Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Erkenne dich selbst/ liebe Gott vnd deinen Nechsten. Diese Vberschrifft ist das gantze Ge-setze vnd Gott/ oder Christus selber: Dann ob wol die Creatur als ein Bildnuß jhr das gesetz selbst ist/ so wil doch GOtt in der Creatur mit vnd durch dieselbige das gesetz selbst seyn vnd ists auch/ dann das gesetze Gottes ist Gott selbst/ wiewol GOtt in Ewigkeit für sich selbst weder wille/ gesetze/ noch diß oder das ist/ aber in mit vnd durch Creatur wirde er vnsert halben zum gesetze/ zum wort vnd willen/ zur liebe/ also ist Got- tes wort der wille vnd das gesetz selber in der Creatur/ er ist die liebe selb- sten/ damit meynet vnd suchet Gott nichts anderst/ als vnsere frewde/ wonne/ leben vnd seligkeit/ Dann die gebott Gottes sind lauter Leben/ vnd Gott selber/ vnd eben mit dem gebott oder gesetze/ non concupi- sces, non edes de arbore, &c. gebiert sich GOtt selbst/ daß wir alles haben vnd seyn sollen von gnade in jhme/ mit jhme/ vnd bey jhme/ was er ist vnnd hat: Von jhm selbst von Natur/ welches nicht anderst seyn mag/ denn daß Gott selber sey der Mensch/ Gott wil das alles in allem seyn in dieser zeit so wol als in jenem Leben/ Darumb beten wir Dein Reich komme/ Dein Will geschehe/ etc. welches alles Christus heisset in dieser zeit/ dann wenn Gott selber Mensch ist/ da ist Christus/ wie in den erstgebornen zusehen ist/ also sehen wir daß GOtt oder sein gesetz/ der wille Gottes/ oder Christus sey/ vnnd das alles in/ mit/ vnnd durch Creatur. Wer diß nicht vernimpt/ hat Christum weder geschen noch erkannt/ wühlet nur im Buchstaben ohne Krafft vnd Safft. Nun mercke weiter/ wie geschicht die Göttliche Vbertrettung in das
Erkenne dich ſelbſt/ liebe Gott vnd deinen Nechſten. Dieſe Vberſchrifft iſt das gantze Ge-ſetze vnd Gott/ oder Chriſtus ſelber: Dann ob wol die Creatur als ein Bildnuß jhr das geſetz ſelbſt iſt/ ſo wil doch GOtt in der Creatur mit vnd durch dieſelbige das geſetz ſelbſt ſeyn vnd iſts auch/ dann das geſetze Gottes iſt Gott ſelbſt/ wiewol GOtt in Ewigkeit fuͤr ſich ſelbſt weder wille/ geſetze/ noch diß oder das iſt/ aber in mit vnd durch Creatur wirde er vnſert halben zum geſetze/ zum wort vñ willen/ zur liebe/ alſo iſt Got- tes wort der wille vnd das geſetz ſelber in der Creatur/ er iſt die liebe ſelb- ſten/ damit meynet vnd ſuchet Gott nichts anderſt/ als vnſere frewde/ wonne/ leben vnd ſeligkeit/ Dann die gebott Gottes ſind lauter Leben/ vnd Gott ſelber/ vnd eben mit dem gebott oder geſetze/ non concupi- ſces, non edes de arbore, &c. gebiert ſich GOtt ſelbſt/ daß wir alles haben vnd ſeyn ſollen von gnade in jhme/ mit jhme/ vnd bey jhme/ was er iſt vnnd hat: Von jhm ſelbſt von Natur/ welches nicht anderſt ſeyn mag/ denn daß Gott ſelber ſey der Menſch/ Gott wil das alles in allem ſeyn in dieſer zeit ſo wol als in jenem Leben/ Darumb beten wir Dein Reich komme/ Dein