Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Erkenne dich selber/ Gottes lebest/ so bistu nimmer dein selbst/ sondern deines Erlösers Chri-sti: Wiltu Christum zum Heuptman vnd Fürsten behalten/ so must du dein selbst vnnd deß Teuffels Feind seyn/ Jetzt gehet der Kampff an/ wider dich selber vnnd den Teuffel/ Die gleubigen seynd durch Christum gesreyet/ vnd loß gemacht: Solche Freyheit zuerhalten muß geschehen durchs kämpffen vnter dem Panier Christi/ wider sich selber/ von diesem Kampff besihe Paulum/ Rom. 7. So der Mensch nit sein selbst gröster Feind were/ So hette Gott nit im Paradeiß diesen Baum verbotten/ vnd gesprochen: Hüte dich daß du nicht essest vom Baum deß Erkendtnuß deß guten vnnd bösen/ Gen. 2. Eben ist allen Menschen mit Adam verbotten biß am jüngsten Tag/ Jtem so der Mensch sein selbst nit gröster Feind were/ so hette Paulus von jm selber nit gesaget also: Jch weiß daß in mir/ das ist/ in meinem Fleisch wonet nichts gutes/ Rom. 7. Darumb treget ein jeder sein Feind an seinem ey- genen Halse/ wer das nit erkennet in jhm selber/ ist vnselig. Jtem so wir vns nit selber verhinderlich weren/ vnd die grösten Feinde/ so hette vnser Seligmacher vns nit dürffen also lehren/ Hasset euch selber/ verleug- net euch selber/ das ist/ achtet vnd haltet euch also/ als ob jhr nit mehr le- betet/ verlieret euch selbst/ fallet von euch selber abe: Jtem sterbet euch selber abe/ so jhr anders wolt in das Reich Gottes eingehen/ Jhr müsset zu Narren vnd Kindern werden/ vnd nichts mehr von euch halten vnd wissen/ sonst möget jhr nicht eingehen in das Himmelreich/ Matth. 18. Er hat vns auch täglich lehren sprechen im gebete/ Erlöse vns von dem Vbel/ damit er vns ermahnet/ wie das gröste Vbel auß vns selber kommen/ Darumb spricht GOtt durch Oseam, auß dir Jsra- el/ kommet das böse/ von mir aber das gute/ Oseae 13. Darumb sollen wir von Hertzen beten/ Erlöse vns Herr von dem Vbel/ das ist/ leh- re vns erkennen/ wie aller Jammer vnnd Böses entspringe nicht von dir/ sondern von vns selbst/ Erlöse mich von dem bösen Menschen/ welches ich selber bin/ Dann in der Warheit/ so der Mensch von jhm selber loß ist/ vnd sonderlich von seinem eygenen Willen/ so ist er auch vom Teuffel loß/ der mag wider jhn nichts außrichten/ Dann was will jn der Teuffel thun/ ob er jn schon anfichtet/ so er ist deß Herrn Chri-
Erkenne dich ſelber/ Gottes lebeſt/ ſo biſtu nimmer dein ſelbſt/ ſondern deines Erloͤſers Chri-ſti: Wiltu Chriſtum zum Heuptman vnd Fuͤrſten behalten/ ſo muſt du dein ſelbſt vnnd deß Teuffels Feind ſeyn/ Jetzt gehet der Kampff an/ wider dich ſelber vnnd den Teuffel/ Die gleubigen ſeynd durch Chriſtum geſreyet/ vnd loß gemacht: Solche Freyheit zuerhalten muß geſchehen durchs kaͤmpffen vnter dem Panier Chriſti/ wider ſich ſelber/ von dieſem Kampff beſihe Paulum/ Rom. 7. So der Menſch nit ſein ſelbſt groͤſter Feind were/ So hette Gott nit im Paradeiß dieſen Baum verbotten/ vnd geſprochen: Huͤte dich daß du nicht eſſeſt vom Baum deß Erkendtnuß deß guten vnnd boͤſen/ Gen. 2. Eben iſt allen Menſchen mit Adam verbotten biß am juͤngſten Tag/ Jtem ſo der Menſch ſein ſelbſt nit groͤſter Feind were/ ſo hette Paulus von jm ſelber nit geſaget alſo: Jch weiß daß in mir/ das iſt/ in meinem Fleiſch wonet nichts gutes/ Rom. 7. Darumb treget ein jeder ſein Feind an ſeinem ey- genen Halſe/ wer das nit erkennet in jhm ſelber/ iſt vnſelig. Jtem ſo wir vns nit ſelber verhinderlich weren/ vnd die groͤſten Feinde/ ſo hette vnſer Seligmacher vns nit duͤrffen alſo lehren/ Haſſet euch ſelber/ verleug- net euch ſelber/ das iſt/ achtet vnd haltet euch alſo/ als ob jhr nit mehr le- betet/ verlieret euch ſelbſt/ fallet von euch ſelber abe: Jtem ſterbet euch ſelber abe/ ſo jhr anders wolt in das Reich Gottes eingehen/ Jhr muͤſſet zu Narren vnd Kindern werden/ vnd nichts mehr von euch halten vnd wiſſen/ ſonſt moͤget jhr nicht eingehen in das Himmelreich/ Matth. 