Weigel, Valentin: Der güldene Griff/ Alle Ding ohne Jrrthumb zuerkennen. Halle (Saale), 1613.Der güldene Griff. Das eilffte Capitel. Das der Mensch das Aug selber sey dar- durch alle sichtige vnd vnsichtige Gegenwürff ge- sehen vnd erkandt werden. WJe wil ich aber die Einfeltigen vberreden/ daß alles
Der guͤldene Griff. Das eilffte Capitel. Das der Menſch das Aug ſelber ſey dar- durch alle ſichtige vnd vnſichtige Gegenwuͤrff ge- ſehen vnd erkandt werden. WJe wil ich aber die Einfeltigen vberreden/ daß alles
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Der guͤldene Griff.
Das eilffte Capitel.
Das der Menſch das Aug ſelber ſey dar-
durch alle ſichtige vnd vnſichtige Gegenwuͤrff ge-
ſehen vnd erkandt werden.
WJe wil ich aber die Einfeltigen vberreden/ daß
ſie mir gleuben/ wie der Menſch ſey das Auge ſelbeſt/ ſo
ich doch ſinnlicher weiß ſagen muß/ daß Aug iſt nicht der
Menſch/ ſondern der iſt der Menſch der durch das Aug ſiehet/ das
Ohr iſt nicht der Menſch/ ſondern der iſt der Menſch der dardurch
vnd mit dem Ohr hoͤret/ vnd die Zung iſt nicht der Menſch/ ſon-
dern der iſt der Menſch/ der da mit der Zungen rodet/ die Hand
oder der Fuß machen noch nicht den Menſchen/ ſondern der re-
det in dem Menſchen/ vnd macht den Menſchen/ der die Haͤnd
vnd Fuͤß brauchen kan/ aber eben hiemit wil ich gnugſam erwieſen
haben/ daß nicht das Werckzeug fuͤr den Menſchen ſol geachtet
werden/ als das euſſere Aug/ ſondern der jnnerliche vnd vnſicht-
bare/ der da weiß zu gebrauchen des euſſern Auges des Liechtes/
daſſelbige ſey der rechte Menſch/ Diẽweil aber nhun dieſer vn-
ſichtbare/ jnnerliche rechte Menſch alle Ding erkennet vnnd be-
greiffet/ entweder durch die Sinn oder durch die Vernunfft/ oder
durch den Verſtandt/ Dieweil aber Vernunfft/ Verſtandt
nichts anders iſt/ als der Geiſt des Menſchen/ oder der vnſicht-
bare Menſch/ So folget ja daß der Menſch ſey/ damit vnd dar-
durch alle ſichtbare vnd vnſichtbare objecta oder Gegenwuͤrff er-
ſehen vnd erkennet werden/ Gleich wie ein Engel/ iſt alles das ſel-
ber/ was er kan vnd hat/ natuͤrlicher weiß zu reden/ (ſonſt vberna-
tuͤrlicher iſt GOTT alles im Engel) alſo iſt der Menſch auch
alles
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