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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

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Erkenne dich selber/
wird/ Dann durch Sünde wird das Hertz vnlustig/ vnd vnrühig zu al-
len Dingen: Dieweil sie auch sehen/ daß die Lust der Sünden sehr kurtz
ist/ der Schmertze aber vnd Angst nach gethaner Sünden lange wäret:
Diß ist eine zimbliche Meynung Sünde zuverhalten: Aber nit eine
Christliche Meynung/ sondern eines natürlichen Weltmenschens/ die-
weil eygen Lust vnd Friede gesuchet wird/ die Sünde beraubet dem Men-
schen deß guten gewissens/ macht eine Scheidmawer zwischen Gott
vnd jme/ bringet Schmertzen vnd Leyd/ vnd wer es durch seinen Scha-
den offt gemercket/ vnd gelernet hat/ So ist ja die Lust deß sieges vber
die Sünde/ viel lieblicher vnd grösser dann die Lust/ in der vollbringung
der Sünden/ Dulcis semper est vin cere peccatum, quam ire ad
peccatum,
Die Sünde vberwinden bringet Frewde/ vnd behelt ein
gut Gewissen/ aber die Sünde der begangenen Sünden/ bringet Angst
vnd Schmertzen: Darnach lassen sich auch etzliche darumb abschre-
cken von Lastern vnd Sünden/ in dem sie bedencken die grosse Schan-
de vnd Vnachtsamkeit der Sünden/ daß sie nicht zu Knechten werden/
der Vnehre vnd der Schande/ Dann eine jede Sünde machet dem
Menschen zum gefangenen/ zu nichts/ vnd wirffet jhn in eine schendli-
che Dienstbarkeit/ in gewalt der Bestien/ deß Fati, deß gestirns/ der bö-
sen Menschen vnd Teuffel. Hieher soll gezogen werden der Spruch Se-
necae, Si scirem Deum ignoscitarum & homines eadem ignora-
turos esse: Tamen ob vilatatem peccati, peecare, erubescerem,

Wann ich gleich meine Sünde für dem Menschen verbergen köndte/
vnd für Gott/ So wolte ich doch vmb der vnachsamkeit der Sünden
nit vnrecht handeln: Solche Vrsache hat viel vernünfftiger/ redlicher
Heyden auffgehalten/ daß sie es jhnen für eine Schande vnnd Spott
achteten/ sich durch Sünde vnd Laster den Thieren vnd Bestien gleich
zumachen. Mancher wird von Sünden abgeschreckt durch betrachtung
Hellischer Pein/ auß Furcht der Straffe/ so er gedencket vnd höret pre-
digen von der Qual vnd Marter aller Verdampten in ewigkeit in der
Hellen. Andere fliehen vnnd meyden die Sünde/ auß Hoffnung deß
Lohns/ daß sie das ewige Leben bekommen/ so sie hören von der Frewde
vnnd Seligkeit predigen aller Heiligen in ewigkeit: Ob nun schon ein

Mensch

Erkenne dich ſelber/
wird/ Dann durch Suͤnde wird das Hertz vnluſtig/ vnd vnruͤhig zu al-
len Dingen: Dieweil ſie auch ſehen/ daß die Luſt der Suͤnden ſehr kurtz
iſt/ der Schmertze aber vnd Angſt nach gethaner Suͤnden lange waͤret:
Diß iſt eine zimbliche Meynung Suͤnde zuverhalten: Aber nit eine
Chriſtliche Meynung/ ſondern eines natuͤrlichen Weltmenſchens/ die-
weil eygen Luſt vñ Friede geſuchet wird/ die Suͤnde beraubet dem Men-
ſchen deß guten gewiſſens/ macht eine Scheidmawer zwiſchen Gott
vnd jme/ bringet Schmertzen vnd Leyd/ vnd wer es durch ſeinen Scha-
den offt gemercket/ vnd gelernet hat/ So iſt ja die Luſt deß ſieges vber
die Suͤnde/ viel lieblicher vnd groͤſſer dann die Luſt/ in der vollbringung
der Suͤnden/ Dulcis ſemper eſt vin cere peccatum, quàm ire ad
peccatum,
Die Suͤnde vberwinden bringet Frewde/ vnd behelt ein
gut Gewiſſen/ aber die Suͤnde der begangenen Suͤnden/ bringet Angſt
vnd Schmertzen: Darnach laſſen ſich auch etzliche darumb abſchre-
cken von Laſtern vnd Suͤnden/ in dem ſie bedencken die groſſe Schan-
de vnd Vnachtſamkeit der Suͤnden/ daß ſie nicht zu Knechten werden/
der Vnehre vnd der Schande/ Dann eine jede Suͤnde machet dem
Menſchen zum gefangenen/ zu nichts/ vnd wirffet jhn in eine ſchendli-
che Dienſtbarkeit/ in gewalt der Beſtien/ deß Fati, deß geſtirns/ der boͤ-
ſen Menſchen vñ Teuffel. Hieher ſoll gezogen werden der Spruch Se-
necæ, Si ſcirem Deum ignoſcitarum & homines eadem ignora-
turos eſſe: Tamen ob vilatatem peccati, peecare, erubeſcerem,

