Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

Bild:
<< vorherige Seite

Das Ander Buchlein.
schche/ ist genugsam in dem Leben/ vnd Lehr Christi/ vorgebildet/ wann
es nur ohne Jrrung vns würde fürgehalten. Wer Adam vnd Chri-
stum wol kennet innerlich vnd eusserlich/ vnd jhre beyde Eygenschaff-
ten/ Der wird wol verstehen/ wie wir müssen mit Adam sterben/ vnndGlaube.
alleine mit vnd in Christo aufferstehen vnd leben: Vnd daß der wahre
Glaube sey die Newegeburt/ vnd sonst nichts. O wie liegen wir Chri-
sten so gar vngearbeitet: Wie haben wir vns so ein leicht/ sanfft/ eusser-
lich Christenthumb fürgedichtet/ mit den Cermonien/ lassen vns wol
mit seyn/ an den eussersten schwachen Elementen dieser Welt/ Vnnd
eben damit wird der wahre Glaube verfelschet/ das Leben vnnd Krafft
Christi verleugnet/ vnd verseumet. Die Newegeburt im Glauben ist
kein Menschliches Werck/ Sondern ein Werck/ vnd Gabe Gottes in
den Kindern/ vnd allen gelassenen Hertzen/ sie wird gewircket vnd voll-
bracht von Gott alleine/ doch nicht ohne den hinhaltenden leidenten
Menschen: Sie stehet nicht in Ceremonien, noch im Schwatzwerck/
sondern im innern Menschen/ nach der Krafft vnd Geiste.

Es ist besser ein jeder befinde vnd gewarte es von Gott in jhm selbst/
dann daß man viel vom Glauben schwatze/ oder schreibe/ Wir Chri-
sten sollen in Christo philosophiren/ so erkennen wir den Grund der
Warheit/ vnnd finden ein Liecht/ welches vns nicht lesset jrre gehen/
sondern leuchtet auß der Natur zum ewigen Leben: Dann in jm seynd
alle Schätze der Weißheit vnd Erkendtnuß verborgen/ 2. Cor. 4.

Niemand soll sich ergern an dem Worte philosophiren/ dann
wer da den Grund der Warheit schmecket in Christo/ weiß wol daß
philos Liebe/ oder Freund heisset/ vnd sophia/ Weißheit/ vnnd daher
philosophiren kompt/ vnd daß keine Göttlicher oder höhere Liebe zur
Weißheit seyn könne/ als in Christo/ Ja Christus ist die Weißheit
selbst: Darumb Leser/ laß dich das Wort philosophiren in Christo
nichts jrren noch auffhalten: Es thut dir keinen Schaden: Jch setze
es mit guter bescheidenheit: Es seynd etzliche so gar einfältig/ vnnd vn-
erfahren/ daß sie sich fürchten man mische die philosophiam Ethni-
corum
mit Christo/ welches doch nicht ist/ Seynd gleich wie die Pha-
risaei/ Welche ein Camelthier verschlucken/ aber eine kleine Mücken

durch-

Das Ander Bůchlein.
ſchche/ iſt genugſam in dem Leben/ vnd Lehr Chriſti/ vorgebildet/ wann
es nur ohne Jrrung vns wuͤrde fuͤrgehalten. Wer Adam vnd Chri-
ſtum wol kennet innerlich vnd euſſerlich/ vnd jhre beyde Eygenſchaff-
ten/ Der wird wol verſtehen/ wie wir muͤſſen mit Adam ſterben/ vnndGlaube.
alleine mit vnd in Chriſto aufferſtehen vnd leben: Vnd daß der wahre
Glaube ſey die Newegeburt/ vnd ſonſt nichts. O wie liegen wir Chri-
ſten ſo gar vngearbeitet: Wie haben wir vns ſo ein leicht/ ſanfft/ euſſer-
lich Chriſtenthumb fuͤrgedichtet/ mit den Cermonien/ laſſen vns wol
mit ſeyn/ an den euſſerſten ſchwachen Elementen dieſer Welt/ Vnnd
eben damit wird der wahre Glaube verfelſchet/ das Leben vnnd Krafft
Chriſti verleugnet/ vnd verſeumet. Die Newegeburt im Glauben iſt
kein Menſchliches Werck/ Sondern ein Werck/ vnd Gabe Gottes in
den Kindern/ vnd allen gelaſſenen Hertzen/ ſie wird gewircket vnd voll-
bracht von Gott alleine/ doch nicht ohne den hinhaltenden leidenten
Menſchen: Sie ſtehet nicht in Ceremonien, noch im Schwatzwerck/
ſondern im innern Menſchen/ nach der Krafft vnd Geiſte.

Es iſt beſſer ein jeder befinde vnd gewarte es von Gott in jhm ſelbſt/
dann daß man viel vom Glauben ſchwatze/ oder ſchreibe/ Wir Chri-
ſten ſollen in Chriſto philoſophiren/ ſo erkennen wir den Grund der
Warheit/ vnnd finden ein Liecht/ welches vns nicht leſſet jrre gehen/
ſondern leuchtet auß der Natur zum ewigen Leben: Dann in jm ſeynd
alle Schaͤtze der Weißheit vnd Erkendtnuß verborgen/ 2. Cor. 4.

