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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

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Erkenne dich selbst/
Das siebende Capittel.
Daß der eussere sichtbare Leib nicht sey der Mensch
selber/ Sondern nur ein Hauß/ oder Werckzeug deß
rechten Menschens.

ES ist ein grosser vnterscheid zwischen dem Hause/ vnd Einwoh-
ner deß Hauses/ dann das innwendige ist allezeit besser vnd ede-
ler/ als das sichtbare vnd außwendige. Der eusserliche greiffli-
che Leib ist eygentlich nicht der Mensch/ sondern nur ein Hauß/ oder
Werckzeug/ deß vnsichtbaren Menschen/ darumb Kunst/ Weißheit/
Verstand/ Vernunfft machen den Menschen/ vnd seyn der Mensch/
Aber Hände vnnd Füsse/ machen keinen Menschen/ sie seynd nur ein
Werckzeug deß vnsichtigen Menschen/ Der eussere greiffliche Leib ist
gemacht vmb deß vnsichtbaren Menschens willen/ daß er darinne
wohne/ vnd dadurch als durch ein Werckzeug seine Arbeit vollbringe:
Dieser Leib wird genannt/ eine sterbliche Hütten/ ein Tabernacul,
von der Natur gemacht/ ein Werckzeug der Seelen/ 2. Cor. 5. ein Für-
hang vor dem Allerheiligsten/ Hebr. 9. Hie mercke doch daß die Schrifft
den gantzen natürlichen Leib/ als sichtbar vnd vnsichtbar heisset einen
Vorhang/ oder Decke/ vnd ist Corpus peccati, so bald der sündhaff-
tige Leib durch Christum gewürget/ geopffert/ vnnd getödtet wird/
So ist vns vergönnet einzugehen/ in das Heilige/ darvon die Epi-
stel zun Hebreern weitleufftig handelt. Nun der eusserliche Leib/ ist ei-
ne Wohnung vom Leyhm gemacht/ oder ein Werckzeug/ damit der in-
nere Mensch würcket. Der natürliche Mensch ist ein Hauß der See-
len/ Die Seele ist eine Wohnung oder Hauß Gottes/ ein Tempel Got-
tes: Die Einfeltige sehen allein auff das eussere vnnd außwendige/ das
innwendige achten sie nicht groß: Dann viel seynd die achtung geben
auff außwendige zierdte/ Geschmuck oder Kleider am Menschen/ vnd
dencken wenig/ was da sey die Geschickligkeit/ deß Leibes vnter den
Kleidern verdecket/ ob derselbe einen Gebrechen/ oder Mangel am
Leibe habe: Also sehen die Menschen offtmals nur auff den Leib/ ob er
schön/ gerade/ vnd starck sey/ sie fragen aber wenig nach Weißheit oder

Kunst/
Erkenne dich ſelbſt/
Das ſiebende Capittel.
Daß der euſſere ſichtbare Leib nicht ſey der Menſch
ſelber/ Sondern nur ein Hauß/ oder Werckzeug deß
rechten Menſchens.

ES iſt ein groſſer vnterſcheid zwiſchen dem Hauſe/ vnd Einwoh-
ner deß Hauſes/ dann das innwendige iſt allezeit beſſer vnd ede-
ler/ als das ſichtbare vnd außwendige. Der euſſerliche greiffli-
che Leib iſt eygentlich nicht der Menſch/ ſondern nur ein Hauß/ oder
Werckzeug/ deß vnſichtbaren Menſchen/ darumb Kunſt/ Weißheit/
Verſtand/ Vernunfft machen den Menſchen/ vnd ſeyn der Menſch/
Aber Haͤnde vnnd Fuͤſſe/ machen keinen Menſchen/ ſie ſeynd nur ein
Werckzeug deß vnſichtigen Menſchen/ Der euſſere greiffliche Leib iſt
gemacht vmb deß vnſichtbaren Menſchens willen/ daß er darinne
wohne/ vnd dadurch als durch ein Werckzeug ſeine Arbeit vollbringe:
Dieſer Leib wird genannt/ eine ſterbliche Huͤtten/ ein Tabernacul,
von der Natur gemacht/ ein Werckzeug der Seelen/ 2. Cor. 5. ein Fuͤr-
hang vor dem Allerheiligſtẽ/ Hebr. 9. Hie mercke doch daß die Schrifft
den gantzen natuͤrlichen Leib/ als ſichtbar vnd vnſichtbar heiſſet einen
Vorhang/ oder Decke/ vnd iſt Corpus peccati, ſo bald der ſuͤndhaff-
tige Leib durch Chriſtum gewuͤrget/ geopffert/ vnnd getoͤdtet wird/
So iſt vns vergoͤnnet einzugehen/ in das Heilige/ darvon die Epi-
ſtel zun Hebreern weitleufftig handelt. Nun der euſſerliche Leib/ iſt ei-
ne Wohnung vom Leyhm gemacht/ oder ein Werckzeug/ damit der in-
nere Menſch wuͤrcket. Der natuͤrliche Menſch iſt ein Hauß der See-
len/ Die Seele iſt eine Wohnung oder Hauß Gottes/ ein Tempel Got-
tes: Die Einfeltige ſehen allein auff das euſſere vnnd außwendige/ das
innwendige achten ſie nicht groß: Dann viel ſeynd die achtung geben
auff außwendige zierdte/ Geſchmuck oder Kleider am Menſchen/ vnd
dencken wenig/ was da ſey die Geſchickligkeit/ deß Leibes vnter den
Kleidern verdecket/ ob derſelbe einen Gebrechen/ oder Mangel am
Leibe habe: Alſo ſehen die Menſchen offtmals nur auff den Leib/ ob er
ſchoͤn/ gerade/ vnd ſtarck ſey/ ſie fragen aber wenig nach Weißheit oder

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 20. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/20>, abgerufen am 24.11.2024.