Weigel, Valentin: Der güldene Griff/ Alle Ding ohne Jrrthumb zuerkennen. Halle (Saale), 1613.Der güldene Griff. alles selber/ was er kan/ vnd was sein Kunst/ Wissen vnd Vermö-gen ist/ Sein Geist/ vnnd dieser Geist ist der Mensch selber im sterblichen Leib/ so nun dieser Geist abgeschieden ist im Todt/ so bleibet der Leib ein Cadaver für die Würme/ darumb ist der Mensch nicht der Leib/ sondern der Geist der Jnwohner im Leib/ der ist der Mensch selber/ nach Abscheidung des Geistes/ wird der Leib nimmer gebrauchet/ als ein Schmidt/ der ein Art schmi- det/ hat sein Kunst nicht in den Henden oder Füssen/ (wie wohl er Händ vnd Füsse darzu brauchet) sondern im Geist liget die Kunst vnd Wissenschafft des Schmids/ der ist nun der Schmidt selber/ aus welchem allein die Kunst getrieben vnnd gebrauchet wird/ vnnd nimmet den eussern Leib nur zum Werckzeug/ denn der eussere Leib vermag ohne den jnnern gar nichts/ Ein Stein- metz hat in seiner Imagination oder Gedancken/ ein Bild zu- hawen in einem Stein/ Jst nicht aus dem eussern Leib/ sondern aus dem inwendigen Menschen/ derselbige ist der Steinmetz vnd Mahler/ nemblich der Geist des Menschens/ vnnd ist der Mensch selber/ darumb haben wir gesaget vnnd beschlossen/ Der Mensch ist das Aug selber/ dardurch vnd darmit alle sichtige vnd vnd vnsichtige/ natürliche vnd vbernatürliche ding erkant/ ersehen vnd erforscht werden/ vnd das von diesen Auge die Erkendtnis vnd Vrtheil herfliesse/ in den Gegenwurff/ vnd nicht das Wiederspiel/ wenn man spricht/ die Imaginatio wolte gern wissen vnd verstehen den Ort der Welt/ oder wo die Engel woneten/ vnd vermag solches nicht/ So ist eben so viel geredt/ der M[e]nsch durch seine Imagina- tion der nicht weiter kan als imaginiren, der wolte gern solche ding sehen vnnd erkennen/ ein solcher Mensch/ der nicht weiter kömpt/ dencket es sey ausserhalb der Welt ein schöner Ort oder Gemach/ darinnen die Engel wohnen vnd auff Stülen sitzen/ oder imaginirt jhm einen dünnen Lufft ausserhalb der Welt/ oder ein eusserlich
Der guͤldene Griff. alles ſelber/ was er kan/ vnd was ſein Kunſt/ Wiſſen vnd Vermoͤ-gen iſt/ Sein Geiſt/ vnnd dieſer Geiſt iſt der Menſch ſelber im ſterblichen Leib/ ſo nun dieſer Geiſt abgeſchieden iſt im Todt/ ſo bleibet der Leib ein Cadaver fuͤr die Wuͤrme/ darumb iſt der Menſch nicht der Leib/ ſondern der Geiſt der Jnwohner im Leib/ der iſt der Menſch ſelber/ nach Abſcheidung des Geiſtes/ wird der Leib nimmer gebrauchet/ als ein Schmidt/ der ein Art ſchmi- det/ hat ſein Kunſt nicht in den Henden oder Fuͤſſen/ (wie wohl er Haͤnd vnd Fuͤſſe darzu brauchet) ſondern im Geiſt liget die Kunſt vnd Wiſſenſchafft des Schmids/ der iſt nun der Schmidt ſelber/ aus welchem allein die Kunſt getrieben vnnd gebrauchet wird/ vnnd nimmet den euſſern Leib nur zum Werckzeug/ denn der euſſere Leib vermag ohne den jnnern gar nichts/ Ein Stein- metz hat in ſeiner Imagination oder Gedancken/ ein Bild zu- hawen in einem Stein/ Jſt nicht aus dem euſſern Leib/ ſondern aus dem