Weigel, Valentin: Der güldene Griff/ Alle Ding ohne Jrrthumb zuerkennen. Halle (Saale), 1613.Der güldene Griff. auch keine Creatur ohne GOtt regieren/ Also saget die Schrifft/Ein Christ kan nicht sterben noch sündigen/ ist beydes war/ vnd auch erlogen/ darnach man siehet vnd auch vrtheilet/ Das erste ist war nach dem innern Menschen vnd Geist/ das ander ist war nach dem eussern Menschen vnd Fleisch/ Es streiten offt zwey wieder einander/ vnd haben beyde recht/ vnnd sind also streitig einig vnd eins/ Die Schrifft ist hell vnd klar/ vnd ist GOttes Wort/ die Schrifft ist dunckel vnd finster/ ja gar ein Gifft vnd Todt/ Item, Der Mensch hat keinen Willen nach dem Fall/ vnd der Mensch hat einen freyen Willen nach dem Fall/ ist beydes war vnd erlogen/ Das erste ist war vnd auch erlogen/ was ist es daß der Mensch kei- nen freyen Willen hat/ sich zubekehren aus eignen Krefften/ non est volentis neq; currentis, Es stehet nicht im Willen oder Wer- cken des Menschen/ daß er sich kund bekehren/ wenn er wolte/ erlo- gen ist das/ daß der Mensch nicht solte einen freyen Willen haben/ zur vorhergehenden Gnaden Gottes/ Ja oder Nein/ zusagen sich zu lassen oder zu wiederstreben/ darnach hat der Mensch einen freyen Willen/ ist auch war vnnd erlogen/ dann der Will muß da seyn leidenlicher weiß/ Gottes Willen zu tragen vnd zu leiden/ wieder den Willen zwinget Gott keinen Menschen/ erlogen aber ist es/ wenn der Mensch einen freyen Willen haben solte/ sich durch eigne Kreffte zu bekehren/ darumb kan nichts geredt noch gesagt werden/ daß es nicht ein zwiefach Vrtheil habe/ daraus dann so widerwer- dige Vrtheil entspringen/ Eins nach dem Geist vnd GOTT/ das ander nach dem Fleisch vnd Menschen/ darumb kan man von einem ding absolute nicht recht reden/ auch nicht vnrecht/ dann wie man davon redt/ also ist es/ vnd darnach wie man es ansicht vnd vrtheilet/ darumb man keinen in der Rede fangen sol/ darnach man ein ding ansiehet vnd vrtheilet/ darnach ist es recht oder falsch/ vnd ist zu stumpff geredt von allen dingen/ wie man auff eines weg weise/ H iij
Der guͤldene Griff. auch keine Creatur ohne GOtt regieren/ Alſo ſaget die Schrifft/Ein Chriſt kan nicht ſterben noch ſuͤndigen/ iſt beydes war/ vnd auch erlogen/ darnach man ſiehet vnd auch vrtheilet/ Das erſte iſt war nach dem innern Menſchen vnd Geiſt/ das ander iſt war nach dem euſſern Menſchen vnd Fleiſch/ Es ſtreiten offt zwey wieder einander/ vnd haben beyde recht/ vnnd ſind alſo ſtreitig einig vnd eins/ Die Schrifft iſt hell vnd klar/ vnd iſt GOttes Wort/ die Schrifft iſt dunckel vnd finſter/ ja gar ein Gifft vnd Todt/ Item, Der Menſch hat keinen Willen nach dem Fall/ vnd der Menſch hat einen freyen Willen nach dem Fall/ iſt beydes war vnd erlogen/ Das erſte iſt war vnd auch erlogen/ was iſt es daß der Menſch kei- nen freyen Willen hat/ ſich zubekehren aus eignen Krefften/ non eſt volentis neq́; currẽtis, Es ſtehet nicht im Willen oder Wer- cken des Menſchen/ daß er ſich kund bekehren/ wenn er wolte/ erlo- gen iſt das/ daß der Menſch nicht ſolte einen freyen Willen haben/ zur vorhergehenden Gnaden Gottes/ Ja oder Nein/ zuſagen ſich zu laſſen oder zu wiederſtreben/ darnach hat der Menſch einen freyẽ Willen/ iſt auch war vnnd erlogen/ dann der Will muß da ſeyn leidenlicher weiß/ Gottes Willen zu tragen vnd zu leiden/ wieder den Willen zwinget Gott keinen Menſchen/ erlogen aber iſt es/ wenn der Menſch einen freyen Willen haben ſolte/ ſich durch eigne Kreffte zu bekehren/ darumb kan nichts geredt noch geſagt werden/ daß es nicht ein zwiefach Vrtheil habe/ daraus dann ſo widerwer- dige Vrtheil entſpringen/ Eins nach dem Geiſt vnd GOTT/ das ander nach dem Fleiſch vnd Menſchen/ darumb kan man von einem ding abſolutè nicht recht reden/ auch nicht vnrecht/ dann wie man davon redt/ alſo iſt es/ vnd darnach wie man es anſicht vnd vrtheilet/ darumb man keinen in der Rede fangen ſol/ darnach man ein ding anſiehet vnd vrtheilet/ daꝛnach iſt es recht odeꝛ falſch/ vnd iſt zu ſtumpff geredt von allen dingen/ wie man auff eines weg weiſe/ H iij
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Der guͤldene Griff.
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dem euſſern Menſchen vnd Fleiſch/ Es ſtreiten offt zwey wieder
einander/ vnd haben beyde recht/ vnnd ſind alſo ſtreitig einig vnd
eins/ Die Schrifft iſt hell vnd klar/ vnd iſt GOttes Wort/ die
Schrifft iſt dunckel vnd finſter/ ja gar ein Gifft vnd Todt/ Item,
Der Menſch hat keinen Willen nach dem Fall/ vnd der Menſch
hat einen freyen Willen nach dem Fall/ iſt beydes war vnd erlogen/
Das erſte iſt war vnd auch erlogen/ was iſt es daß der Menſch kei-
nen freyen Willen hat/ ſich zubekehren aus eignen Krefften/ non
eſt volentis neq́; currẽtis, Es ſtehet nicht im Willen oder Wer-
cken des Menſchen/ daß er ſich kund bekehren/ wenn er wolte/ erlo-
gen iſt das/ daß der Menſch nicht ſolte einen freyen Willen haben/
zur vorhergehenden Gnaden Gottes/ Ja oder Nein/ zuſagen ſich
zu laſſen oder zu wiederſtreben/ darnach hat der Menſch einen freyẽ
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wenn der Menſch einen freyen Willen haben ſolte/ ſich durch eigne
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das ander nach dem Fleiſch vnd Menſchen/ darumb kan man von
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vnd vrtheilet/ darumb man keinen in der Rede fangen ſol/ darnach
man ein ding anſiehet vnd vrtheilet/ daꝛnach iſt es recht odeꝛ falſch/
vnd iſt zu ſtumpff geredt von allen dingen/ wie man auff eines weg
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