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Wülfer, Daniel: Das vertheidigte Gottes-geschick/ und vernichtete Heyden-Glück. Nürnberg, 1656.

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Das Neunte Capitel.
sey/ wie der weise Plato redete. (*) Soll das
andere seyn/ so bringt sich ein solcher Mensch
selbst in verderben/ weil er seinen freyen
Willen/ den er hat/ so ubel anlegt/ da er ihn
auch zum bässern hätte anlegen können. Jst
dann nun der Mensch an seiner Verdam-
niß/ die daraus entspringt/ schuldig/ oder
Gott? Erstgedachter Prosper sagt noch-
mal: (+) Nec Deus, qui justitiae & bo-
nitatis autor est, & cujus omnia statuta
& mandata contra peccatum sunt, quen-
quam ad peccandum cogere, & ab inno-
centia in facinora praecipitare credendus
est. Si qui autem tam profundae impieta-
tis sunt, ut extra remedium correctionis
habeantur, non a Deo incrementa ini-
quitatis accipiunt, sed per semetipsos de-
teriores fiunt; quia relinqui a Deo, ac
sibi ac deceptoribus suis tradi propter
praecedentia peccata meruerunt, ut eis,
peccatum, sit ipsa etiam poena peccati.

Das ist: Durchaus ist es nicht zu glau-

ben/
(*) Plato L. II. de Republ.
(+) Prosper Sententia super cap. XI.
capit. Gallor. e.d.p. 107.

Das Neunte Capitel.
ſey/ wie der weiſe Plato redete. (*) Soll das
andere ſeyn/ ſo bringt ſich ein ſolcher Menſch
ſelbſt in verderben/ weil er ſeinen freyen
Willen/ den er hat/ ſo ůbel anlegt/ da er ihn
auch zum baͤſſern haͤtte anlegen koͤnnen. Jſt
dann nun der Menſch an ſeiner Verdam-
niß/ die daraus entſpringt/ ſchuldig/ oder
Gott? Erſtgedachter Proſper ſagt noch-
mal: (†) Nec Deus, qui juſtitiæ & bo-
nitatis autor eſt, & cujus omnia ſtatuta
& mandata contra peccatum ſunt, quen-
quam ad peccandum cogere, & ab inno-
centia in facinora præcipitare credendus
eſt. Si qui autem tam profundæ impieta-
tis ſunt, ut extra remedium correctionis
habeantur, non à Deo incrementa ini-
quitatis accipiunt, ſed per ſemetipſos de-
teriores fiunt; quia relinqui à Deo, ac
ſibi ac deceptoribus ſuis tradi propter
præcedentia peccata meruerunt, ut eis,
peccatum, ſit ipſa etiam pœna peccati.

Das iſt: Durchaus iſt es nicht zu glau-

ben/
(*) Plato L. II. de Republ.
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[266/0340] Das Neunte Capitel. ſey/ wie der weiſe Plato redete. (*) Soll das andere ſeyn/ ſo bringt ſich ein ſolcher Menſch ſelbſt in verderben/ weil er ſeinen freyen Willen/ den er hat/ ſo ůbel anlegt/ da er ihn auch zum baͤſſern haͤtte anlegen koͤnnen. Jſt dann nun der Menſch an ſeiner Verdam- niß/ die daraus entſpringt/ ſchuldig/ oder Gott? Erſtgedachter Proſper ſagt noch- mal: (†) Nec Deus, qui juſtitiæ & bo- nitatis autor eſt, & cujus omnia ſtatuta & mandata contra peccatum ſunt, quen- quam ad peccandum cogere, & ab inno- centia in facinora præcipitare credendus eſt. Si qui autem tam profundæ impieta- tis ſunt, ut extra remedium correctionis habeantur, non à Deo incrementa ini- quitatis accipiunt, ſed per ſemetipſos de- teriores fiunt; quia relinqui à Deo, ac ſibi ac deceptoribus ſuis tradi propter præcedentia peccata meruerunt, ut eis, peccatum, ſit ipſa etiam pœna peccati. Das iſt: Durchaus iſt es nicht zu glau- ben/ (*) Plato L. II. de Republ. (†) Proſper Sententiâ ſuper cap. XI. capit. Gallor. e.d.p. 107.

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Zitationshilfe: Wülfer, Daniel: Das vertheidigte Gottes-geschick/ und vernichtete Heyden-Glück. Nürnberg, 1656, S. 266. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wuelffer_gottesgeschick_1656/340>, abgerufen am 23.12.2024.