Weigel, Valentin: Der güldene Griff/ Alle Ding ohne Jrrthumb zuerkennen. Halle (Saale), 1613.Der güldene Griff. als natürlicher würcklicher weiß/ zur Philosophiam in dieses Le-ben/ vnd vbernatürlicher leidenlicher weiß zur Theologia in das himlische Leben/ denn es ist zweyerley Weißheit/ aus dem Adam vnd durch den Adam/ natürlich/ zeitlich/ vnd aus Christum vnd durch Christum/ vber natürlich vnd ewig/ Es seyn auch zweyerley Liecht/ das Liecht der Natur/ auff das zeitliche Leben/ vnd das Liecht der Gnaden vnd des Glaubens/ auff das ewige Leben/ also sind auch 2. Adam in der Welt/ ein jrrdischer mit der Natur sich- tig/ vnd ein vnsichtbarer vnd himlischer/ mit der Gnaden/ als Christus/ Es ist auch ein zwiefacher Glaub/ als der natürliche an- geborne Glaub/ aus dem allmechtigen Schöpffer/ in allen Men- schen/ vnd der Glaub der Gnaden/ oder des Geistes aus Christo. Welcher den Menschen ewig selig macht/ So der natürliche mit dem sterblichen Leben hingehet/ Es sind auch 2. Gegenwurff/ als ein begreifflicher vnnd endlicher Gegenwurff/ wie dann alle Ge- schöpff sind/ vnter dem Menschlichen Verstand/ es sey im Him- mel oder in der Hell oder in den Elementen/ vnd ein vnbegreiffli- cher/ vnaussprechlicher Gegenwurff/ als Gott/ welcher in einem Liecht wohnet/ darzu niemand kommen kan/ vnnd welchen kein Mensch gesehen/ noch sehen kan/ in Ewigkeit. Timoth. 6. cap. Aus diesem allen wird erzwungen/ daß man sicht eine natürliche Erkentnis/ die sich würcklich helt zu der Natur/ vnd ein vbernatür- liche Erkentnis/ die sich leidenlich halte/ zur Gnaden vnter Gott/ den Gott vnd sein Wort bleibet vnerforschlich vnd vnbegreifflich/ das ist/ vnsere vnendliche Seeligkeit/ Diesem vnergreifflichen vnerforschlichem GOtt sey Lob vnd Preiß von nuhn an biß in Ewigkeit/ Amen. Das
Der guͤldene Griff. als natuͤrlicher wuͤrcklicher weiß/ zur Philoſophiam in dieſes Le-ben/ vnd vbernatuͤrlicher leidenlicher weiß zur Theologia in das himliſche Leben/ denn es iſt zweyerley Weißheit/ aus dem Adam vnd durch den Adam/ natuͤrlich/ zeitlich/ vnd aus Chriſtum vnd durch Chriſtum/ vber natuͤrlich vnd ewig/ Es ſeyn auch zweyerley Liecht/ das Liecht der Natur/ auff das zeitliche Leben/ vnd das Liecht der Gnaden vnd des Glaubens/ auff das ewige Leben/ alſo ſind auch 2. Adam in der Welt/ ein jrꝛdiſcher mit der Natur ſich- tig/ vnd ein vnſichtbarer vnd himliſcher/ mit der Gnaden/ als Chriſtus/ Es iſt auch ein zwiefacher Glaub/ als der natuͤrliche an- geborne Glaub/ aus dem allmechtigen Schoͤpffer/ in allen Men- ſchen/ vnd der Glaub der Gnaden/ oder des Geiſtes aus Chriſto. Welcher den Menſchen ewig ſelig macht/ So der natuͤrliche mit dem ſterblichen Leben hingehet/ Es ſind auch 2. Gegenwurff/ als ein begreifflicher vnnd endlicher Gegenwurff/ wie dann alle Ge- ſchoͤpff ſind/ vnter dem Menſchlichen Verſtand/ es ſey im Him- mel oder in der Hell oder in den Elementen/ vnd ein vnbegreiffli- cher/ vnausſprechlicher Gegenwurff/ als Gott/ welcher in einem Liecht wohnet/ darzu niemand kommen kan/ vnnd welchen kein Menſch geſehen/ noch ſehen kan/ in Ewigkeit. Timoth. 6. cap. Aus dieſem allen wird erzwungen/ daß man ſicht eine natuͤrliche Erkentnis/ die ſich wuͤrcklich helt zu der Natur/ vnd ein vbernatuͤr- liche Erkentnis/ die ſich leidenlich halte/ zur Gnaden vnter Gott/ den Gott vnd ſein Wort bleibet vnerforſchlich vnd vnbegreifflich/ das iſt/ vnſere vnendliche Seeligkeit/ Dieſem vnergreifflichen vnerforſchlichem GOtt ſey Lob vnd Preiß von nuhn an biß in Ewigkeit/ Amen. Das
