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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

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Erkenne dich selbst/
4

Der vierdte saget/ Der Glaube gehe den Ceremonien vor/ oder be-
siehe neben den Ceremonien.

5

Der fünffte bekennet/ daß allein der Glaube an Jesum Christum
selig mache/ vnnd sonst nichts. Dieser Glaube machet einen rechten
Christen/ da man seine Krafft/ Creutze/ vnnd Würckung in jhm selber
befindet/ vnnd Christo nachfolget. Es ist aber das Leben Christi gantz
verfallen/ darumb sind jhrer viel/ die da zancken vmb die Ceremonien/
sind hitzige Ketzermeister/ vnd solches alles vnter dem schein eines Gött-
lichen eyfers/ fahren herfür mit bittern Hertzen/ Worten vnd Vrtheil/
wollen den Glauben mit Schmähworten verfechten/ welcher doch in
der Sanfftmuth vnnd Lindigkeit stehen wil/ nach dem Leben Christi.
Vnd eben darmit geben wir an Tag/ daß wir nicht der newen/ sondern
allein der alten Geburt anhängig seynd. Dieweil wir aber vns selbst
nicht kennen/ so kennen wir auch Gott vnnd seinen Christum nicht/ so
mag auch wenig Liechts bey vns seyn/ sondern grosse Blindheit vnnd
Finsternuß in diesen vnd andern Stücken/ vnd gehet gleich zu/ als we-
ren Blinde in einer Finsternüß zusammen gehetzet/ mit einander zu-
fechten/ da trifft einer so schier seinen Freund/ als seinen Feind: O wie
viel werden verketzert/ so vor Gott/ noch nichts geziegen seynd/ vnd viel
werden vor Gerecht geschätzet für der Welt/ so für GOtt falsch vnnd
vnrecht seynd/ darvon liß weiter in der Chronica von den Römischen
Ketzern.

Nun von der Widergeburt zureden/ daß dieselbe am Geiste gesche-
he/ vnd nit am Leibe/ von aussen zu/ vnd daß sie den Menschen nit vmb-
wenden am Wesen/ sondern am Accidente, so soll man wissen/ daß
der Fall Adae geschehen sey nicht nach der Substantz vnnd Wesen/
sondern nach dem Zufall/ oder Accidente, Das ist/ Adam durch die
Sünde vnd Fall ist nicht ein ander Adam worden/ sondern der Adam
blieben/ wie er zuvor war/ nach seinem Wesen vnnd Substantz: Er ist
nicht von der Substantz zu nichts worden/ sondern nach dem Zufall/
nach der Geschickligkeit vnd Qualitet ist er anders worden.

Es schreibet ein Gottsgelehrter von dem Menschen in seinem
Buch/ desselbigen meynung wil ich in diß Capittel setzen also: Wir

seynd
Erkenne dich ſelbſt/
4

Der vierdte ſaget/ Der Glaube gehe den Ceremonien vor/ oder be-
ſiehe neben den Ceremonien.

5

Der fuͤnffte bekennet/ daß allein der Glaube an Jeſum Chriſtum
ſelig mache/ vnnd ſonſt nichts. Dieſer Glaube machet einen rechten
Chriſten/ da man ſeine Krafft/ Creutze/ vnnd Wuͤrckung in jhm ſelber
befindet/ vnnd Chriſto nachfolget. Es iſt aber das Leben Chriſti gantz
verfallen/ darumb ſind jhrer viel/ die da zancken vmb die Ceremonien/
ſind hitzige Ketzermeiſter/ vnd ſolches alles vnter dem ſchein eines Goͤtt-
lichen eyfers/ fahren herfuͤr mit bittern Hertzen/ Worten vnd Vrtheil/
wollen den Glauben mit Schmaͤhworten verfechten/ welcher doch in
der Sanfftmuth vnnd Lindigkeit ſtehen wil/ nach dem Leben Chriſti.
Vnd eben darmit geben wir an Tag/ daß wir nicht der newen/ ſondern
allein der alten Geburt anhaͤngig ſeynd. Dieweil wir aber vns ſelbſt
nicht kennen/ ſo kennen wir auch Gott vnnd ſeinen Chriſtum nicht/ ſo
mag auch wenig Liechts bey vns ſeyn/ ſondern groſſe Blindheit vnnd
Finſternuß in dieſen vnd andern Stuͤcken/ vnd gehet gleich zu/ als we-
ren Blinde in einer Finſternuͤß zuſammen gehetzet/ mit einander zu-
fechten/ da trifft einer ſo ſchier ſeinen Freund/ als ſeinen Feind: O wie
viel werden verketzert/ ſo vor Gott/ noch nichts geziegen ſeynd/ vnd viel
werden vor Gerecht geſchaͤtzet fuͤr der Welt/ ſo fuͤr GOtt falſch vnnd
vnrecht ſeynd/ darvon liß weiter in der Chronica von den Roͤmiſchen
Ketzern.

