Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Erkenne dich selbst/ guten Baum deß Lebens/ vnd das gute ist leiblich/ süsse vnd lustig/ Sobegeret der böse Baum widerumb zum vrsprung als zum guten/ vnd alle sein fleiß vnd mühe gehet dahin/ daß er auch möchte leben/ vnd se- lig bleiben/ aber es ist vnmüglich/ daß der böse Baum komme zum gu- ten/ dann wie wil das Principatum sein Principium begreiffen/ Es mag kurtzvmb Adam nach dem Fall seine Hand nicht außstrecken/ vnd den Baum deß Lebens erreichen/ viel weniger darvon essen. Daß aber die Sünder/ vnd die verderbte Creatur widerumb seufftzen nach dem vrsprung vnnd das gute suchen/ vnd der Ewigkeit nachjagen/ be- darff nicht viel probirens/ ein jeder muß es in jhm selber bezeugen vnnd bekennen: Was thut der Geitzige vnd Hurer/ denn daß er seine Frew- de/ Lust vnd Begierde möge bekommen? Was thut der Zornige vnnd Neidische/ denn daß er sich selber rechne vnnd beschütze? Was thut der Teuffel anders/ vnd alle Verdampten/ denn daß sie eylen vnd nachja- gen dem Wesen/ wie sie möchten jmmer vnd ewig selig werden/ oder ja daß sie mögen zu nichts werden/ auff daß sie auß der Angst kommen/ Aber solches mag nicht seyn/ es ist vmb sonst/ liese das Büchlein Latei- nisch vnd Teutsch/ de vita beata intra nos possidenda. Die Vrsa- che ist/ daß sie betrogen seynd von der Schlangen/ vnnd besessen von jhnen selbst/ mit eygener Liebe vnd Wolgefallen/ vnd meynen doch sie sind nicht verführet. Zu dem suchen sie jhre Seligkeit oder ewiges Wesen nicht im rech- Das sey nun gnugsam beweiset/ wie nur ein einiger guter Baum selben
Erkenne dich ſelbſt/ guten Baum deß Lebens/ vnd das gute iſt leiblich/ ſuͤſſe vnd luſtig/ Sobegeret der boͤſe Baum widerumb zum vrſprung als zum guten/ vnd alle ſein fleiß vnd muͤhe gehet dahin/ daß er auch moͤchte leben/ vnd ſe- lig bleiben/ aber es iſt vnmuͤglich/ daß der boͤſe Baum komme zum gu- ten/ dann wie wil das Principatum ſein Principium begreiffen/ Es mag kurtzvmb Adam nach dem Fall ſeine Hand nicht außſtrecken/ vnd den Baum deß Lebens erreichen/ viel weniger darvon eſſen. Daß aber die Suͤnder/ vnd die verderbte Creatur widerumb ſeufftzen nach dem vrſprung vnnd das gute ſuchen/ vnd der Ewigkeit nachjagen/ be- darff nicht viel probirens/ ein jeder muß es in jhm ſelber bezeugen vnnd bekennen: Was thut der Geitzige vnd Hurer/ denn daß er ſeine Frew- de/ Luſt vnd Begierde moͤge bekommen? Was thut der Zornige vnnd Neidiſche/ denn daß er ſich ſelber rechne vnnd beſchuͤtze? Was thut der Teuffel anders/ vnd alle Verdampten/ denn daß ſie eylen vnd nachja- gen dem Weſen/ wie ſie moͤchten jmmer vnd ewig ſelig werden/ oder ja daß ſie moͤgen zu nichts werden/ auff daß ſie auß der Angſt kommen/ Aber ſolches mag nicht ſeyn/ es iſt vmb ſonſt/ lieſe das Buͤchlein Latei- niſch vnd Teutſch/ de vita beata intra nos poſſidenda. Die Vrſa- che iſt/ daß ſie betrogen ſeynd von der Schlangen/ vnnd beſeſſen von jhnen ſelbſt/ mit eygener Liebe vnd Wolgefallen/ vnd meynen doch ſie ſind nicht verfuͤhret. Zu dem ſuchen ſie jhre Seligkeit oder ewiges Weſen nicht im rech- Das ſey nun gnugſam beweiſet/ wie nur ein einiger guter Baum ſelben
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Erkenne dich ſelbſt/
guten Baum deß Lebens/ vnd das gute iſt leiblich/ ſuͤſſe vnd luſtig/ So
begeret der boͤſe Baum widerumb zum vrſprung als zum guten/ vnd
alle ſein fleiß vnd muͤhe gehet dahin/ daß er auch moͤchte leben/ vnd ſe-
lig bleiben/ aber es iſt vnmuͤglich/ daß der boͤſe Baum komme zum gu-
ten/ dann wie wil das Principatum ſein Principium begreiffen/ Es
mag kurtzvmb Adam nach dem Fall ſeine Hand nicht außſtrecken/
vnd den Baum deß Lebens erreichen/ viel weniger darvon eſſen. Daß
aber die Suͤnder/ vnd die verderbte Creatur widerumb ſeufftzen nach
dem vrſprung vnnd das gute ſuchen/ vnd der Ewigkeit nachjagen/ be-
darff nicht viel probirens/ ein jeder muß es in jhm ſelber bezeugen vnnd
bekennen: Was thut der Geitzige vnd Hurer/ denn daß er ſeine Frew-
de/ Luſt vnd Begierde moͤge bekommen? Was thut der Zornige vnnd
Neidiſche/ denn daß er ſich ſelber rechne vnnd beſchuͤtze? Was thut der
Teuffel anders/ vnd alle Verdampten/ denn daß ſie eylen vnd nachja-
gen dem Weſen/ wie ſie moͤchten jmmer vnd ewig ſelig werden/ oder ja
daß ſie moͤgen zu nichts werden/ auff daß ſie auß der Angſt kommen/
Aber ſolches mag nicht ſeyn/ es iſt vmb ſonſt/ lieſe das Buͤchlein Latei-
niſch vnd Teutſch/ de vita beata intra nos poſſidenda. Die Vrſa-
che iſt/ daß ſie betrogen ſeynd von der Schlangen/ vnnd beſeſſen von
jhnen ſelbſt/ mit eygener Liebe vnd Wolgefallen/ vnd meynen doch ſie
ſind nicht verfuͤhret.
Zu dem ſuchen ſie jhre Seligkeit oder ewiges Weſen nicht im rech-
ten wege/ Darumb ſo der boͤſe Baum wil zum Vrſprung kommen/
daher er gevrſprunget iſt/ vnnd wil ein guter Baum werden/ Das ver-
mag er nicht mit allen Kraͤfften/ oder Wercken/ ſondern er muß ſter-
ben/ ſich verlieren/ verlaͤugnen/ von jhm ſelber ablaſſen/ ſeines begerens
vnd eygener liebe gantz muͤſſig ſtehen/ vnd an jhm ſelbſt gantz zu nichte
werden: Jn ſolcher abtoͤdtung/ verlaͤugnung vnnd haſſung ſein ſelbſt/
vnd in ſolcher demuͤtigen gelaſſenheit/ da gehet Gnade ein/ die alle Au-
genblick auff die armgeiſtigen gelaſſenen Hertzen wartet vnd klopffet
an vor der Thuͤr/ Apot. 3.
Das ſey nun gnugſam beweiſet/ wie nur ein einiger guter Baum
anſaͤnglich iſt gepflantzet mitten in dem Garten/ vnnd daß auß dem-
ſelben
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