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Weigel, Valentin: Der güldene Griff/ Alle Ding ohne Jrrthumb zuerkennen. Halle (Saale), 1613.

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Der güldene Griff.


Das ander Capitel.
Von der ewigen Gottheit vnd jhren Wer-
cken nichts wissen/ vnd sich selber nicht kennen/ ist ein

Vrsach aller Verführung vnd Finsterniß.

DJe fleisige Betrachtung der Wercken Gottes
vnd Erkäntniß seiner selbst/ führet zu Gott vnd machet
das Aug klar vnd hell/ bezeuget auch daß der Verstandt
oder die Erkäntniß von jnnen heraus fliesse/ so mag ein solcher
von keinen andern verführet werden/ denn er hat das Vrtheil vnd
Erkendtnuß in jhme selber/ wer aber den Vhrsprung der Werck
Gottes nicht bedenckt/ vnd sich selber auch nit wil lernen kennen/
was er sey/ woher er komme/ was er in jhm trage/ der muß noth-
wendig fallen/ in mancherley Jrrthumb vnd Blindheit/ vnd auch
noch darzu von den Menschen vnd falschen Büchern/ verführet
vnd betrogen werden/ es sey gleich wahr oder erlogen/ man ver-
meynet die Erkäntniß fliesse her vom Gegenwurff/ das ist/ von den
Weltgelehrten/ darfür gehalten/ als mögen die Bücher den Ver-
stand in die Menschen tragen/ Als möge der Mensch jm den Ver-
standt aus dem Buche lesen/ vnd wollen nicht sehen/ daß alle Er-
käntniß nicht aus den Büchern/ sondern von jnnen aus dem Men-
schen heraus müsse fliessen/ sie reden wieder sich selber/ in dem daß
sie sagen/ Jch nimb den Verstand aus dem Buch/ vnd sie richten
vnd verstehen es nicht/ Keme aber der Verstand aus den Büchern/
so würden sie auch den Verstand daraus bekommen/ aber nein/
Jst der Verstand nicht zuvor im Menschen/ er wird jn aus dem
Buch nicht nehmen/ Alle ding kommen von jnnen heraus/ vnd nit
von aussen hinein/ denn warlich/ sol ich sehen/ so muß das Aug im

Kopff
B
Der guͤldene Griff.


Das ander Capitel.
Von der ewigen Gottheit vnd jhren Wer-
cken nichts wiſſen/ vnd ſich ſelber nicht kennen/ iſt ein

Vrſach aller Verfuͤhrung vnd Finſterniß.

DJe fleiſige Betrachtung der Wercken Gottes
vnd Erkaͤntniß ſeiner ſelbſt/ fuͤhret zu Gott vnd machet
das Aug klar vnd hell/ bezeuget auch daß der Verſtandt
oder die Erkaͤntniß von jnnen heraus flieſſe/ ſo mag ein ſolcher
von keinen andern verfuͤhret werden/ denn er hat das Vrtheil vnd
Erkendtnuß in jhme ſelber/ wer aber den Vhrſprung der Werck
Gottes nicht bedenckt/ vnd ſich ſelber auch nit wil lernen kennen/
was er ſey/ woher er komme/ was er in jhm trage/ der muß noth-
wendig fallen/ in mancherley Jrꝛthumb vnd Blindheit/ vnd auch
noch darzu von den Menſchen vnd falſchen Buͤchern/ verfuͤhret
vnd betrogen werden/ es ſey gleich wahr oder erlogen/ man ver-
meynet die Erkaͤntniß flieſſe her vom Gegenwurff/ das iſt/ von den
Weltgelehrten/ darfuͤr gehalten/ als moͤgen die Buͤcher den Ver-
ſtand in die Menſchen tragen/ Als moͤge der Menſch jm den Ver-
ſtandt aus dem Buche leſen/ vnd wollen nicht ſehen/ daß alle Er-
kaͤntniß nicht aus den Buͤchern/ ſondern von jnnen aus dem Mẽ-
ſchen heraus muͤſſe flieſſen/ ſie reden wieder ſich ſelber/ in dem daß
ſie ſagen/ Jch nimb den Verſtand aus dem Buch/ vnd ſie richten
vnd verſtehen es nicht/ Keme aber der Verſtand aus den Buͤchern/
ſo wuͤrden ſie auch den Verſtand daraus bekommen/ aber nein/
Jſt der Verſtand nicht zuvor im Menſchen/ er wird jn aus dem
Buch nicht nehmen/ Alle ding kommen von jnnen heraus/ vnd nit
von auſſen hinein/ denn warlich/ ſol ich ſehen/ ſo muß das Aug im

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B
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[0011] Der guͤldene Griff. Das ander Capitel. Von der ewigen Gottheit vnd jhren Wer- cken nichts wiſſen/ vnd ſich ſelber nicht kennen/ iſt ein Vrſach aller Verfuͤhrung vnd Finſterniß. DJe fleiſige Betrachtung der Wercken Gottes vnd Erkaͤntniß ſeiner ſelbſt/ fuͤhret zu Gott vnd machet das Aug klar vnd hell/ bezeuget auch daß der Verſtandt oder die Erkaͤntniß von jnnen heraus flieſſe/ ſo mag ein ſolcher von keinen andern verfuͤhret werden/ denn er hat das Vrtheil vnd Erkendtnuß in jhme ſelber/ wer aber den Vhrſprung der Werck Gottes nicht bedenckt/ vnd ſich ſelber auch nit wil lernen kennen/ was er ſey/ woher er komme/ was er in jhm trage/ der muß noth- wendig fallen/ in mancherley Jrꝛthumb vnd Blindheit/ vnd auch noch darzu von den Menſchen vnd falſchen Buͤchern/ verfuͤhret vnd betrogen werden/ es ſey gleich wahr oder erlogen/ man ver- meynet die Erkaͤntniß flieſſe her vom Gegenwurff/ das iſt/ von den Weltgelehrten/ darfuͤr gehalten/ als moͤgen die Buͤcher den Ver- ſtand in die Menſchen tragen/ Als moͤge der Menſch jm den Ver- ſtandt aus dem Buche leſen/ vnd wollen nicht ſehen/ daß alle Er- kaͤntniß nicht aus den Buͤchern/ ſondern von jnnen aus dem Mẽ- ſchen heraus muͤſſe flieſſen/ ſie reden wieder ſich ſelber/ in dem daß ſie ſagen/ Jch nimb den Verſtand aus dem Buch/ vnd ſie richten vnd verſtehen es nicht/ Keme aber der Verſtand aus den Buͤchern/ ſo wuͤrden ſie auch den Verſtand daraus bekommen/ aber nein/ Jſt der Verſtand nicht zuvor im Menſchen/ er wird jn aus dem Buch nicht nehmen/ Alle ding kommen von jnnen heraus/ vnd nit von auſſen hinein/ denn warlich/ ſol ich ſehen/ ſo muß das Aug im Kopff B

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Der güldene Griff/ Alle Ding ohne Jrrthumb zuerkennen. Halle (Saale), 1613, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gueldenergriff_1613/11>, abgerufen am 22.11.2024.