Zeiller, Martin: Centuria II. Variarvm Quæstionum. Bd. 2. Ulm, 1659.Die XXX. Frag. len/ oder der Unterthanen/ nicht von dem Fürstenangewünscht/ noch durch die Stimme des Volcks/ nicht durchs Los/ nicht durch Erb-Recht/ nicht durch Testament/ und rechtmässigen Krieg/ nicht durch sonderbare/ und Himmlische Stimm/ er- weckt/ einen gemeinen Stande angefallen; wie beym P. Gregor. Tholoz. lib. 26. de Rep. c. 7. und Bodino lib. 2. c. 5. zu lesen. Und solche werden/ nach der Politicorum Meinung/ schreibt er/ eigentlich Tyrannen genant/ ob sie schon freundlich/ oder wol/ das Volck regieren/ und demselben sich gefäl- lig machen. Sie hören auch nicht auff/ Tyrannen zu seyn/ wann sie hernach/ entweder aus Forcht/ oder auff andere unerlaubte Weise/ durch die je- nige/ so die Wahl-Gerechtigkeit haben/ sich zu Fürsten erwehlen/ und ausruffen lassen; es seye dann/ daß/ wie etliche wollen/ sie sich/ nach erlang- ter Tyranney/ selbigen Gewalts gäntzlich abge- than/ und dem Urtheil der jenigen/ so/ rechtmässi- ger Weise/ ein Fürstentum übergeben können/ gantz/ und gar unterwerffen/ oder mit ihrem Ge- schlecht/ oder Nachkommen/ das Fürstentum über hundert/ und mehr Jahr/ im Besatz gehabt/ und also verjähret' oder aber vom Volck/ wann son- sten an niemands der rechte und höchste Gewalt hanget/ sie zu rechtmässigen Fürsten seyn erkläret worden. Ferners/ ein nicht eigentlich also genan- ter Tyrann seye der jenige/ welcher/ ob er wol ein rechtmässiger Fürst/ aber/ daß er tyrannisch re- giere/
Die XXX. Frag. len/ oder der Unterthanen/ nicht von dem Fuͤrſtenangewuͤnſcht/ noch durch die Stimme des Volcks/ nicht durchs Los/ nicht durch Erb-Recht/ nicht durch Teſtament/ und rechtmaͤſſigen Krieg/ nicht durch ſonderbare/ und Himmliſche Stimm/ er- weckt/ einen gemeinen Stande angefallen; wie beym P. Gregor. Tholoz. lib. 26. de Rep. c. 7. und Bodino lib. 2. c. 5. zu leſen. Und ſolche werden/ nach der Politicorum Meinung/ ſchreibt er/ eigentlich Tyrannen genant/ ob ſie ſchon freundlich/ oder wol/ das Volck regieren/ und demſelben ſich gefaͤl- lig machen. Sie hoͤren auch nicht auff/ Tyrannen zu ſeyn/ wann ſie hernach/ entweder aus Forcht/ oder auff andere unerlaubte Weiſe/ durch die je- nige/ ſo die Wahl-Gerechtigkeit haben/ ſich zu Fuͤrſten erwehlen/ und ausruffen laſſen; es ſeye dann/ daß/ wie etliche wollen/ ſie ſich/ nach erlang- ter Tyranney/ ſelbigen Gewalts gaͤntzlich abge- than/ und dem Urtheil der jenigen/ ſo/ rechtmaͤſſi- ger Weiſe/ ein Fuͤrſtentum uͤbergeben koͤnnen/ gantz/ und gar unterwerffen/ oder mit ihrem Ge- ſchlecht/ oder Nachkommen/ das Fuͤrſtentum uͤber hundert/ und mehr Jahr/ im Beſatz gehabt/ und alſo verjaͤhret’ oder aber vom Volck/ wann ſon- ſten an niemands der rechte und hoͤchſte Gewalt hanget/ ſie zu rechtmaͤſſigen Fuͤrſten ſeyn erklaͤret worden. Ferners/ ein nicht eigentlich alſo genan- ter Tyrann ſeye der jenige/ welcher/ ob er wol ein rechtmaͤſſiger Fuͤrſt/ aber/ daß er tyranniſch re- giere/
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Die XXX. Frag.
len/ oder der Unterthanen/ nicht von dem Fuͤrſten
angewuͤnſcht/ noch durch die Stimme des Volcks/
nicht durchs Los/ nicht durch Erb-Recht/ nicht
durch Teſtament/ und rechtmaͤſſigen Krieg/ nicht
durch ſonderbare/ und Himmliſche Stimm/ er-
weckt/ einen gemeinen Stande angefallen; wie
beym P. Gregor. Tholoz. lib. 26. de Rep. c. 7. und
Bodino lib. 2. c. 5. zu leſen. Und ſolche werden/ nach
der Politicorum Meinung/ ſchreibt er/ eigentlich
Tyrannen genant/ ob ſie ſchon freundlich/ oder
wol/ das Volck regieren/ und demſelben ſich gefaͤl-
lig machen. Sie hoͤren auch nicht auff/ Tyrannen
zu ſeyn/ wann ſie hernach/ entweder aus Forcht/
oder auff andere unerlaubte Weiſe/ durch die je-
nige/ ſo die Wahl-Gerechtigkeit haben/ ſich zu
Fuͤrſten erwehlen/ und ausruffen laſſen; es ſeye
dann/ daß/ wie etliche wollen/ ſie ſich/ nach erlang-
ter Tyranney/ ſelbigen Gewalts gaͤntzlich abge-
than/ und dem Urtheil der jenigen/ ſo/ rechtmaͤſſi-
ger Weiſe/ ein Fuͤrſtentum uͤbergeben koͤnnen/
gantz/ und gar unterwerffen/ oder mit ihrem Ge-
ſchlecht/ oder Nachkommen/ das Fuͤrſtentum uͤber
hundert/ und mehr Jahr/ im Beſatz gehabt/ und
alſo verjaͤhret’ oder aber vom Volck/ wann ſon-
ſten an niemands der rechte und hoͤchſte Gewalt
hanget/ ſie zu rechtmaͤſſigen Fuͤrſten ſeyn erklaͤret
worden. Ferners/ ein nicht eigentlich alſo genan-
ter Tyrann ſeye der jenige/ welcher/ ob er wol ein
rechtmaͤſſiger Fuͤrſt/ aber/ daß er tyranniſch re-
giere/
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