Niemand ſoll ſich ergern an dem Worte philoſophiren/ dann
wer da den Grund der Warheit ſchmecket in Chriſto/ weiß wol daß
philos Liebe/ oder Freund heiſſet/ vnd ſophia/ Weißheit/ vnnd daher
philoſophiren kompt/ vnd daß keine Goͤttlicher oder hoͤhere Liebe zur
Weißheit ſeyn koͤnne/ als in Chriſto/ Ja Chriſtus iſt die Weißheit
ſelbſt: Darumb Leſer/ laß dich das Wort philoſophiren in Chriſto
nichts jrren noch auffhalten: Es thut dir keinen Schaden: Jch ſetze
es mit guter beſcheidenheit: Es ſeynd etzliche ſo gar einfaͤltig/ vnnd vn-
erfahren/ daß ſie ſich fuͤrchten man miſche die philoſophiam Ethni-
corum
mit Chriſto/ welches doch nicht iſt/ Seynd gleich wie die Pha-
riſæi/ Welche ein Camelthier verſchlucken/ aber eine kleine Muͤcken

durch-
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0063" n="63"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Das Ander B&#x016F;chlein.</hi></fw><lb/>
&#x017F;chche/ i&#x017F;t genug&#x017F;am in dem Leben/ vnd Lehr Chri&#x017F;ti/ vorgebildet/ wann<lb/>
es nur ohne Jrrung vns wu&#x0364;rde fu&#x0364;rgehalten. Wer Adam vnd Chri-<lb/>
&#x017F;tum wol kennet innerlich vnd eu&#x017F;&#x017F;erlich/ vnd jhre beyde Eygen&#x017F;chaff-<lb/>
ten/ Der wird wol ver&#x017F;tehen/ wie wir mu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en mit Adam &#x017F;terben/ vnnd<note place="right">Glaube.</note><lb/>
alleine mit vnd in Chri&#x017F;to auffer&#x017F;tehen vnd leben: Vnd daß der wahre<lb/>
Glaube &#x017F;ey die Newegeburt/ vnd &#x017F;on&#x017F;t nichts. O wie liegen wir Chri-<lb/>
&#x017F;ten &#x017F;o gar vngearbeitet: Wie haben wir vns &#x017F;o ein leicht/ &#x017F;anfft/ eu&#x017F;&#x017F;er-<lb/>
lich Chri&#x017F;tenthumb fu&#x0364;rgedichtet/ mit den Cermonien/ la&#x017F;&#x017F;en vns wol<lb/>
mit &#x017F;eyn/ an den eu&#x017F;&#x017F;er&#x017F;ten &#x017F;chwachen Elementen die&#x017F;er Welt/ Vnnd<lb/>
eben damit wird der wahre Glaube verfel&#x017F;chet/ das Leben vnnd Krafft<lb/>
Chri&#x017F;ti verleugnet/ vnd ver&#x017F;eumet. Die Newegeburt im Glauben i&#x017F;t<lb/>
kein Men&#x017F;chliches Werck/ Sondern ein Werck/ vnd Gabe Gottes in<lb/>
den Kindern/ vnd allen gela&#x017F;&#x017F;enen Hertzen/ &#x017F;ie wird gewircket vnd voll-<lb/>
bracht von Gott alleine/ doch nicht ohne den hinhaltenden leidenten<lb/>
Men&#x017F;chen: Sie &#x017F;tehet nicht in <hi rendition="#aq">Ceremonien,</hi> noch im Schwatzwerck/<lb/>
&#x017F;ondern im innern Men&#x017F;chen/ nach der Krafft vnd Gei&#x017F;te.</p><lb/>
          <p>Es i&#x017F;t be&#x017F;&#x017F;er ein jeder befinde vnd gewarte es von Gott in jhm &#x017F;elb&#x017F;t/<lb/>
dann daß man viel vom Glauben &#x017F;chwatze/ oder &#x017F;chreibe/ Wir Chri-<lb/>
&#x017F;ten &#x017F;ollen in Chri&#x017F;to <hi rendition="#aq">philo&#x017F;ophiren</hi>/ &#x017F;o erkennen wir den Grund der<lb/>
Warheit/ vnnd finden ein Liecht/ welches vns nicht le&#x017F;&#x017F;et jrre gehen/<lb/>
&#x017F;ondern leuchtet auß der Natur zum ewigen Leben: Dann in jm &#x017F;eynd<lb/>
alle Scha&#x0364;tze der Weißheit vnd Erkendtnuß verborgen/ 2. Cor. 4.</p><lb/>
          <p>Niemand &#x017F;oll &#x017F;ich ergern an dem Worte <hi rendition="#aq">philo&#x017F;ophiren</hi>/ dann<lb/>
wer da den Grund der Warheit &#x017F;chmecket in Chri&#x017F;to/ weiß wol daß<lb/><hi rendition="#aq">philos</hi> Liebe/ oder Freund hei&#x017F;&#x017F;et/ vnd <hi rendition="#aq">&#x017F;ophia</hi>/ Weißheit/ vnnd daher<lb/><hi rendition="#aq">philo&#x017F;ophiren</hi> kompt/ vnd daß keine Go&#x0364;ttlicher oder ho&#x0364;here Liebe zur<lb/>
