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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

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Das Ander Büchlein.
Gesetze/Evangelium.
Vngnade/Gnade.
Die Vbertrettung
deß Gesetzes.
die Erfällung.
Vngerechtigkeit/Gerechtigkeit.
Die alte Geburt/Die Newegeburt.
Eygener wille/Göttlicher wille.
Gebunden vnd gefangen
zum Todte.
Frey vnd loß zum Leben.

Solche Vergleichung wird einem fleissigen Leser nicht geringen
Nutz bringen zur heiligen Schrifft/ fürnemblich wie er ein jeder Stück
für sich selber betrachten wird/ etc.

Das vierdte Capittel.
Daß die hohe zwo Personen sampt beyden Bäumen
im Paradeiß zu der Erkendtnuß deß Menschens nützlich
betrachtet mögen werden.

ES soll ein jeder Mensch Jung vnd Alt/ Weib vnd Mann/ Fürst
vnd Bawer/ Keyser vnd Bettler/ mit gantzem Ernst vnd Fleiß
wol erkennen/ was Adam vnd seine Natur/ vnd was Christus
sey/ vnd seine Natur/ Vnd nicht alleine wie vnd was sie seynd von aus-
sen zu/ Sondern wie vnd was sie seynd in vns selber/ Denn in diesem
Grunde stehet die gantze Schrifft/ vnd alles was beydes Adam vnnd
Christus je gehandelt/ gelebet/ gewircket/ vnnd gethan haben/ Vnd wie
vnd was sie noch handlen/ leben/ wircken/ vnd thun in einem jeden Men-
schen. Es möchte aber einer sagen/ wie soll Adam in mir seyn/ welcher
vor 5000. Jahren gestorben ist/ vnd in Hebron begraben lieget? oder
wie soll Christus in mir seyn/ welcher für 1500. vnd 38. ist zu Jerusalem
geereutziget/ gestorben/ begraben/ aufferstanden/ Vnd nun im Himmel
bey seinem Vatter zur Rechten sitzet? Jtem wie mögen beyde Bäwme
deß Lebens/ vnd deß Todtes in mir seyn/ So sie vielleicht in Adam sel-
ber nicht gestanden/ Sondern in Hebron dem Menschen für die Au-
gen in den lüstigen Garten gepflantzet weren?

Hier-
K
Das Ander Buͤchlein.
Geſetze/Evangelium.
Vngnade/Gnade.
Die Vbertrettung
deß Geſetzes.
die Erfaͤllung.
Vngerechtigkeit/Gerechtigkeit.
Die alte Geburt/Die Newegeburt.
Eygener wille/Goͤttlicher wille.
Gebunden vnd gefangen
zum Todte.
Frey vnd loß zum Leben.

Solche Vergleichung wird einem fleiſſigen Leſer nicht geringen
Nutz bringen zur heiligen Schrifft/ fuͤrnemblich wie er ein jeder Stuͤck
fuͤr ſich ſelber betrachten wird/ ꝛc.

Das vierdte Capittel.
Daß die hohe zwo Perſonen ſampt beyden Baͤumen
im Paradeiß zu der Erkendtnuß deß Menſchens nuͤtzlich
betrachtet moͤgen werden.

ES ſoll ein jeder Menſch Jung vnd Alt/ Weib vnd Mann/ Fuͤrſt
vnd Bawer/ Keyſer vnd Bettler/ mit gantzem Ernſt vnd Fleiß
wol erkennen/ was Adam vnd ſeine Natur/ vnd was Chriſtus
ſey/ vnd ſeine Natur/ Vnd nicht alleine wie vnd was ſie ſeynd von auſ-
ſen zu/ Sondern wie vnd was ſie ſeynd in vns ſelber/ Denn in dieſem
Grunde ſtehet die gantze Schrifft/ vnd alles was beydes Adam vnnd
Chriſtus je gehandelt/ gelebet/ gewircket/ vnnd gethan haben/ Vnd wie
vnd was ſie noch handlen/ leben/ wircken/ vñ thun in einem jeden Men-
ſchen. Es moͤchte aber einer ſagen/ wie ſoll Adam in mir ſeyn/ welcher
vor 5000. Jahren geſtorben iſt/ vnd in Hebron begraben lieget? oder
wie ſoll Chriſtus in mir ſeyn/ welcher fuͤr 1500. vnd 38. iſt zu Jeruſalem
geereutziget/ geſtorben/ begraben/ aufferſtanden/ Vnd nun im Himmel
bey ſeinem Vatter zur Rechten ſitzet? Jtem wie moͤgen beyde Baͤwme
deß Lebens/ vnd deß Todtes in mir ſeyn/ So ſie vielleicht in Adam ſel-
ber nicht geſtanden/ Sondern in Hebron dem Menſchen fuͤr die Au-
gen in den luͤſtigen Garten gepflantzet weren?

Hier-
K
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[73/0073] Das Ander Buͤchlein. Geſetze/ Evangelium. Vngnade/ Gnade. Die Vbertrettung deß Geſetzes. die Erfaͤllung. Vngerechtigkeit/ Gerechtigkeit. Die alte Geburt/ Die Newegeburt. Eygener wille/ Goͤttlicher wille. Gebunden vnd gefangen zum Todte. Frey vnd loß zum Leben. Solche Vergleichung wird einem fleiſſigen Leſer nicht geringen Nutz bringen zur heiligen Schrifft/ fuͤrnemblich wie er ein jeder Stuͤck fuͤr ſich ſelber betrachten wird/ ꝛc. Das vierdte Capittel. Daß die hohe zwo Perſonen ſampt beyden Baͤumen im Paradeiß zu der Erkendtnuß deß Menſchens nuͤtzlich betrachtet moͤgen werden. ES ſoll ein jeder Menſch Jung vnd Alt/ Weib vnd Mann/ Fuͤrſt vnd Bawer/ Keyſer vnd Bettler/ mit gantzem Ernſt vnd Fleiß wol erkennen/ was Adam vnd ſeine Natur/ vnd was Chriſtus ſey/ vnd ſeine Natur/ Vnd nicht alleine wie vnd was ſie ſeynd von auſ- ſen zu/ Sondern wie vnd was ſie ſeynd in vns ſelber/ Denn in dieſem Grunde ſtehet die gantze Schrifft/ vnd alles was beydes Adam vnnd Chriſtus je gehandelt/ gelebet/ gewircket/ vnnd gethan haben/ Vnd wie vnd was ſie noch handlen/ leben/ wircken/ vñ thun in einem jeden Men- ſchen. Es moͤchte aber einer ſagen/ wie ſoll Adam in mir ſeyn/ welcher vor 5000. Jahren geſtorben iſt/ vnd in Hebron begraben lieget? oder wie ſoll Chriſtus in mir ſeyn/ welcher fuͤr 1500. vnd 38. iſt zu Jeruſalem geereutziget/ geſtorben/ begraben/ aufferſtanden/ Vnd nun im Himmel bey ſeinem Vatter zur Rechten ſitzet? Jtem wie moͤgen beyde Baͤwme deß Lebens/ vnd deß Todtes in mir ſeyn/ So ſie vielleicht in Adam ſel- ber nicht geſtanden/ Sondern in Hebron dem Menſchen fuͤr die Au- gen in den luͤſtigen Garten gepflantzet weren? Hier- K

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 73. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/73>, abgerufen am 21.11.2024.