Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Erkenne dich selbst/ nüß GOttes/ in eine lebendige Seele/ welche durch das einblasen vonGott gangen ist. Auß diesen allen ist klar/ daß man den Menschen erkennen muß/ Jm andern Büchlein aber hernachmals/ soll der Mensch sich sel- Es saget Hugo, ein alter Lehrer/ viel wissen viel/ vnd wissen sich sel- Ein Heyde/ mit Namen Demonak, als er gefraget worden/ wenn Antworte
Erkenne dich ſelbſt/ nuͤß GOttes/ in eine lebendige Seele/ welche durch das einblaſen vonGott gangen iſt. Auß dieſen allen iſt klar/ daß man den Menſchen erkennen muß/ Jm andern Buͤchlein aber hernachmals/ ſoll der Menſch ſich ſel- Es ſaget Hugo, ein alter Lehrer/ viel wiſſen viel/ vnd wiſſen ſich ſel- Ein Heyde/ mit Namen Demonak, als er gefraget worden/ wenn Antworte
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Erkenne dich ſelbſt/
nuͤß GOttes/ in eine lebendige Seele/ welche durch das einblaſen von
Gott gangen iſt.
Auß dieſen allen iſt klar/ daß man den Menſchen erkennen muß/
auff zweyerley weiſe/ Erſtlich natuͤrlicher weiſe/ als nach dem Erden-
kloß/ auß welchem er formiret iſt/ vnnd gemacht/ darnach vbernatuͤr-
lich/ als nach dem Geiſt/ welcher von GOtt in dem Menſchen einge-
blaſen iſt. Derohalben in dieſem erſten Buͤchlein/ ſoll der Menſch be-
trachtet/ vnd erkennet werden nach der Natur/ wie er von den hoͤchſten
Schoͤpffer geſetzet ſey/ in drey Theil/ als in dem Leib/ in die Seele/ vnd
in den Geiſt: Vnnd woher ein jeder komme: Was eines jeden Natur/
Krafft/ Wuͤrckung vnd Vermuͤgen ſey/ ꝛc.
Jm andern Buͤchlein aber hernachmals/ ſoll der Menſch ſich ſel-
ber wol erkennen/ nach der Lehr Chriſti/ wie er ſein ſelbſt groͤßer Feind
ſey/ ſich ſelber am meiſten hindere/ vnnd auffhalte/ daß er ſo langſam
theilhafftig werde/ der neuwen Geburt/ vnnd ſich ſo ſchwerlich fuͤhren
laſſe zu Chriſto ſeinem Seligmacher. Es iſt eine groſſe Blindtheit an
vns/ daß wir jmmer gerne viel andere dinge wiſſen wollen/ vnd kennen
vns ſelbſt nicht: Andere ding wollen wir erkennen vnd erfahren/ vns ſel-
ber aber wiſſen wir nicht/ ſo doch alles in dem einigen gelegen iſt/ Sich
ſelbſt recht erkennen/ beydes nach der Natur/ vnd auch nach der Gna-
den: Natur hat den Adam gefaͤllet: Gnade aber hat den Adam wider
zu Gott gefuͤhret: Jn dieſen beyden ſtehet das gantze Geſchoͤpff/ vnnd
alle Schrifften verfaſſet: Darumb wer ſich ſelbſt erkennet nach der
Natur/ vnd nach der Gnaden/ der kennet alle Ding/ vnd je mehr er ſich
durch dieſe zweene Wege erkennet/ je groͤſſer Weißheit er erlanget/ vnd
ſihet vber jhm den ewigen Gott/ ſeinen Schoͤpffer/ neben jhm die heili-
gen Engel/ ſeine Mittgeſellen/ vnd vnter jhme dieſe gantze Welt.
Es ſaget Hugo, ein alter Lehrer/ viel wiſſen viel/ vnd wiſſen ſich ſel-
ber nicht/ ſo doch die hoͤchſte Philoſophey iſt/ ſich ſelbſt erkennen/ Ja es
iſt beſſer/ du er kenneſt dich ſelber/ denn daß du alle ding wiſſeſt im Him-
mel vnd Erden.
Ein Heyde/ mit Namen Demonak, als er gefraget worden/ wenn
er hette angefangen zu philoſophiren/ das iſt/ die Weißheit zulernen?
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Zitationshilfe: | Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 8. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/8>, abgerufen am 05.07.2024. |