Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Erkenne dich selbst/ nuß vnd Bildnuß/ Dann diese Dinge seynd im Grunde vnd Geiste einDing/ vnnd leyten alle dahin/ non concupisces, Laß dich nicht gelü- sten/ Darinne das gantze Gesetze verfasset ist/ Dann wer eygentlich er- kennet vnd weiß die Eygenschafft der Bildnuß/ vnd wandelt nach sol- cher Natur vnd Eygenschafft/ das ist/ wer deß Glaubens lebet/ der lesset sich nichts gelüsten/ sondern lebet in dem Gehorsam/ vnter Gott/ in gelassenheit ohne alles annehmen/ vnnd bleibet in dem willen Got- tes/ in dem Gesetze Gottes/ in Christo/ vnd lesset Gott selber alles blei- ben/ Vnd vermag keinen andern GOtt auff zuwerffen/ als den eyni- gen/ ewigen/ wahren Gott/ da hat Gott sein vollkömblich Reich im Menschen/ in dem rechten Tempel/ da ist vnd hat der Mensch alles von Gnaden/ Was Gott selber besitzet/ vnd hat von Natur. Dann da ist Gott vnd Mensch vereyniget/ vielmehr als Mann vnd Weib/ das ist/ Ruhe vnd Friede/ da ist Leben vnnd Seligkeit/ Jn Summa da ist Christus mit aller seiner Reichheit im Himmlischen Wesen erkennet/ vnd nicht mehr nach dem Fleisch im jrrdischen Wesen/ 2. Cor. 5. Colos. 3. Phil. 3. Dann das heisset eygentlich Christus/ da Gott selber ist/ vnd wird im Menschen/ oder da Gott selber ist der Mensch/ wie in dem erst- geborne außdrücklich/ nemlich in Christo von Nazareth beweiset wird/ Dargegen wo Creatur der eygenschafft der Bildnuß vergisset vnd beu- get sich zu jr selbst/ mit eygener Lust/ Liebe vnd Wolgefallen/ vnd meynet sie sey jr selbst eygen/ wie Gott/ sie habe auch etwas vo jr selbst wie Gott/ sie könne/ wisse/ vermöge auch etwas/ Da wirsset sie frembde Götter vff/ dann sie machet sich selber zum Gott/ so doch Creatur nit kan Gott seyn/ von sich selber: Vnd eine Bildnuß nit bestehen mag/ ohne den von dem sie ist/ da hat sie gebrochen das Gesetze Non cocupisces, Laß dich nit gelüsten: Non edcs de arbore vetita, Non habebis Deos alie- nos, etc. Da ist der wille Gottes vbertretten/ da ist eygener wille herfür gebrochen: Da will die Creatur jr selbst Herr vnd Gott seyn/ da will sie sich selbst versorgen: Vnd dieweil Creatur sich von dem Willen vnd Gesetze Gottes hat abgewand/ vnd nach jrem eygenen Willen lebet/ vff sich selber felt da ist sie auß/ vnd von Christo gewichen/ das ist/ Sie ist auß der Eygenschafft der Bildnuß gefallen auß jrer Ruhestatt/ darinne lauter
Erkenne dich ſelbſt/ nuß vnd Bildnuß/ Dann dieſe Dinge ſeynd im Grunde vnd Geiſte einDing/ vnnd leyten alle dahin/ non concupiſces, Laß dich nicht geluͤ- ſten/ Darinne das gantze Geſetze verfaſſet iſt/ Dann wer eygentlich er- kennet vnd weiß die Eygenſchafft der Bildnuß/ vnd wandelt nach ſol- cher Natur vnd Eygenſchafft/ das iſt/ wer deß Glaubens lebet/ der leſſet ſich nichts geluͤſten/ ſondern lebet in dem Gehorſam/ vnter Gott/ in gelaſſenheit ohne alles annehmen/ vnnd bleibet in dem willen Got- tes/ in dem Geſetze Gottes/ in Chriſto/ vnd leſſet Gott ſelber alles blei- ben/ Vnd vermag keinen andern GOtt auff zuwerffen/ als den eyni- gen/ ewigen/ wahren Gott/ da hat Gott ſein vollkoͤmblich Reich im Menſchen/ in dem rechten Tempel/ da iſt vnd hat der Menſch alles von Gnaden/ Was Gott ſelber beſitzet/ vnd hat von Natur. Dann da iſt Gott vnd Menſch vereyniget/ vielmehr als Mann vnd Weib/ das iſt/ Ruhe vnd Friede/ da iſt Leben vnnd Seligkeit/ Jn Summa da iſt Chriſtus mit aller ſeiner Reichheit im Himmliſchen Weſen erkennet/ vnd nicht mehr nach dem Fleiſch im jrꝛdiſchen Weſen/ 2. Cor. 5. Coloſ. 