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Zeiller, Martin: Centuria Variarum Quæstionum. Bd. 1. Ulm, 1658.

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Die LIV. Frag.
von Staubmeel; oder Reismüßlein mit Milch/ und
ein wenig Arabischen Gummi rein gepulvert/ gesot-
ten/ und ein wenig gesaltzen/ genossen.

Adern-Gänge öffnet Weinrauten-Wasser/
Morgens und Abends jedesmal 4. oder 5. Loth/ ein
Zeit lang getruncken.

Die LIV. Frag/
Was hat man bey der Adern Eröff-
nung/ oder der Aderläß/ zu bedencken?

ES ist die Aderläß darumb auffkommen/
damit durch Eröffnung der grössern Adern/
das überflüssige und grobe Geblüt außgelassen
werden möge. Warumb aber theils ihr zartes Ge-
blut/ so sie lieder spahren solten/ von sich an etlichen
Orten/ da es fast gemein ist/ und zwar das Jahr
nicht einmal von sich lassen/ und ob es allwegen noht-
wendig/ oder aber nur auß Gewonheit spatzieren ge-
hens/ und dergleichen/ wegen/ oder gutes Leben zu
haben/ geschihet? lasst man dahin gestellet seyn.
Chrysippus Gnidius hat am ersten die Aderlaß ver-
nichtet: Jacobus Pons hat ein gantzes Büchlein/
wider die Freyheit/ ja Leichtsinnigkeit/ viel Geblüts
von sich zu lassen/ geschrieben. Theils wollen/ daß
man den Knaben vor dem 16. oder 17. Jahr ihres
Alters/ kein Ader schlagen solle. Dann die Knaben
haben ein zartes Fleisch/ dardurch die Geister leicht-
lich gehen/ und daher die Natur sehr geschwächt/

auch
M

Die LIV. Frag.
von Staubmeel; oder Reismuͤßlein mit Milch/ und
ein wenig Arabiſchen Gummi rein gepulvert/ geſot-
ten/ und ein wenig geſaltzen/ genoſſen.

Adern-Gaͤnge oͤffnet Weinrauten-Waſſer/
Morgens und Abends jedesmal 4. oder 5. Loth/ ein
Zeit lang getruncken.

Die LIV. Frag/
Was hat man bey der Adern Eroͤff-
nung/ oder der Aderlaͤß/ zu bedencken?

ES iſt die Aderlaͤß darumb auffkommen/
damit durch Eroͤffnung der groͤſſern Adern/
das uͤberfluͤſſige und grobe Gebluͤt außgelaſſen
werden moͤge. Warumb aber theils ihr zartes Ge-
blůt/ ſo ſie lieder ſpahren ſolten/ von ſich an etlichen
Orten/ da es faſt gemein iſt/ und zwar das Jahr
nicht einmal von ſich laſſen/ und ob es allwegen noht-
wendig/ oder aber nur auß Gewonheit ſpatzieren ge-
hens/ und dergleichen/ wegen/ oder gutes Leben zu
haben/ geſchihet? laſſt man dahin geſtellet ſeyn.
Chryſippus Gnidius hat am erſten die Aderlaß ver-
nichtet: Jacobus Pons hat ein gantzes Buͤchlein/
wider die Freyheit/ ja Leichtſinnigkeit/ viel Gebluͤts
von ſich zu laſſen/ geſchrieben. Theils wollen/ daß
man den Knaben vor dem 16. oder 17. Jahr ihres
Alters/ kein Ader ſchlagen ſolle. Dann die Knaben
haben ein zartes Fleiſch/ dardurch die Geiſter leicht-
lich gehen/ und daher die Natur ſehr geſchwaͤcht/

auch
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[177/0193] Die LIV. Frag. von Staubmeel; oder Reismuͤßlein mit Milch/ und ein wenig Arabiſchen Gummi rein gepulvert/ geſot- ten/ und ein wenig geſaltzen/ genoſſen. Adern-Gaͤnge oͤffnet Weinrauten-Waſſer/ Morgens und Abends jedesmal 4. oder 5. Loth/ ein Zeit lang getruncken. Die LIV. Frag/ Was hat man bey der Adern Eroͤff- nung/ oder der Aderlaͤß/ zu bedencken? ES iſt die Aderlaͤß darumb auffkommen/ damit durch Eroͤffnung der groͤſſern Adern/ das uͤberfluͤſſige und grobe Gebluͤt außgelaſſen werden moͤge. Warumb aber theils ihr zartes Ge- blůt/ ſo ſie lieder ſpahren ſolten/ von ſich an etlichen Orten/ da es faſt gemein iſt/ und zwar das Jahr nicht einmal von ſich laſſen/ und ob es allwegen noht- wendig/ oder aber nur auß Gewonheit ſpatzieren ge- hens/ und dergleichen/ wegen/ oder gutes Leben zu haben/ geſchihet? laſſt man dahin geſtellet ſeyn. Chryſippus Gnidius hat am erſten die Aderlaß ver- nichtet: Jacobus Pons hat ein gantzes Buͤchlein/ wider die Freyheit/ ja Leichtſinnigkeit/ viel Gebluͤts von ſich zu laſſen/ geſchrieben. Theils wollen/ daß man den Knaben vor dem 16. oder 17. Jahr ihres Alters/ kein Ader ſchlagen ſolle. Dann die Knaben haben ein zartes Fleiſch/ dardurch die Geiſter leicht- lich gehen/ und daher die Natur ſehr geſchwaͤcht/ auch M

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Zitationshilfe: Zeiller, Martin: Centuria Variarum Quæstionum. Bd. 1. Ulm, 1658, S. 177. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/zeiller_centuria01_1658/193>, abgerufen am 22.12.2024.