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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

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Erkenne dich selbst/
Idem cantharus est, sed non talis. Also der Neuwe/ vnnd der neuwe
Mensch/ ein Mensch deß Wesens vnd Natur halben/ aber nicht einer
Art/ Qualitet vnd Accidens. Eadem caro est noui hominis, atque
veteris, at non talis.

Das sage ich darumb/ daß wir doch vnser Wesen vnnd Natur ler-
nen erkennen vnd wissen was vnd wer wir sind/ vnd die Natur nicht al-
so hinwerffen/ Gottes Werck böse schelten vnd schänden/ sondern daß
wir die anklebende angenommene Sünde darvon scheiden/ vnd die gu-
te Natur nicht zeihen/ daß sie vns eine Schellen habe angehenget/ die
wir jhr angehenckt haben: Die güldene Natur were gut/ were nur der
angenommene Vnflath darvon gescheiden/ welches durch Christum/
oder den Glauben geschehen muß/ da mancherley Leyden/ Creutz/ Not
vnnd Trübsall auff dem Menschen geleget wirdt/ so lange biß die alte
beulende Kandel zerlassen/ newe wird: Darumb ist jetzt die Natur/ eine
alte beulende rinnende Kanne/ die nichts köstliches fassen kan/ biß sie in
Gott zerlassen vnd zerschmoltzen/ newe gegossen wird. Also daß ein na-
türlicher Mensch/ ein böß/ blind/ thöricht/ taub vnd gottloser Mensch
genennet wird/ 1. Cor. 2. Eph. 3. Aber das Wesen eines jeden Dinges/
vnd die Natur an jhr selbst/ ist sehr gut/ ja Gott selbst.

Daher wir alle von Natur/ auß natürlicher Neigunge vnnd ange-
bornen Willen/ beyde selig vnd vntödtlich geboren/ wollen vnd wünt-
schen zu werden. Viel wissen nicht was ein Mensch ist/ die jhn mit Di-
gniteten erheben/ sehen jhn an/ wie er nach dem Wesen vnd Natur an
jhm selbst ist/ von GOtt gut/ vnnd nach seinem Bilde geformiret/ in
Christo außgemacht. Aber die jhn tadeln/ vnnd ein Mensch genennet
seyn/ für einen ehrlosen Titul vnd Schandtnamen achten/ wie fast die
heilige Schrifft jhn allenthalben nennet/ diese sehen jhn an/ wie er nach
dem Fall per accidens ist/ dadurch die Natur gleichwol schwach vnd
verwundet wird/ aber nicht am Wesen verändert/ vrsache Zufälle mö-
gen kein Wesen machen/ noch einig Accidens/ der Natur ändern.

Ein Mensch dem Kranckheit zufället/ ist eben so wol ein wesentlich
natürlich Mensch/ als der allerstärckste/ Summa ein Substantz/ oder
Wesen/ kan nichts dann ein Wesen/ die Natur nichts dann die Natur:

Also

Erkenne dich ſelbſt/
Idem cantharus eſt, ſed non talis. Alſo der Neuwe/ vnnd der neuwe
Menſch/ ein Menſch deß Weſens vnd Natur halben/ aber nicht einer
Art/ Qualitet vnd Accidens. Eadem caro eſt noui hominis, atque
veteris, at non talis.

Das ſage ich darumb/ daß wir doch vnſer Weſen vnnd Natur ler-
nen erkennen vnd wiſſen was vnd wer wir ſind/ vnd die Natur nicht al-
ſo hinwerffen/ Gottes Werck boͤſe ſchelten vnd ſchaͤnden/ ſondern daß
wir die anklebende angenommene Suͤnde darvon ſcheiden/ vnd die gu-
te Natur nicht zeihen/ daß ſie vns eine Schellen habe angehenget/ die
wir jhr angehenckt haben: Die guͤldene Natur were gut/ were nur der
angenommene Vnflath darvon geſcheiden/ welches durch Chriſtum/
oder den Glauben geſchehen muß/ da mancherley Leyden/ Creutz/ Not
vnnd Truͤbſall auff dem Menſchen geleget wirdt/ ſo lange biß die alte
beulende Kandel zerlaſſen/ newe wird: Darumb iſt jetzt die Natur/ eine
alte beulende rinnende Kanne/ die nichts koͤſtliches faſſen kan/ biß ſie in
Gott zerlaſſen vnd zerſchmoltzen/ newe gegoſſen wird. Alſo daß ein na-
tuͤrlicher Menſch/ ein boͤß/ blind/ thoͤricht/ taub vnd gottloſer Menſch
genennet wird/ 1. Cor. 2. Eph. 3. Aber das Weſen eines jeden Dinges/
vnd die Natur an jhr ſelbſt/ iſt ſehr gut/ ja Gott ſelbſt.

