Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Erkenne dich selbst/ nuß vnd Bildnuß/ Dann diese Dinge seynd im Grunde vnd Geiste einDing/ vnnd leyten alle dahin/ non concupisces, Laß dich nicht gelü- sten/ Darinne das gantze Gesetze verfasset ist/ Dann wer eygentlich er- kennet vnd weiß die Eygenschafft der Bildnuß/ vnd wandelt nach sol- cher Natur vnd Eygenschafft/ das ist/ wer deß Glaubens lebet/ der lesset sich nichts gelüsten/ sondern lebet in dem Gehorsam/ vnter Gott/ in gelassenheit ohne alles annehmen/ vnnd bleibet in dem willen Got- tes/ in dem Gesetze Gottes/ in Christo/ vnd lesset Gott selber alles blei- ben/ Vnd vermag keinen andern GOtt auff zuwerffen/ als den eyni- gen/ ewigen/ wahren Gott/ da hat Gott sein vollkömblich Reich im Menschen/ in dem rechten Tempel/ da ist vnd hat der Mensch alles von Gnaden/ Was Gott selber besitzet/ vnd hat von Natur. Dann da ist Gott vnd Mensch vereyniget/ vielmehr als Mann vnd Weib/ das ist/ Ruhe vnd Friede/ da ist Leben vnnd Seligkeit/ Jn Summa da ist Christus mit aller seiner Reichheit im Himmlischen Wesen erkennet/ vnd nicht mehr nach dem Fleisch im jrrdischen Wesen/ 2. Cor. 5. Colos. 3. Phil. 3. Dann das heisset eygentlich Christus/ da Gott selber ist/ vnd wird im Menschen/ oder da Gott selber ist der Mensch/ wie in dem erst- geborne außdrücklich/ nemlich in Christo von Nazareth beweiset wird/ Dargegen wo Creatur der eygenschafft der Bildnuß vergisset vnd beu- get sich zu jr selbst/ mit eygener Lust/ Liebe vnd Wolgefallen/ vnd meynet sie sey jr selbst eygen/ wie Gott/ sie habe auch etwas vo jr selbst wie Gott/ sie könne/ wisse/ vermöge auch etwas/ Da wirsset sie frembde Götter vff/ dann sie machet sich selber zum Gott/ so doch Creatur nit kan Gott seyn/ von sich selber: Vnd eine Bildnuß nit bestehen mag/ ohne den von dem sie ist/ da hat sie gebrochen das Gesetze Non cocupisces, Laß dich nit gelüsten: Non edcs de arbore vetita, Non habebis Deos alie- nos, etc. Da ist der wille Gottes vbertretten/ da ist eygener wille herfür gebrochen: Da will die Creatur jr selbst Herr vnd Gott seyn/ da will sie sich selbst versorgen: Vnd dieweil Creatur sich von dem Willen vnd Gesetze Gottes hat abgewand/ vnd nach jrem eygenen Willen lebet/ vff sich selber felt da ist sie auß/ vnd von Christo gewichen/ das ist/ Sie ist auß der Eygenschafft der Bildnuß gefallen auß jrer Ruhestatt/ darinne lauter
Erkenne dich ſelbſt/ nuß vnd Bildnuß/ Dann dieſe Dinge ſeynd im Grunde vnd Geiſte einDing/ vnnd leyten alle dahin/ non concupiſces, Laß dich nicht geluͤ- ſten/ Darinne das gantze Geſetze verfaſſet iſt/ Dann wer eygentlich er- kennet vnd weiß die Eygenſchafft der Bildnuß/ vnd wandelt nach ſol- cher Natur vnd Eygenſchafft/ das iſt/ wer deß Glaubens lebet/ der leſſet ſich nichts geluͤſten/ ſondern lebet in dem Gehorſam/ vnter Gott/ in gelaſſenheit ohne alles annehmen/ vnnd bleibet in dem willen Got- tes/ in dem Geſetze Gottes/ in Chriſto/ vnd leſſet Gott ſelber alles blei- ben/ Vnd vermag keinen andern GOtt auff zuwerffen/ als den eyni- gen/ ewigen/ wahren Gott/ da hat Gott ſein vollkoͤmblich Reich im Menſchen/ in dem rechten Tempel/ da iſt vnd hat der Menſch alles von Gnaden/ Was Gott ſelber beſitzet/ vnd hat von Natur. Dann da iſt Gott vnd Menſch vereyniget/ vielmehr als Mann vnd Weib/ das iſt/ Ruhe vnd Friede/ da iſt Leben vnnd Seligkeit/ Jn Summa da iſt Chriſtus mit aller ſeiner Reichheit im Himmliſchen Weſen erkennet/ vnd nicht mehr nach dem Fleiſch im jrꝛdiſchen Weſen/ 2. Cor. 5. Coloſ. 