Wann ich gleich meine Suͤnde fuͤr dem Menſchen verbergen koͤndte/
vnd fuͤr Gott/ So wolte ich doch vmb der vnachſamkeit der Suͤnden
nit vnrecht handeln: Solche Vrſache hat viel vernuͤnfftiger/ redlicher
Heyden auffgehalten/ daß ſie es jhnen fuͤr eine Schande vnnd Spott
achteten/ ſich durch Suͤnde vnd Laſter den Thieren vnd Beſtien gleich
zumachẽ. Mancher wird von Suͤnden abgeſchꝛeckt durch betrachtung
Helliſcher Pein/ auß Furcht der Straffe/ ſo er gedencket vnd hoͤret pre-
digen von der Qual vnd Marter aller Verdampten in ewigkeit in der
Hellen. Andere fliehen vnnd meyden die Suͤnde/ auß Hoffnung deß
Lohns/ daß ſie das ewige Leben bekommen/ ſo ſie hoͤren von der Frewde
vnnd Seligkeit predigen aller Heiligen in ewigkeit: Ob nun ſchon ein

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[96/0096] Erkenne dich ſelber/ wird/ Dann durch Suͤnde wird das Hertz vnluſtig/ vnd vnruͤhig zu al- len Dingen: Dieweil ſie auch ſehen/ daß die Luſt der Suͤnden ſehr kurtz iſt/ der Schmertze aber vnd Angſt nach gethaner Suͤnden lange waͤret: Diß iſt eine zimbliche Meynung Suͤnde zuverhalten: Aber nit eine Chriſtliche Meynung/ ſondern eines natuͤrlichen Weltmenſchens/ die- weil eygen Luſt vñ Friede geſuchet wird/ die Suͤnde beraubet dem Men- ſchen deß guten gewiſſens/ macht eine Scheidmawer zwiſchen Gott vnd jme/ bringet Schmertzen vnd Leyd/ vnd wer es durch ſeinen Scha- den offt gemercket/ vnd gelernet hat/ So iſt ja die Luſt deß ſieges vber die Suͤnde/ viel lieblicher vnd groͤſſer dann die Luſt/ in der vollbringung der Suͤnden/ Dulcis ſemper eſt vin cere peccatum, quàm ire ad peccatum, Die Suͤnde vberwinden bringet Frewde/ vnd behelt ein gut Gewiſſen/ aber die Suͤnde der begangenen Suͤnden/ bringet Angſt vnd Schmertzen: Darnach laſſen ſich auch etzliche darumb abſchre- cken von Laſtern vnd Suͤnden/ in dem ſie bedencken die groſſe Schan- de vnd Vnachtſamkeit der Suͤnden/ daß ſie nicht zu Knechten werden/ der Vnehre vnd der Schande/ Dann eine jede Suͤnde machet dem Menſchen zum gefangenen/ zu nichts/ vnd wirffet jhn in eine ſchendli- che Dienſtbarkeit/ in gewalt der Beſtien/ deß Fati, deß geſtirns/ der boͤ- ſen Menſchen vñ Teuffel. Hieher ſoll gezogen werden der Spruch Se- necæ, Si ſcirem Deum ignoſcitarum & homines eadem ignora- turos eſſe: Tamen ob vilatatem peccati, peecare, erubeſcerem, Wann ich gleich meine Suͤnde fuͤr dem Menſchen verbergen koͤndte/ vnd fuͤr Gott/ So wolte ich doch vmb der vnachſamkeit der Suͤnden nit vnrecht handeln: Solche Vrſache hat viel vernuͤnfftiger/ redlicher Heyden auffgehalten/ daß ſie es jhnen fuͤr eine Schande vnnd Spott achteten/ ſich durch Suͤnde vnd Laſter den Thieren vnd Beſtien gleich zumachẽ. Mancher wird von Suͤnden abgeſchꝛeckt durch betrachtung Helliſcher Pein/ auß Furcht der Straffe/ ſo er gedencket vnd hoͤret pre- digen von der Qual vnd Marter aller Verdampten in ewigkeit in der Hellen. Andere fliehen vnnd meyden die Suͤnde/ auß Hoffnung deß Lohns/ daß ſie das ewige Leben bekommen/ ſo ſie hoͤren von der Frewde vnnd Seligkeit predigen aller Heiligen in ewigkeit: Ob nun ſchon ein Menſch

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 96. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/96>, abgerufen am 23.11.2024.