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Zeiller, Martin: Centuria II. Variarvm Quæstionum. Bd. 2. Ulm, 1659.

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Die XVI. Frag.
Solle man den Bettlern ohne
Unterschied geben?

ES seyn dreyerley Ständ in
diesem Leben/ in welchen sich Leute fin-
den/ denen zu geben ist; als in dem Geist-
lichen- oder Kirchen-Stand/ den Kirchen- und
Schuldienern: im Weltlichen/ der Obrigkeit/
welcher Schoß/ und Zoll gebüret: Und dann/ in
dem Haus-Stand/ den Armen.

Es seyn aber der Armen zweyerley/ Bettler/
und Haus-Arme Leut.

Von den Ersten wird allhie gefragt/ ob densel-
ben insgemein/ und ohne Unterschied/ zu geben
seye? da dann dieselbe wider in zween Hauffen ab-
zutheilen. Jm Ersten seyn alte Leut/ die mit ihrer
Hand-Arbeit/ und Fleiß/ nichts mehr gewinnen
können: Jtem krancke/ blinde/ lahme/ und derglei-
chen arinseelige/ betrübte Leut: Zu welchen auch
zu ziehen/ die/ um der Himmlischen Warheit wil-
len/ Vertriebene; Jtem/ die nicht/ aus ihrem Ver-
schulden/ sondern durch Feuer/ Krieg/ und andere
unglückhaffte Fäll/ um das Jhre kommen seyn:
Welchen allen billich etwas zu schencken/ und zu
geben ist.

Jn dem Andern Hauffen der Bettler befinden
sich die Landstreicher/ oder Vaganten/ und der-
gleichen Müssiggänger/ welche/ ob sie wol starcke/

und
Die XVI. Frag.
Solle man den Bettlern ohne
Unterſchied geben?

ES ſeyn dreyerley Staͤnd in
dieſem Leben/ in welchen ſich Leute fin-
den/ denen zu geben iſt; als in dem Geiſt-
lichen- oder Kirchen-Stand/ den Kirchen- und
Schuldienern: im Weltlichen/ der Obrigkeit/
welcher Schoß/ und Zoll gebuͤret: Und dann/ in
dem Haus-Stand/ den Armen.

Es ſeyn aber der Armen zweyerley/ Bettler/
und Haus-Arme Leut.

Von den Erſten wird allhie gefragt/ ob denſel-
ben insgemein/ und ohne Unterſchied/ zu geben
ſeye? da dann dieſelbe wider in zween Hauffen ab-
zutheilen. Jm Erſten ſeyn alte Leut/ die mit ihrer
Hand-Arbeit/ und Fleiß/ nichts mehr gewinnen
koͤnnen: Jtem krancke/ blinde/ lahme/ und derglei-
chen arinſeelige/ betruͤbte Leut: Zu welchen auch
zu ziehen/ die/ um der Himmliſchen Warheit wil-
len/ Vertriebene; Jtem/ die nicht/ aus ihrem Ver-
ſchulden/ ſondern durch Feuer/ Krieg/ und andere
ungluͤckhaffte Faͤll/ um das Jhre kommen ſeyn:
Welchen allen billich etwas zu ſchencken/ und zu
geben iſt.

Jn dem Andern Hauffen der Bettler befinden
ſich die Landſtreicher/ oder Vaganten/ und der-
gleichen Muͤſſiggaͤnger/ welche/ ob ſie wol ſtarcke/

und
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[60/0088] Die XVI. Frag. Solle man den Bettlern ohne Unterſchied geben? ES ſeyn dreyerley Staͤnd in dieſem Leben/ in welchen ſich Leute fin- den/ denen zu geben iſt; als in dem Geiſt- lichen- oder Kirchen-Stand/ den Kirchen- und Schuldienern: im Weltlichen/ der Obrigkeit/ welcher Schoß/ und Zoll gebuͤret: Und dann/ in dem Haus-Stand/ den Armen. Es ſeyn aber der Armen zweyerley/ Bettler/ und Haus-Arme Leut. Von den Erſten wird allhie gefragt/ ob denſel- ben insgemein/ und ohne Unterſchied/ zu geben ſeye? da dann dieſelbe wider in zween Hauffen ab- zutheilen. Jm Erſten ſeyn alte Leut/ die mit ihrer Hand-Arbeit/ und Fleiß/ nichts mehr gewinnen koͤnnen: Jtem krancke/ blinde/ lahme/ und derglei- chen arinſeelige/ betruͤbte Leut: Zu welchen auch zu ziehen/ die/ um der Himmliſchen Warheit wil- len/ Vertriebene; Jtem/ die nicht/ aus ihrem Ver- ſchulden/ ſondern durch Feuer/ Krieg/ und andere ungluͤckhaffte Faͤll/ um das Jhre kommen ſeyn: Welchen allen billich etwas zu ſchencken/ und zu geben iſt. Jn dem Andern Hauffen der Bettler befinden ſich die Landſtreicher/ oder Vaganten/ und der- gleichen Muͤſſiggaͤnger/ welche/ ob ſie wol ſtarcke/ und

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Zitationshilfe: Zeiller, Martin: Centuria II. Variarvm Quæstionum. Bd. 2. Ulm, 1659, S. 60. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/zeiller_centuria02_1659/88>, abgerufen am 23.11.2024.