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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

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Das Erste Büchlein.
auch geschrieben/ vnd were nimmermehr geschrieben worden/ oder ver-
gebens/ wo es ausser vns were. Alle Kunste/ Handwercke/ Weißhei-
ten/ werden eben darumb geschrieben/ geübet/ gelehret/ vnnd gelernet/
daß sie alle zuvor im Menschen seynd. Gott hat den Menschen dar-
umb geschaffen/ daß er nicht sein selbst eygen seyn soll/ Sondern deß
Schöpffers/ Vnd daß Gott selber wolle seyn der Mensch/ alles in al-
len/ der Mensch solte nur eingelassen gehorsam Werckzeug seyn/ darin-
ne Gott selber alles were/ solches ist der vnwandelbahre wille Gottes:
Das Gesetze Gottes/ die ware Bildnuß Gottes/ dann in Summa
der Mensch solte seyn/ ein gehorsamer gelassener Sohn: Vnnd Gott
will seyn der Vatter/ in dem Sohn/ wie dann in Abel, Noe, Adamo,
Abrahamo,
vnd dergleichen/ Gott selber war der Mensch.

Nun sihe das ist allezeit gewesen/ in den Gleubigen/ vnd wird auch
nit anders seyn in ewigkeit bey demselbigen/ 1. Cor. 15. Dennoch ward
GOtt selber der Mensch geboren von Maria eusserlich/ da sandte er
seinen Sohn/ da ward er alles in dem Sohne/ versöhnete die Welt
mit sich selber in Christo/ da ward Vatter vnd Sohn eins/ er wohnete
leibhafftig in Christo/ Colos. 2. Johan. 14. Ob nun schon Christus
heut vnd gestern ist/ vnnd in ewigkeit bey allen Gleubigen/ Hebr. 13.
Dennoch nichts desto weniger wird er auch sichtbar Mensch geboren
von Maria/ vnd folget nicht/ das Wort ist sichtbar Mensch worden/
geboren/ vnd in die Welt kommen: Darumb ist er zuvor nicht gewe-
sen/ gleich wie auch nicht folget/ es ist zuvor da im Menschen vnd in der
Welt/ vnd leuchtet in der Finsternuß/ Johan. 1. Darumb darff es auch
nit leiblich in Maria/ Mensch geboren werden/ Jtem der heilige Geist
ist zuvor in vns/ dennoch mussen wir bitten/ komb heiliger Geist/ oder
dein Reich komme/ dann wo Gottes Reich kömmet/ da ist ja der heili-
ge Geist/ vnnd folget nicht der heilige Geist ward mit fewrigen Zun-
gen am Pfingstage gegeben/ darumb war er nicht zuvor da/ wie auch
nicht folget/ er ist zuvor da/ darumb darff er nicht sichtbarlich in der
Tauffe Christi/ oder auff Pfingsten gegeben werden/ Also auch das
Fewer lieget zuvor in Steine vnd Stal (oder in der Forti expression)
dennoch muste es herauß schlagen.

Der
G iij

Das Erſte Buͤchlein.
auch geſchrieben/ vnd were nimmermehr geſchrieben worden/ oder ver-
gebens/ wo es auſſer vns were. Alle Kůnſte/ Handwercke/ Weißhei-
ten/ werden eben darumb geſchrieben/ geuͤbet/ gelehret/ vnnd gelernet/
daß ſie alle zuvor im Menſchen ſeynd. Gott hat den Menſchen dar-
umb geſchaffen/ daß er nicht ſein ſelbſt eygen ſeyn ſoll/ Sondern deß
Schoͤpffers/ Vnd daß Gott ſelber wolle ſeyn der Menſch/ alles in al-
len/ der Menſch ſolte nur eingelaſſen gehorſam Werckzeug ſeyn/ darin-
ne Gott ſelber alles were/ ſolches iſt der vnwandelbahre wille Gottes:
Das Geſetze Gottes/ die ware Bildnuß Gottes/ dann in Summa
der Menſch ſolte ſeyn/ ein gehorſamer gelaſſener Sohn: Vnnd Gott
will ſeyn der Vatter/ in dem Sohn/ wie dann in Abel, Noe, Adamo,
Abrahamo,
vnd dergleichen/ Gott ſelber war der Menſch.