inwendigen Menſchen/ derſelbige iſt der Steinmetz vnd Mahler/ nemblich der Geiſt des Menſchens/ vnnd iſt der Menſch ſelber/ darumb haben wir geſaget vnnd beſchloſſen/ Der Menſch iſt das Aug ſelber/ dardurch vnd darmit alle ſichtige vnd vnd vnſichtige/ natuͤrliche vnd vbernatuͤrliche ding erkant/ erſehen vnd erforſcht werden/ vnd das von dieſen Auge die Erkendtnis vnd Vrtheil herflieſſe/ in den Gegenwurff/ vnd nicht das Wiederſpiel/ wenn man ſpricht/ die Imaginatio wolte gern wiſſen vñ verſtehen den Ort der Welt/ oder wo die Engel woneten/ vnd vermag ſolches nicht/ So iſt eben ſo viel geredt/ der M[e]nſch durch ſeine Imagina- tion der nicht weiter kan als imaginiren, der wolte gern ſolche ding ſehen vnnd erkennen/ ein ſolcher Menſch/ der nicht weiter koͤmpt/ dencket es ſey auſſerhalb der Welt ein ſchoͤner Ort oder Gemach/ darinnen die Engel wohnen vnd auff Stuͤlen ſitzen/ odeꝛ imaginirt jhm einen duͤnnen Lufft auſſerhalb der Welt/ oder ein euſſerlich
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Der guͤldene Griff.
alles ſelber/ was er kan/ vnd was ſein Kunſt/ Wiſſen vnd Vermoͤ-
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ſterblichen Leib/ ſo nun dieſer Geiſt abgeſchieden iſt im Todt/ ſo
bleibet der Leib ein Cadaver fuͤr die Wuͤrme/ darumb iſt der
Menſch nicht der Leib/ ſondern der Geiſt der Jnwohner im Leib/
der iſt der Menſch ſelber/ nach Abſcheidung des Geiſtes/ wird
der Leib nimmer gebrauchet/ als ein Schmidt/ der ein Art ſchmi-
det/ hat ſein Kunſt nicht in den Henden oder Fuͤſſen/ (wie wohl
er Haͤnd vnd Fuͤſſe darzu brauchet) ſondern im Geiſt liget die
Kunſt vnd Wiſſenſchafft des Schmids/ der iſt nun der Schmidt
ſelber/ aus welchem allein die Kunſt getrieben vnnd gebrauchet
wird/ vnnd nimmet den euſſern Leib nur zum Werckzeug/ denn
der euſſere Leib vermag ohne den jnnern gar nichts/ Ein Stein-
metz hat in ſeiner Imagination oder Gedancken/ ein Bild zu-
hawen in einem Stein/ Jſt nicht aus dem euſſern Leib/ ſondern
aus dem inwendigen Menſchen/ derſelbige iſt der Steinmetz
vnd Mahler/ nemblich der Geiſt des Menſchens/ vnnd iſt der
Menſch ſelber/ darumb haben wir geſaget vnnd beſchloſſen/ Der
Menſch iſt das Aug ſelber/ dardurch vnd darmit alle ſichtige vnd
vnd vnſichtige/ natuͤrliche vnd vbernatuͤrliche ding erkant/ erſehen
vnd erforſcht werden/ vnd das von dieſen Auge die Erkendtnis vnd
Vrtheil herflieſſe/ in den Gegenwurff/ vnd nicht das Wiederſpiel/
wenn man ſpricht/ die Imaginatio wolte gern wiſſen vñ verſtehen
den Ort der Welt/ oder wo die Engel woneten/ vnd vermag ſolches
nicht/ So iſt eben ſo viel geredt/ der Menſch durch ſeine Imagina-
tion der nicht weiter kan als imaginiren, der wolte gern ſolche
ding ſehen vnnd erkennen/ ein ſolcher Menſch/ der nicht weiter
koͤmpt/ dencket es ſey auſſerhalb der Welt ein ſchoͤner Ort oder
Gemach/ darinnen die Engel wohnen vnd auff Stuͤlen ſitzen/ odeꝛ
imaginirt jhm einen duͤnnen Lufft auſſerhalb der Welt/ oder ein
euſſerlich
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