Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Erkenne dich selbst/ Darumb wann Paulus/ vnd andere im dritten Himmel gezogen Das tabernaculum Mosi, vnnd Tempel zu Jerusalem/ war in Das 17. Capittel. Wie weit der Mensch dem Himmlischen Gestirne vn- terworffen sey: Vnd daß die Heilige Schrifft nicht auß dem Fir- mament/ Sondern auß Gott soll gelernet werden. DAs Firmament ist also von dem ewigen Schöpffer begabet/ solches
Erkenne dich ſelbſt/ Darumb wann Paulus/ vnd andere im dritten Himmel gezogen Das tabernaculum Moſi, vnnd Tempel zu Jeruſalem/ war in Das 17. Capittel. Wie weit der Menſch dem Himmliſchen Geſtirne vn- terworffen ſey: Vnd daß die Heilige Schrifft nicht auß dem Fir- mament/ Sondern auß Gott ſoll gelernet werden. DAs Firmament iſt alſo von dem ewigen Schoͤpffer begabet/ ſolches
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Erkenne dich ſelbſt/
Darumb wann Paulus/ vnd andere im dritten Himmel gezogen
werden/ ſoltu nicht an eine Staͤlle oder Ort gedencken/ ſondern wiſſen
daß es im Geiſte geſchehe/ der Geiſt aber bedarff keines Orths/ leſſet
ſich auch nicht einſchlieſſen/ Wer dem Herrn anhanget ſo ſehr/
daß er mit jhm ein Geiſt werde/ derſelbe wird es in jhm ſelber/ alles beſ-
ſer erfahren/ vnd befinden/ dann daß mans mit Buchſtaben ſchreiben
kan: Zu dem laſſen ſich dieſe dinge nit weiter ſchreiben/ dann das Him-
melreich iſt nicht hie oder da/ ſondern in vns. Wir duͤrffen den Him-
mel/ oder Chriſtum auſſer vns nicht ſuchen/ auch nicht im Himmel
fladdern/ noch uͤber Meer fahren/ er iſt vns nahe/ nemblich in vns/ allei-
ne wir hindern vns ſelber/ vnd erkeñen vns ſelber nit/ ſuchen den Schatz
nicht in vns verborgen/ welcher groͤſſer iſt/ als Himmel vnd Erden.
Das tabernaculum Moſi, vnnd Tempel zu Jeruſalem/ war in
drey theil geſetzet/ erſtlich in dem Vorhof/ veſtibulum: Zum andern
in das Heilige: Zum dritten in das Allerheiligſte/ Was hiermit bedeu-
tet iſt/ ſehen alleine Weiſe/ vnd wird auch zum theil/ in der Epiſtel zun
Hebreern erklaͤret/ ꝛc.
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Das 17. Capittel.
Wie weit der Menſch dem Himmliſchen Geſtirne vn-
terworffen ſey: Vnd daß die Heilige Schrifft nicht auß dem Fir-
mament/ Sondern auß Gott ſoll gelernet werden.
DAs Firmament iſt alſo von dem ewigen Schoͤpffer begabet/
vnd gezieret/ daß es in jhm habe alle natuͤrliche Weißheit zu
dieſem ſterblichen Leben/ darumb ſeynd in jhme alle Kuͤnſte/
Sprachen/ Handwercke/ Faculteten, ꝛc. Alſo erbet der Menſche
ſeine natuͤrliche Weißheit/ vom Geſtirne/ durch die natuͤrliche Ent-
pfengnuß vnnd Geburt/ Gleich wie ein Gleubiger erbet die Goͤttli-
che Weißheit in Chriſto durch die ander Geburt/ von GOtt dem
Vatter/ wie ſolches die gantze Schrifft bezeuget: Daß aber alle Kuͤn-
ſte/ Sprachen/ Handwercke/ Faculteten, im Geſtirn ſeynd/ mag
niemand leugnen: Vrſache ſolches alles wird in dem Menſchen auff
Erden funden/ bey dem diß/ bey einem andern/ ein anders: Jſt nun
ſolches
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