3. Phil. 3. Dann das heiſſet eygentlich Chriſtus/ da Gott ſelber iſt/ vnd wird im Menſchen/ oder da Gott ſelber iſt der Menſch/ wie in dem erſt- gebornē außdruͤcklich/ nemlich in Chriſto von Nazareth beweiſet wird/ Dargegen wo Creatur der eygenſchafft der Bildnuß vergiſſet vñ beu- get ſich zu jr ſelbſt/ mit eygener Luſt/ Liebe vnd Wolgefallen/ vñ meynet ſie ſey jr ſelbſt eygen/ wie Gott/ ſie habe auch etwas vō jr ſelbſt wie Gott/ ſie koͤnne/ wiſſe/ vermoͤge auch etwas/ Da wirſſet ſie frembde Goͤtter vff/ dann ſie machet ſich ſelber zum Gott/ ſo doch Creatur nit kan Gott ſeyn/ von ſich ſelber: Vnd eine Bildnuß nit beſtehen mag/ ohne den von dem ſie iſt/ da hat ſie gebrochen das Geſetze Non cōcupiſces, Laß dich nit geluͤſten: Non edcs de arbore vetita, Non habebis Deos alie- nos, ꝛc. Da iſt der wille Gottes vbertretten/ da iſt eygener wille herfuͤr gebrochen: Da will die Creatur jr ſelbſt Herꝛ vnd Gott ſeyn/ da will ſie ſich ſelbſt verſorgen: Vnd dieweil Creatur ſich von dem Willen vnd Geſetze Gottes hat abgewand/ vnd nach jrem eygenen Willen lebet/ vff ſich ſelber felt da iſt ſie auß/ vnd von Chriſto gewichen/ das iſt/ Sie iſt auß der Eygenſchafft der Bildnuß gefallen auß jrer Ruheſtatt/ darinne lauter
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0082" n="82"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Erkenne dich ſelbſt/</hi></fw><lb/> nuß vnd Bildnuß/ Dann dieſe Dinge ſeynd im Grunde vnd Geiſte ein<lb/> Ding/ vnnd leyten alle dahin/ <hi rendition="#aq">non concupiſces,</hi> Laß dich nicht geluͤ-<lb/> ſten/ Darinne das gantze Geſetze verfaſſet iſt/ Dann wer eygentlich er-<lb/> kennet vnd weiß die Eygenſchafft der Bildnuß/ vnd wandelt nach ſol-<lb/> cher Natur vnd Eygenſchafft/ das iſt/ wer deß Glaubens lebet/ der<lb/> leſſet ſich nichts geluͤſten/ ſondern lebet in dem Gehorſam/ vnter Gott/<lb/> in gelaſſenheit ohne alles annehmen/ vnnd bleibet in dem willen Got-<lb/> tes/ in dem Geſetze Gottes/ in Chriſto/ vnd leſſet Gott ſelber alles blei-<lb/> ben/ Vnd vermag keinen andern GOtt auff zuwerffen/ als den eyni-<lb/> gen/ ewigen/ wahren Gott/ da hat Gott ſein vollkoͤmblich Reich im<lb/> Menſchen/ in dem rechten Tempel/ da iſt vnd hat der Menſch alles<lb/> von Gnaden/ Was Gott ſelber beſitzet/ vnd hat von Natur. Dann da<lb/> iſt Gott vnd Menſch vereyniget/ vielmehr als Mann vnd Weib/ das<lb/> iſt/ Ruhe vnd Friede/ da iſt Leben vnnd Seligkeit/ Jn Summa da iſt<lb/> Chriſtus mit aller ſeiner Reichheit im Himmliſchen Weſen erkennet/<lb/> vnd nicht mehr nach dem Fleiſch im jrꝛdiſchen Weſen/ 2. Cor. 5. Coloſ.<lb/> 3. Phil. 3. Dann das heiſſet eygentlich Chriſtus/ da Gott ſelber iſt/ vnd<lb/> wird im Menſchen/ oder da Gott ſelber iſt der Menſch/ wie in dem erſt-<lb/> gebornē außdruͤcklich/ nemlich in Chriſto von Nazareth beweiſet wird/<lb/> Dargegen wo Creatur der eygenſchafft der Bildnuß vergiſſet vñ beu-<lb/> get ſich zu jr ſelbſt/ mit eygener Luſt/ Liebe vnd Wolgefallen/ vñ meynet<lb/> ſie ſey jr ſelbſt eygen/ wie Gott/ ſie habe auch etwas vō jr ſelbſt wie Gott/<lb/> ſie koͤnne/ wiſſe/ vermoͤge auch etwas/ Da wirſſet ſie frembde Goͤtter<lb/> vff/ dann ſie machet ſich ſelber zum Gott/ ſo doch Creatur nit kan Gott<lb/> ſeyn/ von ſich ſelber: Vnd eine Bildnuß nit beſtehen mag/ ohne den von<lb/> dem ſie iſt/ da hat ſie gebrochen das Geſetze <hi rendition="#aq">Non cōcupiſces,</hi> Laß dich<lb/> nit geluͤſten: <hi rendition="#aq">Non edcs de arbore vetita, Non habebis Deos alie-<lb/> nos,</hi> ꝛc. Da iſt der wille Gottes vbertretten/ da iſt eygener wille herfuͤr<lb/> gebrochen: Da will die Creatur jr ſelbſt Herꝛ vnd Gott ſeyn/ da will ſie<lb/> ſich ſelbſt verſorgen: Vnd dieweil Creatur ſich von dem Willen vnd<lb/> Geſetze Gottes hat abgewand/ vnd nach jrem eygenen Willen lebet/ vff<lb/> ſich ſelber felt da iſt ſie auß/ vnd von Chriſto gewichen/ das iſt/ Sie iſt<lb/> auß der Eygenſchafft der Bildnuß gefallen auß jrer Ruheſtatt/ darinne<lb/> <fw place="bottom" type="catch">lauter</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [82/0082]
Erkenne dich ſelbſt/
nuß vnd Bildnuß/ Dann dieſe Dinge ſeynd im Grunde vnd Geiſte ein
Ding/ vnnd leyten alle dahin/ non concupiſces, Laß dich nicht geluͤ-
ſten/ Darinne das gantze Geſetze verfaſſet iſt/ Dann wer eygentlich er-
kennet vnd weiß die Eygenſchafft der Bildnuß/ vnd wandelt nach ſol-
cher Natur vnd Eygenſchafft/ das iſt/ wer deß Glaubens lebet/ der
leſſet ſich nichts geluͤſten/ ſondern lebet in dem Gehorſam/ vnter Gott/
in gelaſſenheit ohne alles annehmen/ vnnd bleibet in dem willen Got-
tes/ in dem Geſetze Gottes/ in Chriſto/ vnd leſſet Gott ſelber alles blei-
ben/ Vnd vermag keinen andern GOtt auff zuwerffen/ als den eyni-
gen/ ewigen/ wahren Gott/ da hat Gott ſein vollkoͤmblich Reich im
Menſchen/ in dem rechten Tempel/ da iſt vnd hat der Menſch alles
von Gnaden/ Was Gott ſelber beſitzet/ vnd hat von Natur. Dann da
iſt Gott vnd Menſch vereyniget/ vielmehr als Mann vnd Weib/ das
iſt/ Ruhe vnd Friede/ da iſt Leben vnnd Seligkeit/ Jn Summa da iſt
Chriſtus mit aller ſeiner Reichheit im Himmliſchen Weſen erkennet/
vnd nicht mehr nach dem Fleiſch im jrꝛdiſchen Weſen/ 2. Cor. 5. Coloſ.
3. Phil. 3. Dann das heiſſet eygentlich Chriſtus/ da Gott ſelber iſt/ vnd
wird im Menſchen/ oder da Gott ſelber iſt der Menſch/ wie in dem erſt-
gebornē außdruͤcklich/ nemlich in Chriſto von Nazareth beweiſet wird/
Dargegen wo Creatur der eygenſchafft der Bildnuß vergiſſet vñ beu-
get ſich zu jr ſelbſt/ mit eygener Luſt/ Liebe vnd Wolgefallen/ vñ meynet
ſie ſey jr ſelbſt eygen/ wie Gott/ ſie habe auch etwas vō jr ſelbſt wie Gott/
ſie koͤnne/ wiſſe/ vermoͤge auch etwas/ Da wirſſet ſie frembde Goͤtter
vff/ dann ſie machet ſich ſelber zum Gott/ ſo doch Creatur nit kan Gott
ſeyn/ von ſich ſelber: Vnd eine Bildnuß nit beſtehen mag/ ohne den von
dem ſie iſt/ da hat ſie gebrochen das Geſetze Non cōcupiſces, Laß dich
nit geluͤſten: Non edcs de arbore vetita, Non habebis Deos alie-
nos, ꝛc. Da iſt der wille Gottes vbertretten/ da iſt eygener wille herfuͤr
gebrochen: Da will die Creatur jr ſelbſt Herꝛ vnd Gott ſeyn/ da will ſie
ſich ſelbſt verſorgen: Vnd dieweil Creatur ſich von dem Willen vnd
Geſetze Gottes hat abgewand/ vnd nach jrem eygenen Willen lebet/ vff
ſich ſelber felt da iſt ſie auß/ vnd von Chriſto gewichen/ das iſt/ Sie iſt
auß der Eygenſchafft der Bildnuß gefallen auß jrer Ruheſtatt/ darinne
lauter
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |