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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

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Das Erste Buchlein.
kein tödliches Auge gesehen/ noch sehen wird in ewigkeit/ 1. Tim. 6. Ja
gegen dieser Erden ist das Firmament wol ein Himmel/ vnnd wird
auch ein Himmel geheissen/ aber man soll wissen/ daß der rechte Himmel
nicht zerbrechlich/ noch vergenglich sey/ sondern ewig: Aber das Firma-
ment mit den Sternen/ vnd allen leiblichen Geschöpffen/ wird zerschmel-
tzen/ vnd vergehen/ vnd verbrennen am Jüngsten Tage/ darumb alles
was sichtbar ist/ muß vergehen/ es ist Staub vnd Erde.

Das sey nun gesaget/ daß diese gantze sichtbare greiffliche Welt/
sampt Erden vnd Firmament sey der Erdenkloß/ oder die Erde: DasHimmel.
Wort Himmel begreiffet alle vnsichtbare wesen/ Geister vnd Engel/ Gott
hat aber geschaffen erstlich das Liecht/ das ist/ das vnsichtige wesen
der Engel/ dann das vnsichtbare ist erstlich geschaffen/ hernachmals
das sichtbare/ da findet sich nu eine dreyfache Welt/ oder Himmel vnd be-
schleusset je einer den andern: als ein ander ist Gott der Schöpffer/ der alle1. Gott.
2. Engeli-
sche Liecht.
3. Sichtbare
Welt.

ding in der Faust helt/ vnd vmbschleusset: Ein ander ist auch das Engel-
lische geschaffene Liecht: Vnd ein anders ist auch diese sichtbare Welt/
nemblich die Erde/ welche am dritten Tage auß den Wassern herfür
kam vnd auß den Wassern bestünde/ Derohalben daß wir nit philo-
sophiren,
wie Vnverständige/ sondern nach der heiligen Schrifft vnd
Weißheit/ so sagen wir/ daß diese vnterste sichtbare Welt sey der erste3. Himmel.
Hmmel: die Engelische Welt sey der ander Himmel/ vnd die Gottheit sey
der dritte Himmel/ in welchem alleine alle Ding gehen/ stehen/ leben vnd
schweben. Was aber in dieser Welt ist Leiblich/ vnd Weltlich/ dassel-
be ist in der Engellischen Welt Englisch/ vnd Geistlich/ vnd in Gott
ists ewig/ vnd Göttlich/ Nun soltu diese dreyfache Welt oder Himmel
auch im Menschen erkennen/ nemblich/ erstlich ist der Mensch auß dem
Erdenkloß gemacht/ darumb treget er auch die Welt in jhm/ als ein
Microcosmus, Er ist auch nach dem Bildnuß Gottes gemacht/ vnd
ist eine lebendige vernünfftige Seele/ welche ist ein Mittgesell der Engel/
vnd ist ein Engel: vber jhm/ oder in jhm/ hat er auch den Geist Gottes.
Also ist Gott im Menschen/ vnd der Mensche ist in Gott/ dann er hat
vns von seinem Geiste gegeben. Dann wie die Seele wohnet im Leibe.1 Johan. 3:
1. Cor. 6.

Also wohnet Gott in der Seele/ als in seinem Himmel oder Tempel.

Darumb
F ij

Das Erſte Bůchlein.
kein toͤdliches Auge geſehen/ noch ſehen wird in ewigkeit/ 1. Tim. 6. Ja
gegen dieſer Erden iſt das Firmament wol ein Himmel/ vnnd wird
auch ein Himmel geheiſſen/ aber man ſoll wiſſen/ daß der rechte Him̃el
nicht zerbrechlich/ noch vergenglich ſey/ ſondern ewig: Aber das Firma-
ment mit den Sternen/ vñ allen leiblichen Geſchoͤpffen/ wird zerſchmel-
tzen/ vnd vergehen/ vnd verbrennen am Juͤngſten Tage/ darumb alles
was ſichtbar iſt/ muß vergehen/ es iſt Staub vnd Erde.

Das ſey nun geſaget/ daß dieſe gantze ſichtbare greiffliche Welt/
ſampt Erden vnd Firmament ſey der Erdenkloß/ oder die Erde: DasHimmel.
Wort Him̃el begreiffet alle vnſichtbare weſen/ Geiſter vñ Engel/ Gott
hat aber geſchaffen erſtlich das Liecht/ das iſt/ das vnſichtige weſen
der Engel/ dann das vnſichtbare iſt erſtlich geſchaffen/ hernachmals
das ſichtbare/ da findet ſich nu eine dreyfache Welt/ oder Him̃el vnd be-
ſchleuſſet je einer dẽ andern: als ein ander iſt Gott der Schoͤpffer/ der alle1. Gott.
2. Engeli-
ſche Liecht.
3. Sichtbare
Welt.