18. Er hat vns auch taͤglich lehren ſprechen im gebete/ Erloͤſe vns von dem Vbel/ damit er vns ermahnet/ wie das groͤſte Vbel auß vns ſelber kommen/ Darumb ſpricht GOtt durch Oſeam, auß dir Jſra- el/ kommet das boͤſe/ von mir aber das gute/ Oſeæ 13. Darumb ſollen wir von Hertzen beten/ Erloͤſe vns Herr von dem Vbel/ das iſt/ leh- re vns erkennen/ wie aller Jammer vnnd Boͤſes entſpringe nicht von dir/ ſondern von vns ſelbſt/ Erloͤſe mich von dem boͤſen Menſchen/ welches ich ſelber bin/ Dann in der Warheit/ ſo der Menſch von jhm ſelber loß iſt/ vnd ſonderlich von ſeinem eygenen Willen/ ſo iſt er auch vom Teuffel loß/ der mag wider jhn nichts außrichten/ Dann was will jn der Teuffel thun/ ob er jn ſchon anfichtet/ ſo er iſt deß Herrn Chri-
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Erkenne dich ſelber/
Gottes lebeſt/ ſo biſtu nimmer dein ſelbſt/ ſondern deines Erloͤſers Chri-
ſti: Wiltu Chriſtum zum Heuptman vnd Fuͤrſten behalten/ ſo muſt
du dein ſelbſt vnnd deß Teuffels Feind ſeyn/ Jetzt gehet der Kampff
an/ wider dich ſelber vnnd den Teuffel/ Die gleubigen ſeynd durch
Chriſtum geſreyet/ vnd loß gemacht: Solche Freyheit zuerhalten
muß geſchehen durchs kaͤmpffen vnter dem Panier Chriſti/ wider ſich
ſelber/ von dieſem Kampff beſihe Paulum/ Rom. 7. So der Menſch
nit ſein ſelbſt groͤſter Feind were/ So hette Gott nit im Paradeiß dieſen
Baum verbotten/ vnd geſprochen: Huͤte dich daß du nicht eſſeſt vom
Baum deß Erkendtnuß deß guten vnnd boͤſen/ Gen. 2. Eben iſt allen
Menſchen mit Adam verbotten biß am juͤngſten Tag/ Jtem ſo der
Menſch ſein ſelbſt nit groͤſter Feind were/ ſo hette Paulus von jm ſelber
nit geſaget alſo: Jch weiß daß in mir/ das iſt/ in meinem Fleiſch wonet
nichts gutes/ Rom. 7. Darumb treget ein jeder ſein Feind an ſeinem ey-
genen Halſe/ wer das nit erkennet in jhm ſelber/ iſt vnſelig. Jtem ſo wir
vns nit ſelber verhinderlich weren/ vnd die groͤſten Feinde/ ſo hette vnſer
Seligmacher vns nit duͤrffen alſo lehren/ Haſſet euch ſelber/ verleug-
net euch ſelber/ das iſt/ achtet vnd haltet euch alſo/ als ob jhr nit mehr le-
betet/ verlieret euch ſelbſt/ fallet von euch ſelber abe: Jtem ſterbet euch
ſelber abe/ ſo jhr anders wolt in das Reich Gottes eingehen/ Jhr muͤſſet
zu Narren vnd Kindern werden/ vnd nichts mehr von euch halten vnd
wiſſen/ ſonſt moͤget jhr nicht eingehen in das Himmelreich/ Matth.
18. Er hat vns auch taͤglich lehren ſprechen im gebete/ Erloͤſe vns von
dem Vbel/ damit er vns ermahnet/ wie das groͤſte Vbel auß vns
ſelber kommen/ Darumb ſpricht GOtt durch Oſeam, auß dir Jſra-
el/ kommet das boͤſe/ von mir aber das gute/ Oſeæ 13. Darumb ſollen
wir von Hertzen beten/ Erloͤſe vns Herr von dem Vbel/ das iſt/ leh-
re vns erkennen/ wie aller Jammer vnnd Boͤſes entſpringe nicht von
dir/ ſondern von vns ſelbſt/ Erloͤſe mich von dem boͤſen Menſchen/
welches ich ſelber bin/ Dann in der Warheit/ ſo der Menſch von jhm
ſelber loß iſt/ vnd ſonderlich von ſeinem eygenen Willen/ ſo iſt er auch
vom Teuffel loß/ der mag wider jhn nichts außrichten/ Dann was
will jn der Teuffel thun/ ob er jn ſchon anfichtet/ ſo er iſt deß Herrn
Chri-
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Zitationshilfe: | Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 94. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/94>, abgerufen am 05.07.2024. |