Nun von der Widergeburt zureden/ daß dieſelbe am Geiſte geſche-
he/ vnd nit am Leibe/ von auſſen zu/ vnd daß ſie den Menſchen nit vmb-
wenden am Weſen/ ſondern am Accidente, ſo ſoll man wiſſen/ daß
der Fall Adæ geſchehen ſey nicht nach der Subſtantz vnnd Weſen/
ſondern nach dem Zufall/ oder Accidente, Das iſt/ Adam durch die
Suͤnde vnd Fall iſt nicht ein ander Adam worden/ ſondern der Adam
blieben/ wie er zuvor war/ nach ſeinem Weſen vnnd Subſtantz: Er iſt
nicht von der Subſtantz zu nichts worden/ ſondern nach dem Zufall/
nach der Geſchickligkeit vnd Qualitet iſt er anders worden.

Es ſchreibet ein Gottsgelehrter von dem Menſchen in ſeinem
Buch/ deſſelbigen meynung wil ich in diß Capittel ſetzen alſo: Wir

ſeynd
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[66/0066] Erkenne dich ſelbſt/ Der vierdte ſaget/ Der Glaube gehe den Ceremonien vor/ oder be- ſiehe neben den Ceremonien. Der fuͤnffte bekennet/ daß allein der Glaube an Jeſum Chriſtum ſelig mache/ vnnd ſonſt nichts. Dieſer Glaube machet einen rechten Chriſten/ da man ſeine Krafft/ Creutze/ vnnd Wuͤrckung in jhm ſelber befindet/ vnnd Chriſto nachfolget. Es iſt aber das Leben Chriſti gantz verfallen/ darumb ſind jhrer viel/ die da zancken vmb die Ceremonien/ ſind hitzige Ketzermeiſter/ vnd ſolches alles vnter dem ſchein eines Goͤtt- lichen eyfers/ fahren herfuͤr mit bittern Hertzen/ Worten vnd Vrtheil/ wollen den Glauben mit Schmaͤhworten verfechten/ welcher doch in der Sanfftmuth vnnd Lindigkeit ſtehen wil/ nach dem Leben Chriſti. Vnd eben darmit geben wir an Tag/ daß wir nicht der newen/ ſondern allein der alten Geburt anhaͤngig ſeynd. Dieweil wir aber vns ſelbſt nicht kennen/ ſo kennen wir auch Gott vnnd ſeinen Chriſtum nicht/ ſo mag auch wenig Liechts bey vns ſeyn/ ſondern groſſe Blindheit vnnd Finſternuß in dieſen vnd andern Stuͤcken/ vnd gehet gleich zu/ als we- ren Blinde in einer Finſternuͤß zuſammen gehetzet/ mit einander zu- fechten/ da trifft einer ſo ſchier ſeinen Freund/ als ſeinen Feind: O wie viel werden verketzert/ ſo vor Gott/ noch nichts geziegen ſeynd/ vnd viel werden vor Gerecht geſchaͤtzet fuͤr der Welt/ ſo fuͤr GOtt falſch vnnd vnrecht ſeynd/ darvon liß weiter in der Chronica von den Roͤmiſchen Ketzern. Nun von der Widergeburt zureden/ daß dieſelbe am Geiſte geſche- he/ vnd nit am Leibe/ von auſſen zu/ vnd daß ſie den Menſchen nit vmb- wenden am Weſen/ ſondern am Accidente, ſo ſoll man wiſſen/ daß der Fall Adæ geſchehen ſey nicht nach der Subſtantz vnnd Weſen/ ſondern nach dem Zufall/ oder Accidente, Das iſt/ Adam durch die Suͤnde vnd Fall iſt nicht ein ander Adam worden/ ſondern der Adam blieben/ wie er zuvor war/ nach ſeinem Weſen vnnd Subſtantz: Er iſt nicht von der Subſtantz zu nichts worden/ ſondern nach dem Zufall/ nach der Geſchickligkeit vnd Qualitet iſt er anders worden. Es ſchreibet ein Gottsgelehrter von dem Menſchen in ſeinem Buch/ deſſelbigen meynung wil ich in diß Capittel ſetzen alſo: Wir ſeynd

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 66. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/66>, abgerufen am 24.11.2024.