Weißheit &#x017F;eyn ko&#x0364;nne/ als in Chri&#x017F;to/ Ja Chri&#x017F;tus i&#x017F;t die Weißheit<lb/>
&#x017F;elb&#x017F;t: Darumb Le&#x017F;er/ laß dich das Wort <hi rendition="#aq">philo&#x017F;ophiren</hi> in Chri&#x017F;to<lb/>
nichts jrren noch auffhalten: Es thut dir keinen Schaden: Jch &#x017F;etze<lb/>
es mit guter be&#x017F;cheidenheit: Es &#x017F;eynd etzliche &#x017F;o gar einfa&#x0364;ltig/ vnnd vn-<lb/>
erfahren/ daß &#x017F;ie &#x017F;ich fu&#x0364;rchten man mi&#x017F;che die <hi rendition="#aq">philo&#x017F;ophiam Ethni-<lb/>
corum</hi> mit Chri&#x017F;to/ welches doch nicht i&#x017F;t/ Seynd gleich wie die Pha-<lb/>
ri&#x017F;<hi rendition="#aq">æ</hi>i/ Welche ein Camelthier ver&#x017F;chlucken/ aber eine kleine Mu&#x0364;cken<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">durch-</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[63/0063] Das Ander Bůchlein. ſchche/ iſt genugſam in dem Leben/ vnd Lehr Chriſti/ vorgebildet/ wann es nur ohne Jrrung vns wuͤrde fuͤrgehalten. Wer Adam vnd Chri- ſtum wol kennet innerlich vnd euſſerlich/ vnd jhre beyde Eygenſchaff- ten/ Der wird wol verſtehen/ wie wir muͤſſen mit Adam ſterben/ vnnd alleine mit vnd in Chriſto aufferſtehen vnd leben: Vnd daß der wahre Glaube ſey die Newegeburt/ vnd ſonſt nichts. O wie liegen wir Chri- ſten ſo gar vngearbeitet: Wie haben wir vns ſo ein leicht/ ſanfft/ euſſer- lich Chriſtenthumb fuͤrgedichtet/ mit den Cermonien/ laſſen vns wol mit ſeyn/ an den euſſerſten ſchwachen Elementen dieſer Welt/ Vnnd eben damit wird der wahre Glaube verfelſchet/ das Leben vnnd Krafft Chriſti verleugnet/ vnd verſeumet. Die Newegeburt im Glauben iſt kein Menſchliches Werck/ Sondern ein Werck/ vnd Gabe Gottes in den Kindern/ vnd allen gelaſſenen Hertzen/ ſie wird gewircket vnd voll- bracht von Gott alleine/ doch nicht ohne den hinhaltenden leidenten Menſchen: Sie ſtehet nicht in Ceremonien, noch im Schwatzwerck/ ſondern im innern Menſchen/ nach der Krafft vnd Geiſte. Glaube. Es iſt beſſer ein jeder befinde vnd gewarte es von Gott in jhm ſelbſt/ dann daß man viel vom Glauben ſchwatze/ oder ſchreibe/ Wir Chri- ſten ſollen in Chriſto philoſophiren/ ſo erkennen wir den Grund der Warheit/ vnnd finden ein Liecht/ welches vns nicht leſſet jrre gehen/ ſondern leuchtet auß der Natur zum ewigen Leben: Dann in jm ſeynd alle Schaͤtze der Weißheit vnd Erkendtnuß verborgen/ 2. Cor. 4. Niemand ſoll ſich ergern an dem Worte philoſophiren/ dann wer da den Grund der Warheit ſchmecket in Chriſto/ weiß wol daß philos Liebe/ oder Freund heiſſet/ vnd ſophia/ Weißheit/ vnnd daher philoſophiren kompt/ vnd daß keine Goͤttlicher oder hoͤhere Liebe zur Weißheit ſeyn koͤnne/ als in Chriſto/ Ja Chriſtus iſt die Weißheit ſelbſt: Darumb Leſer/ laß dich das Wort philoſophiren in Chriſto nichts jrren noch auffhalten: Es thut dir keinen Schaden: Jch ſetze es mit guter beſcheidenheit: Es ſeynd etzliche ſo gar einfaͤltig/ vnnd vn- erfahren/ daß ſie ſich fuͤrchten man miſche die philoſophiam Ethni- corum mit Chriſto/ welches doch nicht iſt/ Seynd gleich wie die Pha- riſæi/ Welche ein Camelthier verſchlucken/ aber eine kleine Muͤcken durch-

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/63
Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 63. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/63>, abgerufen am 24.11.2024.