Daher wir alle von Natur/ auß natuͤrlicher Neigunge vnnd ange-
bornen Willen/ beyde ſelig vnd vntoͤdtlich geboren/ wollen vnd wuͤnt-
ſchen zu werden. Viel wiſſen nicht was ein Menſch iſt/ die jhn mit Di-
gniteten erheben/ ſehen jhn an/ wie er nach dem Weſen vnd Natur an
jhm ſelbſt iſt/ von GOtt gut/ vnnd nach ſeinem Bilde geformiret/ in
Chriſto außgemacht. Aber die jhn tadeln/ vnnd ein Menſch genennet
ſeyn/ fuͤr einen ehrloſen Titul vnd Schandtnamen achten/ wie faſt die
heilige Schrifft jhn allenthalben nennet/ dieſe ſehen jhn an/ wie er nach
dem Fall per accidens iſt/ dadurch die Natur gleichwol ſchwach vnd
verwundet wird/ aber nicht am Weſen veraͤndert/ vrſache Zufaͤlle moͤ-
gen kein Weſen machen/ noch einig Accidens/ der Natur aͤndern.

Ein Menſch dem Kranckheit zufaͤllet/ iſt eben ſo wol ein weſentlich
natuͤrlich Menſch/ als der allerſtaͤrckſte/ Summa ein Subſtantz/ oder
Weſen/ kan nichts dann ein Weſen/ die Natur nichts dann die Natur:

Alſo
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[68/0068] Erkenne dich ſelbſt/ Idem cantharus eſt, ſed non talis. Alſo der Neuwe/ vnnd der neuwe Menſch/ ein Menſch deß Weſens vnd Natur halben/ aber nicht einer Art/ Qualitet vnd Accidens. Eadem caro eſt noui hominis, atque veteris, at non talis. Das ſage ich darumb/ daß wir doch vnſer Weſen vnnd Natur ler- nen erkennen vnd wiſſen was vnd wer wir ſind/ vnd die Natur nicht al- ſo hinwerffen/ Gottes Werck boͤſe ſchelten vnd ſchaͤnden/ ſondern daß wir die anklebende angenommene Suͤnde darvon ſcheiden/ vnd die gu- te Natur nicht zeihen/ daß ſie vns eine Schellen habe angehenget/ die wir jhr angehenckt haben: Die guͤldene Natur were gut/ were nur der angenommene Vnflath darvon geſcheiden/ welches durch Chriſtum/ oder den Glauben geſchehen muß/ da mancherley Leyden/ Creutz/ Not vnnd Truͤbſall auff dem Menſchen geleget wirdt/ ſo lange biß die alte beulende Kandel zerlaſſen/ newe wird: Darumb iſt jetzt die Natur/ eine alte beulende rinnende Kanne/ die nichts koͤſtliches faſſen kan/ biß ſie in Gott zerlaſſen vnd zerſchmoltzen/ newe gegoſſen wird. Alſo daß ein na- tuͤrlicher Menſch/ ein boͤß/ blind/ thoͤricht/ taub vnd gottloſer Menſch genennet wird/ 1. Cor. 2. Eph. 3. Aber das Weſen eines jeden Dinges/ vnd die Natur an jhr ſelbſt/ iſt ſehr gut/ ja Gott ſelbſt. Daher wir alle von Natur/ auß natuͤrlicher Neigunge vnnd ange- bornen Willen/ beyde ſelig vnd vntoͤdtlich geboren/ wollen vnd wuͤnt- ſchen zu werden. Viel wiſſen nicht was ein Menſch iſt/ die jhn mit Di- gniteten erheben/ ſehen jhn an/ wie er nach dem Weſen vnd Natur an jhm ſelbſt iſt/ von GOtt gut/ vnnd nach ſeinem Bilde geformiret/ in Chriſto außgemacht. Aber die jhn tadeln/ vnnd ein Menſch genennet ſeyn/ fuͤr einen ehrloſen Titul vnd Schandtnamen achten/ wie faſt die heilige Schrifft jhn allenthalben nennet/ dieſe ſehen jhn an/ wie er nach dem Fall per accidens iſt/ dadurch die Natur gleichwol ſchwach vnd verwundet wird/ aber nicht am Weſen veraͤndert/ vrſache Zufaͤlle moͤ- gen kein Weſen machen/ noch einig Accidens/ der Natur aͤndern. Ein Menſch dem Kranckheit zufaͤllet/ iſt eben ſo wol ein weſentlich natuͤrlich Menſch/ als der allerſtaͤrckſte/ Summa ein Subſtantz/ oder Weſen/ kan nichts dann ein Weſen/ die Natur nichts dann die Natur: Alſo

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 68. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/68>, abgerufen am 22.11.2024.