Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Das Ander Büchlein. innerlich vnd nit eusserlich/ er bedürffte auch kein eusserliche schrifft/ Ge-setze/ oder Ceremonien, dann er lebete im Gesetze deß Geistes/ oder Liech- tes/ dieweil Gott selber war der Mensch/ vnd das war Christus der Wei- bessame/ vnd wo Adam innerlich im Paradeiß blieben were/ were er ey- nig blieben/ vnd nit in jm selber vnzertheilet/ er were nit eusserlich fleisch- lich geworden/ er hette auch nicht bedürfft deß Gesetzes/ deß Todes/ oder Buchstabens/ das ist/ es were kein Schrisstbuch noch Ceremonien von nöthen gewesen/ welche alleine vmm deß eussern Menschen willen hernach- mals geflossen seynd/ auß dem Geiste in dem Buchstaben/ schatten vnd schwachen Elementa dieser Welt/ an welchen der Buchstäbische Theo- logus vnd Antichrist sein Paradeiß suchet/ ohne den Geist/ Aber nach dem Fall in die Sünde/ ward er eusserlich vnd fleischlich/ so bedürffte er/ vnd seine Nach kommen der eussern Zeugnussen/ vnd Ermahnungen/ etc. Da floß auß dem Gesetze deß Geistes/ das Gesetze deß Buchstabens/ auß dem Wort die Schrifft/ sampt allen Ceremonien, gleich wie vom Wesen ein Bild/ oder Schatten einzuführen/ vnd zuleiten/ den eus- sern Menschen/ in den innern zu Christo/ welcher ist der Kern/ vnd der Cörper selbst: Also ist der eynige Adam zweyspaltig/ vnd in jhm selbst vneins worden/ Also seynd auß einem Menschen zweene Menschen worden/ in einem Menschen durch den Fall/ dann wer Gottes Feind ist/ der schadet jm selber/ vnd treget den Feind am Halse herumb/ ist für jhm selbst nicht sicher: Das ist der innere wehrende Kampff vnd Streit deß Weibes/ vnd der Schlangen Samen/ deß innern vnd deß eussern Men- schen/ deß Geistes vnd deß Fleisches/ deß alten vnd deß newen/ deß Himm- lischen vnd deß jrrdischen Menschens/ Rom. 7. Gal. 5. Es kan aber ein Mensch innerlich seyn vnd auch eusserlich/ wie wir in Petro sehen/ der schier in einer Stunde sich ein vnd außkehrete/ Matth. 16. Es muß sich aber der eine tücken/ so der ander herrschet/ vnd mögen nit zugleich auff einmal im Menschen herrschen: Leben wir im Geiste/ so wird der fleisch- liche eusserliche Mensch gedempffet/ wandeln wir nach dem Fleische/ vnd eussern Menschen/ so müssen wir sterben/ dann der Geist wird ver- graben vnd verdecket mit Blut vnd Fleisch/ Rom. 8. Also seynd auß dem eynigen innerlichen geistlichen Menschen/ zweene Menschen wor- den/ Q
Das Ander Buͤchlein. innerlich vñ nit euſſerlich/ er beduͤrffte auch kein euſſerliche ſchrifft/ Ge-ſetze/ oder Ceremonien, dañ er lebete im Geſetze deß Geiſtes/ oder Liech- tes/ dieweil Gott ſelber war der Menſch/ vñ das war Chriſtus der Wei- besſame/ vnd wo Adam innerlich im Paradeiß blieben were/ were er ey- nig blieben/ vnd nit in jm ſelber vnzertheilet/ er were nit euſſerlich fleiſch- lich geworden/ er hette auch nicht beduͤrfft deß Geſetzes/ deß Todes/ oder Buchſtabẽs/ das iſt/ es were kein Schꝛiſſtbuch noch Ceremonien von noͤthen geweſen/ welche alleine vm̃ deß euſſern Menſchen willẽ hernach- mals gefloſſen ſeynd/ auß dem Geiſte in dem Buchſtaben/ ſchatten vnd ſchwachen Elementa dieſer Welt/ an welchẽ deꝛ Buchſtaͤbiſche Theo- logus vnd Antichriſt ſein Paradeiß ſuchet/ ohne den Geiſt/ Aber nach dem Fall in die Suͤnde/ ward er euſſerlich vñ fleiſchlich/ ſo beduͤrffte er/ vnd ſeine Nach kom̃en der euſſern Zeugnuſſen/ vnd Ermahnungen/ ꝛc. Da floß auß dem Geſetze deß Geiſtes/ das Geſetze deß Buchſtabens/ auß dem Wort die Schrifft/ ſampt allen Ceremonien, gleich wie vom Weſen ein Bild/ oder Schatten einzufuͤhren/ vnd zuleiten/ den euſ- ſern Menſchen/ in den innern zu Chriſto/ welcher iſt der Kern/ vnd der Coͤrper ſelbſt: Alſo iſt der eynige Adam zweyſpaltig/ vnd in jhm ſelbſt vneins worden/ Alſo ſeynd auß einem Menſchen zweene Menſchen worden/ in einem Menſchen durch den Fall/ dann wer Gottes Feind iſt/ der ſchadet jm ſelber/ vnd treget den Feind am Halſe herumb/ iſt fuͤr jhm ſelbſt nicht ſicher: Das iſt der innere wehrende Kampff vnd Streit deß Weibes/ vnd der Schlangen Samen/ deß iñern vnd deß euſſern Men- ſchen/ deß Geiſtes vnd deß Fleiſches/ deß alten vnd deß newen/ deß Him̃- liſchen vnd deß jrꝛdiſchen Menſchens/ Rom. 7. Gal. 5. Es kan aber ein Menſch innerlich ſeyn vnd auch euſſerlich/ wie wir in Petro ſehen/ der ſchier in einer Stunde ſich ein vnd außkehrete/ Matth. 16. Es muß ſich aber der eine tuͤcken/ ſo der ander herꝛſchet/ vnd moͤgen nit zugleich auff einmal im Menſchen herꝛſchen: Leben wir im Geiſte/ ſo wird der fleiſch- liche euſſerliche Menſch gedempffet/ wandeln wir nach dem Fleiſche/ vnd euſſern Menſchen/ ſo muͤſſen wir ſterben/ dann der Geiſt wird ver- graben vnd verdecket mit Blut vnd Fleiſch/ Rom. 8. Alſo ſeynd auß dem eynigen innerlichen geiſtlichen Menſchen/ zweene Menſchen wor- den/ Q
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Das Ander Buͤchlein.