ding in der Fauſt helt/ vñ vmbſchleuſſet: Ein ander iſt auch das Engel-
liſche geſchaffene Liecht: Vnd ein anders iſt auch dieſe ſichtbare Welt/
nemblich die Erde/ welche am dritten Tage auß den Waſſern herfuͤr
kam vnd auß den Waſſern beſtuͤnde/ Derohalben daß wir nit philo-
ſophiren,
wie Vnverſtaͤndige/ ſondern nach der heiligen Schrifft vnd
Weißheit/ ſo ſagen wir/ daß dieſe vnterſte ſichtbare Welt ſey der erſte3. Himmel.
Hm̃el: die Engeliſche Welt ſey der ander Himmel/ vnd die Gottheit ſey
der dritte Himmel/ in welchem alleine alle Ding gehen/ ſtehen/ leben vnd
ſchweben. Was aber in dieſer Welt iſt Leiblich/ vnd Weltlich/ daſſel-
be iſt in der Engelliſchen Welt Engliſch/ vnd Geiſtlich/ vnd in Gott
iſts ewig/ vnd Goͤttlich/ Nun ſoltu dieſe dreyfache Welt oder Himmel
auch im Menſchen erkennen/ nemblich/ erſtlich iſt der Menſch auß dem
Erdenkloß gemacht/ darumb treget er auch die Welt in jhm/ als ein
Microcoſmus, Er iſt auch nach dem Bildnuß Gottes gemacht/ vnd
iſt eine lebẽdige vernuͤnfftige Seele/ welche iſt ein Mittgeſell der Engel/
vnd iſt ein Engel: vber jhm/ oder in jhm/ hat er auch den Geiſt Gottes.
Alſo iſt Gott im Menſchen/ vnd der Menſche iſt in Gott/ dann er hat
vns von ſeinem Geiſte gegeben. Dann wie die Seele wohnet im Leibe.1 Johan. 3:
1. Cor. 6.

Alſo wohnet Gott in der Seele/ als in ſeinem Himmel oder Tempel.

Darumb
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[43/0043] Das Erſte Bůchlein. kein toͤdliches Auge geſehen/ noch ſehen wird in ewigkeit/ 1. Tim. 6. Ja gegen dieſer Erden iſt das Firmament wol ein Himmel/ vnnd wird auch ein Himmel geheiſſen/ aber man ſoll wiſſen/ daß der rechte Him̃el nicht zerbrechlich/ noch vergenglich ſey/ ſondern ewig: Aber das Firma- ment mit den Sternen/ vñ allen leiblichen Geſchoͤpffen/ wird zerſchmel- tzen/ vnd vergehen/ vnd verbrennen am Juͤngſten Tage/ darumb alles was ſichtbar iſt/ muß vergehen/ es iſt Staub vnd Erde. Das ſey nun geſaget/ daß dieſe gantze ſichtbare greiffliche Welt/ ſampt Erden vnd Firmament ſey der Erdenkloß/ oder die Erde: Das Wort Him̃el begreiffet alle vnſichtbare weſen/ Geiſter vñ Engel/ Gott hat aber geſchaffen erſtlich das Liecht/ das iſt/ das vnſichtige weſen der Engel/ dann das vnſichtbare iſt erſtlich geſchaffen/ hernachmals das ſichtbare/ da findet ſich nu eine dreyfache Welt/ oder Him̃el vnd be- ſchleuſſet je einer dẽ andern: als ein ander iſt Gott der Schoͤpffer/ der alle ding in der Fauſt helt/ vñ vmbſchleuſſet: Ein ander iſt auch das Engel- liſche geſchaffene Liecht: Vnd ein anders iſt auch dieſe ſichtbare Welt/ nemblich die Erde/ welche am dritten Tage auß den Waſſern herfuͤr kam vnd auß den Waſſern beſtuͤnde/ Derohalben daß wir nit philo- ſophiren, wie Vnverſtaͤndige/ ſondern nach der heiligen Schrifft vnd Weißheit/ ſo ſagen wir/ daß dieſe vnterſte ſichtbare Welt ſey der erſte Hm̃el: die Engeliſche Welt ſey der ander Himmel/ vnd die Gottheit ſey der dritte Himmel/ in welchem alleine alle Ding gehen/ ſtehen/ leben vnd ſchweben. Was aber in dieſer Welt iſt Leiblich/ vnd Weltlich/ daſſel- be iſt in der Engelliſchen Welt Engliſch/ vnd Geiſtlich/ vnd in Gott iſts ewig/ vnd Goͤttlich/ Nun ſoltu dieſe dreyfache Welt oder Himmel auch im Menſchen erkennen/ nemblich/ erſtlich iſt der Menſch auß dem Erdenkloß gemacht/ darumb treget er auch die Welt in jhm/ als ein Microcoſmus, Er iſt auch nach dem Bildnuß Gottes gemacht/ vnd iſt eine lebẽdige vernuͤnfftige Seele/ welche iſt ein Mittgeſell der Engel/ vnd iſt ein Engel: vber jhm/ oder in jhm/ hat er auch den Geiſt Gottes. Alſo iſt Gott im Menſchen/ vnd der Menſche iſt in Gott/ dann er hat vns von ſeinem Geiſte gegeben. Dann wie die Seele wohnet im Leibe. Alſo wohnet Gott in der Seele/ als in ſeinem Himmel oder Tempel. Himmel. 1. Gott. 2. Engeli- ſche Liecht. 3. Sichtbare Welt. 3. Himmel. 1 Johan. 3: 1. Cor. 6. Darumb F ij

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 43. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/43>, abgerufen am 21.11.2024.