Zeiller, Martin: Centuria Variarum Quæstionum. Bd. 1. Ulm, 1658.Die LIV. Frag. dem Beth kommet/ bey den Gesunden/ dieweil sichdie Kräfften nicht gantz wider erholet/ und die Gei- ster noch unruhig/ das Geblüt etwas dick/ die Daw- ung noch nicht gar verbracht/ und man sich einer Ohnmacht zu besorgen: Dahero man ein paar oder drey vier Stunde warten solle/ wann man ge- sund ist. Mit den Krancken hat es eine andere Meinung. Die Gesunden/ so starcker Natur/ nnd viel Geblüts haben/ auch ihr Magen es leidet/ sollen nüchtern lassen/ und 2. Stund darauff fasten; dann wann man gleich isset/ so ziehet die leere Leber die Speise an sich/ und wird niemals ein gutes Geblüt darauß gemacht. So muß man auch nicht gleich auff die Aderläß schlaffen/ dann es beschweret das Hirn/ und verhindert die Dawung; darzu kommet/ daß die Aderläß und der Schlaff zugleich kühlet und befeuchtet; und daher die Gefahr/ die natürliche Wärme außzulöschen bevor stehet. Jst daher raht- sam 4. Stunde auff die Aderläß auffs wenigste zu wachen; kan es länger seyn/ ist es desto besser/ und dahero nach Gesellschafft zu trachten/ dieweil son- sten der Schlaff/ wegen der verlornen Geister/ und Kräfften gerne da ist/ und die müde Glieder eine Erquickung begehren. Wann die Kräfften gering/ und jemands nicht blutreich ist/ so solle man/ vor der Aderlaß/ ein wenig Suppenbrühe/ oder ein weiches Ey essen. Dann wann der Magen gantz nüchter/ und ein Mensch darzu forchtsam/ so wird bey schwa- chen Leuten das Geblüt zu den innerlichen Glidern gezo-
Die LIV. Frag. dem Beth kommet/ bey den Geſunden/ dieweil ſichdie Kraͤfften nicht gantz wider erholet/ und die Gei- ſter noch unruhig/ das Gebluͤt etwas dick/ die Daw- ung noch nicht gar verbracht/ und man ſich einer Ohnmacht zu beſorgen: Dahero man ein paar oder drey vier Stunde warten ſolle/ wann man ge- ſund iſt. Mit den Krancken hat es eine andere Meinung. Die Geſunden/ ſo ſtarcker Natur/ nnd viel Gebluͤts haben/ auch ihr Magen es leidet/ ſollen nuͤchtern laſſen/ und 2. Stund darauff faſten; dañ wann man gleich iſſet/ ſo ziehet die leere Leber die Speiſe an ſich/ und wird niemals ein gutes Gebluͤt darauß gemacht. So muß man auch nicht gleich auff die Aderlaͤß ſchlaffen/ dann es beſchweret das Hirn/ und verhindert die Dawung; darzu kommet/ daß die Aderlaͤß und der Schlaff zugleich kuͤhlet und befeuchtet; und daher die Gefahr/ die natuͤrliche Waͤrme außzuloͤſchen bevor ſtehet. Jſt daher raht- ſam 4. Stunde auff die Aderlaͤß auffs wenigſte zu wachen; kan es laͤnger ſeyn/ iſt es deſto beſſer/ und dahero nach Geſellſchafft zu trachten/ dieweil ſon- ſten der Schlaff/ wegen der verlornen Geiſter/ und Kraͤfften gerne da iſt/ und die muͤde Glieder eine Erquickung begehren. Wann die Kraͤfften gering/ und jemands nicht blutreich iſt/ ſo ſolle man/ vor der Aderlaß/ ein wenig Suppenbruͤhe/ oder ein weiches Ey eſſen. Dann wann der Magen gantz nuͤchter/ und ein Menſch darzu forchtſam/ ſo wird bey ſchwa- chen Leuten das Gebluͤt zu den innerlichen Glidern gezo-
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Die LIV. Frag.
dem Beth kommet/ bey den Geſunden/ dieweil ſich
die Kraͤfften nicht gantz wider erholet/ und die Gei-
ſter noch unruhig/ das Gebluͤt etwas dick/ die Daw-
ung noch nicht gar verbracht/ und man ſich einer
Ohnmacht zu beſorgen: Dahero man ein paar
oder drey vier Stunde warten ſolle/ wann man ge-
ſund iſt. Mit den Krancken hat es eine andere
Meinung. Die Geſunden/ ſo ſtarcker Natur/ nnd
viel Gebluͤts haben/ auch ihr Magen es leidet/ ſollen
nuͤchtern laſſen/ und 2. Stund darauff faſten; dañ
wann man gleich iſſet/ ſo ziehet die leere Leber die
Speiſe an ſich/ und wird niemals ein gutes Gebluͤt
darauß gemacht. So muß man auch nicht gleich
auff die Aderlaͤß ſchlaffen/ dann es beſchweret das
Hirn/ und verhindert die Dawung; darzu kommet/
daß die Aderlaͤß und der Schlaff zugleich kuͤhlet und
befeuchtet; und daher die Gefahr/ die natuͤrliche
Waͤrme außzuloͤſchen bevor ſtehet. Jſt daher raht-
ſam 4. Stunde auff die Aderlaͤß auffs wenigſte zu
wachen; kan es laͤnger ſeyn/ iſt es deſto beſſer/ und
dahero nach Geſellſchafft zu trachten/ dieweil ſon-
ſten der Schlaff/ wegen der verlornen Geiſter/ und
Kraͤfften gerne da iſt/ und die muͤde Glieder eine
Erquickung begehren. Wann die Kraͤfften gering/
und jemands nicht blutreich iſt/ ſo ſolle man/ vor der
Aderlaß/ ein wenig Suppenbruͤhe/ oder ein weiches
Ey eſſen. Dann wann der Magen gantz nuͤchter/
und ein Menſch darzu forchtſam/ ſo wird bey ſchwa-
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