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Wülfer, Daniel: Das vertheidigte Gottes-geschick/ und vernichtete Heyden-Glück. Nürnberg, 1656.

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Das Andere Capitel.

Etliche/ als die/ so genannte/ Epicurer/
die von keinem Gott wissen wollen/ haben
es für ein ungefähres Ding gehalten/ des-
sen man keine gewisse und gründliche
Ursach geben könne/ welchem nach es heis-
set: Ohngefehr sind wir geboren/ und
ohngefehr fahren wir wider dahin/
als wären wir nie gewest!
solcher Ge-
stalt/ verstehe/ widerfährt uns auch ohnge-
fehr/ was uns gutes widerfährt. Sap. II. 2.

Andere/ die noch befunden: daß die
Welt/ und was in der Welt ist/ werde von
etwas erhalten/ und also regirt: haben sich
wider ein andere Einbildung gemacht deß
Glücks/ oder dessen/ von dem manchem
Menschen so viel Gutes und Gewunschtes
herruhre? Diese/ wie sie zwar gestunden/
daß etwas seyn müste/ das alles dieses al-
so und also führte/ und eben auch einen
Gott genennet; So haben sie doch dem/
als dem Höchsten/ noch viel andere Helfer/
als auch/ so genannte/ Götter und Göttin-
nen zugeordnet. Daher ist die Meng der
Götter bey den Heyden kommen/ deren ei-
ner dieses/ ein anderer ein anders zuverwal-

ten
Das Andere Capitel.

Etliche/ als die/ ſo genannte/ Epicurer/
die von keinem Gott wiſſen wollen/ haben
es fuͤr ein ungefaͤhres Ding gehalten/ deſ-
ſen man keine gewiſſe und gruͤndliche
Urſach geben koͤnne/ welchem nach es heiſ-
ſet: Ohngefehr ſind wir geboren/ und
ohngefehr fahren wir wider dahin/
als waͤren wir nie geweſt!
ſolcher Ge-
ſtalt/ verſtehe/ widerfaͤhrt uns auch ohnge-
fehr/ was uns gutes widerfaͤhrt. Sap. II. 2.

Andere/ die noch befunden: daß die
Welt/ und was in der Welt iſt/ werde von
etwas erhalten/ und alſo regirt: haben ſich
wider ein andere Einbildung gemacht deß
Gluͤcks/ oder deſſen/ von dem manchem
Menſchen ſo viel Gutes und Gewůnſchtes
herrůhre? Dieſe/ wie ſie zwar geſtunden/
daß etwas ſeyn muͤſte/ das alles dieſes al-
ſo und alſo fuͤhrte/ und eben auch einen
Gott genennet; So haben ſie doch dem/
als dem Hoͤchſten/ noch viel andere Helfer/
als auch/ ſo genannte/ Goͤtter und Goͤttin-
nen zugeordnet. Daher iſt die Meng der
Goͤtter bey den Heyden kommen/ deren ei-
ner dieſes/ ein anderer ein anders zuverwal-

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[23/0083] Das Andere Capitel. Etliche/ als die/ ſo genannte/ Epicurer/ die von keinem Gott wiſſen wollen/ haben es fuͤr ein ungefaͤhres Ding gehalten/ deſ- ſen man keine gewiſſe und gruͤndliche Urſach geben koͤnne/ welchem nach es heiſ- ſet: Ohngefehr ſind wir geboren/ und ohngefehr fahren wir wider dahin/ als waͤren wir nie geweſt! ſolcher Ge- ſtalt/ verſtehe/ widerfaͤhrt uns auch ohnge- fehr/ was uns gutes widerfaͤhrt. Sap. II. 2. Andere/ die noch befunden: daß die Welt/ und was in der Welt iſt/ werde von etwas erhalten/ und alſo regirt: haben ſich wider ein andere Einbildung gemacht deß Gluͤcks/ oder deſſen/ von dem manchem Menſchen ſo viel Gutes und Gewůnſchtes herrůhre? Dieſe/ wie ſie zwar geſtunden/ daß etwas ſeyn muͤſte/ das alles dieſes al- ſo und alſo fuͤhrte/ und eben auch einen Gott genennet; So haben ſie doch dem/ als dem Hoͤchſten/ noch viel andere Helfer/ als auch/ ſo genannte/ Goͤtter und Goͤttin- nen zugeordnet. Daher iſt die Meng der Goͤtter bey den Heyden kommen/ deren ei- ner dieſes/ ein anderer ein anders zuverwal- ten

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Zitationshilfe: Wülfer, Daniel: Das vertheidigte Gottes-geschick/ und vernichtete Heyden-Glück. Nürnberg, 1656, S. 23. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wuelffer_gottesgeschick_1656/83>, abgerufen am 23.11.2024.