3. Phil. 3. Dann das heiſſet eygentlich Chriſtus/ da Gott ſelber iſt/ vnd wird im Menſchen/ oder da Gott ſelber iſt der Menſch/ wie in dem erſt- gebornē außdruͤcklich/ nemlich in Chriſto von Nazareth beweiſet wird/ Dargegen wo Creatur der eygenſchafft der Bildnuß vergiſſet vñ beu- get ſich zu jr ſelbſt/ mit eygener Luſt/ Liebe vnd Wolgefallen/ vñ meynet ſie ſey jr ſelbſt eygen/ wie Gott/ ſie habe auch etwas vō jr ſelbſt wie Gott/ ſie koͤnne/ wiſſe/ vermoͤge auch etwas/ Da wirſſet ſie frembde Goͤtter vff/ dann ſie machet ſich ſelber zum Gott/ ſo doch Creatur nit kan Gott ſeyn/ von ſich ſelber: Vnd eine Bildnuß nit beſtehen mag/ ohne den von dem ſie iſt/ da hat ſie gebrochen das Geſetze Non cōcupiſces, Laß dich nit geluͤſten: Non edcs de arbore vetita, Non habebis Deos alie- nos, ꝛc. Da iſt der wille Gottes vbertretten/ da iſt eygener wille herfuͤr gebrochen: Da will die Creatur jr ſelbſt Herꝛ vnd Gott ſeyn/ da will ſie ſich ſelbſt verſorgen: Vnd dieweil Creatur ſich von dem Willen vnd Geſetze Gottes hat abgewand/ vnd nach jrem eygenen Willen lebet/ vff ſich ſelber felt da iſt ſie auß/ vnd von Chriſto gewichen/ das iſt/ Sie iſt auß der Eygenſchafft der Bildnuß gefallen auß jrer Ruheſtatt/ darinne lauter
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Erkenne dich ſelbſt/
nuß vnd Bildnuß/ Dann dieſe Dinge ſeynd im Grunde vnd Geiſte ein
Ding/ vnnd leyten alle dahin/ non concupiſces, Laß dich nicht geluͤ-
ſten/ Darinne das gantze Geſetze verfaſſet iſt/ Dann wer eygentlich er-
kennet vnd weiß die Eygenſchafft der Bildnuß/ vnd wandelt nach ſol-
cher Natur vnd Eygenſchafft/ das iſt/ wer deß Glaubens lebet/ der
leſſet ſich nichts geluͤſten/ ſondern lebet in dem Gehorſam/ vnter Gott/
in gelaſſenheit ohne alles annehmen/ vnnd bleibet in dem willen Got-
tes/ in dem Geſetze Gottes/ in Chriſto/ vnd leſſet Gott ſelber alles blei-
ben/ Vnd vermag keinen andern GOtt auff zuwerffen/ als den eyni-
gen/ ewigen/ wahren Gott/ da hat Gott ſein vollkoͤmblich Reich im
Menſchen/ in dem rechten Tempel/ da iſt vnd hat der Menſch alles
von Gnaden/ Was Gott ſelber beſitzet/ vnd hat von Natur. Dann da
iſt Gott vnd Menſch vereyniget/ vielmehr als Mann vnd Weib/ das
iſt/ Ruhe vnd Friede/ da iſt Leben vnnd Seligkeit/ Jn Summa da iſt
Chriſtus mit aller ſeiner Reichheit im Himmliſchen Weſen erkennet/
vnd nicht mehr nach dem Fleiſch im jrꝛdiſchen Weſen/ 2. Cor. 5. Coloſ.
3. Phil. 3. Dann das heiſſet eygentlich Chriſtus/ da Gott ſelber iſt/ vnd
wird im Menſchen/ oder da Gott ſelber iſt der Menſch/ wie in dem erſt-
gebornē außdruͤcklich/ nemlich in Chriſto von Nazareth beweiſet wird/
Dargegen wo Creatur der eygenſchafft der Bildnuß vergiſſet vñ beu-
get ſich zu jr ſelbſt/ mit eygener Luſt/ Liebe vnd Wolgefallen/ vñ meynet
ſie ſey jr ſelbſt eygen/ wie Gott/ ſie habe auch etwas vō jr ſelbſt wie Gott/
ſie koͤnne/ wiſſe/ vermoͤge auch etwas/ Da wirſſet ſie frembde Goͤtter
vff/ dann ſie machet ſich ſelber zum Gott/ ſo doch Creatur nit kan Gott
ſeyn/ von ſich ſelber: Vnd eine Bildnuß nit beſtehen mag/ ohne den von
dem ſie iſt/ da hat ſie gebrochen das Geſetze Non cōcupiſces, Laß dich
nit geluͤſten: Non edcs de arbore vetita, Non habebis Deos alie-
nos, ꝛc. Da iſt der wille Gottes vbertretten/ da iſt eygener wille herfuͤr
gebrochen: Da will die Creatur jr ſelbſt Herꝛ vnd Gott ſeyn/ da will ſie
ſich ſelbſt verſorgen: Vnd dieweil Creatur ſich von dem Willen vnd
Geſetze Gottes hat abgewand/ vnd nach jrem eygenen Willen lebet/ vff
ſich ſelber felt da iſt ſie auß/ vnd von Chriſto gewichen/ das iſt/ Sie iſt
auß der Eygenſchafft der Bildnuß gefallen auß jrer Ruheſtatt/ darinne
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Zitationshilfe: | Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 82. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/82>, abgerufen am 05.07.2024. |