Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Erkenne dich selbst/ also daß der einige Gott ist selber Christus/ der Sohn in dem Sohne/vnd der einige Gott/ ist selber der heilige Geist/ vnd mit dem geschaffe- nen Geiste/ vnd durch dem geschaffenen Geist/ Dann was GOtt mit vns machet vnnd handlet/ das wircket er durch die Person/ Sind alle drey Personen/ vnd bleibet doch ein einiger ewiger GOtt/ der da wil al- les in allem seyn. Gleich wie das Göttliche Gesetzt gut vnnd heylsam ist/ erfrewet das Hertze/ so man darinne wandelt: Böse aber vnd eine er- schröckung deß Hertzens/ so man es vbertritt/ vnd nicht helt: Vnd sol- ches ist nicht deß guten Gesetzes schuld/ sondern deß annemblichen wil- lens/ welcher solte frey seyn: Also ist die vernünfftige Creatur von Gott gut geschaffen/ zuseyn ein Baum deß Lebens/ auß Gott/ so sie mitten im Paradeiß bleibet/ auß Gott geboren/ oder gepflantzet/ Matth. 15. 1. Joh. 5. 1. Pet. 1. Böse aber ist sie/ vnd ein Baum deß Todes/ wenn sie sich lencket zur rechten vnd lincken/ mit annehmung eygnes Willens/ da sie in jhr selber erfähret/ das Gute von Gott/ vnd das Böse von jhr selbst: Vnd darvon hat sie den Todt vnnd Verdamnuß/ welches jhr eygene schuld ist/ vnd nicht Gottes. Das zehende Capittel. Daß die vernünfftige Creatur jhr selber sey das Gesetze vnzertrennlich/ ja Gott wolle in jhr selber solches seyn/ damit er sich selber ge- biert vnd vnser Seligkeit suchet. Vnd wie die Vbertrettung deß Gebotts geschicht in Adam/ durch annehmung deß Willens: Also geschicht die haltung der Gebott in Christo in gelassenen Willen. WEnn ich einen Knecht miedte zum Dienst/ so weiß er noch nit vnd
Erkenne dich ſelbſt/ alſo daß der einige Gott iſt ſelber Chriſtus/ der Sohn in dem Sohne/vnd der einige Gott/ iſt ſelber der heilige Geiſt/ vnd mit dem geſchaffe- nen Geiſte/ vnd durch dem geſchaffenen Geiſt/ Dann was GOtt mit vns machet vnnd handlet/ das wircket er durch die Perſon/ Sind alle drey Perſonen/ vnd bleibet doch ein einiger ewiger GOtt/ der da wil al- les in allem ſeyn. Gleich wie das Goͤttliche Geſetzt gut vnnd heylſam iſt/ erfrewet das Hertze/ ſo man darinne wandelt: Boͤſe aber vnd eine er- ſchroͤckung deß Hertzens/ ſo man es vbertritt/ vnd nicht helt: Vnd ſol- ches iſt nicht deß guten Geſetzes ſchuld/ ſondern deß annemblichen wil- lens/ welcher ſolte frey ſeyn: Alſo iſt die vernuͤnfftige Creatur von Gott gut geſchaffen/ zuſeyn ein Baum deß Lebens/ auß Gott/ ſo ſie mitten im Paradeiß bleibet/ auß Gott geboren/ oder gepflantzet/ Matth. 15. 1. Joh. 5. 1. Pet. 1. Boͤſe aber iſt ſie/ vnd ein Baum deß Todes/ wenn ſie ſich lencket zur rechten vnd lincken/ mit annehmung eygnes Willens/ da ſie in jhr ſelber erfaͤhret/ das Gute von Gott/ vnd das Boͤſe von jhr ſelbſt: Vnd darvon hat ſie den Todt vnnd Verdamnuß/ welches jhr eygene ſchuld iſt/ vnd nicht Gottes. Das zehende Capittel. Daß die vernuͤnfftige Creatur jhr ſelber ſey das Geſetze vnzertrennlich/ ja Gott wolle in jhr ſelber ſolches ſeyn/ damit er ſich ſelber ge- biert vnd vnſer Seligkeit ſuchet. Vnd wie die Vbertrettung deß Gebotts geſchicht in Adam/ durch annehmung deß Willens: Alſo geſchicht die haltung der Gebott in Chriſto in gelaſſenen Willen. WEnn ich einen Knecht miedte zum Dienſt/ ſo weiß er noch nit vnd
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Erkenne dich ſelbſt/
alſo daß der einige Gott iſt ſelber Chriſtus/ der Sohn in dem Sohne/
vnd der einige Gott/ iſt ſelber der heilige Geiſt/ vnd mit dem geſchaffe-
nen Geiſte/ vnd durch dem geſchaffenen Geiſt/ Dann was GOtt mit
vns machet vnnd handlet/ das wircket er durch die Perſon/ Sind alle
drey Perſonen/ vnd bleibet doch ein einiger ewiger GOtt/ der da wil al-
les in allem ſeyn. Gleich wie das Goͤttliche Geſetzt gut vnnd heylſam
iſt/ erfrewet das Hertze/ ſo man darinne wandelt: Boͤſe aber vnd eine er-
ſchroͤckung deß Hertzens/ ſo man es vbertritt/ vnd nicht helt: Vnd ſol-
ches iſt nicht deß guten Geſetzes ſchuld/ ſondern deß annemblichen wil-
lens/ welcher ſolte frey ſeyn: Alſo iſt die vernuͤnfftige Creatur von Gott
gut geſchaffen/ zuſeyn ein Baum deß Lebens/ auß Gott/ ſo ſie mitten
im Paradeiß bleibet/ auß Gott geboren/ oder gepflantzet/ Matth. 15. 1.
Joh. 5. 1. Pet. 1. Boͤſe aber iſt ſie/ vnd ein Baum deß Todes/ wenn ſie
ſich lencket zur rechten vnd lincken/ mit annehmung eygnes Willens/
da ſie in jhr ſelber erfaͤhret/ das Gute von Gott/ vnd das Boͤſe von jhr
ſelbſt: Vnd darvon hat ſie den Todt vnnd Verdamnuß/ welches jhr
eygene ſchuld iſt/ vnd nicht Gottes.
Das zehende Capittel.
Daß die vernuͤnfftige Creatur jhr ſelber ſey das Geſetze
vnzertrennlich/ ja Gott wolle in jhr ſelber ſolches ſeyn/ damit er ſich ſelber ge-
biert vnd vnſer Seligkeit ſuchet. Vnd wie die Vbertrettung deß Gebotts
geſchicht in Adam/ durch annehmung deß Willens: Alſo
geſchicht die haltung der Gebott in Chriſto
in gelaſſenen Willen.
WEnn ich einen Knecht miedte zum Dienſt/ ſo weiß er noch nit
was er in ſeinem Ampt thun ſoll/ darumb gebe ich jhm einen
Befehl oder Geſetz/ diß vnd das ſoll er thun/ Alſo iſt das Ge-
ſetz vnd der Knecht geſchieden/ dann ein anderſt iſt das Geſetze/ ein an-
ders iſt auch der Knecht/ vnd der Knecht iſt nicht das geſetze/ Aber all-
hier mit Gott vnd ſeiner Creatur gehet es nicht alſo zu/ Da iſt das ge-
ſetze vnd Creatur vngeſcheiden/ da iſt Creatur jhr ſelbſt das geſetze/ wel-
ches ſie mitbringet auß der Schoͤpffung/ wie das Leben vnnd Weſen/
vnd
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Zitationshilfe: | Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 88. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/88>, abgerufen am 03.03.2025. |