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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

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Eingang.

DJeses Büchlein heisset auff Griechisch/
gnothi seau[fremdsprachliches Material - 1 Zeichen fehlt]on, Lateinisch/ Cognosce tei-
psum,
vnd auff Teutsch/ Erkenne dich
selber: weiset dahin/ daß der Mensch sey
ein Microcosmus, das gröste Werck
GOttes vnter dem Himmel/ Er sey die
kleine Welt/ vnd trage alles in jme/ was da funden wirt/
in Himmel vnd Erden/ vnd auch darüber.

Vnd die weil ein jeder von Natur viel begert zuwissen/
so soll ja billich das/ das erste seyn vnd fürnembste/ sich
selbst recht kennen vnd wissen/ nicht alleine nach der Na-
tur/ da er ist ein Sohn der grossen Welt/ sondern auch
nach der Gnaden/ da er ist ein Kind vnd Erbe Gottes in
Christo: Das ist/ nicht alleine nach der Philosophey/ soll
er sich selbst wissen vnd erkennen/ sondern viel mehr nach
der heiligen Schrifft/ die zweyfache Erkendtnuß ist/ das
edelste am Menschen/ dann da lernet er/ woher er kom-
me/ worauß er gemacht sey/ wo er geschaffen sey/ wie er
leben vnd wandeln soll/ beydes in dieser Zeit/ vnnd her-
nach in Ewigkeit.

Wer
A ij


Eingang.

DJeſes Buͤchlein heiſſet auff Griechiſch/
γνὦϑι σεαυ[fremdsprachliches Material – 1 Zeichen fehlt]ὀν, Lateiniſch/ Cognoſce tei-
pſum,
vnd auff Teutſch/ Erkenne dich
ſelber: weiſet dahin/ daß der Menſch ſey
ein Microcoſmus, das groͤſte Werck
GOttes vnter dem Himmel/ Er ſey die
kleine Welt/ vnd trage alles in jme/ was da funden wirt/
in Himmel vnd Erden/ vnd auch daruͤber.

Vnd die weil ein jeder von Natur viel begert zuwiſſen/
ſo ſoll ja billich das/ das erſte ſeyn vnd fuͤrnembſte/ ſich
ſelbſt recht kennen vnd wiſſen/ nicht alleine nach der Na-
tur/ da er iſt ein Sohn der groſſen Welt/ ſondern auch
nach der Gnaden/ da er iſt ein Kind vnd Erbe Gottes in
Chriſto: Das iſt/ nicht alleine nach der Philoſophey/ ſoll
er ſich ſelbſt wiſſen vnd erkennen/ ſondern viel mehr nach
der heiligen Schrifft/ die zweyfache Erkendtnuß iſt/ das
edelſte am Menſchen/ dann da lernet er/ woher er kom-
me/ worauß er gemacht ſey/ wo er geſchaffen ſey/ wie er
leben vnd wandeln ſoll/ beydes in dieſer Zeit/ vnnd her-
nach in Ewigkeit.

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A ij
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[3/0003] Eingang. DJeſes Buͤchlein heiſſet auff Griechiſch/ γνὦϑι σεαυ_ὀν, Lateiniſch/ Cognoſce tei- pſum, vnd auff Teutſch/ Erkenne dich ſelber: weiſet dahin/ daß der Menſch ſey ein Microcoſmus, das groͤſte Werck GOttes vnter dem Himmel/ Er ſey die kleine Welt/ vnd trage alles in jme/ was da funden wirt/ in Himmel vnd Erden/ vnd auch daruͤber. Vnd die weil ein jeder von Natur viel begert zuwiſſen/ ſo ſoll ja billich das/ das erſte ſeyn vnd fuͤrnembſte/ ſich ſelbſt recht kennen vnd wiſſen/ nicht alleine nach der Na- tur/ da er iſt ein Sohn der groſſen Welt/ ſondern auch nach der Gnaden/ da er iſt ein Kind vnd Erbe Gottes in Chriſto: Das iſt/ nicht alleine nach der Philoſophey/ ſoll er ſich ſelbſt wiſſen vnd erkennen/ ſondern viel mehr nach der heiligen Schrifft/ die zweyfache Erkendtnuß iſt/ das edelſte am Menſchen/ dann da lernet er/ woher er kom- me/ worauß er gemacht ſey/ wo er geſchaffen ſey/ wie er leben vnd wandeln ſoll/ beydes in dieſer Zeit/ vnnd her- nach in Ewigkeit. Wer A ij

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 3. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/3>, abgerufen am 24.11.2024.