W. S. G. E.: Curieuse und sehr wunderbare Relation, von denen sich neuer Dingen in Servien erzeigenden Blut-Saugern oder Vampyrs. 1732.der weder dem Teufel allein, noch z. E. dem Menschen allein, sondern beeden zugeschrieben werden muß, ob er auch gleich von dem Menschen allein hätte producirt werden können. Kurtz, es ist ja die Frage nie allein von der Operatione, sondern von der Cooperatione, sunergeia und Mitwirckung des Teufels. Welcher Unterscheid in denen mancherley Consiliis der Medicorum über die oben angezogene Annenbergische Händel niemalen ist beobachtet worden. Das ists, was ich von einem meiner Herrn Praeceptorum in folgendem Canone gelernet habe: Quodcunque principium analysin horum vel illorum phaenomenorum physico-mathematicum non modo non turbat vel impedit, sed potius confirmat atque illustrat, imo expeditiorem & evolutiorem reddit, illud principium a bono Philosopho qua tali negligi aut fastidiri non debet. Atqui principium de sunergeia alicujus spiritus vel boni vel mali analysin etc. Ergo. Sic demum sua Scripturae S. illibata constabit Virginitas. Qui autem contra hanc observationem supercilio suo philosophico indulget, ille vel profano affectu in historiam S. Scripturae infectus est, vel insigni fastu ingenii laborat, quod ideas rerum grandes, & subtilitates vulgo haud obvias, nec facile extricabiles, impotentius affectat. der weder dem Teufel allein, noch z. E. dem Menschen allein, sondern beeden zugeschrieben werden muß, ob er auch gleich von dem Menschen allein haͤtte producirt werden koͤnnen. Kurtz, es ist ja die Frage nie allein von der Operatione, sondern von der Cooperatione, συνεργεία und Mitwirckung des Teufels. Welcher Unterscheid in denen mancherley Consiliis der Medicorum uͤber die oben angezogene Annenbergische Haͤndel niemalen ist beobachtet worden. Das ists, was ich von einem meiner Herrn Præceptorum in folgendem Canone gelernet habe: Quodcunque principium analysin horum vel illorum phænomenorum physico-mathematicum non modo non turbat vel impedit, sed potius confirmat atque illustrat, imo expeditiorem & evolutiorem reddit, illud principium à bono Philosopho quà tali negligi aut fastidiri non debet. Atqui principium de συνεργεία alicujus spiritus vel boni vel mali analysin ꝛc. Ergo. Sic demum sua Scripturæ S. illibata constabit Virginitas. Qui autem contra hanc observationem supercilio suo philosophico indulget, ille vel profano affectu in historiam S. Scripturæ infectus est, vel insigni fastu ingenii laborat, quod ideas rerum grandes, & subtilitates vulgo haud obvias, nec facile extricabiles, impotentius affectat. <TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0077" n="77"/> der weder dem Teufel allein, noch z. E. dem Menschen allein, sondern beeden zugeschrieben werden muß, ob er auch gleich von dem Menschen allein haͤtte <hi rendition="#aq">produci</hi>rt werden koͤnnen. Kurtz, es ist ja die Frage nie allein von der <hi rendition="#aq">Operatione</hi>, sondern von der <hi rendition="#aq">Cooperatione</hi>, συνεργεία und <hi rendition="#fr">Mitwirckung</hi> des Teufels. Welcher Unterscheid in denen mancherley <hi rendition="#aq">Consiliis</hi> der <hi rendition="#aq">Medicorum</hi> uͤber die oben angezogene Annenbergische Haͤndel niemalen ist beobachtet worden. Das ists, was ich von einem meiner Herrn <hi rendition="#aq">Præceptorum</hi> in folgendem <hi rendition="#aq">Canone</hi> gelernet habe: <hi rendition="#aq">Quodcunque principium analysin horum vel illorum phænomenorum physico-mathematicum non modo non turbat vel impedit, sed potius confirmat atque illustrat, imo expeditiorem & evolutiorem reddit, illud principium à bono Philosopho quà tali negligi aut fastidiri non debet. Atqui principium de</hi> συνεργεία <hi rendition="#aq">alicujus spiritus vel boni vel mali analysin ꝛc. Ergo. Sic demum sua Scripturæ S. illibata constabit Virginitas. Qui autem contra hanc observationem supercilio suo philosophico indulget, ille vel profano affectu in historiam S. Scripturæ infectus est, vel insigni fastu ingenii laborat, quod ideas rerum grandes, & subtilitates vulgo haud obvias, nec facile extricabiles, impotentius affectat.</hi></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [77/0077]
der weder dem Teufel allein, noch z. E. dem Menschen allein, sondern beeden zugeschrieben werden muß, ob er auch gleich von dem Menschen allein haͤtte producirt werden koͤnnen. Kurtz, es ist ja die Frage nie allein von der Operatione, sondern von der Cooperatione, συνεργεία und Mitwirckung des Teufels. Welcher Unterscheid in denen mancherley Consiliis der Medicorum uͤber die oben angezogene Annenbergische Haͤndel niemalen ist beobachtet worden. Das ists, was ich von einem meiner Herrn Præceptorum in folgendem Canone gelernet habe: Quodcunque principium analysin horum vel illorum phænomenorum physico-mathematicum non modo non turbat vel impedit, sed potius confirmat atque illustrat, imo expeditiorem & evolutiorem reddit, illud principium à bono Philosopho quà tali negligi aut fastidiri non debet. Atqui principium de συνεργεία alicujus spiritus vel boni vel mali analysin ꝛc. Ergo. Sic demum sua Scripturæ S. illibata constabit Virginitas. Qui autem contra hanc observationem supercilio suo philosophico indulget, ille vel profano affectu in historiam S. Scripturæ infectus est, vel insigni fastu ingenii laborat, quod ideas rerum grandes, & subtilitates vulgo haud obvias, nec facile extricabiles, impotentius affectat.
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