Zeiller, Martin: Centuria II. Variarvm Quæstionum. Bd. 2. Ulm, 1659.Die XCIV. Frag. men sollen. Wann er wider lebendig werden könte/und der Römischen Monarchi überbliebene Herr- lichkeit gegenwärtig sehen solte/ wurde er sich/ über die Göttliche Erhaltung derselben/ durch 1328. Jahr/ von seiner Zeit an zu rechnen/ nicht gnugsam verwundern können/ und bekennen müssen/ daß er hierinn gar zu forchtsam gewest seye. Bleibet also dabey/ wie anders mehr/ so der Prophet Daniel vorher verkündiget/ erfüllet worden/ daß auch diese seine Propheceyung werde beständig/ bis zur Zukunfft Jesu Christi zum Gericht/ verbleiben/ obschon dieses letzte Welt-Reich nicht mehr so mächtig/ als es etwan gewesen ist; gleichwol/ wann es einig/ noch einem jeden äusserlichen Ge- walt/ mit Göttlichem Beystande/ widerstehen kan. Was/ fürs Ander/ den Iohannem Bodinum Sachen D d v
Die XCIV. Frag. men ſollen. Wann er wider lebendig werden koͤnte/und der Roͤmiſchen Monarchi uͤberbliebene Herr- lichkeit gegenwaͤrtig ſehen ſolte/ wurde er ſich/ uͤber die Goͤttliche Erhaltung derſelben/ durch 1328. Jahr/ von ſeiner Zeit an zu rechnen/ nicht gnugſam verwundern koͤnnen/ und bekennen muͤſſen/ daß er hierinn gar zu forchtſam geweſt ſeye. Bleibet alſo dabey/ wie anders mehr/ ſo der Prophet Daniel vorher verkuͤndiget/ erfuͤllet worden/ daß auch dieſe ſeine Propheceyung werde beſtaͤndig/ bis zur Zukunfft Jeſu Chriſti zum Gericht/ verbleiben/ obſchon dieſes letzte Welt-Reich nicht mehr ſo maͤchtig/ als es etwan geweſen iſt; gleichwol/ wann es einig/ noch einem jeden aͤuſſerlichen Ge- walt/ mit Goͤttlichem Beyſtande/ widerſtehen kan. Was/ fuͤrs Ander/ den Iohannem Bodinum Sachen D d v
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Die XCIV. Frag.
men ſollen. Wann er wider lebendig werden koͤnte/
und der Roͤmiſchen Monarchi uͤberbliebene Herr-
lichkeit gegenwaͤrtig ſehen ſolte/ wurde er ſich/ uͤber
die Goͤttliche Erhaltung derſelben/ durch 1328.
Jahr/ von ſeiner Zeit an zu rechnen/ nicht gnugſam
verwundern koͤnnen/ und bekennen muͤſſen/ daß er
hierinn gar zu forchtſam geweſt ſeye. Bleibet alſo
dabey/ wie anders mehr/ ſo der Prophet Daniel
vorher verkuͤndiget/ erfuͤllet worden/ daß auch
dieſe ſeine Propheceyung werde beſtaͤndig/ bis zur
Zukunfft Jeſu Chriſti zum Gericht/ verbleiben/
obſchon dieſes letzte Welt-Reich nicht mehr ſo
maͤchtig/ als es etwan geweſen iſt; gleichwol/
wann es einig/ noch einem jeden aͤuſſerlichen Ge-
walt/ mit Goͤttlichem Beyſtande/ widerſtehen
kan.
Was/ fuͤrs Ander/ den Iohannem Bodinum
anbelangt/ der unſerm Reich/ weil es an Reich-
tum/ Menge des Volcks/ und der Laͤnder/ nicht ſo
maͤchtig/ als Andere/ den Namen des Welt-
Reichs/ oder Monarchiæ, zu benehmen ſich un-
terſtehet; ſo iſt ſolcher Nam nit aus den zufaͤlligen
Dingen/ ſo der Eitelkeit unterworffen/ zuermeſſen;
ſonſten muͤſte folgen/ daß das Reich/ wie es unter
den Kaͤiſern Honorio, Heraclio, und Andern/ da-
mals geweſen/ auch nicht das Roͤmiſche Welt-
Reich zu nennen were; weil es nicht mehr ſo maͤch-
tig/ als es ſich unter den Kaͤiſern Auguſto, und
Trajano, befunden/ geweſen. Alle Menſchliche
Sachen
D d v
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Zitationshilfe: | Zeiller, Martin: Centuria II. Variarvm Quæstionum. Bd. 2. Ulm, 1659, S. 425. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/zeiller_centuria02_1659/453>, abgerufen am 16.07.2024. |