Nun ſihe das iſt allezeit geweſen/ in den Gleubigen/ vnd wird auch
nit anders ſeyn in ewigkeit bey demſelbigen/ 1. Cor. 15. Dennoch ward
GOtt ſelber der Menſch geboren von Maria euſſerlich/ da ſandte er
ſeinen Sohn/ da ward er alles in dem Sohne/ verſoͤhnete die Welt
mit ſich ſelber in Chriſto/ da ward Vatter vnd Sohn eins/ er wohnete
leibhafftig in Chriſto/ Coloſ. 2. Johan. 14. Ob nun ſchon Chriſtus
heut vnd geſtern iſt/ vnnd in ewigkeit bey allen Gleubigen/ Hebr. 13.
Dennoch nichts deſto weniger wird er auch ſichtbar Menſch geboren
von Maria/ vnd folget nicht/ das Wort iſt ſichtbar Menſch worden/
geboren/ vnd in die Welt kommen: Darumb iſt er zuvor nicht gewe-
ſen/ gleich wie auch nicht folget/ es iſt zuvor da im Menſchen vnd in der
Welt/ vnd leuchtet in der Finſternuß/ Johan. 1. Darumb darff es auch
nit leiblich in Maria/ Menſch geboren werden/ Jtem der heilige Geiſt
iſt zuvor in vns/ dennoch můſſen wir bitten/ komb heiliger Geiſt/ oder
dein Reich komme/ dann wo Gottes Reich koͤmmet/ da iſt ja der heili-
ge Geiſt/ vnnd folget nicht der heilige Geiſt ward mit fewrigen Zun-
gen am Pfingſtage gegeben/ darumb war er nicht zuvor da/ wie auch
nicht folget/ er iſt zuvor da/ darumb darff er nicht ſichtbarlich in der
Tauffe Chriſti/ oder auff Pfingſten gegeben werden/ Alſo auch das
Fewer lieget zuvor in Steine vnd Stal (oder in der Forti expreſſion)
dennoch muſte es herauß ſchlagen.

Der
G iij
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[53/0053] Das Erſte Buͤchlein. auch geſchrieben/ vnd were nimmermehr geſchrieben worden/ oder ver- gebens/ wo es auſſer vns were. Alle Kůnſte/ Handwercke/ Weißhei- ten/ werden eben darumb geſchrieben/ geuͤbet/ gelehret/ vnnd gelernet/ daß ſie alle zuvor im Menſchen ſeynd. Gott hat den Menſchen dar- umb geſchaffen/ daß er nicht ſein ſelbſt eygen ſeyn ſoll/ Sondern deß Schoͤpffers/ Vnd daß Gott ſelber wolle ſeyn der Menſch/ alles in al- len/ der Menſch ſolte nur eingelaſſen gehorſam Werckzeug ſeyn/ darin- ne Gott ſelber alles were/ ſolches iſt der vnwandelbahre wille Gottes: Das Geſetze Gottes/ die ware Bildnuß Gottes/ dann in Summa der Menſch ſolte ſeyn/ ein gehorſamer gelaſſener Sohn: Vnnd Gott will ſeyn der Vatter/ in dem Sohn/ wie dann in Abel, Noe, Adamo, Abrahamo, vnd dergleichen/ Gott ſelber war der Menſch. Nun ſihe das iſt allezeit geweſen/ in den Gleubigen/ vnd wird auch nit anders ſeyn in ewigkeit bey demſelbigen/ 1. Cor. 15. Dennoch ward GOtt ſelber der Menſch geboren von Maria euſſerlich/ da ſandte er ſeinen Sohn/ da ward er alles in dem Sohne/ verſoͤhnete die Welt mit ſich ſelber in Chriſto/ da ward Vatter vnd Sohn eins/ er wohnete leibhafftig in Chriſto/ Coloſ. 2. Johan. 14. Ob nun ſchon Chriſtus heut vnd geſtern iſt/ vnnd in ewigkeit bey allen Gleubigen/ Hebr. 13. Dennoch nichts deſto weniger wird er auch ſichtbar Menſch geboren von Maria/ vnd folget nicht/ das Wort iſt ſichtbar Menſch worden/ geboren/ vnd in die Welt kommen: Darumb iſt er zuvor nicht gewe- ſen/ gleich wie auch nicht folget/ es iſt zuvor da im Menſchen vnd in der Welt/ vnd leuchtet in der Finſternuß/ Johan. 1. Darumb darff es auch nit leiblich in Maria/ Menſch geboren werden/ Jtem der heilige Geiſt iſt zuvor in vns/ dennoch můſſen wir bitten/ komb heiliger Geiſt/ oder dein Reich komme/ dann wo Gottes Reich koͤmmet/ da iſt ja der heili- ge Geiſt/ vnnd folget nicht der heilige Geiſt ward mit fewrigen Zun- gen am Pfingſtage gegeben/ darumb war er nicht zuvor da/ wie auch nicht folget/ er iſt zuvor da/ darumb darff er nicht ſichtbarlich in der Tauffe Chriſti/ oder auff Pfingſten gegeben werden/ Alſo auch das Fewer lieget zuvor in Steine vnd Stal (oder in der Forti expreſſion) dennoch muſte es herauß ſchlagen. Der G iij

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 53. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/53>, abgerufen am 23.11.2024.