Waͤlden gewohnet/ damit ſie nicht vom Volck<lb/> verunruͤhiget wuͤrden: Wiewol Mancher/ wann<lb/> er ſchon/ dem Leib nach/ bey Leuten iſt/ dem Gemuͤet<lb/> nach/ Andern/ und Hohen Sachen nach dencken<lb/> thuet/ und alſo/ auch mitten unter den Leuten/ Ein-<lb/> ſam ſeyn kan; und vil/ ſo vor ſeinen Augen ge-<lb/> ſchihet/ nicht ſehen; oder mit offenen Ohren/ was<lb/> geredet wird/ nicht hoͤren mag; als wie von Ei-<lb/> nem erzehlet wird/ den Einer gebetten/ es Jhm zu<lb/> <fw place="bottom" type="catch">guet</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [440/0464]
Die 89. Frag/ des 3. Hundert.
rer nicht gar muͤßig gehen kan: gleich wie man
die Saat/ wegen Menge der Voͤgel/ nicht unter-
laͤſt. Es ſolle ſich Einer zu Frommen halten/ ſovil
Erkan: faͤlt er aber/ wider ſeine Hofnung/ unter
boͤſe/ ſo ſoll Er ſeyn wie ein Magnetſtein/ ſo das
Eiſen an ſich ziehet/ und demſelben auch etwas von
ſeiner Krafft mittheilet/ aber von ihme nicht gezo-
gen/ oder veraͤndert wird. Wann man ſich gantz
einſchleußet/ als wie die Melancholiſche Leute/ ſo
mit Niemands moͤgen zuthun haben/ ſo geſchihet
der Geſundheit Schade. Daher man nicht gar
ohne Leuthe/ mit denen man ſich beſprachen moͤge/
ſeyn ſolle. Bey Nachts iſt die Einſamkeit fuͤr-
traͤglich zum Schlaff: Deßgleichen Einem/ ſo
einem Ding tieff nach dencken ſolle; und alſo den
Studioſis, denen ein einſamer/ und ſtiller Ort ſon-
derlich bequem iſt/ ihre Sachen anzuſtellen/ und
in der Stille zu verrichten. Daher man auch/ vor
Zeiten/ gedichtet/ daß die Goͤttinen der Kuͤnſten in
den Waͤlden gewohnet/ damit ſie nicht vom Volck
verunruͤhiget wuͤrden: Wiewol Mancher/ wann
er ſchon/ dem Leib nach/ bey Leuten iſt/ dem Gemuͤet
nach/ Andern/ und Hohen Sachen nach dencken
thuet/ und alſo/ auch mitten unter den Leuten/ Ein-
ſam ſeyn kan; und vil/ ſo vor ſeinen Augen ge-
ſchihet/ nicht ſehen; oder mit offenen Ohren/ was
geredet wird/ nicht hoͤren mag; als wie von Ei-
nem erzehlet wird/ den Einer gebetten/ es Jhm zu
guet
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/zeiller_centuria03_1659 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/zeiller_centuria03_1659/464 |
Zitationshilfe: | Zeiller, Martin: Centvria III. Variarvm Quæstionvm. Bd. 3. Ulm, 1659, S. 440. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/zeiller_centuria03_1659/464>, abgerufen am 23.07.2024. |