Will geſchehe/ ꝛc. welches alles Chriſtus heiſſet in dieſer zeit/ dann wenn Gott ſelber Menſch iſt/ da iſt Chriſtus/ wie in den erſtgebornen zuſehen iſt/ alſo ſehen wir daß GOtt oder ſein geſetz/ der wille Gottes/ oder Chriſtus ſey/ vnnd das alles in/ mit/ vnnd durch Creatur. Wer diß nicht vernimpt/ hat Chriſtum weder geſchen noch erkannt/ wuͤhlet nur im Buchſtaben ohne Krafft vnd Safft. Nun mercke weiter/ wie geſchicht die Goͤttliche Vbertrettung in das
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Erkenne dich ſelbſt/
liebe Gott vnd deinen Nechſten. Dieſe Vberſchrifft iſt das gantze Ge-
ſetze vnd Gott/ oder Chriſtus ſelber: Dann ob wol die Creatur als ein
Bildnuß jhr das geſetz ſelbſt iſt/ ſo wil doch GOtt in der Creatur mit
vnd durch dieſelbige das geſetz ſelbſt ſeyn vnd iſts auch/ dann das geſetze
Gottes iſt Gott ſelbſt/ wiewol GOtt in Ewigkeit fuͤr ſich ſelbſt weder
wille/ geſetze/ noch diß oder das iſt/ aber in mit vnd durch Creatur wirde
er vnſert halben zum geſetze/ zum wort vñ willen/ zur liebe/ alſo iſt Got-
tes wort der wille vnd das geſetz ſelber in der Creatur/ er iſt die liebe ſelb-
ſten/ damit meynet vnd ſuchet Gott nichts anderſt/ als vnſere frewde/
wonne/ leben vnd ſeligkeit/ Dann die gebott Gottes ſind lauter Leben/
vnd Gott ſelber/ vnd eben mit dem gebott oder geſetze/ non concupi-
ſces, non edes de arbore, &c. gebiert ſich GOtt ſelbſt/ daß wir alles
haben vnd ſeyn ſollen von gnade in jhme/ mit jhme/ vnd bey jhme/ was
er iſt vnnd hat: Von jhm ſelbſt von Natur/ welches nicht anderſt ſeyn
mag/ denn daß Gott ſelber ſey der Menſch/ Gott wil das alles in allem
ſeyn in dieſer zeit ſo wol als in jenem Leben/ Darumb beten wir Dein
Reich komme/ Dein Will geſchehe/ ꝛc. welches alles Chriſtus heiſſet
in dieſer zeit/ dann wenn Gott ſelber Menſch iſt/ da iſt Chriſtus/ wie in
den erſtgebornen zuſehen iſt/ alſo ſehen wir daß GOtt oder ſein geſetz/
der wille Gottes/ oder Chriſtus ſey/ vnnd das alles in/ mit/ vnnd durch
Creatur. Wer diß nicht vernimpt/ hat Chriſtum weder geſchen noch
erkannt/ wuͤhlet nur im Buchſtaben ohne Krafft vnd Safft.
Nun mercke weiter/ wie geſchicht die Goͤttliche Vbertrettung in
Adam/ vnnd durch Adam/ vnnd wie geſchicht die widerbringung der
Vnſchuld/ oder die haltung der Gebott in Chriſto/ vnnd durch Chri-
ſtum? Antwort: Durch die Schlange/ welche da Engel vnnd Men-
ſchen verfuͤhret vnnd betreuget/ vnd ſolche Schlange wohnet bey dem
verbottenen Baum/ ja lieget darinne verborgen: Wie kommet ſie aber
herfuͤr/ daß ſie mit dem Menſchen rede? Antwort/ Durch erkaͤndtnuß
ſein ſelbſt/ vnnd anmaſſung deß willens/ da ſich die Creatur anmaſſet
deß willens/ welcher frey ſolte bleiben/ vnd niemand eygen werden: ſol-
ches geheimnuß aber ein wenig zuentdecken/ ſo halte gegeneinander
Gott vnd Creatur/ Weſen vnd Bildnuß/ das ewige vngemachte/ vnd
das
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