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0022"/><fw type="header" place="top"><hi rendition="#b">Der guͤldene Griff.</hi></fw><lb/> als natuͤrlicher wuͤrcklicher weiß/ zur <hi rendition="#aq">Philoſophiam</hi> in dieſes Le-<lb/> ben/ vnd vbernatuͤrlicher leidenlicher weiß zur <hi rendition="#aq">Theologia</hi> in das<lb/> himliſche Leben/ denn es iſt zweyerley Weißheit/ aus dem Adam<lb/> vnd durch den Adam/ natuͤrlich/ zeitlich/ vnd aus Chriſtum vnd<lb/> durch Chriſtum/ vber natuͤrlich vnd ewig/ Es ſeyn auch zweyerley<lb/> Liecht/ das Liecht der Natur/ auff das zeitliche Leben/ vnd das<lb/> Liecht der Gnaden vnd des Glaubens/ auff das ewige Leben/ alſo<lb/> ſind auch 2. Adam in der Welt/ ein jrꝛdiſcher mit der Natur ſich-<lb/> tig/ vnd ein vnſichtbarer vnd himliſcher/ mit der Gnaden/ als<lb/> Chriſtus/ Es iſt auch ein zwiefacher Glaub/ als der natuͤrliche an-<lb/> geborne Glaub/ aus dem allmechtigen Schoͤpffer/ in allen Men-<lb/> ſchen/ vnd der Glaub der Gnaden/ oder des Geiſtes aus Chriſto.<lb/> Welcher den Menſchen ewig ſelig macht/ So der natuͤrliche mit<lb/> dem ſterblichen Leben hingehet/ Es ſind auch 2. Gegenwurff/ als<lb/> ein begreifflicher vnnd endlicher Gegenwurff/ wie dann alle Ge-<lb/> ſchoͤpff ſind/ vnter dem Menſchlichen Verſtand/ es ſey im Him-<lb/> mel oder in der Hell oder in den Elementen/ vnd ein vnbegreiffli-<lb/> cher/ vnausſprechlicher Gegenwurff/ als Gott/ welcher in einem<lb/> Liecht wohnet/ darzu niemand kommen kan/ vnnd welchen kein<lb/> Menſch geſehen/ noch ſehen kan/ in Ewigkeit. <hi rendition="#aq">Timoth. 6. cap.</hi><lb/> Aus dieſem allen wird erzwungen/ daß man ſicht eine natuͤrliche<lb/> Erkentnis/ die ſich wuͤrcklich helt zu der Natur/ vnd ein vbernatuͤr-<lb/> liche Erkentnis/ die ſich leidenlich halte/ zur Gnaden vnter Gott/<lb/> den Gott vnd ſein Wort bleibet vnerforſchlich vnd vnbegreifflich/<lb/><hi rendition="#c">das iſt/ vnſere vnendliche Seeligkeit/ Dieſem vnergreifflichen<lb/> vnerforſchlichem GOtt ſey Lob vnd Preiß von<lb/> nuhn an biß in <hi rendition="#fr">E</hi>wigkeit/<lb/> Amen.</hi></p> </div><lb/> <fw type="catch" place="bottom">Das</fw><lb/> </body> </text> </TEI> [0022]
Der guͤldene Griff.
als natuͤrlicher wuͤrcklicher weiß/ zur Philoſophiam in dieſes Le-
ben/ vnd vbernatuͤrlicher leidenlicher weiß zur Theologia in das
himliſche Leben/ denn es iſt zweyerley Weißheit/ aus dem Adam
vnd durch den Adam/ natuͤrlich/ zeitlich/ vnd aus Chriſtum vnd
durch Chriſtum/ vber natuͤrlich vnd ewig/ Es ſeyn auch zweyerley
Liecht/ das Liecht der Natur/ auff das zeitliche Leben/ vnd das
Liecht der Gnaden vnd des Glaubens/ auff das ewige Leben/ alſo
ſind auch 2. Adam in der Welt/ ein jrꝛdiſcher mit der Natur ſich-
tig/ vnd ein vnſichtbarer vnd himliſcher/ mit der Gnaden/ als
Chriſtus/ Es iſt auch ein zwiefacher Glaub/ als der natuͤrliche an-
geborne Glaub/ aus dem allmechtigen Schoͤpffer/ in allen Men-
ſchen/ vnd der Glaub der Gnaden/ oder des Geiſtes aus Chriſto.
Welcher den Menſchen ewig ſelig macht/ So der natuͤrliche mit
dem ſterblichen Leben hingehet/ Es ſind auch 2. Gegenwurff/ als
ein begreifflicher vnnd endlicher Gegenwurff/ wie dann alle Ge-
ſchoͤpff ſind/ vnter dem Menſchlichen Verſtand/ es ſey im Him-
mel oder in der Hell oder in den Elementen/ vnd ein vnbegreiffli-
cher/ vnausſprechlicher Gegenwurff/ als Gott/ welcher in einem
Liecht wohnet/ darzu niemand kommen kan/ vnnd welchen kein
Menſch geſehen/ noch ſehen kan/ in Ewigkeit. Timoth. 6. cap.
Aus dieſem allen wird erzwungen/ daß man ſicht eine natuͤrliche
Erkentnis/ die ſich wuͤrcklich helt zu der Natur/ vnd ein vbernatuͤr-
liche Erkentnis/ die ſich leidenlich halte/ zur Gnaden vnter Gott/
den Gott vnd ſein Wort bleibet vnerforſchlich vnd vnbegreifflich/
das iſt/ vnſere vnendliche Seeligkeit/ Dieſem vnergreifflichen
vnerforſchlichem GOtt ſey Lob vnd Preiß von
nuhn an biß in Ewigkeit/
Amen.
Das
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gueldenergriff_1613 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gueldenergriff_1613/22 |
Zitationshilfe: | Weigel, Valentin: Der güldene Griff/ Alle Ding ohne Jrrthumb zuerkennen. Halle (Saale), 1613, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gueldenergriff_1613/22>, abgerufen am 02.03.2025. |