Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Erkenne dich selbst/ Hierauff mercke/ wir haben droben gesaget/ daß in der Welt sehr Nun die natürliche Person als Adam/ hat durch seinen Vngehor- Die ander Person Christus der Sohn Gottes hat durch seinen ge- tzet
Erkenne dich ſelbſt/ Hierauff mercke/ wir haben droben geſaget/ daß in der Welt ſehr Nun die natuͤrliche Perſon als Adam/ hat durch ſeinen Vngehor- Die ander Perſon Chriſtus der Sohn Gottes hat durch ſeinen ge- tzet
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Erkenne dich ſelbſt/
Hierauff mercke/ wir haben droben geſaget/ daß in der Welt ſehr
zwo hohe groſſe wichtige Perſonen ſind/ Da eine jede Perſon jr ſelbſt/
vnnd andern jhren Nachfolgern ſehr groſſe ding hat außgerichtet/ er-
worben/ gewircket/ vnd gehandelt: Die erſte Perſon iſt der natuͤrliche
Adam/ geſchaffen von Gott: Die ander Perſon iſt der vbernatuͤrliche
Himmliſche Adam/ geboren von Gott/ in der Jungfrawen: Von die-
ſen beyden redet Paulus alſo: Der erſte Menſch iſt von der Erden/
vnd Jrꝛdiſch: Der andere Menſch iſt der Herre vom Himmel/ vnd
Himmliſch.
Nun die natuͤrliche Perſon als Adam/ hat durch ſeinen Vngehor-
ſam außgerichtet/ vnd erworben jhm ſelber/ vnd allen denen/ die in jhm
bleiben/ anhangen/ ſich mit jm vereynigen/ das iſt/ ſein Fleiſch eſſen/ vnd
ſein Blut trincken/ Finſternuß/ Todt/ vnd die ewige Verdamnuß.
Die ander Perſon Chriſtus der Sohn Gottes hat durch ſeinen ge-
horſam außgerichtet/ vnd erworben jm ſelber/ vñ allen danen/ die durch
den Glauben in jm verſetzet werden/ ſich mit jm vereynigen/ das iſt ſein
Fleiſch eſſen/ vnd ſein Blut trincken/ Liecht/ Leben/ vnd die ewige ſelig-
keit. Wer nun in Adam bleibet/ vnd nicht demſelbigen abſtirbet/ ſon-
dern ſich mit jm vereiniget/ das iſt/ ſein Fleiſch iſſet/ vnd ſein Blut trin-
cket/ durch den Glauben/ demſelbigen hilfft Chriſtus nichts/ Darumb
muß er ſtracks verdam̃et bleiben/ Dargegen wer in Chriſtum veꝛpflan-
tzet wird/ ſich mit jhm vereyniget/ dem innern Menſchen lebet/ das iſt/
ſein Fleiſch iſſet vnd ſein Blut trincket/ durch den Glauben/ demſelben
ſchadet nichts/ ob er ſchon am Halſe den alten Adam herum̃ treget/ mit
Vnwillen/ Dann wer Chriſti Fleiſch iſſet/ vnd ſein Blut trincket/ das
iſt/ Wer in jm bleibet/ vnd jm anhanget/ durch den Glauben/ dem ſcha-
det nichts die Suͤnde Adæ. Dargegen wer Adams Fleiſch vnd Blut
trincket vnd iſſet/ das iſt/ wer Luſt vnd Frewde an Blut vnd Fleiſch ſu-
chet/ vnd bleibet in jm/ durch den glauben/ Demſelben hilfft auch nicht
der Todt/ vnd Verdienſt Chriſti/ Sondern muß verdammet werden:
Wie kommet Adam in vns/ wie kommet Chriſtus in vns/ oder wie moͤ-
gen beyde Adam/ in einem Menſchen beyſammen ſtehen? Das mercke
alſo/ die Schrifft zeuget daß Gott den Adam geſchaffen habe/ vnd geſe-
tzet
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