Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Das Ander Büchlein. sich selber/ da ward verseumet die Eygenschafft der Bildnuß/ da lebeteer nit mehr in Christo/ zu welchem er geschoffen war/ sondern wolte sein eygen seyn/ Also muste dem Adam/ dieweil er in den gehorsam fiel/ das gute gesetze zum bösen gereichen/ vnd welches jm zuvor sanfft vnd leicht was/ ward jhm zu einem vnträglichen harten Joche/ vnnd Bitterkeit/ vnd kundte keine Ruhe/ Friede/ noch Leben finden/ mit aller seiner übung im gesetze/ er muste widerumb zurücke in den Weibes Samen/ das ist in die Eygenschafft der Bildnuß/ kommen/ durch sein selbst verlierung/ hassen/ verleugnen/ vnd absterben/ wie durch Christum sampt der gan- tzen Schrifft erkleret vnd beweiset wird/ vnd wie auch das Buch Theo- logia germanica bezeuget durch seine Capittel. Das neundte Capittel. Daß die vernünfftige Creatur als Adam gesetzet sey in die Mitten/ Dieweil sie seyn kan der Baum deß Lebens/ auß Gott selber gepflantzet/ vnd der Baum deß Todtes zu jhr selbst gekehret/ etc. MOses saget in seinem Buch/ Gott pflantzet den Baum deß Le- Ende/ L iij
Das Ander Buͤchlein. ſich ſelber/ da ward verſeumet die Eygenſchafft der Bildnuß/ da lebeteer nit mehr in Chriſto/ zu welchem er geſchoffen war/ ſondern wolte ſein eygen ſeyn/ Alſo muſte dem Adam/ dieweil er in den gehorſam fiel/ das gute geſetze zum boͤſen gereichen/ vnd welches jm zuvor ſanfft vnd leicht was/ ward jhm zu einem vntraͤglichen harten Joche/ vnnd Bitterkeit/ vnd kundte keine Ruhe/ Friede/ noch Leben finden/ mit aller ſeineꝛ uͤbung im geſetze/ er muſte widerumb zuruͤcke in den Weibes Samen/ das iſt in die Eygenſchafft der Bildnuß/ kommen/ durch ſein ſelbſt verlierung/ haſſen/ verleugnen/ vnd abſterben/ wie durch Chriſtum ſampt der gan- tzen Schrifft erkleret vnd beweiſet wiꝛd/ vnd wie auch das Buch Theo- logia germanica bezeuget durch ſeine Capittel. Das neundte Capittel. Daß die vernuͤnfftige Creatur als Adam geſetzet ſey in die Mitten/ Dieweil ſie ſeyn kan der Baum deß Lebens/ auß Gott ſelber gepflantzet/ vnd der Baum deß Todtes zu jhr ſelbſt gekehret/ ꝛc. MOſes ſaget in ſeinem Buch/ Gott pflantzet den Baum deß Le- Ende/ L iij
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Das Ander Buͤchlein.
ſich ſelber/ da ward verſeumet die Eygenſchafft der Bildnuß/ da lebete
er nit mehr in Chriſto/ zu welchem er geſchoffen war/ ſondern wolte ſein
eygen ſeyn/ Alſo muſte dem Adam/ dieweil er in den gehorſam fiel/ das
gute geſetze zum boͤſen gereichen/ vnd welches jm zuvor ſanfft vnd leicht
was/ ward jhm zu einem vntraͤglichen harten Joche/ vnnd Bitterkeit/
vnd kundte keine Ruhe/ Friede/ noch Leben finden/ mit aller ſeineꝛ uͤbung
im geſetze/ er muſte widerumb zuruͤcke in den Weibes Samen/ das iſt in
die Eygenſchafft der Bildnuß/ kommen/ durch ſein ſelbſt verlierung/
haſſen/ verleugnen/ vnd abſterben/ wie durch Chriſtum ſampt der gan-
tzen Schrifft erkleret vnd beweiſet wiꝛd/ vnd wie auch das Buch Theo-
logia germanica bezeuget durch ſeine Capittel.
Das neundte Capittel.
Daß die vernuͤnfftige Creatur als Adam geſetzet ſey
in die Mitten/ Dieweil ſie ſeyn kan der Baum deß Lebens/ auß
Gott ſelber gepflantzet/ vnd der Baum deß Todtes
zu jhr ſelbſt gekehret/ ꝛc.
MOſes ſaget in ſeinem Buch/ Gott pflantzet den Baum deß Le-
bens mitten im garten/ darzu auch den Baum der Erkendnuß
deß guten vnd boͤſen/ vnd ſprach von allen Baͤumen ſoltu eſ-
ſen im garten/ alleine von dem Baum der da lehret erkennen gutes vnd
boͤſes ſoltu nicht eſſen/ auff daß du nicht ſtuͤrbeſt/ ꝛc. Allhier iſt begriffen
das gantze geſetz vnd die Propheten/ darinne iſt Chriſtus der Kern aller
Schrifften/ Vnnd iſt eben ſo viel geredet/ als da geſaget wird/ Gott
ſchuff dem Menſchen nach ſeinem Bildnuß vnd Gleichnuß/ oder Gott
hat dem Menſchen ſeinen Willen/ Wort vnd Geſetze eingepflantzet.
Man ſoll es nicht nach der Buchſtaͤbiſchen Meynung verſtehen/ von
hoͤltzern Baͤumen/ ſondern von Goͤttlichen geſetzen/ der vernuͤnffti-
gen Creatur/ Vnd ſeynd dieſe Baͤume nichts anders/ als die Creatur
ſelbſt in GOtte/ oder in jhr ſelbſt/ Sie iſt in die mitten geſetzet/ zwi-
ſchen zeit vnd ewigkeit/ Dann dieſelbige iſt nicht ewig/ ſondern geſchaf-
fen mit einem Anfang/ Sie iſt auch nicht zeitlich/ dann ſie hat kein
Ende/
L iij
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