Zeiller, Martin: Centuria II. Variarvm Quæstionum. Bd. 2. Ulm, 1659.Die XXXII. Frag. dann/ daß man zusehe/ daß die Obrigkeit nicht ih-ren Nutzen von dem Gemeinen Wesen suche. Wann nun hierwider gehandelt wird/ so wird der Gemeine Stand zerrüttet/ und endlich gar zu Boden gerichtet. Wann man aber eigentlicher/ und vollkomme- Zur Ersten Claß/ oder Ordnung/ gehört Got- Zur Andern Claß/ und den Natürlichen Ur- Die Menschliche Ursachen mögen in die äus- und
Die XXXII. Frag. dann/ daß man zuſehe/ daß die Obrigkeit nicht ih-ren Nutzen von dem Gemeinen Weſen ſuche. Wann nun hierwider gehandelt wird/ ſo wird der Gemeine Stand zerruͤttet/ und endlich gar zu Boden gerichtet. Wann man aber eigentlicher/ und vollkomme- Zur Erſten Claß/ oder Ordnung/ gehoͤrt Got- Zur Andern Claß/ und den Natuͤrlichen Ur- Die Menſchliche Urſachen moͤgen in die aͤuſ- und
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Die XXXII. Frag.
dann/ daß man zuſehe/ daß die Obrigkeit nicht ih-
ren Nutzen von dem Gemeinen Weſen ſuche.
Wann nun hierwider gehandelt wird/ ſo wird der
Gemeine Stand zerruͤttet/ und endlich gar zu
Boden gerichtet.
Wann man aber eigentlicher/ und vollkomme-
ner von der Sach reden will/ ſo koͤnnen die Urſa-
chen der Veraͤnderungen/ gleichſam zu dreyen
Brunnquellen/ gezogen werden; und ſeyn dieſel-
be Goͤttliche/ Natuͤrliche/ und Menſchliche.
Zur Erſten Claß/ oder Ordnung/ gehoͤrt Got-
tes Vorſehung/ welche/ wie in allem andern/ alſo
auch in dieſem Werck/ den Vorgang hat. Es iſt
in dieſer Welt nichts immerwaͤhrend/ und beſtaͤn-
diges/ ſondern alles/ was entſtehet/ kan/ nach Ab-
lauff der Zeit/ wider vergehen.
Zur Andern Claß/ und den Natuͤrlichen Ur-
ſachen/ ziehen auch etliche eben die beſagte Unbe-
ſtaͤndigkeit aller Ding/ dergleichen den Einfluß
der Sternen/ der Oerter guten/ und nicht guten
Lufft/ und Gelegenheit/ oder Lager.
Die Menſchliche Urſachen moͤgen in die aͤuſ-
ſerliche/ und innerliche abgetheilet werden. Zu
den aͤuſſerlichen gehoͤret der Feinds-Gewalt/ ſon-
derlich/ wann die Feinde gar nahend/ und maͤch-
tig: hergegen ein Land mit genugſamer Gegen-
wehr nicht verſehen iſt. Zu den innerlichen/ wer-
den die Wolluſt/ allerhand Laſter/ Auffruhren/
die Ungerechtigkeit/ der Eigen-Nutz/ die Veracht-
und
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