innerlich vñ nit euſſerlich/ er beduͤrffte auch kein euſſerliche ſchrifft/ Ge-
ſetze/ oder Ceremonien, dañ er lebete im Geſetze deß Geiſtes/ oder Liech-
tes/ dieweil Gott ſelber war der Menſch/ vñ das war Chriſtus der Wei-
besſame/ vnd wo Adam innerlich im Paradeiß blieben were/ were er ey-
nig blieben/ vnd nit in jm ſelber vnzertheilet/ er were nit euſſerlich fleiſch-
lich geworden/ er hette auch nicht beduͤrfft deß Geſetzes/ deß Todes/ oder
Buchſtabẽs/ das iſt/ es were kein Schꝛiſſtbuch noch Ceremonien von
noͤthen geweſen/ welche alleine vm̃ deß euſſern Menſchen willẽ hernach-
mals gefloſſen ſeynd/ auß dem Geiſte in dem Buchſtaben/ ſchatten vnd
ſchwachen Elementa dieſer Welt/ an welchẽ deꝛ Buchſtaͤbiſche Theo-
logus vnd Antichriſt ſein Paradeiß ſuchet/ ohne den Geiſt/ Aber nach
dem Fall in die Suͤnde/ ward er euſſerlich vñ fleiſchlich/ ſo beduͤrffte er/
vnd ſeine Nach kom̃en der euſſern Zeugnuſſen/ vnd Ermahnungen/ ꝛc.
Da floß auß dem Geſetze deß Geiſtes/ das Geſetze deß Buchſtabens/
auß dem Wort die Schrifft/ ſampt allen Ceremonien, gleich wie
vom Weſen ein Bild/ oder Schatten einzufuͤhren/ vnd zuleiten/ den euſ-
ſern Menſchen/ in den innern zu Chriſto/ welcher iſt der Kern/ vnd der
Coͤrper ſelbſt: Alſo iſt der eynige Adam zweyſpaltig/ vnd in jhm ſelbſt
vneins worden/ Alſo ſeynd auß einem Menſchen zweene Menſchen
worden/ in einem Menſchen durch den Fall/ dann wer Gottes Feind iſt/
der ſchadet jm ſelber/ vnd treget den Feind am Halſe herumb/ iſt fuͤr jhm
ſelbſt nicht ſicher: Das iſt der innere wehrende Kampff vnd Streit deß
Weibes/ vnd der Schlangen Samen/ deß iñern vnd deß euſſern Men-
ſchen/ deß Geiſtes vnd deß Fleiſches/ deß alten vnd deß newen/ deß Him̃-
liſchen vnd deß jrꝛdiſchen Menſchens/ Rom. 7. Gal. 5. Es kan aber ein
Menſch innerlich ſeyn vnd auch euſſerlich/ wie wir in Petro ſehen/ der
ſchier in einer Stunde ſich ein vnd außkehrete/ Matth. 16. Es muß ſich
aber der eine tuͤcken/ ſo der ander herꝛſchet/ vnd moͤgen nit zugleich auff
einmal im Menſchen herꝛſchen: Leben wir im Geiſte/ ſo wird der fleiſch-
liche euſſerliche Menſch gedempffet/ wandeln wir nach dem Fleiſche/
vnd euſſern Menſchen/ ſo muͤſſen wir ſterben/ dann der Geiſt wird ver-
graben vnd verdecket mit Blut vnd Fleiſch/ Rom. 8. Alſo ſeynd auß
dem eynigen innerlichen geiſtlichen Menſchen/ zweene Menſchen wor-
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Zitationshilfe: | Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 121. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/121>, abgerufen am 26.07.2024. |