Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Das Erste Büchlein. zweyfach/ sichtbar vnd vnsichtbar: Aber der Mensch ist alle Geschöpff/vnnd begreiffet alle Geschöpff/ Der mensch hat von dem Erdenkloß/ das ist von| der grossen Welt/ zwey Theil empfangen/ den sichtbaren greifflichen/ vnnd den vnsichtbaren/ vngreifflichen/ Den greifflichen/ empfindlich nimpt er von den Elementen/ vnd von allen leiblichen Ge- schöpffen: Den vngreifflichen/ vnempfindlichen Theil/ empfehet er vom Gestirne: Also hat er von der Welt zweene Leibe/ einen sichtba- ren/ greifflichen/ vnd einen vnsichtbaren/ vngreifflichen Leib/ seynd bey- de Naturlich/ Sterblich vnd Zergenglich/ doch nicht auff eine zeit/ son- dern einer nach dem andern/ Der vnsichtbare Syderische Geist im menschen/ ist wie der eusserliche/ Leibliche/ erscheinet auch offtmals/ vnd lesset sich sehen/ Also hat der mensch zweene Geist in jhme/ einen auß Gott/ als die Seele/ den andern auß der Welt/ als den Geist der Na- tur/ oder Gestirns/ Der mensch aber soll leben/ alleine nach dem Gött- lichen Geiste/ vnd nicht nach dem naturlichen Geiste/ welcher alle Thie- re vnnd Viehe in sich begreiffet/ vnd darumb nach diesem Geist/ wird der Mensch Thierisch/ oder Viehisch genannt/ Animalis homo, ist vntüchtig zum Göttlichen wort: Dieser natürliche mensch soll getöd- tet werden/ auff daß der Göttliche Geist herrsche/ Rom. 8. Der Syderische Geist im menschen ist die Klugheit/ List/ Weiß- Das C ij
Das Erſte Buͤchlein. zweyfach/ ſichtbar vnd vnſichtbar: Aber der Menſch iſt alle Geſchoͤpff/vnnd begreiffet alle Geſchoͤpff/ Der menſch hat von dem Erdenkloß/ das iſt von| der groſſen Welt/ zwey Theil empfangen/ den ſichtbaren greifflichen/ vnnd den vnſichtbaren/ vngreifflichen/ Den greifflichen/ empfindlich nimpt er von den Elementen/ vnd von allen leiblichen Ge- ſchoͤpffen: Den vngreifflichen/ vnempfindlichen Theil/ empfehet er vom Geſtirne: Alſo hat er von der Welt zweene Leibe/ einen ſichtba- ren/ greifflichen/ vnd einen vnſichtbaren/ vngreifflichen Leib/ ſeynd bey- de Natůrlich/ Sterblich vnd Zergenglich/ doch nicht auff eine zeit/ ſon- dern einer nach dem andern/ Der vnſichtbare Syderiſche Geiſt im menſchen/ iſt wie der euſſerliche/ Leibliche/ eꝛſcheinet auch offtmals/ vnd leſſet ſich ſehen/ Alſo hat der menſch zweene Geiſt in jhme/ einen auß Gott/ als die Seele/ den andern auß der Welt/ als den Geiſt der Na- tur/ oder Geſtirns/ Der menſch aber ſoll leben/ alleine nach dem Goͤtt- lichen Geiſte/ vnd nicht nach dem natůrlichen Geiſte/ welcher alle Thie- re vnnd Viehe in ſich begreiffet/ vnd darumb nach dieſem Geiſt/ wird der Menſch Thieriſch/ oder Viehiſch genannt/ Animalis homo, iſt vntuͤchtig zum Goͤttlichen wort: Dieſer natuͤrliche menſch ſoll getoͤd- tet werden/ auff daß der Goͤttliche Geiſt herꝛſche/ Rom. 8. Der Syderiſche Geiſt im menſchen iſt die Klugheit/ Liſt/ Weiß- Das C ij
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Das Erſte Buͤchlein.
zweyfach/ ſichtbar vnd vnſichtbar: Aber der Menſch iſt alle Geſchoͤpff/
vnnd begreiffet alle Geſchoͤpff/ Der menſch hat von dem Erdenkloß/
das iſt von| der groſſen Welt/ zwey Theil empfangen/ den ſichtbaren
greifflichen/ vnnd den vnſichtbaren/ vngreifflichen/ Den greifflichen/
empfindlich nimpt er von den Elementen/ vnd von allen leiblichen Ge-
ſchoͤpffen: Den vngreifflichen/ vnempfindlichen Theil/ empfehet er
vom Geſtirne: Alſo hat er von der Welt zweene Leibe/ einen ſichtba-
ren/ greifflichen/ vnd einen vnſichtbaren/ vngreifflichen Leib/ ſeynd bey-
de Natůrlich/ Sterblich vnd Zergenglich/ doch nicht auff eine zeit/ ſon-
dern einer nach dem andern/ Der vnſichtbare Syderiſche Geiſt im
menſchen/ iſt wie der euſſerliche/ Leibliche/ eꝛſcheinet auch offtmals/ vnd
leſſet ſich ſehen/ Alſo hat der menſch zweene Geiſt in jhme/ einen auß
Gott/ als die Seele/ den andern auß der Welt/ als den Geiſt der Na-
tur/ oder Geſtirns/ Der menſch aber ſoll leben/ alleine nach dem Goͤtt-
lichen Geiſte/ vnd nicht nach dem natůrlichen Geiſte/ welcher alle Thie-
re vnnd Viehe in ſich begreiffet/ vnd darumb nach dieſem Geiſt/ wird
der Menſch Thieriſch/ oder Viehiſch genannt/ Animalis homo, iſt
vntuͤchtig zum Goͤttlichen wort: Dieſer natuͤrliche menſch ſoll getoͤd-
tet werden/ auff daß der Goͤttliche Geiſt herꝛſche/ Rom. 8.
Der Syderiſche Geiſt im menſchen iſt die Klugheit/ Liſt/ Weiß-
heit/ Natur/ Art/ vnnd Eygenſchafft aller Thiere/ Dann alle Kunſt/
Weißheit der Natur/ in alle Thiere außgetheilet/ iſt zuſammen gefaſ-
ſet/ in einem menſchen/ vnnd diß heiſſet/ Homo animalis, Es iſt auch
dieſer natuͤrlicher Geiſt im menſchen gantz ein Ding/ mit dem Geſtir-
ne/ oder Firmament/ gleich wie die Weiſſe auff dem Schnee/ vnnd die
Roͤthe im Wein/ Aber dieweil der menſch/ das fuͤnffte Weſen iſt/ vnd
mit Vernunfft begabet/ auch vber das einen Goͤttlichen Geiſt in jhme
hat/ iſt jhme eine Schande/ daß er ſolte vom Thier Geiſte geregieret
werden/ Der menſch wird nicht gezwungen vom Vieh
Geiſte/ das iſt/ vom Geſtirne/ ſondern er iſt
Herꝛ/ ſo ferꝛne er will.
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Zitationshilfe: | Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 19. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/19>, abgerufen am 05.07.2024. |