Weigel, Valentin: Der güldene Griff/ Alle Ding ohne Jrrthumb zuerkennen. Halle (Saale), 1613.Der güldene Griff. [f]alschen Propheten/ vnd sind vielleicht aus einem Teuffel/ durchseines Geistes Trieb/ noch können sie Schrifft wieder einander führen/ auch er sich selbst der Teuffel in ein Engel des Liechts ver- stellen vnd verkleiden/ mit dem Mantel der Schrifft bedecken/ dann er ein tausent Künstler/ wie auch deßgleichen zwo Huren in einem Hause/ da ein jede wil gerecht seyn/ vnd ist an beyden nichts guts/ Christus sagt wieder die Phariseer/ Jhr seyd vnter des Teuffels/ vnd seyd aus dem Teuffel/ Die Jüden sagen auch hinwieder/ Nu erkennen wir daß du den Teuffel hast/ Also spricht auch eine Sect wieder die ander/ Quid Christus cum Belial, was hat Christus mit dem Belial zuschaffen/ vnnd führet ein jede Schrifft für sich wieder seinen Gegenpart/ wer nun vrtheilen oder prüfen wil/ wer recht oder falsch sey/ der muß ein Aug haben/ er muß das Liecht des Glaubens haben/ Es sehen 2. gegen einander/ einer spricht sie wer- den euch hassen/ verfolgen/ verketzern vnd verdammen/ vmb mei- nes Namens willen/ Der ander kan auch solche Schrifft vnd Re- den führen/ vnnd ein jede Part meynt die Schrifft gehe sie allein an/ sie sey gleich so falsch als sie jmmer wolle/ dann der erste Ketzer kan sich mit der Schrifft flicken vnd decken/ wie Adam mit den Feigenblettern/ darumb wird keiner richten noch vrtheilen/ was recht oder falsch sey/ er habe dann den Geist Christi/ das rechte Vr- theil in jhm/ dann nicht aus dem Spiegel siehet sich ein Krancker gesund/ sondern aus der Artzeney/ welche Christus das Wort des Lebens ist/ auch der rechte warhafftige Spiegel/ Liecht vnd Wie- derglantz/ ja das Ebenbild vnd Wesen seines Vaters/ darinnen man das ewige Leben ersiehet/ daß er selber ist/ durch seinen Geist vnd Krafft in vns/ Die Schrifft ist ein eusserlicher Spiegel/ sie zei- get dir an wie du seyest/ schön oder grewlich/ kranck oder gesund/ sie macht dich aber nicht also/ kan dir auch dein Kranckheit vnd Schmertzen weder stillen noch heilen/ sie weiset dich zu jhrem HErrn J iij
Der guͤldene Griff. [f]alſchen Propheten/ vnd ſind vielleicht aus einem Teuffel/ durchſeines Geiſtes Trieb/ noch koͤnnen ſie Schrifft wieder einander fuͤhren/ auch er ſich ſelbſt der Teuffel in ein Engel des Liechts ver- ſtellen vnd verkleiden/ mit dem Mantel der Schrifft bedecken/ dañ er ein tauſent Kuͤnſtler/ wie auch deßgleichen zwo Huren in einem Hauſe/ da ein jede wil gerecht ſeyn/ vnd iſt an beyden nichts guts/ Chriſtus ſagt wieder die Phariſeer/ Jhr ſeyd vnter des Teuffels/ vnd ſeyd aus dem Teuffel/ Die Juͤden ſagen auch hinwieder/ Nu erkennen wir daß du den Teuffel haſt/ Alſo ſpricht auch eine Sect wieder die ander/ Quid Chriſtus cum Belial, was hat Chriſtus mit dem Belial zuſchaffen/ vnnd fuͤhret ein jede Schrifft fuͤr ſich wieder ſeinen Gegenpart/ wer nun vrtheilen oder pruͤfen wil/ wer recht oder falſch ſey/ der muß ein Aug haben/ er muß das Liecht des Glaubens haben/ Es ſehen 2. gegen einander/ einer ſpricht ſie wer- den euch haſſen/ verfolgen/ verketzern vnd verdammen/ vmb mei- nes Namens willen/ Der ander kan auch ſolche Schrifft vnd Re- den fuͤhren/ vnnd ein jede Part meynt die Schrifft gehe ſie allein an/ ſie ſey gleich ſo falſch als ſie jmmer wolle/ dann der erſte Ketzer kan ſich mit der Schrifft flicken vnd decken/ wie Adam mit den Feigenblettern/ darumb wird keiner richten noch vrtheilen/ was recht oder falſch ſey/ er habe dann den Geiſt Chriſti/ das rechte Vr- theil in jhm/ dann nicht aus dem Spiegel ſiehet ſich ein Krancker geſund/ ſondern aus der Artzeney/ welche Chriſtus das Wort des Lebens iſt/ auch der rechte warhafftige Spiegel/ Liecht vnd Wie- derglantz/ ja das Ebenbild vnd Weſen ſeines Vaters/ darinnen man das ewige Leben erſiehet/ daß er ſelber iſt/ durch ſeinen Geiſt vnd Krafft in vns/ Die Schrifft iſt ein euſſerlicher Spiegel/ ſie zei- get dir an wie du ſeyeſt/ ſchoͤn oder grewlich/ kranck oder geſund/ ſie macht dich aber nicht alſo/ kan dir auch dein Kranckheit vnd Schmertzen weder ſtillen noch heilen/ ſie weiſet dich zu jhrem HErꝛn J iij
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Der guͤldene Griff.
falſchen Propheten/ vnd ſind vielleicht aus einem Teuffel/ durch
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ſtellen vnd verkleiden/ mit dem Mantel der Schrifft bedecken/ dañ
er ein tauſent Kuͤnſtler/ wie auch deßgleichen zwo Huren in einem
Hauſe/ da ein jede wil gerecht ſeyn/ vnd iſt an beyden nichts guts/
Chriſtus ſagt wieder die Phariſeer/ Jhr ſeyd vnter des Teuffels/
vnd ſeyd aus dem Teuffel/ Die Juͤden ſagen auch hinwieder/ Nu
erkennen wir daß du den Teuffel haſt/ Alſo ſpricht auch eine Sect
wieder die ander/ Quid Chriſtus cum Belial, was hat Chriſtus
mit dem Belial zuſchaffen/ vnnd fuͤhret ein jede Schrifft fuͤr ſich
wieder ſeinen Gegenpart/ wer nun vrtheilen oder pruͤfen wil/ wer
recht oder falſch ſey/ der muß ein Aug haben/ er muß das Liecht des
Glaubens haben/ Es ſehen 2. gegen einander/ einer ſpricht ſie wer-
den euch haſſen/ verfolgen/ verketzern vnd verdammen/ vmb mei-
nes Namens willen/ Der ander kan auch ſolche Schrifft vnd Re-
den fuͤhren/ vnnd ein jede Part meynt die Schrifft gehe ſie allein
an/ ſie ſey gleich ſo falſch als ſie jmmer wolle/ dann der erſte Ketzer
kan ſich mit der Schrifft flicken vnd decken/ wie Adam mit den
Feigenblettern/ darumb wird keiner richten noch vrtheilen/ was
recht oder falſch ſey/ er habe dann den Geiſt Chriſti/ das rechte Vr-
theil in jhm/ dann nicht aus dem Spiegel ſiehet ſich ein Krancker
geſund/ ſondern aus der Artzeney/ welche Chriſtus das Wort des
Lebens iſt/ auch der rechte warhafftige Spiegel/ Liecht vnd Wie-
derglantz/ ja das Ebenbild vnd Weſen ſeines Vaters/ darinnen
man das ewige Leben erſiehet/ daß er ſelber iſt/ durch ſeinen Geiſt
vnd Krafft in vns/ Die Schrifft iſt ein euſſerlicher Spiegel/ ſie zei-
get dir an wie du ſeyeſt/ ſchoͤn oder grewlich/ kranck oder geſund/
ſie macht dich aber nicht alſo/ kan dir auch dein Kranckheit vnd
Schmertzen weder ſtillen noch heilen/ ſie weiſet dich zu jhrem
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