Wülfer, Daniel: Das vertheidigte Gottes-geschick/ und vernichtete Heyden-Glück. Nürnberg, 1656.Das vierte Capitel. beyder Brüder/ Jacobs und Esau bey-bringt/ deren einer dem andern in jrdischen Gütern fürgezogen worden/ der jüngere nemlich dem grösseren/ wie wir im folgen- den hören werden/ verstehen sie auch diese darauf folgende Wort/ von den zeitlichen Woltahten Gottes/ da es heisset: . XV. Weß ich mich erbarme in jrrdifchen Dingen diß Leben betreffend/ deß erbarme ich mich/ und wem ich gnädig bin/ für dem andern zu ehren/ zu erheben/ dem bin ich gnädig/ als der ich über meine Güter Macht und Recht habe. . XVI. So ligt es nun nit an jemands wol- len/ geehrt/ geacht/ erhoben/ reich werden/ oder lauffen und die gantze Welt anren- nen/ und die Ehr/ den Dienst/ das Amt gleichsam heraus nöhtigen wollen: son- dern an Gottes erbarmen/ der/ wie ein Christlicher Lehrer schreibt/ seine Be- gnadungen nicht austeihlt wie die grossen Potentaten die Lehengüter/ teihls nach dem Verdienst/ teihls nach dem Alter/ teihls nach dem gros- sen
Das vierte Capitel. beyder Bruͤder/ Jacobs und Eſau bey-bringt/ deren einer dem andern in jrdiſchen Guͤtern fuͤrgezogen worden/ der juͤngere nemlich dem groͤſſeren/ wie wir im folgen- den hoͤren werden/ verſtehen ſie auch dieſe darauf folgende Wort/ von den zeitlichen Woltahten Gottes/ da es heiſſet: ꝟ. XV. Weß ich mich erbarme in jrꝛdifchen Dingen diß Leben betreffend/ deß erbarme ich mich/ und wem ich gnaͤdig bin/ für dem andern zu ehren/ zu erheben/ dem bin ich gnaͤdig/ als der ich uͤber meine Guͤter Macht und Recht habe. ꝟ. XVI. So ligt es nun nit an jemands wol- len/ geehrt/ geacht/ erhoben/ reich werden/ oder lauffen und die gantze Welt anren- nen/ und die Ehr/ den Dienſt/ das Amt gleichſam heraus noͤhtigen wollen: ſon- dern an Gottes erbarmen/ der/ wie ein Chriſtlicher Lehrer ſchreibt/ ſeine Be- gnadungen nicht austeihlt wie die groſſen Potentaten die Lehenguͤter/ teihls nach dem Verdienſt/ teihls nach dem Alter/ teihls nach dem groſ- ſen
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Das vierte Capitel.
beyder Bruͤder/ Jacobs und Eſau bey-
bringt/ deren einer dem andern in jrdiſchen
Guͤtern fuͤrgezogen worden/ der juͤngere
nemlich dem groͤſſeren/ wie wir im folgen-
den hoͤren werden/ verſtehen ſie auch dieſe
darauf folgende Wort/ von den zeitlichen
Woltahten Gottes/ da es heiſſet: ꝟ. XV.
Weß ich mich erbarme in jrꝛdifchen
Dingen diß Leben betreffend/ deß erbarme
ich mich/ und wem ich gnaͤdig bin/
für dem andern zu ehren/ zu erheben/ dem
bin ich gnaͤdig/ als der ich uͤber meine
Guͤter Macht und Recht habe. ꝟ. XVI.
So ligt es nun nit an jemands wol-
len/ geehrt/ geacht/ erhoben/ reich werden/
oder lauffen und die gantze Welt anren-
nen/ und die Ehr/ den Dienſt/ das Amt
gleichſam heraus noͤhtigen wollen: ſon-
dern an Gottes erbarmen/ der/ wie ein
Chriſtlicher Lehrer ſchreibt/ ſeine Be-
gnadungen nicht austeihlt wie die
groſſen Potentaten die Lehenguͤter/
teihls nach dem Verdienſt/ teihls
nach dem Alter/ teihls nach dem groſ-
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