Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Erkenne dich selbst/ 4Der vierdte saget/ Der Glaube gehe den Ceremonien vor/ oder be- Der fünffte bekennet/ daß allein der Glaube an Jesum Christum Nun von der Widergeburt zureden/ daß dieselbe am Geiste gesche- Es schreibet ein Gottsgelehrter von dem Menschen in seinem seynd
Erkenne dich ſelbſt/ 4Der vierdte ſaget/ Der Glaube gehe den Ceremonien vor/ oder be- Der fuͤnffte bekennet/ daß allein der Glaube an Jeſum Chriſtum Nun von der Widergeburt zureden/ daß dieſelbe am Geiſte geſche- Es ſchreibet ein Gottsgelehrter von dem Menſchen in ſeinem ſeynd
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Erkenne dich ſelbſt/
Der vierdte ſaget/ Der Glaube gehe den Ceremonien vor/ oder be-
ſiehe neben den Ceremonien.
Der fuͤnffte bekennet/ daß allein der Glaube an Jeſum Chriſtum
ſelig mache/ vnnd ſonſt nichts. Dieſer Glaube machet einen rechten
Chriſten/ da man ſeine Krafft/ Creutze/ vnnd Wuͤrckung in jhm ſelber
befindet/ vnnd Chriſto nachfolget. Es iſt aber das Leben Chriſti gantz
verfallen/ darumb ſind jhrer viel/ die da zancken vmb die Ceremonien/
ſind hitzige Ketzermeiſter/ vnd ſolches alles vnter dem ſchein eines Goͤtt-
lichen eyfers/ fahren herfuͤr mit bittern Hertzen/ Worten vnd Vrtheil/
wollen den Glauben mit Schmaͤhworten verfechten/ welcher doch in
der Sanfftmuth vnnd Lindigkeit ſtehen wil/ nach dem Leben Chriſti.
Vnd eben darmit geben wir an Tag/ daß wir nicht der newen/ ſondern
allein der alten Geburt anhaͤngig ſeynd. Dieweil wir aber vns ſelbſt
nicht kennen/ ſo kennen wir auch Gott vnnd ſeinen Chriſtum nicht/ ſo
mag auch wenig Liechts bey vns ſeyn/ ſondern groſſe Blindheit vnnd
Finſternuß in dieſen vnd andern Stuͤcken/ vnd gehet gleich zu/ als we-
ren Blinde in einer Finſternuͤß zuſammen gehetzet/ mit einander zu-
fechten/ da trifft einer ſo ſchier ſeinen Freund/ als ſeinen Feind: O wie
viel werden verketzert/ ſo vor Gott/ noch nichts geziegen ſeynd/ vnd viel
werden vor Gerecht geſchaͤtzet fuͤr der Welt/ ſo fuͤr GOtt falſch vnnd
vnrecht ſeynd/ darvon liß weiter in der Chronica von den Roͤmiſchen
Ketzern.
Nun von der Widergeburt zureden/ daß dieſelbe am Geiſte geſche-
he/ vnd nit am Leibe/ von auſſen zu/ vnd daß ſie den Menſchen nit vmb-
wenden am Weſen/ ſondern am Accidente, ſo ſoll man wiſſen/ daß
der Fall Adæ geſchehen ſey nicht nach der Subſtantz vnnd Weſen/
ſondern nach dem Zufall/ oder Accidente, Das iſt/ Adam durch die
Suͤnde vnd Fall iſt nicht ein ander Adam worden/ ſondern der Adam
blieben/ wie er zuvor war/ nach ſeinem Weſen vnnd Subſtantz: Er iſt
nicht von der Subſtantz zu nichts worden/ ſondern nach dem Zufall/
nach der Geſchickligkeit vnd Qualitet iſt er anders worden.
Es ſchreibet ein Gottsgelehrter von dem Menſchen in ſeinem
Buch/ deſſelbigen meynung wil ich in diß Capittel ſetzen alſo: Wir
ſeynd
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